Veér András forog
Az áldást sodika küldte 2007. április 12., csütörtök - 21:16-korKategóriák: Szcientológia
Címkék: hubbard pszichiatria szcientologia
24 komment
"Ami ma egy világméretű emberjogi mozgalom, az több mint 30 éve egyetlen egyén, Győry Viktor szabadságáért való harcként indult, aki egy pennsylvaniai kórházban kényszerbeszállítás áldozata volt.
Egy pszichiáter kérdezte ki, aki azt mondta: "Egy szót sem értek abból, amit mond. Összefüggéstelenül beszél. Nyilvánvalóan paranoid skizofrén. Zárják intézetbe." És így is tettek. Nos, nem összevissza beszélt. Magyarul beszélt. Pert indítottunk a kórház ellen. A per közepén a kórház vezetője felállt, és azt mondta: "Nem akarjuk Győry Viktort tovább kezelni".
Győri Viktor kiengedése volt az első a több tízezerből (...)"
A fenti részlet a CCHR magyar nyelvű bemutatkozó DVD-jén hangzik el. (Ha valaki kíváncsi rá, a film első 5 perce elég rossz minőségben azonnal megtekinthető ide kattintva.)
A CCHR szervezetet idehaza Állampolgári Bizottság az Emberi Jogokért néven ismerhetjük, valamint onnan, hogy haláláig Dr. Veér András pszichiáter fáradtságot nem ismerve harcolt ellenük, és több könyvet is írt a témában. A kritikáinak legfőbb alapja az volt, hogy a Bizottságot bevallottan a Szcientológia Egyház alapította, és máig az ő hittételeik alapján dolgozzák ki a stratégiájukat.
Mostantól ezen a blogon egy külön, a szcientológiával foglalkozó bejegyzéskategória alatt sorra veszem a különböző területeket, ahol támadják őket, hogy ezzel is segítsek egy objektív képet kialakítani róluk.
Objektivitás alatt elfogulatlanságot értek. Rengeteg szcientológiai állásfoglalás és rengeteg őket támadó írás érhető el a neten, de még nem láttam sehol, hogy valaki elfogulatlanul vizsgálta volna meg ezt a kérdést. Ezt a hiányt szeretném pótolni.
Nem lesznek tehát itt veszélyfelhívások, nem lesz xenuzás, és nem lesznek rémtörténetek se. Aki ilyesmire vágyik, annak ajánlom inkább Tóta írását, a Xenu röpiratot, vagy a "Rémálom" blogot, mely utóbbit én egyébként az egyház saját projektjének tekintek, hiszen nyilván csak azt a cél szolgálja, hogy ezzel is felmérjék, ki korlátozó személy rájuk nézve. Ha nem így lenne, a blog írói nyilatkoznának a sajtónak.
Ami a pszichiáterek témáját illeti, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy össze tudom vetni a CCHR oktatófilmjében és egyéb tájékoztató anyagaiban szereplő alap állításokat a saját tanulmányaimmal. Tanárszakos hallgatóként ugyanis több évig hallgattam az ELTÉ-n pszichológiát, és egy sikeres komplex pedagógiai-pszichológiai szigorlaton is túl vagyok már.
Ez alapján azt kell hogy mondjam, hogy azok a tényszerűen megjelölt források, melyre a DVD-n hivatkoznak, és amelyeket nekünk is oktattak az egyetemen, pontosak, és tényszerűen vannak kifejtve. (Azt, hogy "szakszerűen", csak azért nem írom, mert egy a nagyközönségnek szóló felvilágosító anyagtól nem várható el a magasszintű tudományosság). Annyi valóban igaz, hogy helyenként igen agresszív retorikával kommunikálják a tényeket, (éppen ezt felhasználva akadnak szép számmal olyanok - például a CCHR kontra valóság oldal szerkesztői -, akik úgy próbálják támadni a Bizottságot, hogy ezeken a hangulatmegalapozó félmondatokon is a tényszerűséget kérik számon), azonban én úgy gondolom, hogy egy határozott cél érdekében igenis indokolt és helyénvaló erősebb kifejezések használata is, így önmagában ezt hiba lenne felróni bárkinek is.
Azzal, hogy állítólag a CCHR el akarja "törölni" a pszichiátriát, szintén feleslegesnek tartom támadni őket, mert egyrészt majdnem minden társadalmi szerveződés megjelöl valamit, amit megszüntetésre ítélne (az antifasiszták a fasisztákat, a holokausztrevizionisták a holo-dogmákat), azonban önmagában ez nem teszi veszélyessé egyiküket sem, elvégre amióta világ a világ, a társadalom folyton egymásnak feszülő érdekcsoportok szüntelen harcából áll, és ez így természetes. Egy radikálisabban megjelölt végcél veszélyeire hivatkozni tehát nagyon eltúlzott demagógia, elvégre az ilyen célok egyik közös jellemzője, hogy egytől egyig irreálisak, és ilyenformán tökéletesen ártalmatlanok.
A másik, sokkal gyakoribb ellenérv a CCHR-ral szemben, hogy veszélyezteti a bajbajutottak ellátását, elvégre pont a betegségtudat kialakulását gátolja azoknál a mentális betegeknél, akiknél a gyógyulás (illetve pontosabban a tünetmentesség felé vezető út) első lépcsője pont ennek belátása lenne. Ezzel kapcsolatosan én csak annyira hívnám fel a figyelmet, hogy minden mentális diagnózis alapja nagyrészt a társadalmi konvenciókhoz való igazodás mértéke. Az, hogy kit tekintünk őrültnek, kultúránként, és korfelfogásonként változó. Személy szerint azért nem tartom izgalmas témának Gyurcsány Ferenc pszichotikus tüneteinek az elemzését sem, mert ősrégi igazság, hogy egy őrültet csak és kizárólag a siker választ el a zsenitől. Ilyenformán feleslegesnek érzem elvitatni egy autonóm személyiség jogát ahhoz, hogy csak akkor forduljon segítségért, amikor saját életvitele szempontjából kényelmetlennek érzi a tüneteit, és bármi fajta külső kényszer csak abban az esetben jelenjen meg, ha ennek elmaradása közvetlenül veszélyeztetné az illető környezetének biztonságát. (Mint már néhány napja írtam: ha létezik is normális ember, nagyon unalmas alak lehet.)
Az, hogy az orvostársadalom berkeiből (lásd a szintén orvos végzettségű Mikola) gyakorta éri igen erős támadás a Bizottság munkásságát, szerintem szintém nem olyan dolog, ami saját lábán is megálló érv lenne a CCHR-ral szemben, elvégre ha másban nem, hát annyiban igaza van Kóka Jánosnak, hogy ha valaki sérülni érzi a saját érdekeit, akkor az igazságtól függetlenül teljesen természetes, hogy tiltakozni fog, azonban nincs annál nagyobb hiba, mint hogy ezeket akár egy pillanatig is elfogulatlan érvként értékeljük. (Mocsár és a béka, ugye).
Azzal együtt, hogy mindenképpen meg kell állapítanunk, nagyfokú illetlenségre vall egy egész szakmát támadni, szerintem ezzel együtt is megkereshetnénk azokat a pontokat, ahol minden józan óvatosság ellenére is átmeneti szövetséget lehetne kötni a szcientológia fiókszervezetivel. Az SZDSZ szélsőliberális támadásait ellensúlyozandó.
Ilyen lehetséges területek:
-
Drog - A szcientológia is utálja a kábítószereket, a Kendermag Egyesület elleni fellépéshez jó szövetségesek lehetnek.
-
Többbiztosítós rendszer - A szcientológusok szerint Amerikában a pszichiáterek miatt pont a duplája minden egészségügyi járulék annak, mint ami indokolt lenne. Szerintük ez a csalások melegágya, mivel sok egyén éppen a biztosításának jellege miatt él át szörnyű tortúrákat, és amint kimerül a keret, nagyon hamar befejezik a kezelését, és utcára rakják. Ilyen visszaélés természetesen csak magánbiztosítókkal képzelhető el, ezért ez jó érv lehet a jelenlegi TB-rendszer szétverése ellen.
A liberális ámokfutás ellen még az ördöggel is! Miért is ne?
Mindamellett az az érvelési mód is mesteri, amivel a CCHR rendszeresen operál, mert kiválóan alkalmas tájékozatlan tömegek megszólítására, és meggyőzésére.
Nekünk most a Gyurcsány-kormány ellen pont ilyen kommunikációra lenne szükségünk, így ebben is tanulhatunk tőlük. Majd holnap megmutatom, hogy mire gondolok.
Összefoglalva tehát: A CCHR bár többnyire tényekből dolgozik, de illetlenül agresszív a retorikájuk. Valóban a pszichiátriai szakma ellenségei, de ettől még nem lesznek veszélyesek, mert ahhoz nem elég erősek. A Bizottság tényleg a sokat kritizált Szcientológia Egyház szervezete, de ennek ellenére a közös pontok megtalálásával fel lehetne használni őket az egészségügyi reform szélsőliberális ámokfutása ellen. Sőt, az érvelési módszereikből is tanulhatunk, hiszen a meggyőzésben profik.
By SoDI





Eddig 24 komment érkezett (
)
2007. 04. 14. 5:16
"Az, hogy kit tekintünk őrültnek, kultúránként, és korfelfogásonként változó." - Hát ehhez a gondolatsorhoz van egy szomorú személyes történetem. Szépek ezek az eszmék, szépek, liberálisak meg felvilágosultak, csak épp a gyakorlatban röhejes, embertelen lesz a keresztülvitelük. És sajnos ez így működik manapság Volt olyan rokonom, aki kissé megkattant, ilyeneket csinált hogy magában beszélt összevissza, zabálta a cigit, piát, meg a koffeintablettákat, aminek következtében szinte soha nem aludt, nem evett, a villanyt, ventillátort felkapcsolta mindenhol, a tévét,rádiót bekapcsolta de nem ám valami műsorra hanem csak úgy a zúgást hallgatta, a vizet fullon folyatta meg satöbbi. Próbáltunk segíteni rajta, persze, de hát.. Namost ugye az volt az ötletünk hogy egyrészt ha foglalkozunk, beszélgetünk vele, akkor talán rendbejön - nem jött, rögeszmékkel meg kényszerképzetekkel nem lehet vitatkozni, tök mindegy mit mondasz, ő mondja a magáét, meg "varázsol".. Másrészt, volt egy jó szanatórium ahol úgy-ahogy ismertük a vezetőt, gondoltuk itt jól kezelnék, nem úgy mint ha szimplán "elvitetjük" a mentőkkel a körzetileg illetékes akárhanyadik bolondokházába. Csak éppen ugye ehhez el kéne mennie oda, másrészt meg alá kéne irnia a beleegyező nyilatkozatot. Próbáltuk rábeszélni erre a viszonylag tisztább pillanataiban, na erre rendszeresen dührohamot kapott mert hát neki semmi baja, meg "azért mert igy akartok megszabadulni tőlem"..
..nagyon szar ez igy tudod, mikor a hozzátartozód a szemed láttára épül le, szenved, és nem tudsz segiteni rajta. Az nyilvánvaló volt hogy valamit csinálni kell. Ezért végül úgy döntöttünk hogy megpróbáljuk elvitetni, lesz ami lesz, ennél már az is jobb, mert ha igy megy tovább, meghal (mondom, nem evett, nem aludt, a szemünk láttára fogyott és baszott nagy vörös karikák voltak a szeme alatt.). Na, ekkor ért a következő meglepi. Bementünk ugyanis az ügyeletre, aztán mondtuk hogy bolond, meg stb, csináljanak valamit. Ki is küldtek egy kocsit, csak sajnos viszonylag összeszedetten tudta elmondani, hogy neki semmi baja, hagyják békén. Vizsgálatot, vagy valamit ezek után nem voltak hajlandók csinálni rajta, az se nagyon zavarta őket ebben hogy amikor a "varázslásra" rákérdeztem előttük, készségesen elismerte. Becsapták a kocsiajtót és mentek. Ezután pár nappal, a rendőrök is bevitték, mert a bolt előtt dobált valakiket. Mint kiderült, el is küldték orvosi vizsgálatra, de - bazmeg - ott is aszonták seperc alatt hogy nincs ennek semmi baja, aztán kiengedték. Ez nem is annyira hülye vadliberalizmus szerintem, egyszerüen ez van: mindenki szarik a más bajára, rendőrtől a mentősig, és csak akkor foglalkoznak a dologgal, ha már nagyon muszáj. Nemtom mi lett volna a vége a dolognak, valószínüleg vagy meghal, vagy beleköt valami kiművelt kancigányba az utcán aztán az agyonveri, esetleg a család kerül az utcára mert nem birják fizetni a vizet meg az áramot.. De szerencsére, az lett a vége hogy nemsokkal később az utcában is elkezdte dobálni a gyerekeket, na erre már a szomszédoknak is elege lett, és velünk együtt kihivták a rendőröket meg a mentőket hogy csináljanak vele valamit. Bementek, lefogták, beinjekciózták, aztán vitték a legközelebbi dilidodóba. Ahol szintén nem sokat foglalkoztak vele, gondolom nyugtatózták meg altatták, esetleg elektrosokkolták majd 2 hét után kipaterolták, de ez legalább használt, gyakorlatilag rendbejött. Igaz, nem teljesen, néha sírógörcsöt kap, de egyébként rendben van,. már lehet vele értelmesen beszélni, nem "varázsol", eszik, alszik. Az egészben az a dühítő, hogy ha ilyen helyzetbe jutsz, nem tudsz tenni semmit, mindenki szarik rád, dögölj meg paraszt. Amig le nem lő valakit esetleg vagy valami mert arra már meg kell mozdulni. Muszáj ezt kivárni ilyen esetekben ?
2007. 04. 14. 13:28
Hát a freudi alapokra épülő pszichológiai iskola már tényleg túlhaladott. A pszichoanalízis pedig, felelőtlenség, akár öngyilkossághoz is vezethet!
Viszont amiket Carl Gustav Jung írt, azok jók, érdemes elolvasni(nem nehéz olvasmány).
2007. 04. 14. 22:06
Fapuma: Különböző ellenőrzési rendszerek érzékenységével kapcsolatban egyéntől függő, hogy ki milyen mértéket tekint optimálisnak.
Én például kifejezetten örülök annak, hogy a hazai élelmiszerellenőrzés napi gyakorisággal semmisít meg tonnaszám amúgy kiváló minőségű, de a szabályzat passzusai alapján kétes eredetűnek minősített kajákat, mert amíg abból vagyunk, amit megeszünk, ne együnk már szart.
A szcientológusok legtöbb kritikája a pszichiátria nemzetközi gyakorlatával szemben, hogy gyakorta indokolatlanul érzékeny, mert így tudja csak megtölteni a kórházait fizetős páciensekkel.
Bár pszichológussal, vagy pszichiáterrel még nem volt dolgom, de volt egy gyermekkori emlék, ami miatt ennek ellenére biztonságosnak érzem a jelenlegi, magyarországi rendszert, ha valóban csak ennyire érzékeny, mint amennyire mondod.
Általános iskolás voltam, amikor édesapámmal volt egy autóbalesetünk. Bevertem a fejem, meg is jelent a fél arcomon egy jókora véraláfutás. Mindegy, megesik az ilyesmi, az érdekes az volt, hogy se én, se apám nem hívott mentőt, mégis hamar ott voltak. A következő érdekes dolog az volt, hogy mindketten közöltük velük, nem igényeljük a szolgáltatásaikat, engem mégis elvittek. (Azt mondták, édesapám láthatóan ittas, így a következő 12 órában nem rendelkezhet felettem).
Bent a kórházban koponyaröntgen, adatfelvétel. Beszédem összeszedett volt, mozgásom koordinált, fájdalmaim nem voltak, nem szédültem, kiválóan éreztem magam. Mondom, akkor köszi, indulnék haza. De azt nem lehet. Mondom, aláírom, hogy saját felelőségre. De hogy úgy sem lehet, mert 13 évesen nincs még önrendelkezési jogom, ami alapján megtehetném. (ANYÁD!) Rendben, akkor telefonálnék.
De hogy nem tudnak telefont biztosítani, bocs. Mondom, de én mégis. De ők akkor sem, és feküdjek már be az ágyba, mert lekötöznek, ha kezelhetetlen vagyok.
Ha ez történik az emberrel, akinek egyetlen bűne, hogy kicsit beverte a fejét a műszerfalba, akkor mit csinálhatnak egy mentális beteggel, akire egy apró szórakozottság okán ráfogják, hogy őrült. Érted…
Nem azt mondom, hogy azt kellett volna megvárni, amíg a hozzátartozód elvágja valakinek a torkát, csak azt, hogy egy olyan jogkörnyezetben élünk, ahol a rendszer mindenki érdekeit, még a bűnözők érdekeit IS védi. Ezt pedig - bárki bármit is mond - nem tartom ördögtől való dolognak, elvégre bármelyikünk kerülhet olyan helyzetbe, hogy ártatlanul megrágalmazzák (pl. engem október 23-án a kődobálással), vagy hogy valami apróság miatt el akarják az ismerősei szállítani - annak ellenére, hogy ő különben jól érzi magát.
Elhiszem, hogy elviselhetetlen tud lenni egy megbomlott elméjű emberrel együtt élni, akinek ráadásul nincs betegségtudata se, de amíg nem veszélyes se magára, se rátok, addig szerintem nem a kényszerbeszállítás, hanem egy házi ápoló felbérlése a megoldás, aki helyettetek állja a hóbortjait. Ez nyilván nem kevés pénz, de ennél jobb megoldást nem látok.
SF: A pszichoanalízist szerencsére ma már maguk a pszichiáterek sem szeretik alkalmazni.
Carl Gustav Jung külön bejegyzést érdemel, majd kerítek rá időt. :)
2007. 04. 15. 10:02
Szia, köszi az objektív ellemzést.
A CCHR a psztichiátria vissazélései ellen harcol, nem akarja "teljesen beszüntetni" a pszichiátiát. Elég jól ismerem őket. És mellesleg vannak kidolgozott tervek az elmebetegek megfelelőbb és humánusabb kezelésére.
Csak így tovább, elemezzed objektíven a témát, a CCHR-t, a Szcientológiát.
Én a blog.hu -s blogokban "verekedtem" egy kicsit a Tóta-féle társasággal, és indítani fogok egy olyan blogot, amely szimplán tisztázni fogja a félreértéseket.
Laci
egy Szcientológus
2007. 04. 17. 10:59
hűűűű, ledöbbentem! Eddig még nem fordult elő, hogy leszcientológusozzanak. Hát, ki kell ábrándítsalak, a történet sajnos igaz, és azt jelenti, ami le van írva benne. Nem is gondoltom volna, hogy ezt így is ki lehet forgatni.
2007. 04. 18. 0:01
anafeb: Konkrétan azonosítható esetről blogot vezetni nem félsz, de a HírTV-nek még eltorzított arccal sem mersz nyilatkozni? (A Célpontban hangzott el, hogy félsz)
Na neee hülyítsük már egymást. :)
2007. 04. 18. 19:11
Nem hülyítjük, gondolj amit akarsz. A hír tv megkeresett, nem zárkóztam el, csak azt kértem, hogy beszéljük meg. Hogyan, mit, mikor. Megbeszéltünk egy találkozót, aztán a riporter lemondta, és ígérte, hogy majd keresni fog. Aztán nem hívott, és így ment le az adás. Hát, ennyi a történet, amit jól félreértettél.
2007. 09. 13. 22:36
csoda hogy nem lepték el a témát a scientológusok a dicsőitő mondáikkal :)
amugy korrekt hozzáállás
2007. 11. 06. 11:06
Nagyon egyet értek néhány a cikkben leirt néhány mondattal, minden társadalmi megmozdulás egy hiányt probál kielégiteni egy a redszerben lévö anomáriát igyekszik helyre rakni.... ezért a szervezödések valami ellen probálják magukat megfogalmazni ami egy gyereknél -kezdö szervetetnél... még nem gond de ha nem lép tovább az már gond ! igy megjelennek soraik közt a redbontok -problémások és mivel kialakulatlan a cél... ezért az ugynevezett tagok megprobálják a saját valos vagy vélt érdekeiknek megfelelöen hajlitani a szervezetet ...igy lessz minden szép eszme demagoggá .. tehát fontos dolog minden jobbitó célu szervezet számára hogy kinöjje gyermekbetegségét és a közösségben pozitivan tudja megfogalmazni magát.. ennek egyik példája lenne...
az ugynevezett választható alternativa .. sok szervezet igyekszik ugy megfogalmazni a céljait hogy ö csak azért küzd hogy más is választható legyen ...sajnos ez még mindig a valami ellen ... csak másként való megfogalmazása Ezért bárki aki létre hoz egy ugynevezett civil szervezetet felelös annak fejlödéséért is ! (a pokolba vezetö ut is jószándékkal van kikövezve...)
Egy igazán jobbitó társadalmi szevezet igyekszik fenmaradni teszi a dolgát.. annélkül hogy másokat támadna ! és meghagyja a társadalomra annak eldöntését hogy beépül e a társadalmi normák közé mindaz amit ö képvisel . Erre is mondok példát ...igy alakult ki anno a társadalom biztositás civil mozgalomként .
A psziiátriával mindenképpen gondjaink vannak...
az egész segitség módja és mikéntje társadalmi ujragondolásra szorul mindannyian rosszul járunk pl ha egy baleset során megsérült egyén pszihologiailag! nem kezelve szakmájában mondjuk váltó kezelö... vagy ahogyan az orvosaink pszihologial nem kezelve! tulhajszoltak kiégettek és db számra kezelik a pácienseiket...
Szerintem sokkal több pszihologiai segitségre lenne szükség az élet minden területén .. de nem abban a fomában ahogyan ma teszik a pszihologusaink -amit egyébként a társadalmi normák szerint tesznek !
Fent emlitett szervezet számomra azért hiteltelen és ártó, mert nem tudja hol és hogy tudna segiteni azon amibe bele köt- mégis teszi. lásd fenetebb -szevezetek és a cél meghatározás....
2007. 11. 30. 19:48
"A szcientológia is utálja a kábítószereket, a Kendermag Egyesület elleni fellépéshez jó szövetségesek lehetnek."
Egy egyetemistának talán van annyi esze, hogy nem lesz attól megoldva a drogprobléma, ha bedugjuk a fiatalokat a rács mögé napi 7 ezer Ft-ért, az amúgy is túlzsúfolt börtönökbe. A Kendermag azért küzd, hogy ezt a kevésbé értelmesek, a felsőoktatást nem végzettek is fölfoghassák, mivel elemi érdekünk, hogy a törvény segítségével olyanokat vegyünk üldözőbe, akik valakinek (esetleg az államnak) ártanak.
Amennyiben persze a mikolahívek egy alapítványt hoznának létre, amely annak a többszázezer embernek segítene a napi 7ezret összegyűjteni, ami a benttartásukhoz szükséges, akkor természetesen minden további nélkül összejöhetne, persze előbb a börtönöket is meg kellene építeni. Ám az a politikai erő, amely ezeket az embereket köztörvényesként kezelné azért, mert nem alkohollal bódítja magát, hanem mással, sajnos nem áll éppen jól anyagilag. A polgári sejtek láthatóan nem működnek mostanság, kicsit kifulladni látszik az Orbán-Hende féle mozgósítópolitika, ezért nem ártana, ha észrevennék magukat azok, akik még ott tartanak, hogy embereket azért kell vegzálni, mert ők valamit fogyasztanak...
2007. 11. 30. 20:12
Ne is akarjanak drogozni a fiatalok, prevenció kell ide, de a dealerek ellen is jobban fel kell lépni.
2007. 11. 30. 20:14
Értsd : drogra, kurvákra alkoholra stb van pénz, az árva gyerekek meg éhenhalnak :))
Sajnos nem vicc hiába túlzás a második fele, de itt minden szarra van pénze az államnak csak a polgárainak egészségére nincs.
Szerintem meg fel kéne kötni a dealereket. Szingapúrban azt teszik. És ha nincsenek terjesztők, akkor nem lesznek fogyasztók sem. A dealer, gyakran csak annyit tart magánál, hogy fogyasztónak minősülhessen ha elkapják.
2007. 11. 30. 20:36
Kendermag pedig, mivel LEGALIZÁLNI akar, nem akarja a dealereket sem szankcionálni !!!
Az a pár hülye gyerek aki füvezik, úgysem megy szavazni... mit érdekli azokat a politika, ismertem ilyeneket, tudom....
Mocskos zsidók, akik ellenséget látnak a magyar fiatalokban. Drogos zombikat akarnak belőlünk.
2007. 11. 30. 20:43
Az valóban szégyen, hogy az egészségre nincs pénz. A dealerekre bízni emberek tömegeinek az egészségét nem jó dolog. Erre találták ki azt, hogy az állam jobban odafigyel a terjesztésre és szabályozza azt, mint pl az alkohol esetében. Megveheti bárki az égetett szeszt, a kevert meg egyéb borzalmakat, zárjegyes terméknél, adózott üveg italnál nem kell attól tartania, hogy a kelleténél jobban károsodik, megvakul, stb. És megvan, hogy hol, mikor lehet inni és italt árusítani és mikor és hol nem, kiknek nem. Nálunk ezeket nem nagyon tartják be, de azért a közmegegyezés és a törvények mégiscsak nagyrészt kikényszerítik, hogy kereskedő ne adjon el kiskorúnak alkoholt. A dohánytermékek esetében szintén ez van. Egyéb, pl könnyűdrogok esetében az állam csak a fölvilágosultabb országokban szabályoz, és ahol ez működik, ott ezzel nincs is probléma. Svájcban jól oldják meg pl a kannabiszproblémát: 18 évét betöltött svájci állampolgár vehet bizonyos mennyiséget, kizárólag patikákban. A betegek számára pedig már korábban is hozzáférhető volt, idehaza őket is a törvény fenyegeti.
Sajnos a jelenlegi szabályozás pont azoknak kedvez, akik árusítanak, nagyban üzletelnek, egy fillér adót se fizetve, úgy, hogy bármit eladnak a fiatalok, sokszor gyerekek tömegeinek. Az alkoholtilalom idején erősödtek (jöttek létre) komoly szervezett bűnözői csoportok, akik alkohollal kereskedtek. Jelenleg hazánkban évről évre több pénz jut a maffiához, ahol - a többi bűnügyhöz hasonlóan - a kishalak szoktak lebukni, a nagyok nagyrészt zavartalanul folytatják, a fogyasztók pedig hamar találnak bármikor mást, akitől beszerezhetik, ami kell.
Mivel a törvény szigora látványosan nem segít a probléma valódi megoldásában és bizalmatlanságot szül tanár és diák, szülő és gyermek között, ezért érthető, ha növekvő igény van arra, hogy a drogprobléma kezelését végre szakemberekre és ne szavazatvadász politikusokra bízzuk. Illetve azokra, akik mindent elhisznek, azt is, hogy jó, ha drogért lecsukják a fiatalokat, akik butaságból, vagányságból, viccből, vagy akármi miatt kipróbálják - és jól tudjuk, hogy bizony ÚGYIS kipróbálják. Ettől még nem bűnözők. Ahogy apáink se voltak azok, amikor ittak, és nagyapáink se, akik pipáztak.
2007. 11. 30. 20:50
Sajnos ma már minden politika, de azért azt szögezzük le, a Kendermag nem egy SZDSZ-es csapat. A Kendermag egyesület támogatói között próbál ugyan a szadesz kampányolni, ám mivel 5 éve kormányon vannak és úgy nem képesek valóban tenni is valamit azért, hogy ne lehessen börtönnel fenyegetni embereket egy füves cigiért, ezért a Kendermag elhatárolódott az SZDSZ-től. A Margit-szigeten se engedték a szadeszt szórólapozni, a kordonon kívül osztogathatták csak. A Kendermagosok és barátaik azért nem járnak szavazni, mert egész egyszerűen nincs kire. Ez a drogtémától függetlenül is így van szerintem.
Nem tudom, hogy a "mocskos zsidók" mit akarnak elérni, de ahhoz pl talán kevés közük van, hogy ebben az országban minden nyolcadik ember alkoholbeteg... persze én nem értek hozzá... csak azt tudom, hogy ezért őket nem akarja lecsukni senki. Drága is lenne, lássuk be :)
2007. 11. 30. 21:33
A depresszió okozója részben a szar gazdasági helyzet, a kilátástalanság, és ezért isznak, szóval mégis.
USA-ban maga a birtoklás is bűncselekmény. Talán nem tömegoszlatásra hanem a dealer-alvilág felszámolására kéne használni a rendőrséget, és különösen a civil ruhás nyomozókat, akiket most a nemzeti radikálisokra uszítottak, spicliskedni. De sajnos sokuk korrupt...
2007. 11. 30. 21:39
Aztán meg majd az következne hogy engedélyezzük az extasyt, az anfetamint, a kokaint, sosincs vége. Ha egyet hátralépünk, akkor holnap már az lesz az új kiindulási alap ahonnét a lberálisok további engedményeket követelnek. Az érveik lukasak, mert nem képesek felfogni azt hogy az emberek közösségben élnek, nem kizárólag indiviidumok.
A legalizálás a dealerek érdeke csak, és ha legalizálnák, még vérszemet is kapnának : minden iskolában megpróbálnák "beetetni" először akár ingyen droggal a gyerekeket.
A halállal nem lehet alkudozni. A drogot pedig nem lehet mértékkel fogyasztani. Én írtam már erről :
http://reakcio.blogspot.com/2007/10/reakci-blog-ne-fvezz-vazze.html
Itt is ugyanez van majdnem : http://www.kareszvegakarata.hu/
Ő is a fűvel kezdte : BELE IS HALT
Beköszöntő
Kedves Látogató!
Tudja-e Ön, hogy napjainkra minden időszakot meghaladó mértékben terjedt el a kábítószer fogyasztás és a kereskedelem? Hallott-e arról, hogy a kilencvenes évek eleje óta folyamatosan nő a drog túladagolásban meghalt 18 és 30 év közötti fiatalok száma? Tisztában van-e azzal, hogy a középiskolásoknak több, mint a fele kipróbált már valamilyen - a komoly szerek előfutárának tekinthető - könnyű drogot? Ezek, sajnos tények, mint ahogy az is, hogy hiába létezik több tucat megelőzéssel foglalkozó szervezet és alapítvány, hiába próbálkoztak szigorúbb törvényi szabályozással, ma a drogliberalizáció hangzatos jelszavai sokszor még mindig nagyobb figyelmet és teret kapnak, mint a kábítószer ellen szóló józan érvek.
Manapság nagy szükség van az árral szemben úszásra, különösen érvényes ez a kábítószer fogyasztás tekintetében! A hangadó politikusok és az úgynevezett jogvédő szervezetek nem a fiatalok érdekeit szolgálják, hanem sunyi, hazug módon pont a vesztükre törnek viselkedésükkel. Bűnpártolás számba megy a „dekriminalizáció” felvetése, mellébeszélés az alkoholfogyasztással, dohányzással és a nemzetközi liberális gyakorlattal való példálódzás (v.ö. „A mindenséghez mérd megad!”). A média még direktebben áll a témához: drogfutárokat állítanak a fiatalok elé példaképül a képernyőn, és tudatosan próbálják a fogyasztói szubkultúra világába terelni őket.
Mi mást ajánlunk. Nézzék meg Paulus Alajos két megrázó erejű alkotását, és legyenek segítségünkre abban, hogy mások is megismerhessék őket!
Célunk, hogy minden magyar fiatalhoz és környezetéhez eljussunk a magunk szerény eszközeivel.
Fogjunk össze egy drogmentes Magyarországért!
Tisztelettel:
Assisi Szent Ferenc Cserkész Alapítvány
2007. 11. 30. 21:39
Aztán meg majd az következne hogy engedélyezzük az extasyt, az anfetamint, a kokaint, sosincs vége. Ha egyet hátralépünk, akkor holnap már az lesz az új kiindulási alap ahonnét a lberálisok további engedményeket követelnek. Az érveik lukasak, mert nem képesek felfogni azt hogy az emberek közösségben élnek, nem kizárólag indiviidumok.
A legalizálás a dealerek érdeke csak, és ha legalizálnák, még vérszemet is kapnának : minden iskolában megpróbálnák "beetetni" először akár ingyen droggal a gyerekeket.
A halállal nem lehet alkudozni. A drogot pedig nem lehet mértékkel fogyasztani. Én írtam már erről :
http://reakcio.blogspot.com/2007/10/reakci-blog-ne-fvezz-vazze.html
Itt is ugyanez van majdnem :
Karesz is a fűvel kezdte : BELE IS HALT
Beköszöntő
Kedves Látogató!
Tudja-e Ön, hogy napjainkra minden időszakot meghaladó mértékben terjedt el a kábítószer fogyasztás és a kereskedelem? Hallott-e arról, hogy a kilencvenes évek eleje óta folyamatosan nő a drog túladagolásban meghalt 18 és 30 év közötti fiatalok száma? Tisztában van-e azzal, hogy a középiskolásoknak több, mint a fele kipróbált már valamilyen - a komoly szerek előfutárának tekinthető - könnyű drogot? Ezek, sajnos tények, mint ahogy az is, hogy hiába létezik több tucat megelőzéssel foglalkozó szervezet és alapítvány, hiába próbálkoztak szigorúbb törvényi szabályozással, ma a drogliberalizáció hangzatos jelszavai sokszor még mindig nagyobb figyelmet és teret kapnak, mint a kábítószer ellen szóló józan érvek.
Manapság nagy szükség van az árral szemben úszásra, különösen érvényes ez a kábítószer fogyasztás tekintetében! A hangadó politikusok és az úgynevezett jogvédő szervezetek nem a fiatalok érdekeit szolgálják, hanem sunyi, hazug módon pont a vesztükre törnek viselkedésükkel. Bűnpártolás számba megy a „dekriminalizáció” felvetése, mellébeszélés az alkoholfogyasztással, dohányzással és a nemzetközi liberális gyakorlattal való példálódzás (v.ö. „A mindenséghez mérd megad!”). A média még direktebben áll a témához: drogfutárokat állítanak a fiatalok elé példaképül a képernyőn, és tudatosan próbálják a fogyasztói szubkultúra világába terelni őket.
Mi mást ajánlunk. Nézzék meg Paulus Alajos két megrázó erejű alkotását, és legyenek segítségünkre abban, hogy mások is megismerhessék őket!
Célunk, hogy minden magyar fiatalhoz és környezetéhez eljussunk a magunk szerény eszközeivel.
Fogjunk össze egy drogmentes Magyarországért!
Tisztelettel:
Assisi Szent Ferenc Cserkész Alapítvány
2007. 11. 30. 21:40
Itt a weblapjuk : http://www.kareszvegakarata.hu/
2007. 11. 30. 21:44
Te egyébként valami punk lehetsz ahogy a linked nézem... honnan is származik a punk szubkultúra? Angol titkosszolgálattól, felhasználtak néhány embert, szerintem Johhny Rotten halála sem baleset volt, ezek tették el láb alól.
angliai Sussex-i Egyetemnél működő Tavistock Intézet 1947-ben jött létre. Londonban is van egy központja a Royal Institute of International Affairs, az RIIA, azaz a Királyi Külügyi Intézet tulajdonában. A Tavistock Intézet hivatalosan független, non-profit szervezet, amely arra törekszik, hogy a társadalomtudományi kutatásokat ötvözze azok gyakorlati alkalmazásával. A Tavistock Intézet jelenteti meg havonta a Human Relations (Emberi Kapcsolatok) című lapot, és a közelmúltban egy új újságot is kiadott Evaluation (Kiértékelés) címmel.
Egy intézmény létrehozásánál mindig gondot okoz, hogy milyen kapcsolatban áll a kormányzattal, az ipari és kereskedelmi körökkel, az oktatási-kutatási intézményekkel, az adott országon belül és nemzetközi szinten. A Tavistock Intézetet az különbözteti meg élesen a többi hasonló kutató intézménytől, hogy gazdag alapítói jóvoltából anyagilag teljesen független és egész tevékenységét önmaga finanszírozza. Tehát nem részesül sem a kormányzat részéről, sem más forrásból támogatásban. Kutatási irányai és gyakorlata alapján pedig az akadémiai tudományos kutatóintézetek és a konzultációs vállalkozások közé sorolható. Kutatási területe felöleli az antropológiától, a közgazdaságon, a magatartás-kutatáson, politikatudományon, a pszichoanalízisen és pszichológián keresztül egészen a szociológiáig szinte az összes tudományos területet. A Tavistock Intézet eszmeisége, céljai, ideológiája már a múlt század elején megszületett. 1921-ben Bedford hercege és Tavistock őrgrófja épületet adott egy intézetnek, hogy az tudományos kutatómunkát végezzen azoknak a brit katonáknak a meggyógyítása érdekében, akiket sokkhatás ért az I. Világháború frontjain. A cél az volt, hogy megtalálják az emberi idegrendszernek azt a törési pontját, amely után az adott személy stressz hatására összeomlik. Ezt a kutatást a brit hadsereg pszichológiai hadviselési hivatala folytatta Sir John Rawlings Reese irányításával.
Az intézet első számú központja Londonban van. Történetében fontos szerepet játszott Sigmund Freud, aki az intézet szomszédságában telepedett le, amikor Angliába emigrált. Bonaparte hercegnő biztosított neki lakást a Maresfield Gardens-ben. A Tavistock kutatói úttörőmunkát végeztek a magatartás kutatásában a Sigmund Freud által kidolgozott elvek szerint. A Tavistock Intézet ma már egész hálózatot működtet, amely a University of Sussex-től az Egyesült Államok számos egyeteméig terjed. A Tavistock-hálózatba tartozik a san fransico-i Stanford Research Institute (Stanford Kutatóintézet); az Esalen Egyetem; az MIT (Massachusets Institute of Technology); a Hudson Institute; a Heritage Foundation; az amerikai főváros Georgetown városrészében működő Strategic and International Studies nevű intézet, ahol az Egyesült Államok külügyi tisztségviselőit, diplomatáit képzik ki. A Tavistock-hálózat szoros kapcsolatban áll a US Air Force Intelligence-szel (Egyesült Államok Légierejének Hírszerzésével), valamint a Rand Corporation és Mitre Corporation nevű kutató cégekkel. E vállalatok alkalmazottainak tanulmányokat kell végezniük a Tavistock-hálózathoz tartozó tanintézmények egyikében. A Tavistock-hálózatnak azonban olyan félig titkos, illetve zárt társaságok is a részei, mint amilyen a Mont Pelerin Society, a Trilaterális Bizottság, a Ditchley Foundation és a Római Klub.
A Tavistock Institute és hálózata fejlesztette ki azokat a tudat-befolyásoló és tudat-átalakító technikákat, amelyeket először a fogságba esett amerikai hadifoglyokon alkalmaztak a koreai háborúban. A Tavistock Intézetnek a tömeg ellenőrzésére kidolgozott kísérleti eredményeit széles körben kipróbálták az Egyesült Államokban. Ezt a kísérletezést sokan titokban végrehajtott és felháborító támadásnak tekintették az emberi szabadság ellen, mivel lélektani technikákkal megváltoztatja az emberi magatartást. E módszereknek a kidolgozása Kurt Lewin irányításával kezdődött a Tavistock Intézetnél 1932-ben. Lewin később - 1933-ban - állást vállalt a Harvard Egyetem pszichológiai klinikáján. Itt fejlesztették ki annak a propaganda-kampánynak az eszközrendszerét, amelynek a segítségével megváltoztatták az amerikai közvélemény beállítódását Németországgal szemben a II. Világháborút megelőzően. Franklin Delano Roosevelt 1938-ban titkos megállapodást kötött Churchillel, amelyben hozzájárult, hogy a brit Special Operation Executive befolyást gyakorolhasson az Egyesült Államok politikájára. Roosevelt William Donovan tábornokot küldte Londonba, mielőtt felállították az Office of Strategic Services-t, az OSS-t, a CIA elődjét. Mind az OSS, mind a CIA kezdettől fogva a Tavistock Intézet által kidolgozott irányelvek szerint végezte tevékenységét.
A Tavistock Intézetben készültek a polgári lakosság ellen végrehajtott tömegbombázások tervei, amelyeket a II. Világháború végén - Roosevelt és Churchill jóváhagyásával - lényegében kísérleti célokból hajtottak végre azért, hogy "megfigyeljék az emberek magatartását tömegterror esetén, azaz miként viselkednek a kísérleti személyek ellenőrzött, laboratóriumi körülmények között". A Tavistock Intézet és hálózata által kidolgozott technikák célja tudományos módszerekkel elérni az egyének ellenállásának a megtörését, pszichológiai erejének leküzdését azért, hogy az adott személy engedelmesen irányíthatóvá váljék. Minden olyan módszer kísérleti úton ki lett próbálva a Tavistock-hálózat kutatói részéről, amely alkalmas a családi struktúra lebontására, a rokoni kapcsolatok által képviselt értékek közömbösítésére, a vallási, hazafias kötődések fellazítására, a szexuális magatartás megváltoztatására. Kikísérleteztek olyan pszichoterápiás módszereket, amelyek alkalmasak a pszichés struktúrák destabilizálására. A kísérleti alanynak azt tanácsolják, hogy új magatartási mintákat sajátítson el. Ilyen lehet például az, ha az utódnevelés felelőssége nélküli rövid szexuális kapcsolatokat részesíti előnyben a szilárd, felelősségteljes, hosszantartó kapcsolatokkal szemben.
A Tavistock-hálózat befolyása ma olyan mértékű az Egyesült Államokban, hogy bizonyos életpályákon nem is lehetséges az előmenetel anélkül, hogy valaki ne szerezzen valamilyen végzettséget egyik vagy másik Tavistock intézményben. Henry Kissinger például Sir John Rawling-Reese tanítványa volt egy ideig. Dr. Peter Bourne, a Tavistock Intézet pszichológusa fontos szerepet játszott Jimmy Carter elnökségre való felkészítésében. Carter átment egy intenzív programon, amelyet Hyman Rickover tengernagy irányított Annapolisban. A faji integrációval való kísérletet az OSS munkatársa Ronald Lippert irányította, aki egyben a Közösségi Viszonyok Bizottságánál a gyermekképzés igazgatója. Ezt a programot azért dolgozták ki, hogy alkalmas legyen az önazonosság tudatának meggyöngítésére. A Stanford Kutató Intézeten keresztül a Tavistock-hálózat ellenőrzi a National Education Association-t (az Országos Nevelési Szövetséget). A Nemzeti Felkészítő Laboratóriumnál működő társadalmi kutatóintézet végzi a kormányzati és üzleti élet számára a vezető személyek pszichológiai képzését.
Egy másik jelentős Tavistock program az, amelyik a Pennsylvania Egyetemen a Wharton School of Finance-nál folyik. A Tavistock-hálózathoz tartozó intézmények stratégiájában és módszereiben kiemelkedő szerepe van a kábítószerek alkalmazásának. A hírhedt MK-Ultra program keretében a CIA gyanútlan munkatársain is kipróbálta az LSD hatását. Ezek a kísérletek számos CIA munkatárs halálával végződtek. Az amerikai kormánynak több millió dolláros kártérítést kellett eddig fizetnie az áldozatok családjainak, de a kísérletek kezdeményezőit és végrehajtóit nem vonták felelősségre. Ez a kísérleti program a Sandoz AG nevű svájci gyógyszergyárból indult ki, amelynek a londoni S.G. Warburg Co. nevű cég a tulajdonosa. Ez ugyanaz a Warburg család, amelynek az egyik tagja: Paul Warburg kulcsszerepet játszott a Federal Reserve System felállításában, s akinek a fia James Paul Warburg Roosevelt elnök tanácsadója volt. Paul Warburg testvére Max Warburg pedig az I. Világháború idején a német titkosszolgálatot irányította, a két világháború közötti időszakban pedig Hjalmar Schachtnak, a Bundesbank elnökének a munkatársaként a hitleri rendszer pénzügyeinek egyik legfőbb felelőse volt. James Paul Warburg volt az, aki létrehozta az Institute for Policy Studies nevű intézetet, többek között azért, hogy a kábítószer problematikával foglalkozzon. Ennek egyik következménye volt, hogy az LSD által befolyásolt ellenkultúra az 1960-as években az ún. diákforradalomhoz vezethetett, amely szintén - részben a CIA által 25 millió dollárral finanszírozott - nagyszabású kísérlet volt.
Az MK-Ultra programhoz kapcsolódott a Human Ecology Fund (Emberi Környezetért Alap). A CIA fedezte a Harvard Egyetemen a Dr. Herbert Kelman által irányított kísérleteket az emberi agy kontrolljáról. Az 1950-es években a CIA Kanadában is finanszírozta az ott folyó kísérleteket az LSD-vel. Dr. D. Ewen Cameron, a Kanadai Pszichológiai Társaság elnöke, és a montreal-i Royal Victorian Hospital igazgatója jelentős összegeket kapott a CIA-tól, hogy 53 betegen nagy adagokban próbálja ki az LSD alkalmazását és készítsen jelentést az észlelt reakciókról. Az egyik áldozat - egy kanadai parlamenti képviselő - felesége jelenleg perli azokat az amerikai cégeket, amelyek a CIA-nak a rendelkezésére bocsátották ezeket a drogokat. A CIA drogkísérleteire vonatkozó valamennyi feljegyzést meg kellett semmisíteni az MK-Ultra program vezetőjének az utasítására. A Tavistock Intézet kísérletei elsősorban azt célozták, hogy irányítottan elő lehessen idézni az idegrendszer ciklikus összeomlását. Ez önmagában a CIA által végrehajtott kísérletekben is tragikusan megnyilvánult. A Washington Post 1984. augusztus 20-án közli Emmett Tyrell cikkét, amelyben megállapítja, hogy az 1960-as évek következményeiként nőtt a törvénytelenségek, a bűnözés, a kábítószer-függőség, a segélyezésre való ráutaltság és a különböző lelki megbetegedések aránya.
A Politikai Tanulmányok Intézete (Institute for Policy Studies) társalapí
2007. 11. 30. 21:44
társalapítója: Marcus Raskin volt a Ford Alapítvány elnökének, McGeorge Bundy-nak a protezsáltja. Bundy elintézte, hogy Raskint kinevezzék Kennedy elnök személyes képviselőjévé a Nemzetbiztonsági Tanácsba. McGeorge Bundy finanszírozta a Diákok a Demokratikus Társadalomért Mozgalmat (Students for Democratic Society), amelynek segítségével a CIA irányította és mindvégig az ellenőrzése alatt tartotta a kábítószerekkel folytatott kísérleteket.
A Tavistock Intézet hatmilliárd dolláros évi költségvetéssel alapítványok hálózatát működteti az Egyesült Államokban. Ez a hatmilliárd dollár az amerikai adófizetők pénzéből származik. A főbb intézmények közvetlenül a Tavistock Intézet ellenőrzése alatt állanak. A hálózathoz 400 kisebb intézet tartozik, amelyek keretében 3000 tanulmányi csoport és ún. "think-tank" (gondolati műhely) dolgozza ki azokat a programokat, amelyeket aztán az állami intézményrendszer és a közigazgatási bürokrácia végrehajt az új világrend bevezetésére az Egyesült Államokban. A Stanford Research Institute (Stanford Kutatási Intézet) a hozzácsatolt Hoover Intézettel évi 150 000 000 dolláros költségvetéssel működik, és 3300 alkalmazottat foglalkoztat. A két társintézet megfigyelési és adatgyűjtési programokat végez a Bechtel, a Kaiser és 400 másik nagyvállalat számára. Ezen túlmenően kiterjedt hírszerző-tevékenységet látnak el a CIA részére. A Stanford és a Hoover Intézet a két legnagyobb intézmény a nyugati partvidéken, amely támogatja az agyműködés és a lelki folyamatok ellenőrzését szolgáló kutatásokat, valamint a magatartás befolyásolásával foglalkozó tudományokat. A Tavistock Intézetből származó titkos instrukciók egyik legfontosabb továbbítója a Ditchley Foundation (Ditchley Alapítvány), amelynek igazgatója haláláig Cyrus Vance, a Carter-kormányzat külügyminisztere és a Rockefeller Alapítvány igazgatója volt. A Ditchley Foundation-t irányította Winston Lord, Kissinger belső munkatársa, aki később a rendkívüli befolyással rendelkező New York-i Council on Foreign Relationnek, a CFR-nek az elnöke lett. Winston Lord tagja a Bilderberg Csoportnak, valamint a Skull and Bones titkos társaságnak is. Felesége Bette Bao Lord is tagja a CFR-nek és a Bilderberg Csoportnak. Ezen kívül a Freedom House irányító testületének is az elnöke. Bette Bao Lord-nak kulcsszerepe volt a keresztény jobboldal manipulálásában a vallási üldözés témájának felhasználásával.
2007. 11. 30. 21:48
http://href.hu/x/42jj
"A THC tartalom növelésére irányuló, több évtizedes, döntően illegális célokat szolgáló erőfeszítések legjelentősebb gyümölcsének tekinthető az un. “high-tech” termesztési módszerek (in-door, hydropon stb.) kidolgozása ésalkalmazása. Szemben a fejlődő országokból származó, hagyományosantermesztett és feldolgozott marihuána 0,5-5 %-os össz-THC tartalmával, a jóminőségű “high-tech” kannabisz drog 1-20 (30!)% THC -t tartalmaz."
Világszerte rájöttek, rájönnek erre :
Ľubomír Okruhlica, a pozsonyi drogelvonó központ igazgatója az
Új Szónak elmondta: az új fű a magasabb THC-tartalom miatt sokkal veszélyesebb
Egyre erősebb marihuána kerül a szlovákiai drogpiacra
Pozsony/London.
Bocsánatot kért, a The Independent című liberális brit napilap, amiért 1997-ben széles körű kampányt indított a marihuánafogyasztás dekriminalizálásáért. A legújabb szakértői vizsgálatokat figyelembe véve bejelentette, hogy szigorításpárti lesz. Mi erről a véleménye a szlovák szakértőnek?
A fordulat oka, hogy tavaly soha nem látott tömegben szorultak orvosi kezelésre a brit tinédzserek a „fűfogyasztás” miatt. Az elmúlt tíz évben ugyanis egyre nagyobb és nagyobb THC-tartalmú kenderszármazékok kerültek forgalomba. Az egyik legelterjedtebb kannabiszféle például 25-ször annyi hatóanyagot tartalmaz, mint a tíz évvel ezelőtti, hasonló kategóriájú szer. Szlovákiában csaknem 200 marihuána-függőt kezelnek.
Ľubomír Okruhlica, a pozsonyi drogelvonó központ igazgatója az Új Szónak elmondta: a marihuána a magas THC-tartalom miatt valóban veszélyesebb. „Más kábítószerekkel szemben viszont előnye, hogy nem vénába szúrják, tehát a fogyasztó nem adagolhatja túl magát, a fertőző betegségek terjedése is kiküszöbölhető. A függőség veszélye viszont természetesen fennáll, ráadásul egyre többen válnak függővé, nemcsak Európában, hanem országunkban is” – magyarázta Okruhlica. A marihuána-függők számának rohamos növekedését például Marokkóban is észlelték – ebből az országból származik a kontinensünkön kapható marihuána több mint 90 százaléka.
Egy brit tanulmány szerint az, hogy egyre többen szorulnak kezelésre, valószínűleg nem azért van, mert ilyen ütemben nő a drogfogyasztók száma, hanem az erősebb kábítószer miatt. Okruhlica szerint viszont ezt eddig nem sikerült bizonyítani. „Csak feltételezni lehet, hogy összefüggés van a THC-tartalom és a függők számának növekedése között. Az elmúlt 15 évben úgymond megnyílt a marihuána-piac, sokkal könnyebben hozzáférhetnek ehhez a kábítószerhez. Viszont néhány évig tart, míg a fogyasztó függővé válik, és segítséget keres” – vélekedik Okruhlica. A legújabb felmérések szerint a kenderfogyasztók 5 százaléka válik függővé, az alkohol esetében ez az arány 10 százalék.
A marihuána legalizálását támogatóknak meggyőződése, ha legálisan lehetne „füvet” forgalmazni, akkor azt is fel lehetne tüntetni, hogy hat vagy éppen húsz százalékos a THC-tartalma, akárcsak a szeszesitalok esetében az alkoholfokot, így mindenki tisztában lenne a fogyasztás következményeivel. „Igazuk van, de ez már csak politikai kérdés, ezt döntsék el ők. Mi, szakértők azt állítjuk, minden kábítószer kockázatot jelent. A legalizálás egyik hátulütője, hogy rengeteg függőt teremtene az országban. Ráadásul a fű kombinációja az alkohollal veszélyes lehet” – zárta le Okruhlica. (dem, ú)
ÚJ SZÓ-ÖSSZEFOGLALÓ
[2007. 04. 10.]
2007. 11. 30. 22:45
Egy poénból beírt linkről komoly összeesküvéselméletig jutottál, hatalmas, ám erősen megkérdőjelezhető és foghíjas (történet végét el nem mesélős stb) irodalommal megtámogatva, amik komolyan elhitethetnek bárkivel olyasmit, hogy van jogalapja az államnak börtönnel fenyegetni olyanokat, akik nem ártottak senkinek.
A szélsőjobboldaliak és egyéb balos populisták érvrendszerében vannak komoly foltok és beteg szövődmények, mivel pont azt hagyják figyelmen kívül, hogy az ember közösségben él. Ezért nem örülnek az emberek, amikor a közösségük (családtagjuk, kollegák köre stb) egy ártalmatlan tagját elhurcolja a hatóság és az adóforintokból felállított és üzemeltetett helyeken vegzálja.
A zsidózással kezdett hozzászólást önmagában érzem egyébként annyira kontraproduktívnak, hogy a további építő jellegű értekezéstől ezúton eltekintenék.
További kellemes blogolvasást, így péntek estére, jó éjszakát és kellemes álmokat kívánok :)
2007. 11. 30. 22:58
Anglia nem népképviseletre alapuló demokratikus hanem még mindig az arisztokráciára és a pénz hatalmára épülő ország, simán előfordulhatnak ott a hatalom megrendelésére történő gyilkosságok. Ez a Tavistock is angol volt. Amúgy Drábik egy írásának egy fejezete volt ez a copypaste. :-D
Mert látom hogy a leghangosabb legalizálást követelők, különösen akik politikusok, vagy politikához közel állók, zsidók, pl. gusztos, john emese, jancsó, konrád, stb.
A dealerek, akik elérhetővé teszik a drogot a fiatalok számára, és azok, akik a drogfogyasztást mint életformát propagálják számukra (pl. dopeman, ganxsta, anima, ladánybene 27 stb )
"az egész buli ganja füstben úszik de itt haver nem találsz egy kibaszott spiclit" - dopeman egy számából részlet "tegnap éjszaka" volt a címe
Na ők igenis tehetnek róla.
Izraelben is tilos a fű, nekünk sem szabad alább adni. :-)
"Nézzük csak ezeket az alkoholizált, az italoktól megmámorosodott állatokat - az italok mértéktelen élvezetéhez való jog együtt jár a szabadsággal. Mi és a mieink nem követjük, ill. követik ezt az utat. A gójok népei elerõtlenedtek a szeszes italoktól; fiatalságukat megrontotta a klasszicizmus és a korai erkölcstelenség, amelyre a mi külön ügynökeink vezették rá - házi tanítók, szolgák, nevelõnõk a gazdagok házaiban, alkalmazottak és mások, nõink a gójok által látogatott szórakozóhelyeken. Ez utóbbiak közé számítom az úgynevezett “társaságbeli hölgyeket” is, akik készségesen követik a többieket a romlottságban és fényûzésben."
http://www.radioislam.org/hongr/cionp.htm - innen az idézet
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.