Elit járőrök?
Az áldást sodika küldte 2007. május 19., szombat - 19:03-korCímkék: csendorseg rendorseg
43 komment
Miért a csendőrség az igazi megoldás?
Van itt nekünk egy elit csapatunk, egy speciálisan képzett profikból álló ütőképes hadsereg, akik, ha kell, rekord idő alatt számolnak le a terroristákkal, kiemelt biztonsággal szállítják az államtitkokat, és a nagy pénzösszegeket, hatástalanítják az időzített bombákat, valamint őrzik az autópályák biztonságát.
Amikor pedig éppen ráérnek, járőröznek.
Nem tudom, világos-e. A SWAT tagjai, miután megmentették a világot, beülnek egy szirénázó Skodába, és elmennek ellenőrizni Józsi bácsi jogsiját. Ha ez egy amerikai filmben történne, röhögnénk rajta, pedig ma Budapesten napi gyakorlatban majdnem ez a valóság.
Arra a kérdésre, hogy szüksége van-e az országnak a REBISZ szolgálataira, nagyon egyértelműen igennel kell felelnünk. Arra viszont, hogy magára a REBISZ-re is szükség van-e, a nyilvánvaló válasz az, hogy nem.
Miután ez egy ütőképes félkatonai szervezet, az elképzelhető legnagyobb agyrém, hogy járőrkocsikat adtak nekik. A francba is, abba üljön a kerületi rendőrjárőr! Cirkáljon ő az utcán, eközben a REBISZ-esek húzzák szépen meg magukat a laktanyáikban, malmozzanak, emelgessék a súlyokat, verjék a faszukat, bánom is én, de ne legyen semmi dolguk a mezei járókelőkkel!
Ha éppen valahol szükség van rájuk, akkor nyomják be őket valami csapatszállítóba, vigyék ki őket a helyszínre, végezzék el, amit el kell végezniük, majd az akció végén szállítsák őket vissza. De mindeközben még a helyszín biztosításába se szóljanak bele! Ha szükség van a bámészkodók távoltartására, akkor erre a célra kérjenek kölcsön embereket a BRFK-tól!
Az elmúlt hetekben megtörtént tragédiák nem kis részben annak köszönhetőek, hogy valaki az elképzelhető leglogikátlanabb módon tervezte meg a szervezeti felépítést és jelölte ki a hatásköröket. Ha superman-né trenírozott elit GI JOE-kat rendszeresen hétköznapi feladatokban használunk, akkor ezek nagyon hamar unni kezdik magukat, és bestiális rémtettekben vezetik le a felesleges energiáikat.
Az unalom persze, bár kétség kívül a legjelentősebb baj, de akkor is csak egy komponens. Ennek még találkoznia kellett egy olyan immorális szervezeti kultúrával, amiben nem érezték kirívónak tetteiket még a legállatiasabb mentalitású patkányok sem.
Azt szintén el kell ismernünk, Gyurcsánynak igaza van abban, hogy a fejétől bűzlik a hal. No de rohadj már meg, köcsög, te vagy az a fej!
Gergényi és Bene menesztése már csak azért sem változtat semmin, mert nem ők voltak azok, akik kialakították a rendőrség jelenlegi logikátlan felépítését, valamint azok sem ők voltak, akik megteremtették azt a rendőrségen kívüli közhangulatban is élő általános vélekedést, miszerint, ha valaki elég ügyes, akkor ebben az országban bármit megtehet, következmények nélkül.
Gyurcsány csak azért van szabadlábon, mert amikor a Magyar Nemzet utána ment, már elévült a sorozatos okirat-hamisításokról szóló Nomentana-ügy. Ezután hiába bukott le a miniszterelnök a legközvetlenebb módon, hiába bizonyosodott be róla, hogy egy erkölcsi hulladék, ez a legkevésbé sem rengette meg őt a posztján. Mindezek után pedig hiába mozdult meg a magyarság a totális erkölcsi züllés ellen, a hős polgárjogi harcosokat szétverő, helyenként egy életre megnyomorító terror a legmagasabb körök osztatlan elismerésével találkozott.
Vagyis világosan látszódott: Minden megtehető, és az a trendi, ha minél állatiasabb.
A legsürgetőbb megoldás persze a kormány, de legfőképpen Gyurcsány azonnali menesztése lenne, de miután már megtapasztalhattuk, hogy milyen görcsösen kapaszkodik a székébe, látnunk kell, hogy rövid időn belül erre nincs reális esély. Ilyenformán az erről folyó beszéd sajnos a demagóg lózungok szintjére süllyed.
Így Gyurcsánynál sokkal érdekesebb kérdés, hogy ha már kialakult ez a közhangulat, és ehhez hozzáidomulva végletekig elkorcsosult a rendőrség, akkor az átszervezésnek milyen megoldásai képzelhetőek el úgy, hogy közben a szoci kormány által meghatározott környezet - kényszerűségből - érintetlen marad.
Én úgy látom, hogy a megoldás a rendőrség azonnali, és teljes felszámolása, majd a csendőrség mielőbbi megalakítása. Ehhez mindösszesen két kérdésre kell választ adnunk. Egyrészt, hogy a köztes időben kik lássák el a rendfenntartás feladatát, másrészt, hogy kikből álljon a csendőrség személyi állománya.
Szerintem ezt is a legkedvesebb Rákosi-idézetem felöl kell megközelíteni. "Ezekre a nyilasokra, ezekre szükségünk van." ;-)
Nem kell tehát lecserélni a rendfenntartó erőknél dolgozókat, elvégre a legtöbbjük, bár megfelelő körülmények között rém könnyen alakul át a hatalom seggét nyaló vérszomjasan szervilis állattá, de ennek ellenére a legtöbbjük nem olyan ember, akit kiemelve az állományból, egymaga is fenyegetést jelentene. Még ha esetleg október 23-án - Gyurcsány és az ő judeoliberális csatlósai szellemi mocskától fertőződve - ártatlan magyarokat vert is véresre, egy keresztény értékek mentén kialakított környezetben így is teljes őszinteséggel fogja új oldalát mutatni. A csoporthatás ugyanis pozitív irányban is hat. Nincs szükség tehát a közrendőrök kirúgására, nem kell elküldeni egyetlen jól képzett szakértőt sem, nem kell lecserélni az eszközparkot, de még a jelenlegi épületek is nyugodtan maradhatnak az újonnan megszervezett csendőrség használatában.
Viszont mindeközben ki kell cserélni az igazolványokat, a feliratokat, és nagyon erősen tudatosítani kell mindenkiben, hogy ez már nem az a szervezet, ami néhány hete volt. Az megszűnt, azt felégettük, az nincs többé.
Nem apróbb átszervezés kell ide, hanem - a teljesen új logika mentén kialakított hierarchia mellett - egy radikális attitűdváltás. A meglévő infrastruktúrára és emberanyagra kell felépíteni egy, az ezeréves keresztény értékeinkre, és nemzeti hagyományainkra esküt tevő teljesen új erőt.
Ez az egyetlen, valóban tartós, és helyes megoldás.
By SoDI





Eddig 43 komment érkezett (
)
2007. 05. 19. 20:22
A swat-ot azér durva hasonlítani a rebiszsekehez. Az egy dolog h speciális egység a rebiszhez tartozik, de a speciális egység tagjai azér más tészta.
2007. 05. 19. 20:25
423ft: A hazai SWAT-osok REBISZ-esek.
Meg még sok mindenki más, ez igaz, de éppen ezért ilyen őrült, logikátlan katyvasz ez az egész. Nem kéne minden szart kritikátlanul összevonni.
Suszter maradjon a kaptafánál.
REBISZ-es ne járőrözzön, ő nem arra való.
Osszák be valami speciális feladatra, vagy nézze a laktanya mélyén a Barátok Közt-öt.
2007. 05. 19. 20:30
Az én véleményem az, hogy 3 "rétegű" szervezet kellene.
Ez biztosítaná azt is, hogy sokszor egymással nem közvetlen kapcsolatban lévő rendészeti tagok dolgoznának együtt, ezáltal is csökkentve az egyes ügyekben a mutyizások és elmismásolások lehetőségét.
Ezek pedig a következők lennének:
- Egy szervezet (ez lehetne pl. a csendőrség) akik a lakossággal közvetlenül kapcsolatba kerülhetnek normál esetben kizárólag. Ez volna a látható rendőrség (járőrözés, igazoltatás, utcai verekedések leállítása, zsebtolvajok előállítása, közlekedési szabályszegők kiszűrése, stb..) Ezek speciálisan képzett, udvariasságra, segítőkészségre tréningezett, jogszabályokat ismerő, legalább angolul beszélő tagok lennének. Ezeket teljesen nulláról kell összetoborozni, ide nem vennék fel a régiekből senkit. Tudvalevő, hogy beidegződött szokásokat lehetetlen már felnőtt korban teljesen levetkőzni.
- A második szervezet, a bűnügyi nyomozás, felderítés, bűnszövetkezetbe beépülés lebuktatáshoz, technikai feladatok (nyomrögzítés, utánajárás, lehallgatások, stb..), civilruhás tagjaiból, magyarul a nyomozókból állna. Ezeket a jelenlegi nyomozókból és technikai személyzetből is át lehet venni, némi átvilágítás után.
- A harmadik szervezet lenne a valóságos "erőszakszervezet". Ezek ahogy sodi is mondja, kizárólag speciális esetekben kerülhetnek kapcsolatba a lakossággal. Ezek lennének a kommandósok, terrorelhárítók, csapaterős századok, (akár fejvadászok), stb... ezeket csak igen komoly pszichológia vizsgálat után lehetne átvenni a jelenlegi REBISZ-ből, és fel lehetne tölteni a jelenlegi rendőrség megfelelően megszűrt tagjaiból.
A folyamatot elkezdeni egyszerű volna, mert az első csoportot teljesen függetlenül lehet felállítani a többitől és ha a megfelelő kiképzett létszám rendelkezésre áll, ki kell küldeni őket az utcára, az eddigi rendőröket meg behívni és kész. A második csoportot is meglehetősen könnyű szétválasztani a jelenlegi rendőrségi szervezettől. Egyedül a harmadik csoport fog némi időt és zavart okozni, de azt gondolom, hogy megfelelő akarat és elkötelezettség esetén megoldható.
Nekem ez a véleményem, bocs ha megint egy kicsit hosszúra sikerült :))
2007. 05. 19. 20:37
Nálam a SWAT egy olyan profin kiképzett terro elhárító szolgálatot jelent....akik hatalmas önuralommal, magabiztossággal, nagy szakmai tudással......tökéltesen leki harmóniában vannak magukkal. Magyarul vér profik. És az autópáyalrendőrség is rebisz sé ők azé nem swatsok, meg akik a gumilövedéket lötték azok se.
2007. 05. 19. 20:41
Basti: Ó, ha releváns, lehet hosszú. :D
Azt hiszem, tökéletesen igazad van abban, hogy egyes funkciókat a jelenleginél sokkal élesebben el kell különíteni, néhány alszervnél jelentős állományfrissítéssel.
Éjfélig el kell küldenem egy beadandómat, utána majd leírom, hogyan harmonizál ez az én elképzeléseimmel. :)
423ft: Akkor viszont ki kell szervezni a REBISZ alól a terrorelhárítókat, mert így minden egybefolyik.
2007. 05. 19. 20:48
Ha mi ilyen szinten tudunk foglalkozni a témával, a nagyokos fideszesek remélhetőleg szintén megteszik...
Persze ilyen tehetetlen Pokorni féléktől mit lehet várni.
2007. 05. 19. 21:05
A Görényi- Pintér összeborulás nagyon rossz jel a Fideszre nézve, bár nekem is volt olyan jó barátom, akivel már nem állok szóba, ergo nem lehet mindenkinek a jövőbeli cselekedeteit megjósolni. Mindenesetre a Fidesz egyelőre ne a rendőrség sorsán gondolkozzon, hanem a kormány elkergetésének lehetséges módozatain. Ebből a rendőrségi esetből is láthatjuk, hogy sokszor milyen eleinte az adott ügy szempontjából jelentéktelennek látszó ügy indít el radikálisabb változásokat magasabb szinteken is. Azt gondolom ez az egyetlen esély a kormány elmozdítására. Ha elég balos is elégedetlen lesz előbb-utóbb előkerül ismét valami disznóság lehetőleg bizonyitékokkal és akkor nem lesz mese. Eddig volt itt bizonyítási hiány, elévülés, stb., de biztos hogy létezik olyan is ami megállja a helyét és akkor nincs menekvés. Ehhez elég sokszor egy belső sértődöttség (emlékezzünk a Tokaj ügy is úgy pattant ki, hogy a palinak a felesége berágott a váláskor elszevedett vélt vagy valós igazságtalanság miatt) vagy valakit kihagynak a "szórásból". Én hiszek benne, hogy még "idő előtt" kibukik valami olyan, amit nem lehet "túlélni".
2007. 05. 19. 23:01
Megirtad az egyik korabbi posthoz írt commentemet, annyi különbséggel, hogy te a rendőrségi átszervezést csendőrségnek hívod.
Hozzáteszem a REBISZ terrorelhárító része (akik bementek a bankba a Széna téren) eléggé profin végezték a dolgukat. Ugyanakkor ilyen kommandósokból nem kell több 100-nál.
Kell azonban egy olyan rendőri szervezet, amelyiknek tagjait ki lehet vezényelni focimeccsekre, ha ott elszabadul a pokol. Azonban erre már kevés 100-200 ember egy komolyabb rendbontáshoz 1000-es nagyságrendben kell bevetni a rendőröket.
Viszont ezek az események eléggé véletlenszerűek, tehát csak úgy fenntartani több ezer embert ilyen eseményekre lehetetlen (főleg egy 10 milliós országnak). Ezeknek az embereknek munkát kell adni a köztes időszakokra is, abban viszont egyetértünk, hogy ez nem a járőrszolgálat.
Én inkább azt mondanám, hogy belőlük kéne egy félkatonai (csendőrség) alakulat, akiket "békeidőben" a hadsereg mellé osztunk be, vagy esetleg a keményebb (szigorúan 20 millió Ft feletti nyugati autók) tilosban parkolók megbírságolására :D
A legnagyobb probléma azonban az, hogy lassan tudnánk bevetni őket (hozzáteszem a REBISZ sem volt túl gyors szeptemberben), emiatt könnyen bekövetkezhetne az, hogy mire képesek lennének reagálni 1-1 balhéra, már túl késő lenne.
2007. 05. 19. 23:05
Tokaji ügyből se lett semmi, politikusaink elég jól be vannak biztosítva ilyen esetekre is. Mert ugye az nem számít taggyűlésnek ami csak úgy néz ki, de nem nevezik annak :)
2007. 05. 19. 23:20
A Tokaji ügyet nem mint eredményt említettem, csak mint a kipattanás módját. A másik pedig, hogy úgy kell az országot vezetni és a rendszabályokat bevezetni, hogy alapvetően ne legyen indoka az embereknek lázadozni. Akkor nem kellenek tizezres rohamosztagok. Ha pedig tizezrek mennek az utcára ott valami nem stimmel, mert a statisztika szerint szerényen számítva is kb. 10% megy ki az utcára azok közül akik egyetértenek egy témával. Tehát ha ez alapján százezreknek (esetenként millióknak) nem tetszik ami történik ott nem velük van a baj és nem kell szétverni őket. Egyébként is azok nyílvánulnak meg többnyire akiknek van valami elképzelésük az országról, a jövőről stb. Tehát az én véleményem szerint nem is kell szétverni őket. Csak akkora rendőrség (csendőrség) kell akik bűnözők elfogására, esetlegesen maffiózók örző-védő csapatainak leverésére elég. Ha a nép olyan arányban felkel, hogy a rendőrség nem tudja kezelni, ott nem is kell. Ott a vezetéssel van a baj és nem is baj, ha elkergetik. Az emberek még sosem mentek ki százezres tömegben az utcára, mert kurvára unatkoztak otthon. Ha százezrek nincsenek képviselve az ország vezetői által, akkor legyenek is elkergetve. Ez meg is oldaná a jelenlegi helyzetet is...
2007. 05. 20. 0:02
Basti: A Fidesz nem akarja, a többiek meg nem tudják elkergetni a kormányt. Talán Toroczkai tudná, ha sokan állnánk Hunnia mellé, de amíg mindenki ilyen szánalmasan szkeptikus, nehéz lesz átlépni az első, szubkultúrális szakasz határát.
k0zi: "Megirtad az egyik korabbi posthoz írt commentemet, annyi különbséggel, hogy te a rendőrségi átszervezést csendőrségnek hívod."
Te nem domborítottad ki a keresztény értékeket.
Meg ha tudat alatt igaz is, örülj neki, hogy jó helyről tanulok. :D
"Hozzáteszem a REBISZ terrorelhárító része (akik bementek a bankba a Széna téren) eléggé profin végezték a dolgukat."
Ők lehet, de aki az acélmagvas szart a kezükbe adta, egy barom.
"Ezeknek az embereknek munkát kell adni a köztes időszakokra is"
Nem kell. Emelgesse a súlyokat a laktanya edzőtermében, közben meg kap fizetést.
Basti: " úgy kell az országot vezetni és a rendszabályokat bevezetni, hogy alapvetően ne legyen indoka az embereknek lázadozni."
Ez sajnos nem igaz. Ha nem túl szar, hanem túl jó az élet, akkor meg a szélsőbaloldali anarchnisták jelennek meg.
2007. 05. 20. 0:06
Az k0zi volt nem Conki.
2007. 05. 20. 0:09
sodi: 6 évig éltem a világ legmagasabb életszínvonalú országában. Soha egy tüntetést sem láttam, nemhogy oszlatást. Egyébként évente 8-10 országos és regionális népszavazás van, szinte mindenről megkérdezik az embereket....
2007. 05. 20. 0:21
Basti: Svájc az már, nem törpeország vagyunk.
Conki: Fáradt vok, javítom. :D
2007. 05. 20. 0:27
Én is úgy vélem, minden állapolgárnak joga van szavaznia az őt érintő kérdésekben.
Én úgy látom a működő vezetést, hogy nincsenek pártok, nincsenek kormányfők. Vannak 10-12 főből álló hozzáértői csoportok a mefelelő szakterületen, amik kidolgoznak terveket Magyarország érdekében.
Az alkotmányban le kell írni feketén fehéren, hogy ezeknek a tudósoknak, kiknek egyébként a törvényhozás, az állam igazgatása nem közszerepléssel járó celebritizmus, hanem hivatás, elsőroban a magyar állampolgárok érdekeit szem előtt tartaniuk, másodsorban a magyar gazdaság érdekeit, harmadsorban pedig a nemzetközi érdekeket.
Minden témában a legjobb tervezetek közül az embereket erintőket szavazásra kell bocsájtani.
Úgy lehet csalásmentes, pénzkímélő szavazásokat lefolytatni folyamatosan, akár minden héten egyet is, hogy elektronizálják a szavazás módját.
Csak egyszer kell íratni egy szavazóprogramot, melyet el lehet érni interneten keresztül. Mivel nagyon sok helyen még nincs internet, szavazógépeket kell elhelyezni az országban sok helyen. Ahelyett, hogy mint most bemegy a néni és bedobja a kis cetlijét, megnyomhatna az érintőképernyőn egy gombot. Így azonnali állások lehetnének leolvashatóak, nem kell embereket fizetni a megszámlálásra, illetve kisebb az esélye az elszámolásnak is.
Minden kis szirszart meg lehet így kérdezni az állampolgároktól.
2007. 05. 20. 0:33
De igen, törpeország vagyunk.
Vagy mire értetted?
Tényleg, mekkora órisok vagyunk. Nem 7.5 hanem 9.5 millióan vagyunk:)
Területileg pedig előnynek kéne lennie a nagyobb méretnek.
2007. 05. 20. 0:36
Lehet aludnom kéne. Vagy ennem. Vagy innom. Valami gáz van, szavakat és betűket hagyik ki az írásaimból.
2007. 05. 20. 0:41
Súlyos aszonta, középhatalom. :DDDD
A Föld országainak majd' kétharmada kisebb nálunk.
Nem vagyunk kicsit, közepesek vagyunk.
2007. 05. 20. 0:42
De hogy ne menjek olyan messze, nekem már az a "szar" is jó lenne itthon ami Ausztriában van (azért ott is eltöltöttem egy kis időt).... pedig ott sem tökéletesek a dolgok, de el sem tudnám képzelni hogy a kormány olyan intézkedést hozzon, ami a lakosság számára elfogadhatatlan.
2007. 05. 20. 0:49
Basti: Erre a Gyurcsány azt mondaná, hogy azért, mert az ő vezetőik nem szorulnak rá... :(
2007. 05. 20. 1:30
Na, közben - ha valakit érdekel - utólagos átolvasás után kijavítottam itt néhány, a nagy sietségben elszart, magyartalan mondatot,. :)
2007. 05. 20. 1:33
A Hunniás honlapot láttad már Sodi?
http://www.hunnia.org/index.php
2007. 05. 20. 1:45
Láttam, de még eléggé kezdetleges...
Nincs nagyon mit kielemezni rajta.
2007. 05. 20. 1:46
Át is ugrottad a kaput, mi? Pedig amennyit szenvedtem vele, megérdemelné azt hogy azon lépj be:)
http://www.hunnia.org/
2007. 05. 20. 1:59
Ja hogy ezt te csinálod!
Na, akkor viszont kielemzem.
Most elkezdtem filmet nézni, de utána nyomban :)
2007. 05. 20. 2:18
Nem én csinálom.
Ez Gyuri és Laci lapja, én a webmesterrel dolgozom együtt, leginkább a grafikai munkákban segítek.
Még nem kell elemezni semmit, alig van rajta valami:)
És én is filmet nézek.
2007. 05. 20. 10:29
Basti: Svájcban is szükség volt a rohamrendőrökre. Lásd G8-as találkozó szervezése Genfben.
2007. 05. 20. 10:39
A globalista gazemberekre inkább rá kellene szabadítani a dühös antiglob tüntetőket, nem érdemelnek semmiféle védelmet. Ők fletónk megbízói is, (világbank, valutaalap, stb.) miattuk tartunk mi is itt posztkomcsi Európában, rögtön ránkszálltak ahogy a komcsi végetért, (rózsadombi paktum!), nekik big business volt a privatizáció nekünk meg big szívás :((
2007. 05. 20. 10:45
kOzi: Az egy nemzetközi ügy, legfőképpen külföldiek utaznak ilyen okokból bármelyik országba ahol ilyen jellegű rendezvények vannak tüntetés céljából. Nyílván mindenhol vannak helyiek is akik csatlakoznak ehhez. De én belpolitikai okoból szervezett tüntetésekre gondoltam, ami a saját kormány ellen irányul, nem például a globális felmelegedésre :))
2007. 05. 20. 10:49
Cigánylázadást megfékezni esetleg még tényleg jók lehetnek.
Vagy ha majd a jobbos kormány ellen akarnak vmi taxisblokádszerűséget a ballibek.
2007. 05. 20. 11:05
Kicsit off-topic:
A legnagyobb problémának a magyarok többségének érzelmi beállítottságát látom. Képtelenek racionálisan dönteni, mindig érzelmi alapon döntenek. A nagy horderejű döntésekből mindig ki kell szűrni az érzelmeket, mint a pénzügyeknél.
Ezt kell nézni:
- Tönkretették az elmúlt 5 évben az ország makrogazdaságát? Igen (még Brüsszel is ezt mondja)
- Hazudozik az ország vezetője? Igen (bevallotta)
- Ahelyett, hogy egyre jobb lenne az életszínvonal, egyre nagyobb terhek hárulnak a lakosságra? Igen
- Tele van botrányokkal szinte az összes minisztérium? Igen
- Verik a rendes embereket is az utcán? Igen.
- Évtizedek óta hitegeti az embereket a baloldal, hogy csak még egy kicsit húzzuk meg a nadrágszíjat és majd nemsokára jó lesz? Igen.
- Bezárják az iskolákat, kórházakat, megszüntetik a vasútvonalakat, Európa legdrágább autópályáit építik, mindent külföldieknek eladnak? Igen.
Akkor nem értem, hogy jön ide, hogy valaki útálja Orbán Viktort? Ez nem szerelem kérdése. Csak a tetteket kell figyelni, azt hogy ki mit mond a politikában teljesen lényegtelen, csak a tettek számítanak. Azok pedig magukért beszélnek. Hogy a fenébe lehet, hogy az ország fele ezt nem képes megérteni? Ennyi agyalágyult van itt?
2007. 05. 20. 11:41
Ennyi. Ezek "hataloméhes alcsuti cigány"-oznak, meg "tolvaj cigány orbán ha visszajön kilopja a szemünk, ezek már megszedték magukat"-oznak. A komcsik kemény magjára nem, csak az elbizonytalanodókra lehet hatni. Ez kb. olyan lenne, mint engem meggyőzni, hogy térjek meg a zsidó vallásra...
De a határozatlanokat meg kell szólítani, meg kell győzni, hogy esélyt kell adni Orbánéknak mostmár, hisz ezek a mostaniak tehetségtelenek( és lopnak, és rosszindulatúak, stb.)
Szokott a Fidesz azzal kísérletezni, hogy a közömbösöket, illetve az elbizonytalanodott balos szavazókat megnyerje magának, de még sokat kell kísérleteznie hogy rájöjjön hogy kell
:((
2007. 05. 20. 12:08
Ezt a "ezek már megszedték magukat" szólamot már én is szokszor hallottam. Ezeket azzal szoktam leszerelni, hogyha az ilyen emberek így gondolkoznának, akkor Bill Gates-nek már rég abba kellett volna hagynia az első néhány millió dollárnál, de meg sem állt 50-55 milliárd dollárig. Hol van ettől Gyurci 3-4 milliárd forintja? Nem beszélve arról, hogy a körülöttunk lévő országok leggazdagabbjai közül sokszor egynek több vagyona van mint nálunk az első száznak együtt. Elképesztő nagy tér van még nekik itt felfelé.... A gond csak az, hogy míg Bill előállít egy (több) terméket (mégha meg is van róla a véleményünk), de szabad akaratból veszik a termékeit, nem állami mutyizásokból, rablóprivatizációkból jött össze.
2007. 05. 20. 12:18
Nem innovatív, hanem spekuláns gazdasági szemléletűek, és a szadesz kifejezetten hajt az állami megrendelésekre, közpénzekre. De eleve ilyenek lépnek be a szadeszbe: kóka az állam támogatásával 95-től építgette kis birodalmát, az elender-t. Ő úgy tudom csak 2003-ban lépett be az szdsz-be. Ez a kispárt egy maffiára hasonlít.
Nem innovatív, nem a tudásalapú társadalomra épülő akármi, hanem mindenféle piszkos kis trükkökkel gazdagodtak meg. Nemzetközileg persze hogy nem állját meg a helyüket.
2007. 05. 20. 13:04
Ezt a gyűlöletkampányt annyira jól elkapták a szocik 2002-ben (és azóta is művelik) hogy azt kell mondanom, zseniális. Ez gyönyörűen látszik az ilyenekből is: Az egyik balos ismerősöm (több diploma stb, meg nem panel), azt mondja nekem, ha számszerüsíti, akkor az Orbán kormány alatt sokkal jobban járt az adókedvezmények miatt (a három gyerek okán), de neki ne mondja senki, hogyha nem teszi fel a kokárdát akkor ő nem magyar, meg hogy akkor akassza fel magát (köteles beszéd). Egy másik is szinte dettó, de azért azért kiváltotta a "Széchenyi" kártyát és felvett annyit amivel megmentette a vállalkozását. Elképesztő, hogy ezek a témák még ennyi év uttán is így tartják magukat (ezt kb. egy fél éve mondták), ez benne a zseniális. Természetes ez sem jöhetett volna létre a két tetű kereskedelmi csatorna nélkül. Orbán nagy bűne, hogy nem lehetetlenítette el őket...
2007. 05. 20. 13:26
Todo: A rendszerváltás idején még a spekuláció is innovatív szemlélet volt. :D
2007. 05. 20. 13:27
És most meg a rtl-es tv2-ős ganék majd jól lenyúlják a digitális csatornák jogait, ha nem vigyáznak (nem vigyáznak).
2007. 05. 20. 13:53
Todo: Kötelező két hírTV a törvény szerint.
Az egyik maga a HírTV lesz, a másik meg valami balos genny.
2007. 05. 20. 13:57
Todo: ja ezért lesz a HírTV/ATV/EchoTV is földi szórású. Fidesz-KDNP-MDF csak így szavazta meg a törvényt.
Fidesz azért nem népszerű, mert próbál a szélsőségesek felé nyitni, ahelyett, hogy középen lévő konszolidált réteget célozná meg. Valamint elkezdték felépíteni a saját kis "Magyarországukat", ahol a Székely himnusz a tuti nem a magyar, ahol az Árpád-sávos zászló a tuti nem a nemzeti trikolor és azt mondják, aki ezeket nem szereti az nem magyar. Ezzel sok embert elriasztanak.
2006-os választást nem az MSZP nyerte meg, hanem a Fidesz vesztette el. Mikola/Semjén, Magyar Vizsla, "Pirosvirág", "Rosszabbul élünk mint 4 éve" tipikusan azok a dolgok, amik nélkül a Fidesz simán nyerte volna. A másik dolog meg az, ha fél évig azt mondom, hogy mekkora sz*rban van az ország, meg tisztában vannak vele, hogy 10%-os hiány lesz (Orbán egy interjúban ismerte el), mégis fűt-fát igérek, az eléggé ellentmondásos a választóknak. Jó persze az MSZP is végigkamuzta a kampányt, de úgy néz ki a választók többségének mégis hitelesebb volt.
2007. 05. 20. 14:03
k0zi: Orbán nem tudta eléggé hangsúlyozni, hogy a "válságot ki kell nőni". Most ennek realitásairól ne vitatkozzunk, de mondjuk szomorú szemű nénik helyett ízléses grafikonokkal, meg animációkkal lehetett volna szemléltetni a jövőképet. Valami olyannal, amit a paraszt is megért, ugyanakkor, mivel láthatóan számításokra épül, hitelességet teremt a szemében.
Ez, hogy a Fidesz "szélsőségek" felé nyitna, nem tudatos politika, hanem a szövetségesdi átka. Ha szövetség, akkor nem lehet kirekeszteni senkit.
2007. 05. 20. 14:03
Mások meg pont azt mondják, azért nem népszerű a Fidesz mert lanygos közepes semmilyen, nem elég nacionalista, nem elég radikális, liberális fővárosi álnemzeti elit (kurucinfós megjelölés).
Nem ők riasztják el az embereket, hanem a szemét ballib média, hogy minden kis szarból hetekig tartó cirkuszt csinálnak.
2007. 05. 20. 14:07
Todo: Mindkettő igaz.
Nézőpont kérdése.
Ezért olyan gáz, mert így Orbán önmaga ellensége.
Szövetséget feloszlatni, 2-3 erős jobbos pártot felépíteni. Ez lehet az igazi megoldás.
(A választási rendszer persze az egybepártnak kedvez, de ha a szocik kellően népszerűtlenek, ráadásul a különböző jobboldali erők sokszínűségükkel több embert tudnak megszólítani, mint a "mindent-egybe" fidesz, akkor ezt könnyedén lehet kompenzálni.)
2007. 05. 20. 15:23
Először is helyére kellene már tenni a "nacionalizmus" témát. A korábban már említett környező országokban az a teljesen normális, ami nálunk fasiszta (a média szerint persze). Csak a példa kedvéért az (általam nem kedvelt) focit megint előhozva, a világbajnokság alatt a horvátoknál még az éttermi pincérek (egyébként sok esetben normál időszakban is) is nemzeti lobogó színű kötényekben mászkáltak. Nálunk micsoda hörgés lett volna a fasiszta pincérekről, vonulgatott volna a szokásos 100 ember ide-oda. Az még újságcikk is volt, hogy itthon a panelban kitett valaki az ablakba egy magyar zászlót, erre a túloldalról átkiabáltak, hogy szedje már be azt a "Fideszes" zászlót mert még baja lesz belőle! Na hát itt tartunk a mi szélsőségeinkkel, mert az USA-ban aztán nincs minden kertben zászlótartó rúd (hétvégi telkeken is) hatalmas USA zászlókkal. Érdekes csak mi vagyunk ezért nacionalisták meg fasiszták. Kiványcsi lennék, ha izraeli zászlót raknék ki, akkor is fröcsögnének? Ha ezeket a dolgokat rendbe tennénk, már egy hatalmas lépéssel előrébb lennénk.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.