Emberi minőség
Az áldást sodika küldte 2008. december 1., hétfő - 18:27-korCímkék: foldi andra krisztina morvai
69 komment
Hálásak lehetünk a sorsnak, amiért mostanában egyre többször világítja meg előttünk az emberi minőség valódi kritériumait. Itt van például Földi András, akiről amellett, hogy a származását illetően a Kuruc.info vitába szállt néhány olvasóval, azt érdemes tudni, hogy kimagasló szaktekintély a maga szűk területén.
Azonban elsősorban azon okok folytán, melyeket Morvai Krisztina szedett ma össze a neki címzett válaszában, kimondhatjuk: ha valakiből ilyen siralmas szinten hiányzik a hazafias minimum, akkor őt kimagasló kvalitásai ellenére is csak igen nehezen lehet szemernyit is értékesebb embernek tekinteni bármely olyan hat elemit végzett segédmunkásnál, vagy hangosan skandáló focihuligánnál, akiben még ég az egészséges patriotizmus lángja.
Fel kell végre ismernünk, hogy néhány évtizedes kényszerű kihagyás után a XXI-ik században a nemzeti érzelem bár önmagában nem válik az emberi minőség értékadó tényezőjévé, de szükséges előfeltétele lesz annak, hogy az illető bármely egyéb tulajdonságát ne csupán érdektelen mellékkörülményként szemléljék a normálisabb emberek.
By SoDI





Eddig 69 komment érkezett (
)
2008. 12. 01. 19:10
Nagy hahotazas lesz a tanszeken, ha elolvassak Morvai levelet :-)
2008. 12. 01. 19:12
Mer'?
2008. 12. 01. 19:14
Mert komolytalan, es tele van hazugsaggal es tuldramatizalassal ami valojaban szinten hazugsag, es csak arra jo, hogy erzelmi hurokat pengessen meg olyanoknal akik informacio hianyban szenvednek.
2008. 12. 01. 19:17
Ami közérthető, az komolytalan?
2008. 12. 01. 19:20
A ket fogalom kozott nincs osszefugges ami nevetseges hazugsag es ocska ragalom az a komolytalan. Morvai helyzetertekelese a mai valosagrol, az komolytalan.
2008. 12. 01. 19:22
Morvai válaszát értékelve kijelenthetjük, hogy akiből a ilyen siralmas szinten hiányzik a minőség és a intelligencia iránti minimum vágy, akkor őt kimagasló kvalitásai ellenére is csak igen nehezen lehet többre tartani bármelyik kétpofára zsidózó 12 éves turulospulcsis hülyegyereknél. Ez a nagy helyzet.
2008. 12. 01. 19:24
"a intelligencia" - látod Endi, ebben volt humor. Na jó, elbszabtam..... :)
2008. 12. 01. 19:30
"a normálisabb emberek"
Jaj, mondd, hogy nem magadra gondoltál itt, Endentyű!
2008. 12. 01. 19:32
fixpont: Szerinted ebben mi a rágalom:
"f, a magyar munkavállalókkal szembeni embertelen bánásmódot, a munkajogi védelem súlyos hiányosságait, a szakszervezetek, érdekképviseletek működésének lehetetlenné tételét, a munkabérek megalázóan alacsony szintre szorítását és ott tartását, a munkavállalók megélhetésének folyamatos nehezítését;
g, az f, pontban foglaltak Magyarország kizárólagos komparatív előnyeiként történő feltüntetését s ezzel Magyarország harmadik világbeli gyarmattá válásának elősegítését;"
ÁLLANDÓAN AZT HALLJUK, HOGY NÁLUNK MENNYIRE BÉKÉS A MUNKAERŐ, NEM OLYAN IZGÁGÁN SZTRÁJKOLÓS, MINT NYUGATON, ÉS HOGY EZ MEKKORA NAGY ELŐNY (A ZSIDÓK SZEMÉBEN.)
Pengető: ha ha ha
2008. 12. 01. 19:43
Mo gazdasaga kiszolgaltatott helyzetben van, az egyetlen lehetosegunk a fent emilitett komparativ elonyok kihasznalasa es multik idecsabitasa. Ugyanis csak 2 dolog kozott lehet valasztani vagy mesz a multihoz megalazoan alacsony berert vagy munkanelkuli leszel es ehenhalsz, mert egy ido utan az allam nem fog eltartani. Az orszagok kozotti piaci verseny vagy a cegekert. Aki jobb ajanlatot tesz oda mennek. Marpedig a GDP 2/3-at multik allitjak elo Mo-n. Ez egy kenyszerhelyzet, de azt tudni kell amelyik kormany kemenykedik azt otthagyjak vagy mar eleve ide se jonnek. A magyar kormanynak ilyen tipusu mozgaztere meg nagyon sokaig (ha egyaltalan...) nem lesz. Ebbol csak nagyon nagyon lassan, es hosszu ido mulva lehet kijonni, meghozza az oktatasi rendszer fejlesztesevel es a tudas alapu tarsadalom kiepitesevel. Sajnos Mo-n meg hianyzik az a munkakultura es az a szakember bazis, valamint az az infrastruktura, ami miatt magas hozzaadott erteket termelo cegek idejonnenek. Van olyan szegmens ahol mar nem a munkaber a donto (pl. a google egyik europai fohadiszalasa a cseppet sem olcso svajcban van, el lehet gondolkozni, miert). Addig marad ez a helyzet, akar tetszik, akar nem.
2008. 12. 01. 19:54
fixpont. "Ez egy kenyszerhelyzet, de azt tudni kell amelyik kormany kemenykedik azt otthagyjak vagy mar eleve ide se jonnek"
HELYES!
Összeszerelő (nem értékteremtő) munkahely ide nem is kell. AKINEK KIHASZNÁLHATÓ CSICSKÁKRA VAN SZÜKSÉGE, HÚZZON CSAK EL KÍNÁBA!
Egyetlen összeszerelő üzem-beli munkahelyet sem tudok sajnálni, sőt, örülök, hogy sorra szünnek meg! Nem való az a magyar embernek.
Nagyon jól mondja a Morvai!
---"a tudas alapu tarsadalom kiepitesevel."
Lám, mégse volt jó ötlet a tandíj?
Mégis kell a sok egyetemista?
Nohát, nohát! :)))
2008. 12. 01. 19:59
"Lám, mégse volt jó ötlet a tandíj?
Mégis kell a sok egyetemista?"
De nagyon jo otlet volt a tandij, es kell a sok egyetemista is, de megfelelo oktatasi szinvonallal, ami most van az egy kalap szar, azert nem is lesz itt tudas alapu tarsadalom ezzel a felsooktatassal. Mert ezzel csak a szart termeljuk ki es diplomasoknak hivjuk oket remelem ezzel tisztaban vagy.
2008. 12. 01. 20:04
fixpont: "em is lesz itt tudas alapu tarsadalom ezzel a felsooktatassal"
DEHOGYNEM!
A BSc AZ ÚJ ÉRETTSÉGI, NEM TUDTAD??
Nekünk Corvinuson hetemte elmondják. :))
Ha van BSc-d, SENKIT se fog érdekelni, de ha nincs, alig számítasz EMBERNEK. :o))
A VALÓDI felsőoktatás az utána jövő mesterképzés.
Előtte (az érettségi és a felsőoktatás közötti 3-4 évben) ALAPképzés van, aminél hülyeség a régi osztatlan képzések színvonalát számon kérni. Benne is van a nevében, hogy ALAP.
Amerikában is a lakosság majdnem fele végez ilyet, úgyhogy nincs ezzel semmi baj, elvégre ők a világ vezető állama.
____
Aki egy Bsc papírral, vagy BÁRMILYEN régi rendszer beli főiskolai oklevéllel a zsebében "diplomás" embernek mondja magát, az egy szánalmas fasz, ebben viszont TÖKÉLETESEN igazad van! :)))
A DIPLOMÁT az egyetem adja.
A főiskola, vagy a 3 éves "felsőoktatási alapképzés" csak szaros OKLEVELET ad :)))
2008. 12. 01. 20:19
"Amerikában is a lakosság majdnem fele végez ilyet, úgyhogy nincs ezzel semmi baj, elvégre ők a világ vezető állama."
Csakhogy ott a kutatas fejlesztes elsosorban a magancegek kezeben van es a kutatointezetek hemzsegnek a kulfoldiektol, nem attol a vilag vezeto allama, mert a sajat kepzesuk olyan jo hanem mert odacsabitjak a vilag legjobbjait. Megint almat hasonlitasz a kortevel.
2008. 12. 01. 20:20
Csakhogy en a mai M.Sc-n kerem szamon a regi egyetemi kepzes szinvonalat es azok sincsenek koszono viszonyba ezt jo ha tisztazzuk.
2008. 12. 01. 20:36
fixpont: "nem attol a vilag vezeto allama, mert a sajat kepzesuk olyan jo "
Nem? Hmm... Attól még ott vannak a világ legjobb egyetemei.
---"Msc... azok sincsenek koszono viszonyba"
Ezt meg HONNAN VESZED?
Mesterképzés itthon még szinte NINCS IS!
Csak ősszel indulnak el! :-)))))
Olyasmit minősítesz, ami jóformán még nem is létezik.
Nevetséges vagy. :P
2008. 12. 01. 20:40
Az agyelszívás pedig különben is csupán egy történelmi fogalom. Utoljára a második világháború utáni időszakban volt értelme beszélni róla.
Ma már gőzerővel fejlődik az ázsiai és európai kutatás, ha nem tudnád! Hogy mást ne mondjak, a legnagyobb részecskegyorsító éppen nálunk van, és EU szinten egyébként is központi prioritása van a K+F projekteknek!
2008. 12. 01. 20:51
sodika: az amerikai egyetemek azért is jók, mert az amerikai cégek baromi nagy pénzeket ölnek bele a kutatásokba, amit egyetemistákkal csinálnak meg. MsC képzést majd megnézem, de nehéz lesz olyan alapokra építeni, amit BsC-n adnak az embereknek.
fixpont: azért hozzájárul ahhoz, hogy vezető állam, hogy jók az egyetemeik. Hírnevük van, emiatt oda mennek a külföldi okos diákok, akik Amerikának kutatnak olcsón :)
Btw a főiskolai diploma is diploma, én nem nézném le azokat az embereket, akik mondjuk 3-4 év után kapnak papírt, nem attól lesz valaki szakember, hogy végigseggel x egyetemet y év alatt.
2008. 12. 01. 20:54
Az amerika egyetemet 2 dolog miatt is kiba gazdagok az egyik a tandij a masik pedig a kooperacio a versenyszektorral sokkal jobban osszeforrtak az USAban mint nalunk vagy akar EU-ban. Mondjuk Mo az EU-hoz kepest is mindenben le van maradva a felsooktatas tekinteteben.
2008. 12. 01. 20:54
"Összeszerelő (nem értékteremtő) munkahely ide nem is kell. AKINEK KIHASZNÁLHATÓ CSICSKÁKRA VAN SZÜKSÉGE, HÚZZON CSAK EL KÍNÁBA!"
És mi legyen azokkal az emberekkel akiknek erre van kvalitása? Tudod vannak országok, ahol ilyenre képes a társadalom és van olyan, ahol meg lehet hi-tech ipart építeni. Egyébként az ilyen "nem értékteremtő" üzemek adják a magyar GDP egy jelentős részét, az adóbevételekről nem is beszélve. (az miért nem érték, hogy alkatrészekből összeraksz egy autót, szóval 4 keréknek egy motornak meg egy kaszninak szerintem együtt nagyobb értéke van, mintha becsomagolnák egy ilyen IKEA-s packba és rakd össze te)
2008. 12. 01. 20:56
Szerintem a magyar felsooktatas allatorvosi lova Endi, aki 6 ev utan meg mindig elsos de a rendszer fonaksagainak kovetkezteben meg mindig oda jarhat, elsoskent. :-)))))
2008. 12. 01. 21:26
k0zi: ---"Tudod vannak országok, ahol ilyenre képes a társadalom"
NA HÁT ÉPPEN ERRŐL BESZÉLEK!!! A SZEMÉT ZSIDÓ GECIK ENNYIRE LENÉZIK A MAGYAR EMBEREKET!
---"És mi legyen azokkal az emberekkel akiknek erre van kvalitása?"
Maradjanak otthon. Majd segélyezzük őket a kvalifikált munkaerő jelenleginél sokkal magasabb összegű, de alacsonyabb arányú adóiból.
---"nehéz lesz olyan alapokra építeni, amit BsC-n adnak az embereknek"
JAJ! UGYAM MÁR!
Amerikában is szar a Bsc.
Sőt, sokkal szarabb, mint nálunk.
---"Btw a főiskolai diploma is diploma"
Nem, nem az :))))
Aki egy főiskolát végzett embert diplomásnak mond, az egy nevetséges seggfej. :) Nem hiába hívják ekként: főiskolai OKLEVÉL, egyetemi DIPLOMA. A nevében is benne van, hogy az előbbi nem valódi diploma.
---"Egyébként az ilyen "nem értékteremtő" üzemek adják a magyar GDP egy jelentős részét"
MOST MÉG!
Azért, mert az EDDIG az ilyenek seggét nyaltuk. Mondom, NAGYON jól mondja a Morvai.
__
fixpont: "a tandij"
Igen, az EGYETEMEKEN, nem az előtte lévő főiskolákon.
A főiskolai (alapképzést adó iskolai) tandíjokat simán kipengeti az átlag amerikai. (Nálunk viszont erre nincs szükség, elvégre ugyanezt kiváltja a magas adó).
2008. 12. 01. 21:27
fixpont: Mit értesz az alatt a szó alatt, hogy "elsős"?
Nem értem. Kreditrendszer van, a Corvinusos nappali szakomon pedig amúgy is gólya vagyok.
2008. 12. 01. 21:28
"Aki egy főiskolát végzett embert diplomásnak mond, az egy nevetséges seggfej. :)"
Neked ezzel sem lesz gondod amikor kerdezik a legmagasabb vegzettseged, siman beirod majd, hogy: ERETTSEGI, ez problemamentes :-)
2008. 12. 01. 21:29
"fixpont: Mit értesz az alatt a szó alatt, hogy "elsős"?"
Az en szememben mindenki arra az evfolyamra jar, ami a legalacsonyabb szintu targya.
2008. 12. 01. 21:30
Elfelejted, hogy egyszerre járok jelenleg is négy különböző egyetemi szakra, amiből csak az egyik levelező, a többi három nappali.
2008. 12. 01. 21:32
Nem felejtem el, csak nem erdekelnek a kamu egyetemek kamu szakjai. En nalad csak a matek-infot nezem a tobbi lenyegtelen.
2008. 12. 01. 21:32
fixpont: ---"Az en szememben mindenki arra az evfolyamra jar, ami a legalacsonyabb szintu targya."
Tök vegyesen vannak tárgyaim. Szerintem 1-től 5-ik évfolyamig mindenhonnan. De nem értem, miért lenne ez baj. :))
2008. 12. 01. 21:33
Es ugye csak iden iratkoztal be a masik ket kamura, elotte 5 evig csak matek-infos voltal es meg mindig van elsos targyad, ezek a tenyek.
2008. 12. 01. 21:33
fixpont: A Corvinus kamu lenne? Érdekes módon mégis sokkal komolyabban veszik külföldön, mint a legtöbb hazai egyetemet, beleértve az ELTÉ-t is. :))
2008. 12. 01. 21:36
fixpont. "Es ugye csak iden iratkoztal be a masik ket kamura"
NEM IGAZ.
___
A levelező szakomon most vagyok HARMADÉVES!
__
Bizony, már három éve van levelező szakom.
Az egyetlen új az idén a kertészeti nappalis cucc.
Különben mi az, hogy "kamu" szak?
Az, hogy nem beszűkült szakbarbár szak?
VAZZ, A MATEK-INFO TANÁR SEM OLYAN! :-))))
Ezt már elmondtam. Csőlátásos szakbarbár szakra én nem iratkoznék SOHA. (Az egyetlen kivétel a jog).
2008. 12. 01. 21:42
Az egyetemi szaknak semmi koze a szakbarbarsaghoz. Szakbarbar az lesz akit a szakmajan kivul nem erdekel semmi mas dolog a maganeletben sem. Te alapveto fogalmakat keversz es hasznalsz rosszul.
2008. 12. 01. 21:45
Szememben pedig az a szakbarbár, aki a szűken vett szakterületén kívül minden máshoz tökhülye. Erre kiváló példa a mai bejegyzésemben említett Földi András professzor, aki ugyan eredetiben olvas római kori jogi szövegeket latinul, de a mai politikai viszonyokhoz menthetetlenül segghülye.
2008. 12. 01. 21:48
Te nagyon tevedsz, te pl. semmihez nem ertesz es mindenhez segghulye vagy, en meg a te kezedbol semmi szinvonalasat nem lattam, sem hozzaszolast, sem videot, sem cikket, sem posztot, sem informatikai munkat semmit a vilagon. Soha, meg csak veletlenul sem. Ennek nincs koze ahhoz, hogy ki milyen szakra jar.
Foldirol pedig annyit, hogy en Morvairol gondolom ugyanezt, mert az az iras amit irt, koszono viszonyban sincs a valosaggal.
2008. 12. 01. 21:48
"NA HÁT ÉPPEN ERRŐL BESZÉLEK!!! A SZEMÉT ZSIDÓ GECIK ENNYIRE LENÉZIK A MAGYAR EMBEREKET!"
Ja, mint a japán suzuki, meg a német Audi. Bravó! Egyébként tájékoztatlak róla, hogy az Audi rengeteg pénzt pumpál a műszaki egyetembe és az összeszerelés mellett foglalkoztat mérnököket is.
"Maradjanak otthon. Majd segélyezzük őket a kvalifikált munkaerő jelenleginél sokkal magasabb összegű, de alacsonyabb arányú adóiból."
Ez eddig is zseniálisan ment, mi lenne, ha a gyerekek után is fizetnénk segélyt, és aki buta az elég ha csak gyereket szül és máris meg tud élni, jééé ez megy most is. Endi eljött a kánaánod :)
"MOST MÉG!
Azért, mert az EDDIG az ilyenek seggét nyaltuk. Mondom, NAGYON jól mondja a Morvai."
Ne nyaljuk, aztán találjuk ki mivel hidaljuk át azt az időszakot, amíg felnő egy világszínvonalú magyar vállalat.
2008. 12. 01. 21:50
Te nem teszel mást, csak szubjektív szemszögből személyeskedsz.
2008. 12. 01. 21:52
30. Ezt csak a Corvinuson nem észrevenni ezekszerint.... Miben merül ez ki szerinted??
_________________
Mindegy, kő ostoba vagy.
2008. 12. 01. 21:56
k0zi: ---"Ja, mint a japán suzuki"
PONTOSAN!
Elnyomják a szakszervezeteket!
Ezért MÉG GYURCSÁNY IS keményen beszólt nekik.
"A problémát akkor is, most is a Suzuki-gyár vezetése és a dolgozók közötti ellentét okozta és okozza, amelyben a kormány a dolgozók mellé állt. A Suzuki-dolgozók szakszervezete nem sokkal az SX4 bemutatása előtt a gyár kapuján kívül, egy autóbuszban alakult meg, mivel a cégvezetés megtagadta a megfelelő helyiség biztosítását."
http://href.hu/x/7jt6
EZ PEDIG ILLEGÁLIS!
IGENIS KELLENE NEKIK IRODÁT BIZTOSÍTANI BENT IS!
És pont az ilyen esetekről beszél most Morvai!
---"amíg felnő egy világszínvonalú magyar vállalat."
Van ilyen. Kürt Kft.
---"a gyerekek után is fizetnénk segélyt, és aki buta az elég ha csak gyereket szül és máris meg tud élni"
Nekem ebben a kérdésben határozott különvéleményem van.
Azt mondom, nincs ezzel semmi gond. EGYETLEN egy gyereket támogassunk a cigánynak is. A SOK GYEREKKEL van gond.
A harmadik gyerek után viszont csak adókedvezmény formájában járjon bármi féle támogatás, a második után pedig csak természetben --- ez a megoldás.
2008. 12. 01. 21:58
Pengető: ---"Miben merül ez ki szerinted??"
A nemzetközi kapcsolatok intenzitásán.
Ezt a Corvinuson nagyon érzed, az ELTÉ-n pedig nagyon nem.
2008. 12. 01. 22:05
Az ELTE-nek egyedul a matematika vonala eros, masrol nem tudok, ami vilaghiru lenne, sem a TTK-n belul sem a tobbi karon. Messze a matek viszi a primet es hozza az ELTE-nek a hirnevet, valamint az egyetemi ranglistakon is emiatt van csak az 500-as listaban.
2008. 12. 01. 22:08
Mondjk vilaghiru magyar matematikusokat ismerek, sot a legtobb elte-s vilaghiru magyar kozgazdaszt nem sokat, sot, lenyegeben egyet sem akinek a corvinushoz barmi koze lenne :-))))
2008. 12. 01. 22:09
De mondjuk ha csak a magyar politika, gazdasagpolitika, bankrendszer valamint a magyar vallalatok teljesitmenyet nezem kozgazdasagi szempontbol, hat nem tudom mitol hires a corvinus :-))))))))
2008. 12. 01. 22:10
Mondjuk ez is vicces.
Minap néztem valamelyik világ versenyt, ahol arra büszke a kar, hogy elsők lettek. Holott ez marhára nem az ő érdemük, elvégre egy ELSŐÉVES tanuló hozta el a díjat, aki így nyilván elsősorban a középiskolájának köszönheti a tudását. :))
2008. 12. 01. 22:11
sodika: te mint leendő közgazdász, nézd már meg a Kürt Kft mekkora. Lehet világszínvonalú, de kicsi.
A japánok meg valszeg nem azért tapossák el a szakszervezeteket, mert "SZEMÉT ZSIDÓ GECIK ENNYIRE LENÉZIK A MAGYAR EMBEREKET" hanem mert japánban nem divat a szakszervezet. Teljesen más náluk a munkamorál, részben emiatt is lettek a világ egyik vezető hi-tech országa.
A segélyezés nem megoldás, a szociális háló olyan mint a drog, le kell róla szokni. Aki elfelejt küzdeni, az ellustul és szépen lassan kihal, mint a neandervölgyi ember.
2008. 12. 01. 22:13
"sodika: te mint leendő közgazdász"
Endi soha nem lesz kozgazdasz, azthittem ez mar mindenki szamara vilagos :-))))
2008. 12. 01. 22:13
fixpont: Jaja, erről volt is egy régi rádiókabaré, amikor 300 milliós adóssága volt a közgáznak. :)))
Felsoroltak egy csomó nagyvállalati csődesetet, majd utána jött a szlogen: "EZERNYI SIKERTÖRTÉNET, AMI HALLGATÓINK NEVÉHEZ FŰZŐDIK." :-)))
Viszont ez nem az oktatás, hanem a neolib axiómák problémája. A megoldás ugyanis nem ez, hanem a nemzeti alapú szocializmus lenne.
2008. 12. 01. 22:14
Tfh, esetleg az élet majd ad egy indirekt bizonyítást :)
2008. 12. 01. 22:15
"egy ELSŐÉVES tanuló hozta el a díjat, aki így nyilván elsősorban a középiskolájának köszönheti a tudását. :))"
Ez ennel bonyolultabb Mo-n 2 helyen folyik azt hiszem olyan matematika oktatas, ami talan vilagelso, mindketto az ELTE gyakorlo gimnaziuma az egyik a trefort utcai a masik a fazekas. Amikor ilyen verseny eredmenyeket hallasz az 99%, hogy a 2 iskola kozul kerult ki, ezekben az iskolakban folyo munkat szakmai es pedagogiai szinvonalat teljes egeszeben az ELTE vegzi.
2008. 12. 01. 22:19
k0zi: Leszarom, hogy egy japán nem lehet zsidó!
Látták a zsidóktól, hogy mit csinálnak a magyarral, látták, hogy mi ezt tétlenül hagyjuk, jöttek tehát ők is, mert nem teljesen hülyék. Ha odacsapunk a zsidóknak, akkor látják majd a japcsik is, hogy nem lehet így bánni velünk, és ezután majd ők is észhez térnek.
---"Teljesen más náluk a munkamorál"
Leszarom a japán morált, ez itt Európa.
---"Aki elfelejt küzdeni, az ellustul"
Ugyan már!
TGM-től idézek, amikor azt mondom, hogy az ÖNMEGVALÓSÍTÁS NEM ELLUSTULÁS. Annak ellenére nem, hogy értéktermelő munkának sem mondható. Nem lustaság, hanem az élet élvezete. Aki nem tud kellően sok értéket előteremteni, azt inkább hagyjuk a francba, mindenkinek így lesz jó.
2008. 12. 01. 22:22
fixpont: "Endi soha nem lesz kozgazdasz"
Azt hiszed? Pedig már majdnem az vagyok :))
---"ezekben az iskolakban folyo munkat szakmai es pedagogiai szinvonalat teljes egeszeben az ELTE vegzi."
Mondjuk ez már igaz. Volt már olyan, hogy a Fazekasba kellett bemásznom az indexemmel, ha be akartam iratni egy ELTÉ-s jegyet. :-)
2008. 12. 01. 23:20
Egy gazdaságinfomarmatikust ne tévesszen senki(aminek SoDi is tanul) össze egy közgazdásszal, Corvinuson belül is két külön állatfaj:)
2008. 12. 01. 23:29
"TGM-től idézek, amikor azt mondom, hogy az ÖNMEGVALÓSÍTÁS NEM ELLUSTULÁS. Annak ellenére nem, hogy értéktermelő munkának sem mondható. Nem lustaság, hanem az élet élvezete."
Olvass Asimovot, sok érdekes dolgot leír. Küzdeni kell, mert ha nincsenek célok, amiket el akarsz érni, akkor értelmetlenné válik az életed és szépen lassan kihalásra leszel ítélve. Nézd meg a sikeres vállalkozók mindig többet és többet akartak, és a legdurvább evolúciós szabályokat alkalmazták, csak náluk a környezet a piac volt, ahhoz a legjobban alkalmazkodtak és/vagy a piacot is magukhoz alakították.
"Leszarom a japán morált, ez itt Európa."
Igen, leszarhatod, csak akkor ne álmodjunk olyan hi-tech iparról, mint mondjuk Taiwan vagy Japán. De a legviccesebb megjegyzésed ez volt: "CSICSKÁKRA VAN SZÜKSÉGE, HÚZZON CSAK EL KÍNÁBA!", tudod Kína szépen befogadta ezt a mentalitást, lefeküdt a nyugati kapitalistáknak, akik odavitték a cuccaikat összerakatni bagóért, aztán szépen lassan elkezdte felépíteni a saját iparát, fogyasztói piacát, miközben a nyugati multik, akiket te és Morvai úgy utáltok, szépen finanszírozták nekik ezt. Tudod ez olyan, mint az egyetem, bele kell fektetni az energiát (csicskázni kell másoknak, gazdaság esetén), hogy utána legyen tőkéd, a probléma ott van, hogy mi elherdáljuk a pénzt...
2008. 12. 01. 23:39
Endi mikor csinalsz nekunk interjut Endimamaval? Uggy kepzelem, hogy mi kerdezunk tole, te felteszed neki a kerdes es a valaszokat kozlod! Mit szolsz?
2008. 12. 01. 23:40
most megyek aludni, holnapra talald ki
2008. 12. 01. 23:45
fixpont,te élsz nemi életet??
2008. 12. 01. 23:45
Wiendo: Ó, de nagyot tévedsz. Az első két évben nem annyira külön állatfajok, hidd csak el. Annál is inkább, mivel most már BSc képzés van. Kizárólag most, a harmadik égben van az, hogy tökre szakmaspecifikusak a tárgyaink. Az első években bizony a legtöbb tárgy közös volt a többi gazdasági szakkal. Tudom, megnéztem.
Különben ilyen szakma, hogy "közgazdász" nincs is. Így tehát közgazdász az, aki a Corvinus gazdasági karjának valamelyik szakján végez. :)
k0zi: ---"értelmetlenné válik az életed és szépen lassan kihalásra leszel ítélve"
Ugyan már!
Ott van például Gonda. Szerintem ő egész szépen elvan a tüntetések tervezgetésével. Én is egész szépen ellenék kizárólag ezzel a bloggal, úgy hogy POLITIKAI célokat tűzök ki magam elé. Egyik se önző, személyes érdekeket szolgáló munka, hanem a közösség, a magyarság alázatos szolgálata.
Ahogy mondom: önmegvalósítás, nem pedig lustaság.
---"csicskázni kell másoknak, gazdaság esetén"
RÁKOSI ÓTA FOLYAMATOSAN EZT TESSZÜK! LÁTSZIK BÁRMI EREDMÉNY? NEM! Mi a megoldás tehát? Az, hogy ELÉG VOLT EBBŐL, tűnjenek el innen a csicskáztatók - mégpedig örökre!
---"a probléma ott van, hogy mi elherdáljuk a pénzt..."
Ja kérlek, Hunniában nem fogjuk elherdálni.
Ha szerinted szar a rendszer, CSATLAKOZZ!
hunnia.org
2008. 12. 02. 0:01
"Ugyan már!"
Érdemes végignézni a történelmen, kezdheted a neandervölgyinél, amely szintén kipusztult, bár fizikailag sokkal fejlettebb volt a mai embernél.
"Nincs visszaút. Vagy az univerzumot választjuk, vagy semmit" H. G. Wells
2008. 12. 02. 0:05
k0zi: Szerinted melyik életképesebb? A szociális piacgazdaság, a kommunizmus, vagy a vadkapitalizmus?
Csak azért kérdem, mert az utóbbi kettő csúfosan megbukott a történelem során. Az első pedig most van.
A legjobb persze akkor is a nemzeti alapú szocializmus, de ezt ma már szerintem harmadszorra írom le. :))
2008. 12. 02. 2:51
"A legjobb persze akkor is a nemzeti alapú szocializmus, de ezt ma már szerintem harmadszorra írom le. :))"
Édes jó istenem... Sodi... Főzősarokba maradt a gumidínóm, hozod ide?
2008. 12. 02. 7:36
sodika: pl Augusto Pinochet által megvalósított jobboldali gazdaságpolitika tetszik. A probléma az, hogy nincs tökéletes gazdaságpolitika, se tökéletes társadalmi berendezkedés. Egyébként érdekes, hogy te csak ezekben tudsz gondolkozni, amiket felsoroltál :)
Btw a szociális piacgazdság is halott ötlet, ugyanis Svédországban is már nyírbálják a szociális hálót, pedig az Európa egyik legfejlettebb ipari országa.
2008. 12. 02. 8:28
Tehát kérem, a postra reagálva, ha valaki nem tudja felmutatni a "Nemzeties Érzelmű, Hazafias Hazaffy" kártyáját, akkor ő egy szar, köpnivaló, szar szemét ember?
Vagy mire szerettél volna kilyukadni? Ne is haragudj Sodi, de a hazaszeretet nem volt, és soha nem lesz fokmérték. Ha valakinek nem pont ugyan úgy lobog a láng a lelkében, nem lőheted tarkón. Mégis kinek képzeled magad, hogy ilyeneket kinyilatkoztass? Pláne - ugye, ugye, milyen véletlen - egy Morvai-írás véleménye mögé állva, onnan kiabálva.
Hazafiassági alapokon vélhetőleg amúgy is te állnál a sor legvégén, úgyhogy inkább ne.
2008. 12. 02. 9:08
Nessus: HA SZABAD ANTIFASISZTA, SŐT: LIBERÁLIS MINIMUMRÓL BESZÉLNI, AKKOR IGENIS HELYÉNVALÓ A PATRIÓTA MINIMUM ELVÁRÁSA IS!
Aki nem patrióta, az szar ember, igen.
Mindenki, kivétel nélkül.
Éljen bárhol is a világon.
2008. 12. 02. 11:25
Aki maguk- és magunkfajtázik az nem patrióta, hanem egy soviniszta féreg. Gondolom ez nem kérdés.
2008. 12. 02. 12:15
Nem tudom, miért, de a következő Göring-idézet jut eszembe az ilyenfajta "minimumokról":
"Hogy ki a zsidó, azt én döntöm el".
2008. 12. 02. 12:38
Találó, hiszen Sodi _szó szerint_ így működik.
2008. 12. 02. 17:34
endi te baromarcu. elgondolkoztal mar rajta ha mindenki egyetemet vegez ki fog dolgozni a szolgaltatoiparban? ki fogja megjavitani a veced? ki fogja bekotni a neted? ki fogja sutni a kenyered? ha ezek mind otthon ulnek es varjak az ertelmisegtol a segelyt.... 1-2 hete olvasom a blogot jokat rohogk rajta mekkora szuklatokoru barom vagy es mennyire nem vagod hogy egeted magad. arrol ne is beszeljunk mennyire jelentektelen a "politikai szereped" ehehe. nemhinnem hogy barki egy masodpercig is komolyan venne. foleg azon a poston sikitottam mikor felajanlottad a "kozvetitoi" szereped ahah max. a kv-t szolgalhatnad fel. hulyegyerek. es nem vagyok zsido :)
2008. 12. 02. 18:59
Sodim, amíg patriótának lenni egyet jelent azzal, hogy közösséget vállal az ember olyanokkal, akik nemhogy egy rendes deduktív levezetést, de még egy normális bevezetés-tárgyalás-befejezés felépítésű szöveget sem képesek végigvinni anélkül, hogy minimum egyszer ellent nem mondanának saját maguknak; olyanokkal, akik "megtísztításról", "újrakezdésről", "az etnikum rendbeszedéséről, újraneveléséről" beszélnek; olyanokkal, akik képtelenek koherensen megállapítani, hogy tulajdonképpen kivel, és milyen problémájuk is van, csak azt tudják szajkózni, hogy mindenkivel, aki nem úgy gondolkozik mint ők; amíg patriótaként, hogy közéjük tartozzam mindenki mást le kell néznem, le kell köpnöm, mi több, azon állításod mellé kell állnom, hogy "aki nem patrióta, az szar ember", addig ne haragudj, de ezt nem teszem meg. Nem egy magadfajta nyikhaj mondja majd meg, hogy hogy kell szeretnem a hazámat, az anyanyelvem, vagy a történelmünk. Ha te, vagy ti ezt csak úgy tudjátok elképzelni, hogy mindent, ami esetleg negatív fényt vethet ránk kőkeményen elkendőztök, hogy mindent, amivel szembe kéne nézni hazugságnak tituláltok, akkor jó szórakozás hozzá, majd ha ismét arról szól a dolog, hogy szeretünk itt élni, szeretjük hogy ennyien, ennyifélén, és szarjuk le, hogy kinek milyen véleménye, érdekeltsége, vélt vagy valós céljai vannak, na akkor, lehet hogy majd kapnak hitelt a szavaid. De ahhoz előbb le kell küzdened ezt a mérhetetlen, tapintatlan, diktatórikus bunkóságot, és szűklátókörűséget, amivel most alkotsz véleményt. (tudod, ami ovi óta ugyanaz - lásd még: jellemfejlődés)
2008. 12. 02. 22:56
Nessus figyelmébe: "Az embernek - ahogy múlik az idő - törekednie kell látókörének szűkülésére, majd egy bizonyos életkor betöltése után szert kell tenni egy egészséges csőlátásra."
2008. 12. 03. 0:58
Ez is elég találó, bár én úgy saccolom, hogy Sodinak már az oviban a "főzősarokban" is megvolt a kialakult csőlátása.....
(Ha egyáltalán nem onnan ered minden probléma, hogy Sodika már ilyen korán is kimaradt a szocializációból.)
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.