Veszélyben az én hazám
Az áldást sodika küldte 2008. március 17., hétfő - 19:18-korCímkék: istvan palfy
47 komment
Talán akad itt olyan ember, aki még nem ismeri.
Ezek a mosolygós, buzis képek talán nem kellettek volna hozzá, de ettől eltekintve egész színhez szóló anyag. :)
By SoDI





Eddig 47 komment érkezett (
)
2008. 03. 17. 20:44
Szívhez szóló. Van fenn egy másik verzió is ahol csak egy képe van végig.
2008. 03. 17. 21:04
Hát igen, fúj globalizáció, meg szegény kisposta, meg szegény vasút. De azért irigykedjünk is a szomszédainkra, akik realizálták ezeket és "bezárták a kispostákat" és megpróbálnak együtt élni a globalizációval, sőt egyenesen hasznot húznak belőle.
2008. 03. 17. 21:38
k0zi: Orbán Viktortól idézek.
"A szolidaritás nem ellentéte a versenyképességnek. Éppen ellenkezőleg! Nélkülözhetetlen előfeltétele!"
2008. 03. 17. 21:52
Az osztrákok igenis megtartották a vicinális vasutakat, az angolok pedig a vidéki postáikat a kis településeiken. Miért mindig mi magyarok szívjuk meg a globalizáció ÖSSZES negatívumát?
k0zi-t nem érinti valszeg azért nem érti, de egy alföldi embert aki azzal jár munkába iskolába, azt igen. Nem csak magunkra kell gondolni.
2008. 03. 17. 22:05
http://href.hu/x/51ry
Legyen.
2008. 03. 17. 22:13
Európában mindenhol támogatják a kistérségeket éppen azért, hogy nem zsúfolódjon mindenki kényszerből a nagyvárosokba, ahol már amúgy is elviselhetetlen a tömeg. Az osztrák parasztok nagy része kis gazdaságokat tart fent és mégis jól meg tud élni, nem kényszerül beköltözni Bécsbe. Ezt a vidékirtást a zsidók találták ki nálunk, hogy olcsón megszerezzék a földjeinket...
2008. 03. 17. 22:34
remélem, már senki nem józan szent patrick napján!!!!!!)))))))))
2008. 03. 17. 22:37
Szépen mondtad Basti, a KISTÉRSÉGEKET. Itthon viszont b*sznak kistérségi társulásokat létrehozni, minden kisp*csöm falu akar egy főpostát, egy fővágányt, egy kórházat, ja meg egy egyetemet is, ha lehet. Na meg mielőbb város akar lenni. Tudjátok, hány "város", és hány fős városok vannak itthon? Elég nevetséges dolgok ezek...
Példuál az, hogy Érd MEGYEI JOGÚ VÁROS, (értitek, ÉRD!!!) szerintem mindent elárul arról, hogy mi megy itthon. Kistérségek. Na persze. Azok itt nincsenek.
(Sodi, ha a "Sodi dolgozik" poszt alatt a 26. hszben feltett kérdésre többszöri külön kérés után végre reagálnál, nagyon örülnék.)
2008. 03. 17. 22:51
Pengető: A kistérségi társulás csak egy virtuális dolog, ami az EU pályázatok leadminisztrálásához kell.
2008. 03. 17. 23:00
Nem akarok mindig ezzel előhozakodni, de Dánia méretét tekintve fele akkora, mint Magyarország (területe: 43 094 km², lakosság: 5 447 084 fő). Dániában, ami ugye azért mégis csak a nyugat, meg Európa meg keresztény ország, 2007. január 1-én úgy döntöttek közigazgatási reformot vezetnek be, mert hát modernizálni kell az államot (van számítógép, emberek nem járnak annyit hivatalba, stb stb) 13 megyéből csináltak 5 régiót. (nálunk 2x ekkora területen van 19 megye bebetonozva), a 270 közigazgatási egységből (ez náluk az önkormányzat megfelelője) csináltak 98-at (nálunk 3200 van).
Igen, modernizálni kéne a vasútat, de az emberek nem akarnak vonattal utazni. Ők autót akarnak venni, akár családonként kettőt is.
-: az a baj, már az alföldi ember sem jár azzal munkába. Hanem felül a buszra, mert az hamarabb beér a városba. Tudom, mert élnek rokonaim az Alföldön.
sodika: hát azért én ezzel a szolidaritás vs versenyképességgel vitatkoznék kicsit. Ha mindent a szádba adnak, akkor nincs értelme hajtani. De meg lehet nézni 1-1 állami cégnél hogy dolgoznak az emberek, meg hogy dolgoznak a versenyszférában.
2008. 03. 17. 23:09
9. Hülye vagy.
(De hogy ennyit bírtál reagálni, az megintcsak szép... Belekötöttél egy kibaszott kifejezésbe, [mondtál rá egy baromságot, de ez most mindegy] tartalmi mondanivalód konkrétan nem volt...)
(De erre én meg csak ennyit tudok reagálni. Ez van. Szprájt.)
2008. 03. 17. 23:13
k0zi: "(nálunk 2x ekkora területen van 19 megye bebetonozva)"
És mellette vannak régiók is.
Különben a megyék nélküli régióknak nem lehetne saját önkormányzatuk, a kormány alá lennének rendelve. Na majd a lófaszt hagyjuk ezt!
"270 közigazgatási egységből (ez náluk az önkormányzat megfelelője) csináltak 98-at (nálunk 3200 van)."
Az ott sokkal fejlettebb demokrácia. A miénk még törékeny, ezért kell meghagyni a minél erősebb lokális autonómiát.
"Ha mindent a szádba adnak, akkor nincs értelme hajtani."
Lehetséges, de társadalmi szolidaritás nélkül egy európai kultúrában nincs humántőke utánpótlás. Itt hatalmas hiba neokon módon gondolkodni, mert ezen a kontinensen az emberek nem tudnának elviselni olyan erős társadalmi különbségeket, mint amilyen a tengerentúlon van.
2008. 03. 17. 23:20
"Minél erősebb lokális autonómiát."
Ez tényleg azt kéne hogy jelentse, hogy alig több mint 3000 emberre jut egy közig egység? És akkor még nem beszéltünk arról, hogy van hogy egy adott terület embereit több felügyeli (pl főváros, vagy kisebbségi önkormok ahol erőteljesen jelen vannak).
Itt Magyarországon tonnányi sóhivatal van, annyira egyértelmű, hogy ezen kár vitatkozni.
2008. 03. 17. 23:20
sodika: azok a gonosz neokon gondolatok fúj. Oké, tőlem építsük a saját szolidáris államunkat, de aztán ne mutogassunk Szlovákiára, Romániára, hogy bezzeg ők milyen jól élnek az annyira nem szolidáris államukkal.
2008. 03. 17. 23:21
***
embereit a sz*rt, úgyértem területet...
2008. 03. 17. 23:23
"társadalmi szolidaritás nélkül egy európai kultúrában nincs humántőke utánpótlás."
Miért ne lenne?? Hangzatos, de miért ne lenne? Vagy megfordítom: szolidaritástól mitől keletkezik humántőke utánpótlás??
2008. 03. 17. 23:23
eszembe ötlött valami a szekusok elleni harchoz:savval töltött vizipisztoly!!!!!!!!!
2008. 03. 17. 23:24
Józanodj ki előbb. :D
2008. 03. 17. 23:26
Nagyon komoly tarsadalmi es telepulesszerkezet atalakitasra lenne szukseg, teljesen felesleges a 3200 onkormanyzatot a teljes apparatussal fizetni, tizede eleg lenne, olyan apro falvak tartanak fent hivatalokat, iskolakat, postat egyeb infrastrukturat, akiknek erre semmi szukseg. Rengeteget lehetne ezzel sporolni. A kistersegi tarsulasok lenyege pedig pont az lenne pl. hogy osszevonjak az iskolakat, mert olyan iskolak ahol a 8 evfolyamra nem jar 100 gyerek teljesen feleslegesek, dragak, gyenge az oktatas szinvonala, sok helyen evfolyamokat vonnak ossze az osszes alsos 1 osztalyba jar aztan a tanarneni mindig 5 gyereknek beszel a tobbi dolgozik aztan odamegy a masik othoz aki mas mas evfolyam.....szanalmas, es ezt a helyzetet akarjuk konzervalni. Ahelyett hogy 5 iskolabol 4-et bezarnanak es az osszes eroforrast a maradek 1be koncentralnanak, minosegi tanarokkal, rendes szamitogepteremmel, jo nyelvtanarral, tornateremmel, sportpalyaval.... A diakok szallitasat rendes iskola busz rendszer vegezne, reggel a faluban korbejar az iskolabusz mindenki felvesz a haza elott, este ott teszi le, erre a buszra senki nem szallhat fel csak a gyerekek, esetleg az alsosoknal lehetne rajtuk egy pedagogus aki mar ott foglalkozik veluk...millio dolgot lehetne csinalni es az egesz jobb minosegu es olcsobb lenne, mint a mostani. A postaknak is ma mar alig van funkciojuk, a jovoben nyugdijba menooknek mar nem engednem meg, hogy a kezukbe kapjak a nyugdijat, csak bankkartyara lehetne utalni, de ugyanigy a posta befizetesek is feleslegesek a mindet ki lehet egyenliteni kartyarol, es az igy megmaradt penzbol pl. lehetne tamogatni a kis falu vegyesboltjat hogy kapjon ingyen internetet es kartyalehuzot, a csomagokat minden nap egyrszer hazhoz vinne a postakocsi, ahol a leveleket is fel lehetne adni....de az is minek ott az email... Ezek mind mind fontos valtozasok lennenek, es persze a mostani oregeket erre mar nem lehet atszoktatni nyilvanvaloban, de szepen lassan le kell epulni ennek a robosztus, lomha, lassu es unhatekony kozigazgatasnak, es gondolkodasmodnak.
2008. 03. 17. 23:29
NEM az a kérdés, hogy kell-e változtatni a dolgokon, vagy sem.
Ez csupán Gyurcsány ócska hazugsága, ti pedig beszopjátok!
Persze, hogy érdemes lenne változtatni.
De csak úgy, hogy ne sérüljenek a nemzeti érdekviszonyok!
Lehet, hogy a megyerendszer mára már alacsony hatékonyságú, de a jelenlegi viszonyok között muszáj megtartani őket, ha nem akarjuk a komcsik karmai közé engedni az irányítást!
Kell a változtatás, és lehetőleg a központosítás irányába, persze. De nem mindegy ám, milyen módon!
A lényeg MINDIG A RÉSZLETEKBEN van!
Majd ha a komcsik nem akarják mindenféle hátsó szándékkal hatalomnövelésre használni az átalakításokat, vagy legalábbis nem lesz rá esélyük, akkor tárgyalhatunk a közigazgatás országos átalakításáról, de ADDIG NEM!
2008. 03. 17. 23:30
Pengető: "szolidaritástól mitől keletkezik humántőke utánpótlás??"
Nem figyelsz Mikolára.
Egészséges emberek > erős nemzet > versenyképes társadalom.
2008. 03. 17. 23:32
a hétvégi események kapcsán több orosz ujság nagyon szépen ír a mai magyar radikális fiatalokról, és hősöknek, stb, nevezi őket.......
2008. 03. 17. 23:32
De persze ezek soha nem fognak megvalosulni, mert ehhez az kene hogy a mindenkori ellenzek a hatalom szeletol es a merhetetlen populizmultol vezerelve ne tuzelje fel az embereket, hanem mondja azt, hogy tudom hogy ez hosszu tavon mindenkinek jo, meg annak is aki most a rovid agyaval csak odaig kepes eljutni, hogy "miert menjen az en gyerekem a szomszed faluba iskolaba?". Azzal kell szembenezni hogy az a kormany aki itt valodi valtozasokat akar, amik rovid tavon fajdalmasak meg fog bukni a kovetkezo valasztason, de ha ezt senki nem meri felvallalni, akkor Mo-nak annyi, vege. Orbannak 1 dologban igaza volt, szakertoi kormany kene, meghozza olyan aki deklaralja, hogy csak a kovetkezo valasztasokig marad, mert egy ilyen kormany meg merne csinalni kockazat nelkul az osszes olyan lepest amire szukseg van, mert nem erdekelne a hatalmi harc. Es megegy dolog kell ehhez, hogy a kovetkezo partkormany ne nyuljon hozza ezekhez, ne csinalja vissza, mint ahogy azt most is beigertek 2010re....ez az orszag sajnos rohad, es rohadni is fog amig nem jon egy komoly allamferfi....
2008. 03. 17. 23:32
Fixnél a pont... :)
Amúgy Sodika, az azért elég nagy CSÚSZTATÁS, hogy te azt hívod SZOLIDARITÁSNAK, hogy NEM jobb, NEM hatékonyabb, NEM hasznosabb, mindössze talán kényelmesebb dolgokat tartunk fent NEM olcsóbban...
2008. 03. 17. 23:34
fixpont: Azért a reformpedagógia csodákat tud művelni a kiscsoportos osztályokban. SŐT: ott tud csak igazán hatékony lenni! Én már csak tudom, több tárgyból is vizsgáztam az évek folyamán, ami erről szól, és több Montessori iskola működését is volt alkalmam megfigyelni, mert az az úriember, akitől a sajtóigazolványom van, többek között ilyen intézményeket üzemeltet.
2008. 03. 17. 23:34
Sodi, sodi....
Most meg a szolidaritás az egészséges emberek szinonímája lett. Eddig a vasúté meg a postáé volt....
Sodi, csak azért, hogy vitatkozz, nem kell vitatkozni! Főleg nem Orbán meg Mikola idézetekkel! :DD
2008. 03. 17. 23:36
bronislaw: A sav szétmarja a pisztolyt, nem? :)))))))
A ruszki lapokról meg hol olvasol? :)
2008. 03. 17. 23:38
Sodi!!! Nem fáj??
Szerinted a falusi kisiskolákban tanítók miféle reformpedagógiáról HALLOTTAK egyáltalán. Ne csináld már! Annyit látnak, hogy kb úgy kell tanítani mint a Kincskereső kisködmönben.
2008. 03. 17. 23:39
Ja, és az összevont alsótagozatot is elég hamar cserélted kiscsoportos osztályra.... :D
2008. 03. 17. 23:41
Pengető: Ez mind-mind hozzátartozik.
Az emberek akkor maradnak meg falun, ha a legtöbb olyan állami szolgáltatást elérik helyben, amit a városiak is a saját lakóhelyükön. Ne kelljen többet utazni nekik sem, mint a városinak városon belül. Ez a minimum.
Ez alatt például azt értem, hogy a múlt héten annyit villamosoztam meg buszoztam itthonról, kizárólag városon belül, csak hogy meghallgathassam Gaudi előadását, hogy ennyi idő alatt gyorsvonattal simán leértem volna akár Győrbe is :) Hűvösvölgyben még át is kellett szállni, pedig nekem már az is "vidék", még ha közigazgatásilag városon belül is van :)))
2008. 03. 17. 23:44
"Majd ha a komcsik nem akarják mindenféle hátsó szándékkal hatalomnövelésre...."
Hát pl az iskolabuszos térségi VERSENYKÉPES OKTATÁST kínáló iskolarendszer az már maga egy összeesküvés. Az, hogy ne közlekedjen párhuzamosan a félig üres busz meg a félig üres vonat, az meg egyenesen egy zsidó fortély......
2008. 03. 17. 23:45
"Szerinted a falusi kisiskolákban tanítók miféle reformpedagógiáról HALLOTTAK egyáltalán"
Nem tudom, főiskolán hogyan megy ez, mert én nem tanítóképzőbe, hanem tanárképzőbe járok (mostani terminológiával: főiskolai szak -BsC- helyett egyetemi szak -MsC-), de azt tudom, hogy nálunk kötelező alaposan megismerni ezeket a pedagógiai módszertanokat, tehát alapos okkal feltételezem, hogy minden kezdő tanár ismeri őket.
Az öregeket pedig el kell zavarni továbbképzésre.
"Ja, és az összevont alsótagozatot is elég hamar cserélted kiscsoportos osztályra.... :D"
Nem kell kirúgni a tanárokat, és akkor lehet abból 2-3 kiscsoportos osztály.
2008. 03. 17. 23:48
Hát sztem meg nem egészen így van (kérdés persze mi az a "legtöbb").
A városnak egy szolgáltatóközpontak kellene lennie, amit VISZONT könnyen, gyorsan meg lehet közelíteni.
Elég egyszerű.
(A több utazás az meg természetes. A külvárosiak is többet utaznak a múzeumig meg a fürdőig, de talán még a postáig is, mint a belvárosiak.)
2008. 03. 17. 23:49
Pengető: Magyar Bálint egy gyermekgyilkos, ugyanis amikor beindult bizonyos két falu között a kisbuszos gyermekhurcolászás az iskolabezárások miatt, akkor első hónapban szépen be is fordultak az árokba, és meghalt az egyik hatéves kisfiú. Volt belőle tévéhír. Ebből is látszik, hogy még a közoktatási reform is képes ÖLNI!
"Az, hogy ne közlekedjen párhuzamosan a félig üres busz meg a félig üres vonat, az meg egyenesen egy zsidó fortély..."
Európában mindenhol FEJLESZTIK a kötött pályás közlekedést.
2008. 03. 17. 23:52
"A több utazás az meg természetes"
Ja, de nem olyan szolgáltatásokért, melyek hozzátartoznak a mindennapi életvitelhez.
2008. 03. 17. 23:52
"Nem kell kirúgni a tanárokat, és akkor lehet abból 2-3 kiscsoportos osztály."
Vidéken annyi a tanár, mint az orvos. Akad esetleg.
Na hagynám a dolgot, jóéjszakát kívánok. Annyira egyértelmű dolgokon vitatkozunk, mégis sikerült levezetni a "komcsikig"... Vicces.
2008. 03. 17. 23:52
pisztoly:tényleg))))) ruszki lapok,: józanul biztos tudnám, de most szent patrick napja van, így piás vagyok, csak véletlenül láttam az előbb valahol)))))))) amugy 13 napja nem ittam ittam egy kortyot se...........)))))))ilyen se volt vagy 20 éve muhahahaaaaaaaa
2008. 03. 17. 23:53
Na jó én most m,egyek aludni.
Jó éjt.
2008. 03. 18. 0:04
Pff, Úristen....
Hú hát a 34. elspő bekezdése akkora demagóg faszságokat tartalmaz, hogy érdemben nem is reagálnék rá. Hogy ebből a történetből azt tudtátok kihozni, hogy MB gyerekgyilkos, mint ahogy írod, az gyönyörűen mutatja, hogy annyi faszságot összehordtok, hogy ilyen hangulatelemek kellenek ahhoz, hogy ezt bárki is megegye... Vagy pedig tényleg hót, sík hülyének kell lenni. Szánalom.
A kötöttpályás közlekedést meg nem a párszáz fős falvakba (ja bocs, itthon: város) fejlesztik hidd el.....
Jah az egyébként érdekes, hogy nálad az európai példák tökéletesen esetlegesek. Ha valami alátámasztja a (sokszor nem megalapozott, csak csipőből ellenkező) véleményedet, akkor hivatkozol rá, máskor meg lazán elutasítod vagy kimagyarázod miért nem jó az eu minta.... El kéne dönteni, hogy akkor most hivatkozási alap, hogy mi folyik Európában, vagy nem az.
De az is annyira "vicces", hogy vannak itt páran akik DOLGOKRÓL kezdenek beszélni, vitatkozni, te egyből visszalősz egy Orbán idézettel, előkerül Mikola, a "komcsik", meg Magyar Bálint. Hogy a picsába jönnek ők ide???? Nélkülük tényleg nem lehet megvitatni ebben az országban bármit is??
2008. 03. 18. 0:17
Ti úgy beszéltek az emberekről, mint valami tárgyakról, meg robotokról, hogy itt összevonni, ott odautazni, ha nem tetszik meg be lehet kapni.... Hát ez nem így működik, a szülőhelye mindenkinek fontos, odakötik az élményei, a hely illata, a kiserdő, stb... Minden vidéki ismerősöm azt tervezi, hogy ahogy teheti, visszamegy oda ahol született. Ti meg utaztatnátok vagy városba terelnétek őket, mint valami birkákat, mert úgy a hatékony.... Ki a faszt érdekel, hogy hatékony vagy sem, az embernek egy élete van és azt szeretné eltölteni úgy, hogy közben jól érezze magát, ez a lényeg, nem valami makroszámok, azok a külföldi zsidóknak fontosak. Igenis mindenkinek joga van ott élni az országban, ahol akar és az államnak kutya kötelessége az alkotmányban rögzített jogokat a szolgáltatásokra biztosítani minden településen. Bezzeg a cigányokra költeni az éves SZJA 50%-át hatékony, mert annyi hasznunk van belőle, ezzel persze nem jön elő senki, ha már a hatékonyságra hivatkoznak, nyílván mert a szavazatuk majd "hatékony" lesz.
2008. 03. 18. 0:17
pengető, te vonzónak találod horn gyulát???????
2008. 03. 18. 0:30
Basti, egyrészt nem értem miért kéne a szülőfalutól elszakadni azért ha másikba járunk iskolába az iskolabusszal, ha úgy az oktatás igencsak eredményesebb, de nem kívánok veled vitatkozni erről, mert nem lehet. Sokkal egyszerűbb k0zi 14. hsz-ét a figyelmedbe ajánlanom. Oké, szarjunk bele a hatékonyságba, de akkor ne mutogassunk ujjal, ne irigykedjünk azokra, akik nem szarnak bele. Ennyi.
Ráadásul TE voltál az, aki külföldi mintaként felhozta a kistérségeket és azok támogatását... Szóval akkor most otthon ezt vitasd meg magaddal két zsidózás között. De az is elég ha gondolkozni kezdesz.
bronislaw: Nem, nem tartom vonzónak, sőt kifejezetten taszít. Neked viszont valamiféle példaképed lehet, mert te kb annyit ihatsz, mint ő... :D
2008. 03. 18. 1:18
Basti: de ha a kisgyerek 5 fős csoportokban tanul, és mondjuk van több 100 ilyen csoport, akkor KÉPTELENSÉG mindet felszerelni modern eszközökkel. Ellenben ha össze lehetne vonni és igenis a gyerek reggel busszal menne iskolába, akkor lehet annak a gyereknek is normális oktatás jutna, és ugyanolyan esélyekkel indulhatnának mint a városi gyerekek.
Abból nem lesz tudásalapú társadalom, hogy konzerváljuk a régi rosszat és minden utcasarkon iskolát üzemeltetünk, mert az kényelmes meg ott a kiserdő illata. Abból csak elkallódott gyerekek lesznek, akik elszúrták életük kezdetét, mert "kényelmesebb" volt. Illetve lehet kényelmes élete, de abból nem lesz se plazmatv, se nyugati kocsi, se kamerás mobil. Fel lehet nőni ezek nélkül is, boldog életed is lehet, de akkor ne mutogasson nekem senki arra, hogy "de Hansnak ott stájerországban miért van 2 BMW-je meg medencéje?". Lehet választani a lemaradást, visszaköltözhetünk a barlangokba is a kiserdő illatával, mert bizony azok a köcsög komcsi ruszkik pénzt kérnek a gázért meg az olajért. Azt nem lehet madárszóval fakasztani, meg a kiserdő illatából kisajtolni.
Sőt igazából kit érdekelnek "makroszámok, azok a külföldi zsidóknak fontosak", mi majd elkapálgatunk itt a Kárpát-medencében, olajra nincs szükségünk, gázra nincs szükségünk. Mi csak élni akarunk, mert az alkotmányos jogunk.
Igenis én megvonnám a romáktól is a támogatást. Volt több évtizedük integrálódni. Lassan egy kisebb ország éves költségvetését rájuk költöttük, de még mindig azt kell hallgatnom, hogy "szegény vesztesei a szocializmusnak". De ácsi, ha szociális államot akarunk, aki mindenkit babusgat, akkor bizony őket is babusgatni kell. "az államnak kutya kötelessége az alkotmányban rögzített jogokat a szolgáltatásokra biztosítani minden településen"
sodika: majd megérzed a szolidaritást, amikor a fizetésed 50%-át elrakja az állam. Persze lehet csalni, de az meg nem szolidaritás, hanem képmutatás.
Lehet persze szolidáris államot építeni, de ahhoz több dolog kell:
a) ésszerű gazdálkodás és közigazgatás
b) több dolgozó ember
c) több becsületes adózó
d) kevesebb bliccelő, ügyeskedő
e) egymást nem leszaró, "szolidáris" emberek
f) a közvagyon megbecsülése (nem szemetelek, nem rugdosom meg a villamost ha előttem záródott be az ajtaja, nem firkáljuk össze a házak falát, stb stb stb)
UI.: a Magyar Bálintos "gyerekgyilkosos" kommented egyszerűen nevetséges. Kb olyan, mintha elütne valakit egy autó és ezért az autó tervezőjét tennék felelőssé, mert minek rakott rá kereket az a gyilkos.
2008. 03. 18. 8:39
"Jól indult a cseh vizitdíj
Mintegy 400 millió koronát (kb 4 milliárd forint) fizettek ki vizitdíjként januárban a cseh állampolgárok - közölte a cseh egészségügyi tárca. Januárban 24 százalékkal kevesebben keresték fel a háziorvosokat, mint a korábbi hónapokban, a gyógyszerfogyasztás pedig majdnem a felére csökkent.
Marek Snajdr, egészségügyi miniszterhelyettes szerint az első hónapról készített statisztika azt mutatja, hogy az illetékek bevezetése a cseh egészségügyben sikeres volt. "
forrás: http://index.hu/politika/kulfold/czv2627/
2008. 03. 18. 8:42
"A külföldi munkavállalók is lemondtak rólunk
Nem csábító a magyar álláspiac a külföldi munkavállalók számára, diplomások szinte egyáltalán nem érkeznek, de egyre kevesebben jönnek szak- és a segédmunkára is. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara s a munkaügyi tárca közös kutatásából kiderült, 2007-ben a versenyszférában alkalmazottak 2,1 százaléka volt külföldi. A több mint hétezer céget feltérképező elemzés szerint ez az idén egy százalékponttal csökkenhet.
Magyarországon főleg szlovák és román állampolgárok vállaltak munkát, most azonban a szaporodó beruházásoknak köszönhetően otthon is el tudnak helyezkedni, ha pedig úgy döntenek, hogy mégis másik országban vállalnak munkát, akkor nyugatabbra utaznak - mondta a Világgazdaságnak Csaposs Noémi, a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke. "
forrás: http://index.hu/gazdasag/magyar/csab080318/
2008. 03. 19. 23:13
Adóüt csökkenteni ezek sohasem fognak, abból ugyanis kevesebbet lehetne lopni. Az önzésre épülő hayekista illúziók hogy majd akkor leszünk gazdagok ha a gazdagokat nem adóztatjuk meg, tévesek. az igazi közteherviselés kellene, ahol a multik és a bajnaigordonok is tejelnének rendesen. Telne iskolára, nem minden sarkon, de minden 5000 főnél népesebb településen egész biztosan.
2008. 03. 21. 16:49
A legfontosabb tévedés, hogy többen bedölnak annak, hogy megint valami jobbító szándékkal akarnak változásokat hozni. NEM, NEM IGAZ. A fejlődés mögött mindíg a rombolni vágyók áltak az utóbbi időben. Legyen ez mondjuk a XX. sz., ez az "utóbbi időben".:)
S ez most csak és kizárólag az állami és társadalmi és életvietli kérdésekre, és nem e technikai fejlődésre vonatkozik. Az oktatás egy olyan ősi művelet, mint az étkezés. Azért mertem ezt a hasonlatot alkalmazni, mert elhitetik az oktatás témakörében, hogy az új dolgokra szükség van. Már kitalálták a krétát és a táblát így lehet arra írni. Számítógépoktatás ok, de nem elengedhetetlen. A lényeg még mindíg az, hogy a gyerek írni, olvasni, logikusan gondolkodni és szöveget és tartalmat értelmezni megtanuljon. Ok tudom, hogy a hatalomnek ez nem érdeke, ezért is csinálják a szarkavarásokat, persze mindezt a jó és a fejlődés köntösében. A másik aspektus pedig a már unalomig ismert "nincs pénz" műduma. Fel kéne már fogni, hogy ha ez a mi államunk lenne, akkor mindenre lennne pénz, mert az állam kinyomtatná önköltségi áron. Ennyi. Niylván nem egyszerre, mert az élet egy állandóan változó igényhalmaz. Szóval, ha az állam nem élősködők kezében lenne, akkor a legkisebb falu önkormányzata is képes lenne úgy felszerelni az iskolát, ahogy neki tetszik. A gyerek egyébként akkor is megtanul írni, olvasni, és szöveget értelmezni, sőt még számolni is, ha a fővárosban használt legújabb mikrofos termékeket nem vásárolják meg hitelre. Úgyhogy nyugalom ne akarjátok kiszarni a spanyol viaszt.... Bastinak 100% igaza van. Az emberi élet méltó élésének biztosítása lenne mindnyájunk államának feladata. Ha ti, másképpen gondolkodók ebben a mi államunkban élnétek, mindjárt nem fújolnátok ezt le, mert nektek is jó lenne, hiszen ebben a helyzetben mindenkinek jó lenne, kivétel azoknak, akik munka nélkül a pénz kisajátítása révén hatalmat kívánnának gyakorolni az egész nép felett... igen nekik nem lenne jók, de ők meg örüljenek, hogy nem kapnak 30 év börtönt...
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.