Ingatlanos lap
Az áldást sodika küldte 2009. május 5., kedd - 23:04-korKategóriák: Vállalkozás
Címkék: ingatlantura
54 komment

Miután sok olyan irányú kritikát kaptam, miszerint túlságosan egoista módon szerkeszteném meg ezt a blogot (mely különben a címéből fakadóan is egy egoblog), mostantól a fenti jelöléssel jelzem, ha egy bejegyzés szerény személyemről szól. Lehetőséget biztosítok ezzel azoknak, akiket nem érdekelnek a velem kapcsolatos dolgok, hogy olvasás nélkül ugorhassák át a vonatkozó bejegyzéseket.
Mindent a kedves olvasókért...
A minap egy kommentelő előhozakodott a régóta tervezgetett ingatlanhirdetési oldalammal, mellyel már 2006 óta készülök elindulni, azonban idő hiányában ez még máig nem történt meg. Amint leírtam, hogy most már hamarosan tényleg elstartolok, az illető hosszasan ecsetelte, hogy a gazdasági válság közepén teljesen értelmetlen ingatlanhirdetéssel próbálkozni, mert mélyrepülésben van a piac.
Az első válaszom természetesen az volt, hogy valójában álmodni sem lehetne ennél kiválóbb alkalmat az indulásra, hiszen akkor, amikor hirtelen eltűnnek a hagyományos vásárlók, az eladók minden korábbinál nagyobb erőfeszítéseket hajlandóak tenni annak érdekében, hogy megfelelő áron túladhassanak a tulajdonukon.
Sőt, amikor minden korábbinál több ember próbálja nyomott áron eladni a lakását, mert tisztában van vele, hogy még néhány milliós veszteséggel is jobban jár, mintha a bank fél áron vinné el a feje fölül, igencsak furcsa dolog a helyzetet kihasználni szándékozó speciális vételi igények visszaeséséről beszélni.
Van kereslet, és van kínálat is. Csak másmilyen.
Aki ügyesen mozog, annak a válság nem nehézség, hanem aranybánya. Ezt csak a hülye nem látja.
A kedves kommentelő következő felvetése az volt, miszerint az én (három évvel ezelőtti állapotban félkészen hagyott) megvalósításom kezdetleges, és a legkevésbé sem felhasználóbarát. Nos, egy hagyományos lelkületű ember ezen vérig sértődne, azonban én, aki az utóbbi hónapokban szó szerint minden pénzem online marketing szakirodalomra költöttem, már egészen másként működöm.
Pontosan tisztában vagyok vele, hogy ha a velem együtt érző emberek megdicsérnék a munkámat, az a legkevésbé sem segítene abban, hogy a rendszert a valódi eredményességet produkáló struktúra felé közelítsem. A valóság az, hogy elképzelni sem lehet hasznosabb segítséget annál, mint amikor valaki, aki képes a vásárló szemével gondolkodni, őszintén elmondja, hogy amit lát, az egy használhatatlan szar, ami jócskán átalakításra szorul.
Hasztalan ajnározásokból ugyanis semmit sem lehet tanulni.
A legvégső felvetése az volt a kommentelőnek, hogy teljesen felesleges a nagy tengerbe egy újabb cseppet önteni, amikor már eddig is 20-30 ingatlanhirdetési oldal működik magyar területen, melyből a 2-3 legnagyobbat lehet csupán komolyan venni.
Nos, annyiban tökéletesen igaza van az illetőnek, hogy az n+1-edik klón megalkotása teljességgel haszontalan, azonban itt jön képbe a Kék Óceán Stratégia.
Mindenkinek ajánlom elolvasásra az ezzel foglalkozó könyvet, azonban azok számára, akik a rövid összefoglalókat kedvelik, nagyon tömören előadom a benne lefektetett gondolat lényegét.
Kétféle óceán van. A vörös és a kék. A vörös óceán a vértől vörös. Azért van tele vérrel, mert a benne úszkáló halak a konkurenciaharcban nagyon sok sebet szereztek. A kék óceánban nincs vér. Ott ugyanis nincs konkurenciaharc sem.
A módszer lényege annyi, hogy mielőtt elindulnál, vizsgáld meg azokat a vállalkozásokat, akik már a piacon tevékenykednek. Készíts egy táblázatot, melyben összeírod, hogy milyen a kínálatuk, és melyikük miben a legerősebb. Ha elkészült a táblázat, akkor látni fogod, hogy egyik egy bizonyos jellemzőben erősebb, egy másik valami másban. Lesz olyan jellemző is, melynél az összes versenyző azonosan erős. Lesz azonban olyan is, melyben mindegyik gyenge.
Hogy a többiek így megállapított gyengesége legyen a mi új erősségünk?
Nem, ennél sokkal zseniálisabb a Kék Óceán Stratégia!
Azt mondja, hogy hozzunk be a rendszerbe eddig még figyelembe sem vett jellemzőt, amiben még garantáltan nem versenyez senki, és arra erősítsünk rá, azt kommunikáljuk!
Hogy ez a konkrét projektemnél miben mutatkozik majd meg, egyelőre nem árulom el. Annyit azonban igen, hogy az érdemi munka a háttérben zajlik, ezért az oldal jelenlegi kinézete alapján még senki se fog tudni következtetni arra, hogy hol található az én saját kék óceánom.
By SoDI





Eddig 54 komment érkezett (
)
2009. 05. 05. 23:55
"Aki ügyesen mozog, annak a válság nem nehézség, hanem aranybánya. Ezt csak a hülye nem látja."
Aha, a taknyos orrú, nyerészkedő zsidóknak, akik most lerabolják a megtakarításokat, azoknak aranybánya. Sodi = Zsidó, ezt már az Isten se mossa le rólad.
2009. 05. 05. 23:56
Nos, aki úgy indul neki egy vállalkozásnak, hogy majd nem lesz konkurenciaharc, meg elég csak újdonsággal előjönni, az nagyon téved szerintem.
Felhoznám ellenpéldának az Intel vs AMD párharcot. Intel egy bazi nagy óriás volt, volt neki egy piaca. Jött a pici AMD és elkezdte kóstolgatni a nagy félvezető gyártót. Először dobott neki egy fricskát, hogy elsőként lépte át az 1Ghz-es álomhatárt, majd piacra dobta az AMD64-es cpu-t, amelyik teljesítményben szépen odaverte a konkurenciát. Reklámozta is szépen, megnézte a konkurens gyengeségeit és jobbat alkotott. Az eredménnyel minden informatikus tisztában van. Az Intel nem vesztett annyit a piacából, hogy belerokkanjon, AMD pedig nem nyert elég nagy teret. Aztán az Intel szépen visszaélt gazdasági hatalmával, elkezdte licenszelni az AMD megoldását, majd hipp-hopp ismét átvette a trónt. Az AMD belekényszerült az ATI megvásárlásába (előre menekült) és most próbálja átszervezéssel életben tartani a céget.
Kék óceánnal indultak, csak ott nem szeretik a halak, ha valaki elkezd ficánkolni és vörös óceán lett belőle. Amit te meg tudsz valósítani, azt a jelenleg piacon lévők is meg tudják és ha a tiéd sikeres, akkor meg is fogják. Nehéz lesz olyanokkal felvenni a versenyt, mint express, origo. Nem lehetetlen, de olyan kitartó és unalmas munkát igényel, amire te nem vagy képes, szerintem.
A másik dolog, ami miatt nem lesz gyors siker, az az emberek technikától való iszonya. Néhányan kegyetlen rossz fényképeket raknak fel a lakásukról, miért raknának fel egy bejárást? (jajj jön a betörő és tudja majd hová kell mennie). Emlékszem amikor haverom talált egy 100 milliós házról hirdetést, és ilyen mobilos fotókkal hirdették :D
(btw inkább legyen egoblog, mint náciblog)
2009. 05. 06. 0:05
Mikor érik be már az a rengeteg szakirodalom, amit olvastál? :)
2009. 05. 06. 0:10
1-es: Mindenki, aki nem siránkozik a válság miatt, zsidó lenne? Nem hiszem, hogy a zsidót onnan lehetne megismerni, hogy a sok depressziós ember mellett egyedül ő igyekvő, és reménykedő. :)
---
k0zi: ---"elkezd ficánkolni és vörös óceán lett belőle"
Oké. Ha kezd vörösödni, akkor keresni kell egy másik kék tavat. Az ember csak kis ideig lehet első. Ez tény. De addig első lehet.
MANAPSÁG EGYETLEN BIZTOS DOLOG VAN. EZ PEDIG AZ ÁLLANDÓ, ÉS GYORS VÁLTOZÁS.
Pontosan tisztában vagyok vele. :)
---"miért raknának fel egy bejárást?"
A bejárás csak extra lesz. Dísz, ha úgy tetszik. Mint írom, a valódi nagy durranásom nem ez. :)
De hogy mi, azt egyelőre nem árulom el.
---
---"inkább legyen egoblog, mint náciblog"
Elfér a kettő egymás mellett. :)
2009. 05. 06. 0:12
Ond: ---"Mikor érik be már az a rengeteg szakirodalom, amit olvastál? :)"
Majd ha az olvasás helyett a megvalósításra is szánok időt. xDDDDD
Ez lesz most...
Elhatároztam, hogy mostantól minden szakirodalmi tanulmányozással töltött órára legalább egy órányi gyakorlati megvalósítással töltött óra kell, hogy jusson. :)
2009. 05. 06. 0:14
Ez az általad nagyra tartott hungaristák ajánlása:
Munkásnak nem tekinthető
- munkakerülő (munkaképes, de nem akar munkát végezni),
- ingyenélő (saját, vagy elődei által, kétes értékű tevékenységgel szerzett vagyonából él, társadalmilag hasznos munkát nem végez),
- élősködő (a nem általa végzett tevékenység kisajátításával bér, díj formájában értéket tulajdonít el a közösségtől),
- nyerészkedő (munkája értékét aránytalanul meghaladó mértékben részesedik az őt meg nem illető javakból),
2009. 05. 06. 0:18
6-os: Oké, vegyük sorra.
---"munkakerülő (munkaképes, de nem akar munkát végezni)"
Ez szerintem is szégyenletes dolog.
Lásd cigányok.
---"ingyenélő (saját, vagy elődei által, kétes értékű tevékenységgel szerzett vagyonából él, társadalmilag hasznos munkát nem végez)"
Vissza a bolsevikoktól a privatizáció során ellopott milliárdokat.
Tökéletesen egyetértek.
---"élősködő (a nem általa végzett tevékenység kisajátításával bér, díj formájában értéket tulajdonít el a közösségtől)"
Szüntessük be a parkolási magántársaságokat.
Tökéletesen egyetértek.
---"nyerészkedő (munkája értékét aránytalanul meghaladó mértékben részesedik az őt meg nem illető javakból)"
Oké, egyetértek.
A nyerészkedő elítélendő.
VISZONT így is, úgy is nyerészkedni fog.
Mi a rossz abban, ha nyerészkedés közben nálad költi el a keresésre szánt pénzét, nem pedig másnál?
2009. 05. 06. 0:23
A 'rendes keresztény hazafinak kötelessége-e válság során szenvedni, és depresszióba esni'-féle kérdés különben tényleg nagyon érdekes.
Majd holnap írok róla külön bejegyzést.
Előjáróban nagyon röviden:
A keresztény ember, és a jó hazafi akkor jó keresztény és akkor szolgálja a hazáját, ha segít gyarapítani azt. Ez pedig reménykedéssel, motivációval, és iparkodással valósulhat meg. Akkor vagy jó hazafi, ha a körülmények kedvezőtlen alakulásában is lehetőséget látsz a közösség szolgálatára, és ezáltal ennek ellenértékeként saját gyarapodásodra.
2009. 05. 06. 7:31
"A keresztény ember, és a jó hazafi akkor jó keresztény és akkor szolgálja a hazáját, ha segít gyarapítani azt."
Igen ez így van de neked eszed ágában sincs gyarapítani a hazádat. Téget a HASZON, és a PÉNZ motivál!!! Az hogy valami hülyeségből jó sokat keress aztán becsődölteted az egészet......
TE NEM AKARSZ ÉS NEM FOGSZ ADÓZNI!!!
Tökmindegy mivel magyarázod de csak és kizárólag azon agyalsz hogyan lehet a legkönnyebben, munka nélkül, lehetőleg befektetés nélkül olyat csinálni amiből jó sok pénz van....
Irigyled a Tomcat-ot, meg a Morvai-Jobbik maffia által működtetett bizniszeket???
Hogy ők hogy tudnak 15 centi árpádsávos szalagot
500 forintért eladni a "hazafiaknak" szemrebbenés nélkül, csak egy kicsit feltüzelve őket......
Az 500 forintba kerülő szalagon ők keresnek 480-at 15 centinként.......
Vagy az 500 forint bekerülési költségű pólóra nyomj egy koronát és máris viszik a birkák 3500-ért...
A kínai árpádsávos anyag:) tekercse (50 méter) kb 3-5000 ft minőségtől függően.
Vágj le belőle 80x50-as darabokat és add el a darabkákat nemzettestvéreidnek egy 100ft-os seprűnyélen 8000-ért zászlónak......Ügyesen csinálod 150-200 zászlót kiárulsz egy tekercsből......
?% haszon vagy mi?
Annyi még a befektetésed hogy időnként szervezel egy tüntetést és tüzes beszédekkel lyukat beszélsz a hasukba.....valamint a téged szabadságharcosként tisztelő birkacsordának megmutatod az új ruhakollekciót magadon és a haverjaidon.....
Úgyhogy nekem Morvai, Budaházi, Toroczkai,Vona, meg az egész nemzeti maffia ne pofázzon itt kapitalista kizsákmányolásról, meg zsidó árdrágítókról.......mocskos multikról....
Hisz az elmúlt években nagy nemzeti alapon ezek az emberek százmilliókat vágtak zsebre.....
Hogy offshore cégeken keresztül, vagy hogyan tüntették el nem tudni, de az apeh biztos eltúlórázna a dolgaikon egy darabig.......
2009. 05. 06. 7:44
Figyelj, ezzel a pénzért való ingatlanhirdetéssel nem nagyon találtad fel a spanyolviaszt. Vannak erre ingyenes oldalak, aki hirdetni akar, az ott teszi. Lásd még ingatlanügynökségeknek sincs saját hirdető oldaluk, ők is ezeken hirdetnek.
Valamint ha ismertté akarod tenni az oldalad, akkor itt megreklámozni kurva kevés. Máshol meg nem kapsz reklámfelületet...
2009. 05. 06. 9:10
"piacra dobta az AMD64-es cpu-t, amelyik teljesítményben szépen odaverte a konkurenciát. Reklámozta is szépen, megnézte a konkurens gyengeségeit és jobbat alkotott. Az eredménnyel minden informatikus tisztában van. Az Intel nem vesztett annyit a piacából, hogy belerokkanjon, AMD pedig nem nyert elég nagy teret. Aztán az Intel szépen visszaélt gazdasági hatalmával, elkezdte licenszelni az AMD megoldását"
Elöbb volt IA64, mint x64, viszont az Intel a szerverpiacra szánta jó ideig a saját megoldását elsősorban. Az AMD meg igazából az XP sorozatú processzoraival kente el az Intel szájszélét (azonos órajelen gyorsabb volt, mint az akkori alacsony órajelű és fsb-jű P4esek (pláne, hogy az XP ellenfele igazából a P3 volt). Bár igazából az Intelnek házon belül is volt konkurenciája, jelesül a Tualatin magos P3, ami szintén gyorsabb volt még alacsony órajelen is, mint az akkori 1.5-2.0 GHzes P4-ek. (Sanda összeesküvéselméletgyanúsfeltételezés, hogy a Northwood magos 1.6 P4 nem véletlenűl volt olyan tuningbarát, hiszen az 2.4-re húzva (és (4x)150 MHzes FSB mellett) azért megvillantotta azt a teljesítménypotenciált, ami a P4-esekben benne rejtőzött (pláne Rambusos rendszerben), csak jó ideig nem tudott érvényesülni (többek közt pont az alacsony FSB-nek köszönhetően)).
2009. 05. 06. 9:26
9-es: ---"Téget a HASZON, és a PÉNZ motivál!!!"
A világegyetem a javakat úgy áramoltatja feléd, amennyire hasznára vagy embertársaidnak. A sok pénz azt jelenti, hogy nagy szolgálatukra voltál. Éppen ezért a szolgálat, és ennek megfelelő ellentételezése korántsem egymást kizáró tényezők.
G.Banshee: ---"Vannak erre ingyenes oldalak"
Az enyém is ingyenes lesz.
---"itt megreklámozni kurva kevés"
Még el sem kezdtem reklámozni.
2009. 05. 06. 9:45
12: Akkor ebből a teóriából kindulva magyarázd már el, hogy miért vett el tőled a világegyetem 2,5 millát. Sok pénz elbukása azt jelenti, hogy piócakánt szívtad az emberek vérét, és az univerzum tőled is elszívta amit lehetett?:)) Amúgy az a véleményem, hogy a te projektjeidből nem lesz semmi. 1 év múlva is azt fogod magyarázni, hogy fejlesztés alatt van, mert nem volt rá időd. Az okokat persze vég nélkül tudod majd sorolni, egy vki nem lesz hibás: te.:))
2009. 05. 06. 9:45
"A sok pénz azt jelenti, hogy nagy szolgálatukra voltál."
Aha, most már tudom, hogy Gyurcsány vagy Kóka mi a picsától olyan gazdag.
Vagy esetleg Meyer Lansky, a legendás zsidó maffiózó, aki kb 400 millió vagyonra tett szert (dollárban, persze).
Szóval ők nagyon a hasznára voltak az embertársaiknak, köszönjük Sodika, hogy ezt megtudhattuk tőled.:)
2009. 05. 06. 9:47
"A világegyetem a javakat úgy áramoltatja feléd, amennyire hasznára vagy embertársaidnak. A sok pénz azt jelenti, hogy nagy szolgálatukra voltál. "
Hát akkor rohadt kevés hasznos ember van a világon. De ők legalább biztosan hatalmasnagy szolgálatjára vannak az univerzumnak. Hihihi.
Ha például 10 emberen akarjuk modellezni az egész emberiséget 100dollárral pedig az összvagyont, akkor az egyik kap 99dollárt, a többi 9 szerencsétlen meg öli egymást a maradék egy dollár miatt,
és rohadtul bükke magára, ha egy pillanatra beleszagolhat.
Mint a narkó, ehehe :D
Utalgatjuk ide-oda ugyebár, nehogy jöjjön az a csúnya inkasszó ugyebár, és közben egyre görcsösebben próbáljuk felvésni a homlokunkra, hogy _hasznos, tisztességes emberek_ vagyunk. Pedig csak annak a nyamvadt 1dollárosnak a szaga számít.. :oDDD
2009. 05. 06. 9:50
13-as: ---"miért vett el tőled a világegyetem 2,5 millát"
Nem vette el. Megvan az, csak éppen más használja. Ketyeg érte kamatként a használati díj.
14-es: ---"Aha, most már tudom, hogy Gyurcsány vagy Kóka mi a picsától olyan gazdag."
A csalásokkal szerzett vagyon természetesen nem ebbe a kategóriába esik. :)
15-ös: Zsidó vagy.
2009. 05. 06. 9:54
16.
Jaaa, persze, ők már egyből nem ebbe a kategóriába esnek.:))
Akkor ki esik bele, mesélj, hogy okosodhassunk.
Te, mi?:))
Csak mert az elején nem voltak kategóriák, hanem a világegyetem áramoltatta a pénzt, de most már hirtelen megváltozott az áramlat és kategóriákra osztja ez a fránya világegyetem az áramoltatást.:))
2009. 05. 06. 10:05
16: tudtam, hogy meg fogod magyarázni, miért is nem úgy van, ahogy következik a teóriádból. Ugyanígy fogod megmagyarázni 1 év múlva azt is, hogy miért nem lett semmi ebből a projektedből, és ugyanúgy igazságként fogod kezelni saját önbecsapásaidat. Dehát ezért járok ide, röhögni a hazugságaidon.:))
2009. 05. 06. 10:13
"15-ös: Zsidó vagy."
Akár az is lehetek. De én le tudom hántani a tölgyfa kérgét, sodika :))
Kettőnk közül nem én vagyok az, aki azt eszi, amit eléraknak... hmm, hmm
És most megyek gazolni. Valakinek dolgozni is kell. hihi
2009. 05. 06. 11:03
choffman: az igazán nagy technológiai lépés az AMD64 volt, nem véletlenül licenszeli a megoldások egy részét az Intel. Bár abban igazad van, hogy az XP processzorok alacsonyabb órajelen is elverték a P4-eseket. Az AMD64 viszont már nem csak teljesítményben, hanem fogyasztásban is jobb volt (cool'n'quiet). De a lényegen nem változtat :)
sodika: ""ingyenélő (saját, vagy elődei által, kétes értékű tevékenységgel szerzett vagyonából él, társadalmilag hasznos munkát nem végez)"
Vissza a bolsevikoktól a privatizáció során ellopott milliárdokat.
Tökéletesen egyetértek."
Akkor is ha valaki ebbe a kategóriába sorol téged is?
""nyerészkedő (munkája értékét aránytalanul meghaladó mértékben részesedik az őt meg nem illető javakból)"
Oké, egyetértek."
Mit jelent az aránytalanul meghaladó mértékben? Mi a még elfogadható arány?
2009. 05. 06. 11:13
21: Ne a (desktopos) népszerűsége alapján ítéld meg a technológiát, hiszen az AMD64 a jó öreg 8086-os vonalat folytatja (mintegy megtuningolva a 640KB-ot :), ezzel szemben az IA64 meg teljesen új vonal (legjobb tudomásom szerint).
2009. 05. 06. 12:00
Szerintem a kutyát nem fogja érdekelni, hogy kis nyilacskákkal végigmehet képenként a lakáson.
Fel dobva pár kép, köszönjük, az ember úgyis megnézi élőben, mit akar megvenni.
Sodika, te akkor leszel sikeres az ingatlanbizniszben, amikor én olyan ostoba nemoperatívhobbifasiszta, mint te. Semmikor. :DD
Azért csak hajrá.
2009. 05. 06. 12:36
kaffka: ---"Kettőnk közül nem én vagyok az, aki azt eszi, amit eléraknak"
Te ugyanis már nem tanulsz.
k0zi: ---"Akkor is ha valaki ebbe a kategóriába sorol téged is?"
A milliárdosok kategóriájába? :))
---"Mi a még elfogadható arány?"
Ami még erkölcsös.
Pengető: ---"Fel dobva pár kép, köszönjük, az ember úgyis megnézi élőben, mit akar megvenni."
Lehetséges.
De mondom, a jelenlegi koncepciót nem is erre épít.
2009. 05. 06. 12:47
Én életem végéig tanulok, sodika hehehe. Sőt, ha lehet, azután is. :DDD
2009. 05. 06. 12:54
Azt már a "My name is Earl"-ből megtudhattuk, hogy voltaképpen úgyis a karma tehet mindenről XD
2009. 05. 06. 12:54
istenem min rohognek rendszeresen ha nem rajtad sodi? :) mostmeg ezekkel a marketing elmeletekkel heheh. mar akkor a falat kapartam mikor Robert T. Kiyosakit emlegetted. Gondolom olvastad a Rich Dad Poor dad c. konyvet (nem tudom mas konyve le van e forditva). En is olvastam , sok olyan dolog van benne ami megvaltoztatja az ember latasmodjat de igazan csak altalanossagokat mond. Azzal szokott takarozni hogy nem ad direkt business tanacsokat mindenki maga talalja ki :). O sztem egy olyan milliomos aki abbol lett milliomos hogy arrol ir konyvet hogy legyel milliomos :). Vannak nala sokkal jobbak pl: T. Harv Ecker and Guy Kawasaki. Mondjuk ehhez kellene beszelni angolul. Ha ertesz angolul kiba' sok forras van ingyen neten. Pl Kiyosaki osszes konyve audiobook formatumban, elo szeminariumok, youtube etc. Persze ezeket mindig ugy erdemes nezni hogy fenntartassal, nem kell elfogadni mindent. Nekem van nemi viszonyitasi alapom, van egy MBA-m University of Wales-tol UK-bol. Remelem nem kell elmagyarazni mi az egy ilyen tapasztalt uzletembernek mint te. de ezzel csak azt akartam mondani hogy en osszehasonlitottam amit a business school-ban tanitanak es amit az un. gerilla marketing guruk mondanak.
Sztem te meg a 10 ev mulva is a kek ocenban fogsz evickelni es anyut szivattyuzni penzert. (tenyleg az melyik kategoria a hunfiak torvenykonyveben? a dolgozni nem akaro vagy jarulekokban erdemtelenul reszesulo?)
a lenyeg, jo otlet es kitarto munka nelkul akarmilyen marketinget alkalmazhatsz :)
2009. 05. 06. 13:17
rdgcc: ---"mostmeg ezekkel a marketing elmeletekkel"
A Kék Óceán Stratégia a legújabb sikerkönyv.
http://www.blueoceanstrategy.com/
---"nem tudom mas konyve le van e forditva"
Le. Az összes. Mindet el is olvastam.
---"csak altalanossagokat mond"
Egészen pontosan egy szemléletmódot ad át.
---"T. Harv Ecker and Guy Kawasaki"
Vannak magyarul is könyvei.
Másrészt az utóbbi úriember ősszel hazánkba látogat.
http://sikerkonferencia.eu/
---"a lenyeg, jo otlet es kitarto munka nelkul akarmilyen marketinget alkalmazhatsz :)"
Igen?
A millió dolláros weblapra is igaz ez? :)
2009. 05. 06. 13:29
"Aki ügyesen mozog, annak a válság nem nehézség, hanem aranybánya. Ezt csak a hülye nem látja."
ifjú Soros padawan lettél sodi?
2009. 05. 06. 13:36
Aradebil: Nem, de azt már látom, hogy ezt a gondolatot érdemes részletesebben is kifejteni, mert sokan félreértik. :)
2009. 05. 06. 13:54
"lenyeg, jo otlet es kitarto munka nelkul akarmilyen marketinget alkalmazhatsz "
Márpedig itt egyetlen cél van, érdemi munka nélkül meggazdagodni. Ez már tisztán látszik. :))
2009. 05. 06. 14:38
sodika: "ingyenélő (saját, vagy elődei által, kétes értékű tevékenységgel szerzett vagyonából él, társadalmilag hasznos munkát nem végez)"
Ebbe a kategóriába, nem a milliárdosokéba. Mert szerintem ebbe simán beletartozol, kár is tagadni.
Egyébként a sikeres vállalkozók sosem úgy csinálták, hogy elkezdték ecsetelni mekkora ötletük van. Persze kell az is, de nem fogod megúszni a kemény munkát ha sikeres akarsz lenni. Szerintem ez a hogyan legyünk sikeresek könyvek olyanok mint azok a könyvek, amelyek megtanítanak téged sikeres pókerjátékosnak lenni.
2009. 05. 06. 14:39
Pengető: A te véleményed érdemtelen, mert csak hazudozol.
k0zi: Milyen kétes értékű tevékenység van mögöttem vagy a szüleim mögött, amiből megélek? Nem értem pontosan.
2009. 05. 06. 14:42
28: arra gondolsz amikor a gyerek eladta a pixeleket? az szerencse
nezd meg hany ember lesz sikeres vagy gazdag szerencsebol vagy jo otlet+kemeny melo-bol
akkor itt emlithetneka sracot aki a vizeletet arulta ebayen drogtesztre :) o is keresett 1 millat... viszont az is biztos hogy ok mar reg elbasztak a penzt es ugyanott allnak mint elotte :)
kb ugy gondolkozhatsz mint baratnom occse aki elolvasott par Kiyosaki konyvet es egybol bele akart vagni egy uj gyorsetteremlancba , penz, meg barmifele tudas nelkul (mernok a lelkem eredetileg) , alig tudtuk lebeszelni rola vagy hogy legalabb csak 1-el induljon hogy kitanulja.. :) ami biztos akarmennyit kepezheted magad az igazi tapasztalat 1-2 honap alatt tobbet tanit mint akarhany konyv..
2009. 05. 06. 14:48
Egy vélemény nem tényállítás, hogy lehet hazugság???
Már a saját mondataidba bonyolódsz bele.....
Továbbá nem te vagyok, nem szokásom hazudni.
((((A te bkv-kritikád, na az pl "érdemtelen"**, hiszen állandóan meglopod a cégen keresztül az adófizetőket, mint tudjuk.))))
Ráadásul ennek meglátásához én baromira nem kellek, te voltál aki régebben előadtad, hogy neked azért kell egy vállalkozás élén csücsülnöd, mert nem bírsz materilaista szemlélettel órákat dolgozni.
Csak aztán páran közölték veled, hogy bizony a jó cég feje kurvasokat dolgozik.
Aztán, hogy kinek milyen az én véleményem, azt majd mindenki eldönti.
(** A szó amit kerestél, inkább az érdektelen. "érdemtelen vélemény", érdekes....)
2009. 05. 06. 14:55
sodika: tovább szűkítem: "társadalmilag hasznos munkát nem végez"
Ebbe tartozol bele imho. Így már érthető? :) Eleve pontatlanul volt megfogalmazva, te pedig rögtön rávágtad, hogy egyetértesz. (ugye a vessző egy mondatban logikai vagy kapcsolatot is jelenthet)
rdgcc: teljesen egyetértek. De ez igaz minden szakmára, elolvashatsz több száz könyvet programozásról, addig semmit nem fogsz tudni, amíg meg nem valósítasz egy komolyabb projectet.
2009. 05. 06. 15:19
rdgcc: ---"viszont az is biztos hogy ok mar reg elbasztak a penzt"
Értem ezt a gondolatmenetet is.
És igazad is van.
Kell a kemény munka.
Viszont az eredményesség akkor sem a munka keménységével arányos. :)
Pengető. ---"előadtad, hogy neked azért kell egy vállalkozás élén csücsülnöd, mert nem bírsz materilaista szemlélettel órákat dolgozni"
Sose mondtam, hogy céget akarok vezetni.
Azt mondtam, tulajdonolni akarom. :))))
k0zi. ---"Ebbe tartozol bele imho."
Tegyük fel... Na és? Ez egy összetett mondat volt, ami nem azt tartalmazza, amit belé akarsz látni. Egy hasonló, összetett állítás ugyanis egyetlen megbonthatatlan egység.
---"pontatlanul volt megfogalmazva"
Nem igaz.
Nagyon is pontosan.
2009. 05. 06. 15:46
sodika: akkor írok egy példát ugyanolyan szerkezetben:
- emberek (férfiak, nők)
(btw mondatnak pedig nem nevezném mert nem teljesítette annak szerkezeti kritériumait)
2009. 05. 06. 15:50
Egyébként ha a te elemzésedet nézzük akkor vegyük egy egységnek:
"saját, vagy elődei által, kétes értékű tevékenységgel szerzett vagyonából él, társadalmilag hasznos munkát nem végez"
Akkor tehát ha valaki kétes értékű tevékenységgel szerezte a vagyonát, de utána hasznos társadalmi munkát végez, az rögtön mentesül? Elvégre nem illik rá az "állítás megbonthatatlan egysége"
2009. 05. 06. 16:15
en ismerek jopar jomodu embert, mondhatom vilagszerte. mind dolgozik kokemenyen hetvegen is. oke persze nem kell oket felteni elvezik is az eredmenyet de szo nelkul beallnak dolgozni vasarnap este vagy egesz ejszaka ha kell.
es ha kicsit visszaolvasol Kiyosaki bacsi meg Harv Ecker konyveiben mind kihangsulyozzak hogy _valodi munka_ -t kell beletenni. Te azt irod nem akarsz masoknak gurizni egybol cegvezeto etc. hat majd jo nagy pofaraesessel szamolj (persze meg lesz magyarazva miert ). Egy fontos ponton atsiklottal altalad nagyra tartott Kiyosaki mester konyveben. O azt vallja mielott belefogsz a sajat bizniszbe igenis tanuld ki a szakmat, ha kell dolgozz akar ingyen is mert a tapasztalat mindennel tobbet er. (peldaja erre mikor beall salesmannek, es ajtokon kopogtat evekig viszont megtanul eladni). Na erre te sose leszel kepes. (bar kivanom ne legyen igazam). te a nagy kek oceantol remeled a milliokat. Nemtudom Mo-n most hogy all a gyakorlat tema, de pl UK-ban USA-ban friss diplomasok akar ingyen is beallnak par honapra dolgozni jonevu cegekhez mert a kesobbi munkakeresesben felbecsulhetetlen a felmutatott es igazolhato gyakorlat...
2009. 05. 06. 17:12
rdgcc: A gyakorlatot én már évek óta, és jelenleg is úgy szerzem meg, hogy jóformán ingyen vállalok el rendszeresen olyan PHP projekteket, melyekért bárki más százezer forintokat kérne.
Tehát nem siklottam én át semmilyen részlet felett.
Nem azt mondom, hogy nem akarok gyakorlatszerzés céljából dolgozni, csak azt, hogy nem akarok senki alkalmazottja lenni.
k0zi: A kötőszavakba nem akarsz belekötni? :)
2009. 05. 06. 17:56
"jóformán ingyen vállalok el rendszeresen olyan PHP projekteket, melyekért bárki más százezer forintokat kérne."
Link? :)
"A kötőszavakba nem akarsz belekötni? :)"
Nem, igazából csak elmondtam szerintem miért illik rád is az a mondat. Lehet így is értelmezni.
2009. 05. 06. 18:13
Szia Sodi!
Meglehetősen finom megfogalmazása a szinte folyamatos anyázásnak az, hogy "kritikát kaptam" meg "előhozakodott".
Amúgy mikor veszed már észre, hogy senki sem használja a "normális kommentrészt", és állítod vissza normálisan olvashatóra a kommenteket?
2009. 05. 06. 18:17
k0zi. Itt egy készülő cucc.
Belső admin felület demo belépéssel.
http://muharifold.tk/
Nyugodtan szétbarmolhatjátok hamis adatokkal, legalább tudni fogom, ha hibára akadtok. xD
43-as: Majd elgondolkodom rajta.
2009. 05. 06. 18:54
Ühümm. Több százezreket érő projektek ingyen. Tőled.
**** sodika:
2009. 05. 01. 23:22
Ond: ---"juniornak elmegy"
Na jó, de mást gazdagítson az általam fejlesztett rendszer, ne engem? ... A legnehezebb az lenne a dologban, hogy ennek a gondolatnak az elviseléséhez hozzászoktassam magam. :-))))****
A csicsóné három lánya, mind a három egy szoknyába... hehehe
u.i.: Nem kell megmagyarázni. Úgyis tudom, hogy meg tudnád :DDD
2009. 05. 06. 20:05
Szia Sodi!
Már másodszor írok, az előző nem jelent meg.
Azt írtam, hogy enyhe finomítása a dolognak, hogy ilyeneket írsz: "olyan irányú kritikát kaptam" illetve "egy kommentelő előhozakodott"...
Más: ezt az elég rossz "normális" meg "játszótér" kommentrészt használja valaki? Mert így elég nehéz kommentelni, és hát nem is túl elegáns.
2009. 05. 06. 20:54
sodika: ezért mondjuk pofa kéne elkérni százezer forintokat. Nekem az egyetemi házijaim igényesebben néztek ki és ne mondd hogy nem vagy grafikus, mert attól még igényesség lehetne benned. Nem akarlak megsérteni, de ez a munka olyan, mint amikor valaki gimnáziumban megcsinál pár PHP tutorialt és összerak belőle egy oldalt.
2009. 05. 06. 20:59
kaffka: ---"A csicsóné három lánya, mind a három egy szoknyába... hehehe"
Nagyon egyszerű.
Nem akarok senki csicskája lenni, de a marketing konferenciák, meg tananyagok nagyon drágák, és nem kívánom megvárni, amíg a vállalkozásomból tudom fedezni őket. :)))
k0zi: ---"Nekem az egyetemi házijaim igényesebben néztek ki"
Még csak most kezdtem el... Nyugi má'...
A kinézetet egyelőre leszartam.
2009. 05. 06. 22:38
Tényleg jópofa, ahogy a darabonként százezreket érő tudásodra olyan példákat hozol fel, amik
"ez 2-3éves",
"csak úgy hirtelen összedobtam, majd kijavítom, ha lesz időm",
"csak most kezdtem, haggyá mán"
"nem vagyok grafikus, leszarom, hogy néz ki" mekkelek-eredmények.
Meg kell szakadni tőled. Uhugdihugd :DD
Ennyi? Hehehe :DDDD
2009. 05. 06. 23:00
kaffka: Nem akarok szakbarbárrá válni, mert a szememben az összes operatív szakbarbár szánalmas. Ha valami kell profi szinten a saját projektemhez, azt majd kivitelezem úgy, egyébként pedig minden mást éppen úgy csinálok meg, ami éppen elégséges ahhoz, hogy a következő havi marketing tananyag-költségemet állni tudjam.
Nem akarok én informatikus lenni, az, hogy az érettségi óta, vagyis nyolc éve folyamatosan ezt tanulom, ilyen tekintetben erősen félrevezető. :))
2009. 05. 06. 23:11
***sodika:
2009. 05. 01. 22:49
"..."
Mondani könnyű, hogy az ember dolgozzon.
Erre mindig rávágom, hogy "oké... mit?"
Merthogy egyben állni sok ideig nem tudok, ezért még szórólaposztogatásra is alkalmatlan vagyok.
Infós munka kell, vagy semmi, mert másra nem vagyok alkalmas. Kizárólag infós munkára. Kódolni valamit (ez az egyetlen dolog, amihez konyítok).
"..." ***
mekkmekk
2009. 05. 06. 23:16
Kaffka: túl sokat nézed a gyerekekkel a Mekk Mestert
:D
2009. 05. 06. 23:18
kaffka: Nem akarok informatikus lenni, bár pillanatnyilag a tanulmányaim okán ez az egyetlen, amihez konyítok.
Igen, így van.
Nincs itt semmi ellentmondás.
Az érettségi óta, több, mint nyolc éve folyamatosan ezt tanulom, ezért esélyem sincs máshoz érteni.
2009. 05. 06. 23:31
Hátha levonják belőle a tanulságot. Olyan munkába vágj, amihez konyítasz, és ha már elvállalod, adj bele mindent.
Bizony, bonyolult, és borrzasztó nehezen követhető ez a logika, ezért nem lehet túl korán rávezetni a csibéket.
Persze Pokémonnal is lehet próbálkozni, hogy megtanulja a h.lyegyerek, hogy "gotta catch'em all! gotta catch'em all!"
Aztán tudjon min hisztizni a pénztár mellett.
2009. 05. 07. 10:01
nademeg ha igaz is lenne az ingyen php munka dolog. te az ingatlanpiacra akarsz betorni , ott nem php-s tudas kell hanem valami mas :)
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.