EZÉRT Hunnia!!!
Az áldást sodika küldte 2007. április 26., csütörtök - 16:40-korKategóriák: Hunnia
Címkék: budahazy forradalom hunnia muk rendorallam toroczkai tuntetes
73 komment
Hát, mit mondjak, emberes feladatnak bizonyult összefoglalni Toroczkai és Budaházy másfél órás, Hunnia melletti évelését úgy, hogy beleférjen 10 percbe (maximális YouTube terjedelem), mégis tartalmazzon minden lényeges mozzanatot, de csak sikerült! :)
A végén már a szívem vérzett minden egyes másodpercért, amit innen-onnan ki kellett gyomlálnom, de így legalább egy olyan összefoglalót kaptok, ami tényleg csak a lényeget mutatja.
Ha nem megy a fenti videó, akkor kattints ide, ide, vagy ide!
Na, azután mondja valaki, hogy hülye vagyok, amiért őszintén hiszek ebben az egészben, hogy végignézte ezt!
By SoDI
Ui.: Ugyanerről az eseményről Megmondó blogtárs videója itt található. Ő velem szemben nem a tartalomra, inkább a hangulatra ment rá.
(További videók mástól itt és itt.)





Eddig 73 komment érkezett (
)
2007. 04. 26. 19:28
hülye vagy
2007. 04. 26. 19:51
Szal megnézted? :)
2007. 04. 26. 20:37
igen
2007. 04. 26. 20:40
És mi nem tetszik az elhangzottakban?
2007. 04. 26. 22:56
1. gazdaság, tessék belegondolni
2. emlékezz dec. 5-re
2007. 04. 26. 23:06
1) Mibe gondoljak bele? Ez gyakorlatban egy nagy vásárlói-vállalkozói klub lesz, amiből működik már egy csomó, csak éppen nem politikai, hanem pénzügyi alapon. Már rögtön az indulásnál anyagi alapot adunk egy ideológiának, és ez szerintem kurva jó!
2) December 5 arról szólt, hogy az emberek leszarták, amikor nem érezték, hogy az ő életükről szólna a döntés. Ha a mindennapjaikba lépünk be, az már igenis az ő életükről szól!
2007. 04. 27. 10:26
1. A multinácik szerinted hagynák?
Egyébként poltikiai alapon? Egy max 3% támogatottságú politikával?
2. Az emberek nagy ívben szarnak a közösségre.
És egyébként ez a terv csak akkor működne, és csak akkor is csak hosszú távon, ha elég nagy lenne ez az ország.
Kb. min. akkora mint az oroszok. Ők megtehetik, hogy beszólnak Bushnak (györnyörű volt!). Mi nem.
Nem azt mondom, hogy le kell feküdni a multiknak, de azért ilyen explicit széllel szembeni pisálást...
2007. 04. 27. 10:28
Most szerinted az, hogy Lacibá, a hentes csak toroczkai-petákot fogad el, az attól majd motiválja a zembereket. Eddig is a teszkóba jártak!
Azt éri csak el, hogy a vásárlóinak 80%-a elpártol, szerez mondjuk 40% fanatikus törzsvásárló és 3 hónap múlva becsukhat.
2007. 04. 27. 14:58
Na megnéztem ezt a videót. Nem vagyok gazdasági szakember....sőt egyáltalán nem értek hozzá, nekem más a szakterületem, ezért nem is kommentelem a videót.
De a személyes élményeimet elmondom. Beszélgettem én jobb és baloldalival egyaránt. Ki ki mondta mindig a maga igazát....de egy valamiben mindegyik egyetértett, és én is ezt vallom, hogy az egész politikai elit, beleértve a gyurcsányt, orbánt....meg a többi gazembert aki ott mereszti a milliomos seggét a parlamentbe...meg azok akik nem a parlamentbe hanem a háttérből üzletemberként irányitják a dolgokat. Na ezekből az emeberekből elege van mindenkinek. Csak és kizárolag azért szavaznak valakire mer nem lehet másra! Magyarul: NÉGYÉVENTE ARRÓL SZAVAZUNK HOGY A LÓSZARBA VAGY A TEHÉNSZARBA ÉLJÜK-E LE A KÖVETKEZŐ 4 ÉVET!!!!
Ha el lehetne tüntetni ezeket az mebereket a hatalomrol és oylanok irányitanák ezt az országot akik szakértők és szakmai döntéseket hoznak nem politikai döntéseket, akik nem azért dolgoznak felosszák egymásközt a piacot és hogy minnél jobban megszedjék magukat, hanem oylanok akik azokért az emeberekért akik napi 8 órát kemyénen dolgoznak a gyárba 60000ft-ért, és nem a cionista multicégekért akik megálozan alacsonyan összegért dolgoztatnak és ugy bánnak a dolgozoval mint a szarral. És ne legyen olyan hogy 40 fokkos lázzal keljen lemenned dolgozni, mert ha elmész táppánze akkor kirugnak a munkahyeledről!!!!!
Mert akik most hatalmon vannak vagy voltak....mindegy hogy fidesz vagy mszp....nem 10 millió (vagy inkább 15millió) magyar érdekeit nézik hanem azok a külföldi multikét, meg millárdos cionosta, posztkommunista üzletemeberekét akiknek millárdos hasznokat hoznak, meg pesrze ezáltal maguknak is.
Bocs hogy kicsit hosszura sikeredett de ez most kikivánkozott belőlem!!
2007. 04. 27. 15:31
Az nekem is egyértelmű hogy fidesz is a zsidóké, hisz a schmidt mária vagy a popkorni elég sokat és elég rendesen hollókasztozott már a médiában :))
Értsd: egyik cionos hajó elsüllyed, átszállnak a másikra. Nem tenné a fidesz például meg azt, hogy felmondanák az adósságainkat!!!
2007. 04. 27. 15:54
Na nem tudom. Szvsz ha a szocikat ki akarják ütni a következő választáson akkor azt csak a Pokornival tehetik meg. Vagy egy új arccal. Persze Orbánból kinézem, hogy ragaszkodik a bársonyszékhez meg az árpádsávosaihoz. :)
Jó-jó tudom ösi magyar jelkép meg ilyenek...de döntse el mindenkinek mi a fontosabb. Az ország sorsa vagy az árpádsáv.
Fidesznek még az is a baja, hogy az előtérben lévő politikusok egytől-egyig katasztrófálisak: Kötél, Scmitt, Rogán, Szájer, Mikola a Deutsch-Für-röl már ne is beszéljünk...
Sőt az mdf-fel sem ártana egyezkedni hátha tényleg eléri a 10%-ot.
A zsidózó bloggolótársaktól megkérdezném halkan: Ha úgy gondolják, hogy mindenért a zsidók a felelősek miért van az, hogy tőlünk nyugatabbra lévő államokban, ahol jobban megy a szekér szintén vannak zsidók és szintén kiveszik a politikából/ a gazdaságból a részüket?
2007. 04. 27. 16:40
Az árpádsávozást ne nagyon folytasd, eleven emberek közti közegben legalábbis.
Nagy picsázás járhat érte...
2007. 04. 27. 16:47
Pokorni tehetségtelen. És már mondtam hogy a bródy lebuktatta (ügynök) mert elszólta magát a csíksomlyói koncert előtt az öltözőben...
Miért kötelezed a Kövér Lászlót?
A Rogán, a Szájer, a Schmitt, és a Mikola jó arcok. A Mikola kivételes, karakán ember. Csak a homo kádáricusokat elriasztja a határozott deviancia és liberalizmus ellenességével.
mdf-fel egyezkedjen a halál. Elárulták a nemzeti oldalt. dávidibolya tomlantos rokona, szemét zsidó mindkettő.
Jobbikkal kell egyezkedni.
Nálunk nem a részüket veszik ki a zsidók a gazdaságból, politikából, hanem szinte az egész az övék. Ez volt a numerus clausus oka is, anno.
2007. 04. 27. 16:49
423ft: Orbán szakértői kormányt akart Bod Péter Ákossal, az nem lenne jó? ;))
refuse/resist!: A te érveidet majd egy külön bejegyzésben vesézem ki, mert már végre kezdem érteni, hogy mi az oka a szkepticizmusnak.
2007. 04. 27. 17:37
"Pokorni tehetségtelen. És már mondtam hogy a bródy lebuktatta (ügynök) mert elszólta magát a csíksomlyói koncert előtt az öltözőben..."
Ha mondtad akkor mivan? Különben is nem tökmindegy, mit mondott Bródy? Azt mond amit akar engem nem befolyásol. De így is jó. Csak ne csodálkozzatok azon, ha még mindig fletó vezeti az országot még 2020-ban is. Nem mondhatjátok, hogy senki sem figyelmezetett...
"Miért kötelezed a Kövér Lászlót?"
Elgépelés volt. :)
"Mikola kivételes, karakán ember."
Ja csak elég mosolytalan szigorú arc. Nem a reflektorfénybe való. Pártarcnak pláne nem. A "20 évre elvan intézve" monológja meg kifejezetten amatör húzás volt.
"Jobbikkal kell egyezkedni."
Persze azért a 2,20%-ért feltétlen érdemes. nyehehehe
2007. 04. 27. 17:43
"ha még mindig fletó vezeti az országot még 2020-ban is."
Demszky babérjaira tör?!?!
Bródy? Azt hogy a Fidesz kormány minden tagját lecsukatná, kivéve pokornit.
2007. 04. 27. 17:48
Sodi!
Nem, nem lenne jó!:D
orbán uyganolyan köztörvényes bűnözö mint gyurcsány:)
Egy cellába záratnám őket, meg az összeset. Majd valoságshowt csinálnék. Különbözö feladot kapnának. Pl.: jol rugjanak be.... hátha sikerül összeverekedniük...csak a show kedvéért. A nőhiány leküzdése érdekében néha meglátogatná őket lendvai ildiko.......de persze őérte is meg kell verekedniük.....Ha rosszul vislkednek a nép megbünetetheti őket, például fekete pákot is bezárjuk közéjük egy hétre...vagy éjjel nappal syhguys dalokat kell hallgatniuk.:D:D
2007. 04. 27. 17:59
"Bródy? Azt hogy a Fidesz kormány minden tagját lecsukatná, kivéve pokornit."
Jó csak még mindig nem értem kit érdekel mit mond a Bródy. Ez pont olyan mikor Somló benyögött valami olyat, hogy a zsidó történelem több mint 5000 éves. Mit visongott akkor a jobboldal össze. Akkor is ugyanazt kérdeztem: ez most tényleg érdekel valakit?
2007. 04. 27. 18:02
"Ádd ídé Á dídíd Áz Ányád úrísténit
Én a dídít oda nem adom"
Látom mást is irritál a pákó. 88-asok azért szólták le,mert azt mondta sok magyar nőtől lesz gyereke. Négus, és a fajkeveredést a cion jegyzőkönyvekben is említik.
2007. 04. 27. 18:13
Orbán szakértői kormánya kb arra lett volna jó, hogy ne a Vezér hajtsa végre a megszorításokat, hanem a szakértők. Ő majd csak jött volna mint a messiás, amikor rendbe jött az ország és osztogatott volna.
2007. 04. 27. 18:19
Lovas István pedig megaszondta, 2010-ig maradjanak, majd akkor elsöpörjük őket. És mint a lengyelek, megszabadulunk tőlük.
2007. 04. 27. 18:51
Ja, és a politikai vezetés alternatíváját se látom.
Toroczkai még lehet, hogy Lopcsánynál is rosszabb lenne.
Persze, a fityesz jobb lenne tán valamivel, de, ugye, őket se akarjuk.
Reális alternatíva jelenleg nincs, csak lelki tréning.
Csak attól nem lesz jobb az emberek sora.
2007. 04. 27. 19:06
refuse/resist!: Erre viszont konkrétan elhangzik a válasz a videóban. A politikai vezetőket majd megválasztjuk. Most ezzel nem csak hogy nem kell, de nem is szabad foglalkozni. A személyi kérdések most még nem időszerűek.
2007. 04. 27. 20:28
Szia!
Most keveredtem ide a kismacskás botrány kapcsán.Tökéletesen összefoglaltad Hunnia lényegét-jár az abszolút gratuláció!Más alternatívát én sem látok úgyhogy támogatom a kezdeményezést.
Valaki,aki ott volt,de nem látszik a videón..
2007. 04. 27. 21:33
És honnan veszed, hogy jobbak jönnek a helyükre?
Meg eleve, koncentrálj arra, hogy van max 2 millió magyar, és abból max 400 000 olyan, aki elviseli Toroczkaiék arcát.
2007. 04. 27. 22:01
refuse/resist!: Szerintem ha érzékeli, hogy olyan pontra jutottunk, ahol már az ő személye az akadály, akkor előzékenyen hátrébblép.
2007. 04. 27. 22:29
"Az árpádsávozást ne nagyon folytasd, eleven emberek közti közegben legalábbis.
Nagy picsázás járhat érte..."
ezt kifejtenéd bővebben?
2007. 04. 27. 23:18
Kigyúrt kopasz emberekre gondoltam természetesen, valamint arra, hogy az a zászló bizony Árpád házi királyok óta a mienk. Ilyen alapon a lovagkeresztet is betilthatták volna!
2007. 04. 27. 23:40
"Kigyúrt kopasz emberekre gondoltam természetesen,
Kigyúrt kopasz vitapartnereim nincsenek, és agyi kapacitásuk miatt valószinüsithetően nem is lesznek. :)
"valamint arra, hogy az a zászló bizony Árpád házi királyok óta a mienk."
Ez igaz. :)
"Ilyen alapon a lovagkeresztet is betilthatták volna!"
Miért? Az árpádsávot betiltotta valaki? Mikor?
2007. 04. 27. 23:57
Csak mert a lovagkereszt általában a hori-kerivel együtt szerepelt pl. repülőgépek kamuflázsán, egyenruhákon.
2007. 04. 28. 0:03
"Csak mert a lovagkereszt általában a hori-kerivel együtt szerepelt pl. repülőgépek kamuflázsán, egyenruhákon"
stimmel. De mikor tiltatott be az árpádsáv?
2007. 04. 28. 15:55
a Toroczkaiék alatt az egész társaságot értettem
Amúgy meg tényleg sajnálom, hogy nem látom a jövőképet.
Így nagyon lartpourlart az egész.
Persze, jólesik eggyet gyurccsánnytakaroggyolni, csak mi is lesz utána?
Amúgy a nagy baloldali forradalmaknak (pl 1789, 1917) is kb ilyen szintű jövőképe volt, láthatjuk, hogy mi lett belőle.
Persze most teljesen esélytelen a változás.
2007. 04. 28. 16:04
amúgy meg ismered Végh Lászlót?
http://www.angelfire.com/moon/vl/
2007. 04. 28. 16:07
"Amúgy a nagy baloldali forradalmaknak (pl 1789, 1917) is kb ilyen szintű jövőképe volt, láthatjuk, hogy mi lett belőle"
Egyszer a neoliberalizmus is a szemétdombon végzi, valamivel csak fel lehetne váltani. Ha már így elijesztik az embereket a természetes megoldástól, a regionalista szocializmustól (lenáciznak különben).
2007. 04. 28. 16:12
Nincs betiltva, de a ballibek mindig óbégatnak, náciznak egy sort, ha vhol meglátják tüntetésen. Onnantól ott már mindenkit lenáciznak. Még akkor is ha az egy fidesz-gyűlés. És ez az ami nem jó.
2007. 04. 28. 16:14
Épp most történik ez a szemétdombon végzés.
De én most arról beszéltem, hogy a Toroczkai-féle forradalom is könnyen ott végezhetné mint a fentiek, ha lenne társadalmi támogatottsága (habár akkor lehet, hogy meglenne az értelmiségi-vezetői háttere - és mégse).
2007. 04. 28. 16:18
És a regionalizmus, a szabadkereskedelem vége, új munkahelyeket jelentene.
Nem a kínaiaknál lennének csak termelő gyárak, újra nálunk is lehetne magyar ipar, ha lenne rá kereslet.
A monarchia a kiegyezés idejében többekközt védővámokkal segítette a gazdaságát. Ha a termelés-fogyasztás körök helyben "bezárhatóak", ez az ideális megoldás.
2007. 04. 28. 16:22
Todo: persze, majd ha kb 800 Ft lesz egy liter benzin.
Most a kínai munkás 20-szor kevesebbet keres, hogy versenyzel vele (amúgy annyira nem él rosszul, a kaja 10-szer olcsóbb).
Amúgy meg jó erről gondolkodni, de egy ilyen kis ország nem sokat tehet a világgal szemben.
2007. 04. 28. 16:39
refuse/resist!: Az értelmiségi hátteret most toborozzák.
Nem figyeltél a videóra?
2007. 04. 28. 16:55
Figyelj, engem nem zavar, ha hiszel benne.
Én most ebben nem hiszek.
Szerintem egyébként sokkal fontosabb lenne a nagy tömegeket megnyerni. Hogy ne 2 millió magyar legyen.
2007. 04. 28. 17:19
"Amúgy meg jó erről gondolkodni, de egy ilyen kis ország nem sokat tehet a világgal szemben."
Azért kell a többi ország antiglobalistáival keresni a kapcsolatot....
Sodi, a tomcatról is szóló Londonos bejegyzésben volt már valami hasonlóról szó.
2007. 04. 28. 17:59
Todo: Jaja, hasonló szitu, mint amikor Csurka Le Pen-nel spannol.
Különben ez nem is elvetélt ötlet, olasz barátaink is rögtön szimpátia-videókkal árasztották el a netet az MTV-székház ostroma után.
Ez a "kis ország" különben baromság. A világ több mint háromnegyede kis országokból áll! Ha rangsorban nézzük magunkat, még a mostani 93 ezer négyzetkilométerrel is jó közepesek vagyunk.
refuse/resist!: Szerintem a ma esti bejegyzésemben majd arra is választ fogok tudni adni, hogy hogyan tudunk egy szubkulturális körön túl is növekedni.
Mondjuk nem a 2 millióról kellene gondolkodni, mert ha teszem azt Orbán nyer, akkor mi van? Nem! Nekünk nagyobb célokért kell küzdenünk!
2007. 04. 28. 20:46
"Ez a "kis ország" különben baromság. A világ több mint háromnegyede kis országokból áll! "
És mondj egyet is, amely önálló erőből lett erős és gazdag!
no, én drukkolok nektek, növekedjetek csak, és majd ha úgy látom, hogy van értelme, akkor csatlakozom.
minden jót, sziasztok!
2007. 05. 05. 2:39
"És mondj egyet is, amely önálló erőből lett erős és gazdag!"
Izland !
2007. 05. 09. 10:42
"400 000 olyan, aki elviseli Toroczkaiék arcát."
400.000? :D te jó ég hol élsz te
2007. 05. 11. 8:50
Szerintem feljön a jobbik 5%-ra!!!
2007. 07. 22. 4:12
No kérem! Szerintem az oldal leglényegét láthattam most videó és írás formájában. Magánvéleményem szerint, amely a hivatalos szakvéleménnyel nem összekeverendő, az a diagnózisom, hogy összetett kérdésről van szó. A lényeget a Rákosi-párhuzammal elkaptad, de kissé rossz példa éppen Rákosival jönni, mégha kvázi közgazdaságtanilag perfekt is a példa. Ehelyett elég annyit írni, hogy minden cselekedetnek alapja a pénz. Ezért, ha meg akarjuk teremteni egy tul. képp párhuzamos állam-képződmény létét, akkor a legfontosabb az önnálló pénz megteremtése. De persze ez az új Hunnia, mint állam már ne adja ki a pénzkibocsátáshoz való jogát ugyanazoknak, mint ahogy a világtörténelemben idáig a világ 95% tette.:)
Javaslom, hogy Rákosi helyett Kossuth példáját nézzük. Ott is forradalmi helyzet alakult ki, s Kossuth jól látta, hogy ha önnállóságot akarunk magunknak, akkor ahoz önnálló magyar pénz megteremtése szükséges! Azt is jól láttad, hogy eme önnálló pénz alapja, fedezete az elfogadottság, azaz az, hogy az államnak van joga és monopóliuma ennek kibocsátására ill. arra, hogy a pénzt "ráerőltesse" a társadalomra, hogy márpedig ezt használd nép. Régen, amikor még volt aranyalap, akkor ilyen állapot csak és kizárólag a háború idején történt, mert az ország a fennmaradása érdekében le akarta vetni az aranyalap kötöttségét, s tulajdonképpen aranyfedezet nélküli pénzel támogatták a háború és egyéb terhek pluszköltségeit. Aztán mikor vége volt a háborúnak az ország visszatért az aranyalaphoz, mint pénz mennyiségi és minőségi meghatározó paraméterhez.
Továbbá szükséges mégvalamit tisztázni. Ebben a világban semmi nem az aminek látszik. Akiket ma szakértőknek hívunk, pl. közgazdászoknak, azok valójában pénzgazdaságot tanulnak, s annak szakértői. Illendő lenne tehát pénzgáz professzorokról meg péngázosokról beszélni. Mi a különbség? Sok! Az igazi közgazdaság tudománya a jelenleg "közgázként" oktatott tudásanyagot pénzgazdaságnak hívja. Mi szükség volt erre az átcimkézésre? Az, hogy a helytelen büncselekményből közgazdaságtudományt csináljanak. Hogy mit csináltak az igazi közgazdaságtudománnyal, amely mindezeket "látta" és pénzgazdaságnak "nevezte"? Nos ezt átcimkézték összeesküvéselméleti butaságoknak, ill. java részt elsikkasztották. Így akit ma jogtalanúl szakértőnek és közgazdaságtan ismerőnek kell nevezni, valójában olyan információanyag birtokosa csupán, amely a jelenleg fennálló pénzuralmi rend, értsd pénzt, mint uralkodási eszközt felhasználó gazdasági, eladósításon alapuló - uralmi rend igazolására szolgál.
Hozzá kell tennem azt is, hogy ha csak a józaneszemet hívom segítségül akkor nem sok jót jósolok ennek a "kis vállalkozásnak". Márcsak azért sem, mert itt az interneten is kitárgyalódnak a dolgok.... nem sok dolga van az NBH-nak.:) Viszont ha bármikor új pártot akarnának alapítani, innen szipkázhatnak el embereket... és a kör elkezdődik előről.:) Bocs az iróniáért, ne értsetek férre... én is örülnék ha mindenki értené ezeket a dolgokat, s megszünnének a pártalapú marháskodások. Valamelyikőtök már nagyon lényegretörően írta: szakértői kormányzás politikai helyett! Pontosan!!!!
Ezért is éreztem szükségét, hogy talán az egyik legfontosabb területen, a gazdasági területen tisztázzuk, hogy ebben a rendszerben kiket is szokás ma "szakértőnek" nevezni.... és hát koránt sem azokat, akik elősegítenék ennek a gondolatnak a lehetőségét... az ilyen önnállósodástól egyenesen írtóznak... hisz az szakmaitlan... és sorolnák a buta szózatokat, úgymint "az állam nem bocsáthat ki pénzt, mert inflációt okoz."
2007. 07. 22. 4:28
".De persze ez az új Hunnia, mint állam már ne adja ki a pénzkibocsátáshoz való jogát ugyanazoknak, mint ahogy a világtörténelemben idáig a világ 95% tette.:)"
Ez elegáns, és nagyon finom célzás volt. :D
A NBH-val kapcsolatban csak annyi megjegyzésem van, hogy amíg nem csinálunk semmi törvénytelent, nem nagyon zavar minket az NBH, amikor pedig már leszünk olyan erősek, hogy érdemes legyen odafigyelnie ránk, nem fogja tudni annyira átlátni a köreinket, és a mozdulatainkat, mint most. :)
Értem én a szkepticizmust, és lehet alapja a reális gondolkodásmódnak is, azonban ha mindenkit kizárólag a kishitűség vezérel, és nem megy nagyon álmodni, nem mer cselekedni, akkor tényleg nem jutunk soha a büdös életben egyről a kettőre.
2007. 07. 22. 23:03
Köszönöm!
Egyébként nem retorikai védekezésül, hanem a dolgok hamarabb való megértése miatt is inkább ajánlom a körülöttünk levő dolgok "vázszerkezetvizsgálatát", mintsem, hogy azon lovagolni, hogy ők zsidó származású személyek igen nagy számban, meg hogy a legfőbb 12-13 bankárdinasztiából is, hát igen csak sok a zsidó származású. Bármilyen embertársunknak el lehet a "zsidó", a "jobb", "bal", szavak nélkül magyarázni, hogy mi a különbség a helyes és helytelen pénzkibocsátás-államrend-társadalom hármaskapcsolat között. Természetesen ismerem a saját határaimat is. Azon magyar társaim, akik jobb szeretik zsidó oldalról megközelíteni a témát, de a zsidók miatti tapasztalataik miatt hamar megértenek engem is, nem vitás, hogy könnyen lemosható, hisz rájuk mondják, hogy antiszemita és kész. Érdemivita nem történt. Az olyan típust, mint én pedig úgy lehet lemosni, hogy kihívnak egy pénzgazdászt, vagyis mai szóval közgazdász "szakértőt", aki a butaságogat feltúrbózva jó sok felesleges lexikális tudással neki ront az illetőnek, aki a saját kis, de annál lényegretörőbb tudását próbálja védeni. A látszat kapásból a pénzgazdász, ahhh akarommondani közgazdász-szakértő mellett szól. Hiába próbálná az ilyen típusú ember, mint én elmagyarázni a nézőknek, hallgatóságnak, hogy a világ egyik hazugsága a sok közül az, hogy ti papír nélkül sík hülyék vagytok. Holott nem... sőt egyenesen követelmény, hogy egyetemi ismeret nélkül képes legyen az ember a körülötte levő hozzáférhető információkból összekapcsolni a legfontosabbakat. Ehez persze képesnek kell lennie fontossági sorrendet állítania, ami szintén nem nehéz, hiszen minden ember páf év alatt rájöhetett már rendszrváltás óta 17 év alatt, hogy ebben a büdös életben a legfontosabb a pénz, tehát a pénzt állítom középpontba, s ennek megfelelően porszívózom össze az infókat, persze csak olyanoktól akiket nagy szakértőknek titulálnak. Ha ellentmondásba botlok, akkor nem jövök a kicsiny hitűséggel, hogy "dehát a szakértők"... Hanem élek a gyanuperrel... nade mind1... a lényeg, hogy ismerem a saját korlátaimat. Sőt nekem nincs is közgazdász végzettségem, ergó be is lehetne személy szerint engem állítani egy ilyen vitában, mint "szegény fiút, aki nem jutott be az egyetemre, ezért összeesküvés elméletet fabrikál". Aztán nekem is mondaná, mint Tomcatnak Péter György, hogy "szívessen tanítanám ezta fiút". Mégis én azt ajánlom a Hunniában résztvevő, s hívő emberektől, hogy ezeket a józanparaszti megfontolásokat soha ne engedjék szemelől téveszteni. S akkor valóban ki tud alakulni egy két kritériumos vezetőréteg:
1. most már igazi szakértőkből áll, 2. a hunnia társadalmának minden fontos rétege képviselteti magát, hiszen ettől volna köztársaság Magyarországon, nem pedig azért, mert ki van írva egy táblára.:) Különben aki erre legyint annak azt üzenem, hogy ez elméletben most is megoldható. A valahányszáz politikust(=munkanélkülit) kirúgni a rágba, utána kb. ugyanannyi létszámúak lennének a szakmai testületek is, az egészsségügyből, oktatásból, stb. stb. Továbbá még csak annyit, hogy felhívom a Hunnia figyelmét a Lautenbach (nem biztos h jól írom a nevét) tervre, amely az olcsó. állami közhitelezést jelenti, de ezt itt most nem fejtem ki, mert már így is hosszú vagyok.:)
2007. 07. 23. 1:05
Abban tökéletesen igazad van, hogy a zsidózás esetenként túl nagy támadási felületet nyújthat az ellenfeleink számára egy vitában, éppen ezért sokkal inkább érdemes lehet a puszta tényeket anélkül előadni, hogy erre helyeznénk a hangsúlyt (még akkor is, ha tény, hogy a nemzetközi zsidóság mindennek az okozója).
Majd ha elérjük, hogy a tömeg a tisztánlátás egy bizonyos szintjére érjen, már be lehet neki dobni olyan szempontokat is, melyek akkor már konzisztens egészet fognak formálni a kellően józan világképével. Vagyis amikor már képes önállóan is meglátni, hogy a zsidósággal szembeni önvédelmi kritika közel sem egyenlő a gyűlölködő antiszemitizmussal.
2007. 07. 23. 2:48
"Vagyis amikor már képes önállóan is meglátni, hogy a zsidósággal szembeni önvédelmi kritika közel sem egyenlő a gyűlölködő antiszemitizmussal." - Ez egy nagyon fontos mondat! Jómagam is úgy építettem fel a világ látszólag szétesett darabkáit, hogy mikor beláttam, hogy rengeteg zsidó név kerül elő, itt-ott amott, akkor be kellett látnom, hogy ugyan megfogalmazódik ezért egy kritika bennem, de nem éreztem magam emiatt antiszemitának. Továbbá én az a típus vagyok, aki inkább a szerkezeti dolgok helyessége iránti éhség hajt. Azaz, ha minden ember tisztában lenne a társadalom - állam - pénzkibocsátás alapkorkövetelményével (mint ahogy az autós társadalom tisztában van az autó alapműkédésével, fizikájával), így már ábszolúlt nem számítana a zsidó jelenlét, révén az állam a mienk, annyi zsidó tartózkodik eztán itt, amennyinek tetszik. Képtelenek lennének retorikai úton beleszolni a dolgokba. Persze a világtörténelem erre is adott alapot, hiszan az ilyen gazdaságilag elkülönülő zárt egységeket külső és belső támadásokkal előszőr darabokra szedik, s később úgy rakják össze, hogy már ők diktálják a feltételeket. Így, ha egy ország ismét a nemzektözi pénzügyi közösség ellenőrző fennhatósága alá esik, ismét kötelező minimum, hogy annak közigazgatágában, kultúrájában bizonyos mennyiségű zsidó legyen, hisz a legeslegfelső szinten a zsidók egy részét gyurmának tekintik, amikből szociáldemokráciát, kommunizmust, meg egyéb dolgokat lehet gyúrni.:)
Más: Siklósi András cikkét nem olvastam teljesen el a Kuruc.infón, ezért nem teljesen jogos a felvetésem, de! Jó lenne már most a kezdeti tervekbe, nagybetüsen betenni a következő fontos gondolatot: a szociális piacgazdaság, a valódi közgazdaság megalapozásához szükséges, hogy a hunnia államformája - amely kizárólag a népé - kezelje a pénzkibocsátást, hisz az a történelmi alkotmány szerint is a Magyar Állam felségjoga. Továbbá fontos az, hogy megértessük az emberekkel, hogy ez miért olyan fontos. Le kell végre rántani a "pénz, mint bűvésztrükk"-ről a leplet! Továbbá szét kell rombolni eme figyelemfelkeltésen túl azt a téves nézetet is, hogy a pénz az érték! Ez nem igaz! Persze ez már más tészta, a legfontosabb mégis ez az előbbi, hogy a magyar embereknek legyen egységes képük a "magyar álampolgár - magyar állam - forint" hármasáról.
2007. 07. 23. 3:19
Hogy mennyire nem a pénz az érték, az nagyon jól látszik azon, ahogyan az USA is játszadozik a saját adósságával. Tudni kell, hogy az összes USA dollár nagy része Amerikán kívül van, ráadásul az adósságuk is ebben a pénznemben van.
Vagyis hatalmas előnyben vannak azzal, hogy szabadon játszhatnak az értékével, ugyanis amikor a dollárt leértékelik, akkor valójában A SAJÁT ADÓSSÁGUKAT ÉRTÉKELIK LE.
Bizony, ilyen abszurd dolgokat tud eredményezni, ha elszakadunk az aranyalaptól.
2007. 07. 23. 3:28
Vannak összeesküvés elméletek ,miszerint a III. Birodalomnak is ezért, a monetári függetlenségük miatt kellett bukniuk. :))
De igaz is : a Baltikum és Lengyelország lerohanásáért nem a szovjeteknek, hanem a németeknek üzentek hadat...
2007. 07. 23. 3:50
Vagyis, ahogy szoktam mondani, a Második Világháború NEM 1939. szeptember 1-én kezdődött, hanem szeptember 3-án. :)
2007. 07. 23. 3:58
Ja, még egy érdekes kis apróság : amcsi repülőkön fehér ötágú csillag volt, épp mint a vörös, olyan formájú.
A csillag egy régi szabadkőműves jelkép. :)
2007. 07. 23. 17:28
Ti mindíg írtok olyan dolgokat, amire írnom kell.:) De ez pozitívan értendő... itt valamiért jobban érzem magam mint a Zsindexen.:) Szóval: A vörös csillag a "Róccsild" család jelképe, ezt történészkutatók is állítják nem csak "írjunk egy összeesküvéselmélet könyvet" szerzők. Aztán: a harmadik birodalom a nemzetközi pénzügyi közösségtől kapott rengeteg támogatást, így Hitler nem is létezhetett volna, ha nem tőkésítik fel a megfelelő gyárakat, hogy azok minél korábban megkezdhessék a fegyverkezést, felkészülést a háborúra. Természetesen ezek szintén bizonyíthatóak. Ugyanis nem minden papír semmisült meg a történelem viharában. Vannak amelyek alátámasztják az akkori német cégek és amerikai cégek közti kapcsolatot. Erre azt mondják a hivatásos "mean stream" tudományok emberkéji, hogy "óóóóó, ők akkor csak üzleteltek ártatlanul". Ezzel csak a hülyéket lehet etetni. Itt semmi sincs ártatlanul... ó én csak véletlenül húztam ki a lélegeztető gép dugóját... nem gondoltam volna, hogy az a beteg halálához vezet. Ez kb. ilyen.:) Bár a történelmet nagyon könnyű hamisítani, de valószínüsíthető - márcsak a vörös csillag miatt is - hogy a nemzetközi pénzügyi köröknek két gyermeke volt: demokrácia és kommunizmus. Azt kellett eldönteniük, hogy melyikkel borítsák be a Földet egységesen. A kommunizmus azért bukott meg, mert jött Sztálin elvtárs és saját erőközponot hozott létre, amely már nem volt távirányítható olyan jól. Így szükség volt egy nagy ellenbirodalomra, amely a Hitleri birodalom volt. Így ez a két nagy birodalom szépen meggyöngítette egymást, így egymás után könnyebb volt leszednie a szövettségeseknek, mint egyszerre. Győzött a két gyermek közül a demokráciába bújtatott pénzdiktatúra. Így most ezzel borítják be a világot.
2007. 07. 24. 3:03
A számok nyelvén az ország mérlege:
Adósságszolgálati mérleg:
1993-as MNB műhelyfüzetek 2. szám, 56. oldal
1973-89-ig terjedő időszak
Bevétel: 1 milliárd dollár hitel
Kiadás: 11 milliár kamatot visszafizettünk
mégis maradt 22 milliárd dollár adósság 1989-ben.
2007-ben ez az adósság 203-220 milliárd dollár közöttre nőtt.
1990-től 2007-ig történő privatizációs mérlek:
Magyar állam vagyonának 92%-át adták el. Az ezért befolyt pénzben
mérhető ellenérték, becslések szerint (elszámolás hivatalból ugyanis soha nem történt):6 milliárd dollár a legkisebb becsült érték, de mondanak 10 milliárd dollárt is.
A világbank és a Nemzetközi Valutaalap becslése szerint a magyar nemzeti vagyon értéke dollárban kb. 150 millárd dollár, s ezért kaptuk azt a 6 vagy 10 millárd dollárt. A kérdés, hova lett ez az összeg. Válasz: adósságterhek fizetésére fordították. Ha így van, akkor csökkennie kellett volna a külső eladósodásnak, de nem ez történt.
2007. 07. 24. 3:15
Nem is cél a visszafizetés, az a cél, hogy akiknek tartozunk, azok diktálhassanak, és folyamatosan nekik fizessünk a kamattörlesztést, ezért is vette fel a mai kormányunk ezeket a hiteleket - megbízásból.
2007. 07. 24. 3:44
Igen, hisz eladósodás - függés - másnak dolgozás - irányítva levés.:) Ez itt a lényeg, a többi csak humbuk. No de miért vettem elő ezt a témát? Hogy bemutassam, hogy hogy a legérdemesebb felvilágosítani azon embertársainkat, akiket csak lehet. Ki kell hangsúlyozni, hogy ezek általában elérhető információkból vannak, tehát semmi összeesküvésről nincs szó, csak arról, amit már általános iskolában megtanítanak a szöveges feladatok segítségével matematikával: azazhogy képesek legyünk egy logikai rendszer segítségével feldolgozni, és értelmezni az adatokat. Persze azt is belátom, hogy a MNB műhelyfüzetek, műhelytanulmányok nem éppen hétköznapi népeknek írottak, mégha publikusak is. Ezek az álszakmának írottak, hogy az álszakma álszakértői saját maguk kötögessék össze az azokban leírt dolgokat és álmunkát végezzenek, azaz álpublikációkat végezhessenek.:)
KVÍZ kérdés: szerintetek (SF, Sodika), kiket könnyebb felvilágosítani? Azokat, akik hallottak már a közgazdaságtanról, csak nem így, hanem az egyetemeken, vagy pedig azon embertársainkról, akik ezekről nem hallottak, de aktívan részt vesznek a napi politika figyelemmelkísérésben, tehát átlagosnak mondható anyaggal rendelkeznek?
2007. 07. 24. 3:57
Még egy gondolat, a gondolatodból:
"...ezért is vette fel a mai kormányunk ezeket a hiteleket - megbízásból." - Ezért kellett lekommunikálni, hogy mi hú de túlköltekeztünk, hú de rossz minden, stb... tehát kellett egy álbalhét rendezni, amiben megmondták h nekünk nagyon rossz, nagyon szegények lehetünk ismét megint, úgyhogy nosza gyorsan hitelt felvenni... s ezt ciklikusan meg lehet ismételni. Gyanítom, hogy 2006-ban a műbalhé megrendezéséhez két ok vezetett:
1. Újabb nagyadag külső adóssággal megterhelni az országot!
Holott erre semmi szükség nem lett volna, mert a lakosság dolgozott, ezen munka és gazdasági tevékenység eredményeként jól álltunk. Ennek alátámasztására egy kis statisztika:
1978-ban mért bérszintet a 2003-as bérkorrekcióval értük el. Megállapítható e két időpontban tehát a bérazonosság. Nincs más hátra, mint megállapítani, hogy azonos bérekért mennyi munka végződött, azaz megkora volt az áruforgalom akkor és most:
1978-as áruforgalom HÁROMSZOROSÁT hoztuk létre ugyanazért a bérért 2003-ban. Ez egyértelműen folyamatos gazdasági növekedést jelent. Persze ezek a statisztikák megint csak publikusak, de a hivatásos pénzgáz-kutyák nem nagyon hozakodnak elő vele.
2. A magyar társadalom annyira nem hülye, hogy ne fogja fel, hogy nincs hová hátrálni! Ha az eddig így vagy úgy, de járó oktatást és egészségügyet is privatizálják, s csak piaci árakon juthat ezekhez hozzá, akkor itt a vég! Így erről a fájdalomról el kell terelni az emberek figyelmét, egy kis ingyencirkusszal. A római félétől eltérően ez legalább interaktív volt.:)
És, hogy miért épp 2006? Azért, mert ezzen intézkedéseket nem hozhatták meg a választások előtt. Ha ezek az intézkedések (amelyeket egyébként az EU előír, tehát bármiféle népszavazás ezekről teljesen felesleges - a Gyurcsány féle Új Magyarország terv az EU és a Nemzetközi Valutaalap két jelentése alapjén készült) a választások előtt hozzák meg, akkor nem lesz itt baloldali kormányismétlés, egyből jön vissza a jobb oldali kormány. Fent kell tehát kelteni a látszatot, hogy a jobb oldal az egy nemzeti érdekeket védő oldal, ezért ilyen népírtással is felérő intézkedéshez (igen, hiszen a társadalmi reprodukcióhoz nem árt az olcsó közoktatás és közegyészségyüti rendszer) nem adhatja a nevét. Tehát megvárták míg újra a bal oldal nyer, hogy az nagyütemben végrehajtsa ezeket az intézkedéseket. Ha ezek végre lettek hajtva, akkor jóslásom szerint ismét jobb oldali kormány kerül kormányra, hoz néhány enyhítést, néhány megtakarítási intézkedést, de az egész folyamatot nem fogja visszafordítani. Ezért volt hát szükség épp erre az időpontra, amely tehát 2006 lett.
2007. 07. 24. 4:04
Hát, szerintem egyértelműen az utóbbi, mert ők még nincsenek belehülyítve merev klisékbe. De gondolom, Te is erre jutottál. :)
2007. 07. 24. 20:42
Igen... majd egyszer elmesélem milyen gimis osztálytalálkozóm volt, 5 éves...
Annyit előljáróban, hogy az osztály 70% műokosságos egyetemre járt, a 20%-a nem jelentkezett semmire se mert valami más szakmát tanult ki amihez nem kellett mellébeszélésszakoket felvenni, s 10% egyebet csinál eleve, egyikük táncot oktat, másikuk pedig rendőr.:) De az érdekes itt természetesen a sokbölcsészközgazdászpolitológus palánta.:) dörzsöljétek a tenyereteket... persze gondolom mivel ti is jártok egyetemre hasonlóval találkoztok, de vessük össze élvezetes élményeinket...:) Én a részletekkel később jövök.:)
2007. 07. 24. 21:29
A közgáz, na az az igazán gáz, meg a " modern üzleti tudományok " főiskolái...
A neoliberális hazug dogmák bemagolása, majd annak " saját " véleményként való szajkózása jellemző rájuk. Sokuk fiatal baloldal illetve új generáció ( szdsz ) tag is. Ha pedig nem, akkor is reformpártiak közülük sokan.
i hate it here zsidó blogger is valahova ide sorolandó, bár ő bölcsész, de akkor is... :-))
2007. 07. 25. 0:43
Most kiemelted azokat, akikért nem kár... ők azok a halak lesznek, amiből a politika nevű halász merít... nem mintha családok egymásközt nem osztanák szét a dolgokat, de mindíg kell "kintről" halászni... erre valók a kis szolgák, akiket agymostak.:) Viszont vannak olyanok is, akik nem szimpatizálnak egy pártal sem, mert annyira nem érdekli őket a politika, mégis belesétálnak a csapdába... én őket azért sajnálom. Az én példámban szereplő fiatal lány is egy ilyen.
2007. 07. 25. 0:52
Nah, akkor most már leírom! Tehát, az osztálytalálkozó érdekessége, hogy a volt társosztályfőnökünket is meghívtuk, mert egy fiatal pap volt, akiről kiderült, hogy azóta már nem pap, mert türelmi időt kért. Rendes fickó, őszintén normálisan lehet vele beszélgetni, aztán elsütöttem egy ártatlan tréfának sem nevezhető feszültségoldó butaságot, hogy asszongya:
"Mi a hasonlóság a bölcsészek, az újságírók és a politikusok között? Mindegyik mellébeszél."
Nah hát amit én ott a nyakamba kaptam. Kedves expapunk mondta, hogy ő az ELTE-n tanít bőlcsészetet is és hogy ez nem igaz és hogy annak meg van a fontos mikéntje hogyannya, stb. stb. Ebből az egészből annyi igaz, hogy a "bölcsész" az egy tág fogalom, s a történész, vagy az irodalom tanárnő gimiben is bölcsésznek számít... de én elsősorban - bár az ő tárgyaikat is deformálják a pénzen keresztül - a társadalompszihológiai közgazdász féle bölcsészekre gondoltam természetsen. A politológusokról nem is beszélve. No de éreztem, hogy itt szarba nyultam jobb ha hallgatok. Átugrom azt a részt, hogy ki mit csinált az elmúlt öt év alatt, mert az uncsi, meg ott derült ki a már korábban említett százalékarány. Ugorjunk oda, hogy egyik fiú osztálytársam ostorozta a korházintézkedéseket meg ámblokk a megszorításokat. No erre egy lány is becsatlakozott. Kiderült, hogy ő bizony valami számviteli közgáz akármilyen főiskolára jár. Aztán mikor Norbi ismételten csak szidta a megszorításokat, akkor kati közbevágott:
De miért? Én restrikciós párti vagyok. Ha szükség van a megszorításokra, akkor ez van, meg kell érteni.
Erre én: Kati, ezt a szót az egyetemen tanultad? (jó ez bevallom szemétség volt tőlem.:))
Kati mosolyog majd folytatja, hogy ha ez van akkor ez van. Erre én elkezdtem neki magyarázni az elejét, s elmondtam h mi a baj, elmagyaráztam neki a pénzkibocsátás alapjait. S itt jön a jó professzorok mégjobb munkája: bekapcsolódott a pavlovi reflex. Mikor odaértem, hogy
"ezért az állam nem bocsát ki pénzt" - akkor bekapcsolt, s Kati megszólalá:
Hát persze, hogy nem bocsát ki pénzt, mert az inflációt okozna.
Mire én: ő... ő, najó akkor tényleg hagyjuk az egészet.
Majd elterelődött végre a szó más tésztára. Persze mondhatnátok h miért hagytam annyiban, de higyjétek el, hogy ott akkor én felesleges erőpazarlásnak éreztem megmagyarázni ezt az oltári nagy baromságot. Elismerem, így utólag legalább annyit odaböffenthettem volna, hogy nézz már utána a tankönyvedben h mi az infláció oka, s utána illeszd bele ebbe a szent tantételbe, aztán te is rájöhetsz, hogy ez egy oltári baromság.
Hát ez az én kis sztorym.:)
2007. 07. 25. 2:29
"Ezt a szót az egyetemen tanultad?"
HEHEHEHEEE. :))) El tudom képzelni azt a zavart mosolyt. :)
Na, én ezért nem tudálékoskodok sem közgáz, sem matek, sem pedig pedagógia témában.
Mert tudom, hogy szánalmasan hat a nem szakmabeliek előtt. :)
2007. 07. 25. 17:41
Nekem főleg nem kéne elviekben, elvégre ott én vagyok a nem szakmabeli, s ők a szakmabelivé válók. S akkor milyen jogon akarom őket kioktatni? Okoskodó hülyegyerek, akit nem vettek fel egy egyetemre se... ahelyett, hogy rájönnénak arra, hogy az alapvető tájékozódás minden embernél alapvető intelligencia paraméter... s hogy az információkat mindenkinek képesnek kéne lennie összegyűjteni a médiából, majd összekapcsolni őket. Pl. itt egy újabb morzsa: Járai Zsiga bácsi kilépett a monetáris uralmi rend legfőbb melegágyából ezért úgy érezte, hogy némi igazságot kimondhat, majd ír ebből könyvet is. Persze nem azért mondta ki az igazságnak egy pici részét a Magyar Rádiónak adott interjújában, mert ő neki baja van a lelki ismeretével, hanem csak azért, mert könyvet akar írni. Utána természetesen saját pénzintézetet nyit... így megy ez.:) Ja és, hogy milyen apró igazságmorzsát dobott a plepsz elég? Idézem:
"„Az államadósság nagyjából 80 milliárd dollár. Ennek talán ha 25 százalékát használtuk akár fogyasztásra, akár beruházásra, a döntő többséget a folyamatosan halmozódó kamatteherre fizettük ki. Ez a legdurvább és legrosszabb adósságcsapda, amiből nagyon nehéz kikerülni.” - Ehez annyit tennék hozzá, hogy természetesen itt se Magyarország teljes adósságát mondják, mert felbontják államira - nem államira, aztán nettó-bruttóra, s ebből a felszelésből természetesen a legkisebb összegű mutatót mondják be.:) Nézzünk egy másik idézetet a rádióinterjúból:
"Kérdező:– Az Ön előadásának része volt az eladósodottság is. Általában nézve az eladósodottságot, az lehet pozitív is? Lehet egy jó gazdaságpolitika része is az eladósodottság?
Járai:– Ha engem kérdez, akkor nem. Úgy gondolom, hogy az államnak nem kell eladósodnia. A vállalkozások persze eladósodhatnak. Az államnak nincs vállalkozási funkciója, tehát pont az lenne a modern államnak a lényege, hogy az állam szociális és biztonsági, és az egész gazdaságot működtető jogszabályokat hozzon létre, ilyen funkciói vannak, míg a gazdaságot szabadon hagyja."
2007. 07. 25. 21:15
"az alapvető tájékozódás minden embernél alapvető intelligencia paraméter"
Ez az, amit úgy hívnak, hogy józan paraszti ész.
Különben az egyetemi tanulmányokra nem azért van szükség, hogy feltétleüln az elméleti szakmaiság magas csúcsára juss, hanem azért, hogy olyan dolgokat is el sajátíts, melyek megtanulására egyébként önszánmtadból soha nem vennéd rá magad.
2007. 07. 26. 4:46
Kár, hogy ez a kategória a legtöbb esetben mihaszna és/vagy félrevezető.:) A mai világ úgy van felépítve a pénz erejének segítségével, hogy ne vedd észre, mi a lényeg, és hogy mi is a saját érdeked... aztán jönnak majd még többen ide az oldaladra ilyeneket írni, hogy "igen verjük egymást meg nézd csak meg hogy ezek a magyarok így meg úgy... a tanszéken a professzorom előadást is tartott róla igen":) Holott elég lenne csak azt nézni, hogy mi az a termelői gazdaság, kikből áll, miért nem dolgoznak teljes hatásfokkal, miért megy el munkájuk eredménye, ill. ki az a hülye - már aki nem agymosott - aki beveszi ezt "az állam én vagyok de pénzt nem bocsáthatok k" marhaságot!:)
2007. 07. 26. 5:14
Hogy van egyébként a pénzkibocsájtás ügye a Hunnia mozgalomban, Sodi? :) Ezt ők is említették, úgy emlékszem. Tényleg, majd csinálok én is hunniás blogbejegyzést, mert még nincs :))
2007. 07. 26. 5:41
SF: A rákosis bejegyzésem pont erről szólt. :)
http://href.hu/x/36bu
Különben annyi a lényeg, hogy első lépcső egy barterhalózat, ahol minden szakma képviselteti magát. Vagyis ahogy egyre többen csatlakoznak, és komolyan is veszik Hunniát, úgy egyre inkább képesek leszünk a gyurcsány (nemecsekernő) féle Magyarországtól függetleníteni a mindennapi életünket.
Ha pedig elértünk erre a pontra, akkor természetes lehet az igény, hogy bár neked az én szolgáltatásom kell, de nekem cserébe nem a Te szolgáltatásod, hanem egy olyan harmadik személyé, akinek konkrétan a Te szolgáltatásodra van szüksége.
Illusztrálom mesével.
Van a nyuszika, kell neki a répa. Van a maci, répát termeszt, és kell neki a méz. Van a hód, aki méhészkedik, van eladó méze, viszont kellene neki friss fa. Szerencsére a nyuszi éppen fákat termeszt.
Nos, barterben az a megoldás, hogy ők hárman összeülnek. Megállapodnak, hogy a maci ad répát a nyuszinak, de neki nem a nyuszi fizeti ki a mézet, hanem a hód. A hód cserébe fát vár a nyuszitól.
Így mindenki megkap mindent. A nyuszinak lesz répája, a macinak lesz méze, és a hódnak lesz fája.
Ez az első fázis.
A második fázis, hogy mindenki mindenkinek gombával fizet, és a gombáért cserébe mindenki odaadja mindenkinek azt, ami éppen neki kell. Vagyis a gomba lesz a valuta.
Lehet, hogy a vaddisznó ideges lesz, mert eddig az ő moháját használta mindenki fizetésre (emiatt már a barter sem tetszett neki, mert nem volt benne mohaforgalom), de a vaddisznót mindenki pont leszarja. A vaddisznó országának VÉGE!
2007. 07. 26. 16:13
Tulajdonképpen a mai köztársaság/köztársoság:)-nak is ez lenne a lényege, hogy a szakmák így képviseltessék magukat, ahogy leírtad. Csakhát az 5%-os szabály ill. a párt és politikai fogalmak miatt ez háttérbeszorúl. A másik az, hogy a legnagyobb mocsokság ebben az ál-alkotmányban, hogy rengeteg csonkaszabálytól áll, ami annyit tesz, hogy leírja a törvény, hogy mit kell betartani, de az esedékes szankciók nincsenek kidolgozva, így hiába van leírva a törvény, mert annak megszegéséért nem jár semmi.:) A sok hülye az egyetemen meg komolyan veszi az államtant.:D
2007. 07. 26. 16:23
Ami pedig a pénzkibocsátás helyességét illeti, az egy közel 2400 éves igazságból levezethető, tehát újat nem kell ezen a téren se alkotni, mert Arisztotelész már leírta az alapokat. A lényeg, hogy a pénzkibocsátás KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁS! Nem nyulka-piszka! A pénz az egy értéktelen jelrendszer, amelyet az állam biztosít önköltségi áron azért, hogy ellássa a magyar termelői gazdaságban a közvetítő szerepet. Ennyi tul. képp a lényeg. Így nincs szüksége az államnak eladósodnia, mert adóbevétele fedezeteként ha kibocsáthat adóslevelet, értékpapírt, kincstárjegyet, mint ahogy ma megteszi, akkor adóbevételei fedezeteként nyugodtan kibocsáthat pénzt is. Miért? Azért, mert adómonopóliummal rendelkezik, van mögötte egy dolgozó, pénzt használó és mozgató társadalom, a kibocsátott pénz mögötti értéket a munka fogja biztosítani. A pénz értékét a "mögötte megtörténő" munka és szolgáltatások fogják adni. Ami pedig a fedezet és aranyfedezet bűvkörét illeti: a pénzt nem azért kell ellátni fedezettel, amiért gondolják, hogy érték és hasonlók... hanem azért, mert a pénz - emberi találmány révén - végtelen határú. HIszen mai gazdaságunkban is látható, hogy végtelen irányú lehet az eladósodás mértéke, pozitív végtelen szám lehet. Viszont Földünk véges főrendszer, mi ebben élünk. így egy véges rendszerben nem üzemeltethet az ember végtelen alrendszert. Ezért a pénzt, ami önmagában egy végtelen rendszer, végessé kell tenni. Ezt régen aranyfedezet segítségével csinálták, de a legmodernebb és leghatásosabb módja, ha a pénznek véges korlátot az emberi fogyasztás ad. Ez a legcélszerübb, hisz a közgazdaságtanban nem vagyunk rákényszerülve arra, hogy az emberi fogyasztás végletekik növekedjék. Az emberi fogyasztás normális körülmények között egy nagyjából állandó véges keret, szám. Az más tészta, hogy most kitalálják a fenntartható növekedés hamis fogalmát, ami valójában azért kell, mert mindíg többet kell dolgozni, hogy több pénz legyen adósságszolgálati terhek fizetésére.:) No tehát egy normális gazdaságban a fogyasztás fog zárt kereketet biztosítani a pénznek, így az is zárt rendszerként működhet zárt rendszerű Földünkön. Így előljáróban ennyi, de tudnék még mit írni...:)
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.