Blokád kockázatok?
Az áldást sodika küldte 2007. október 18., csütörtök - 1:12-korCímkék: blokad forradalom jog kuruc
59 komment
Jelen írásomban azt nem vizsgálom, hogy a Kuruc.info blokádjának van-e bármi értelme. (Különben van, de hogy miért, azt máskor fogom kifejteni).
Most kizárólag azt nézem meg, hogy kell-e félnie annak, aki csatlakozni szeretne hozzá.
Miután vészesen közeleg a Kuruc.info október 26-án reggel 8-ára, az Erzsébet híd közepére meghirdetett blokádakciója, azt hiszem, érdemes lehet röviden összefoglalni, hogy a résztvevők számára milyen elméleti kockázatokat rejt magában egy hasonló akció. Ennek azért érzem szükségét, mert mostanában – számomra teljesen érthetetlen módon – megszaporodtak az olyan megnyilvánulások, melyek arról szólnak, hogy egyesek félnek megjelenni a helyszínen, mert a végén még elhurcolja (megveri) őket a rendőrség.
Nos, tavaly ősszel a Gergényi vezényelte mészárlás teljesen törvénytelen volt, azonban a mostani rendőrségi vezetéstől szerintem már elvárhatjuk, hogy szakmai alapon, és a törvényességen nyugodjon az, ahogyan a különböző történéseket kezelik. Vagyis - úgy gondolom - idén már nem kell tartani attól, hogy véresre vernek viperával, vagy megvakítanak csak azért, mert éppen ott sétálsz, ahol nekik nem tetszik.
Ugyanígy nem kell félni attól sem, hogy bárkivel szemben állam elleni bűncselekmény vádjával indítanak eljárást, pusztán a blokád miatt, elvégre ez még tavaly, az MTV ostroma kapcsán sem állt meg, egyetlen forradalmárral szemben sem.
Rögzíthetjük továbbá, hogy Magyarországon a kijárási tilalom elrendelésének az esélye gyakorlatilag egyenlő a nullával (tavaly sem történt meg soha), ilyen körülmények között tehát a rendőrség senkivel szemben nem intézkedhet csupán azért, mert adott időpontban, adott helyen szottyan kedve sétálni. Minekután tehát ez teljesen törvényes, én magam is arra buzdítok mindenkit, hogy nyugodtan induljon el jövő péntek reggel a hídhoz, és pusztán ettől ne féljen.
Ahhoz persze joga van a rendőrségnek, hogy egy adott helyen megjelenő éppen-arra-sétáló polgárokat egytől egyig igazoltasson, ez azonban közel sem egy vállalhatatlan következmény. (Megnézik az igazolványaidat? Na és, mi van akkor?)
Hogy mi a helyzet akkor, ha a híd közepén lelépsz az úttestről? Nos, ez már kétség kívül rejt magában némi jogi kockázatot, így erre a „fokozatra” már nem tudok nyugodt szívvel buzdítani. Csupán annyit mondok, hogy mindenki hallgasson a szívére, és arra, hogy szereti-e azt az ElQró vezette szarhalmot, amit balliberális kormányzatnak nevezünk. Tudnunk kell ugyanis, hogy megfelelő feltételek fennállása esetén ez a mozzanat is csupán minimálisan kockázatos. Mert ugyan a tevékeny forgalomakadályozás már bűncselekménynek számít az ottani BKV járatok miatt (közérdekű üzem működésének megzavarása), azonban ember legyen a talpán, aki egy átláthatatlan forgatagban meg tudja állapítani egy konkrét résztvevő felelősségét. (Elvileg persze pszichikai bűnsegédként a puszta támogató jelenlét alapján is megállapítható az elkövetési magatartás, de hogy egy valódi demokráciában ennek a gumicsont-szabálynak az alkalmazása, különböző tüntetések esetén mennyire távol áll az elfogadható intézkedések körétől, arról már ízelítőt kaphattunk tavaly, az NBH ezzel riogató nyilatkozata nyomán megfogalmazódó értelmiségi ellenvélemények idején.)
Mert ha teszem azt, néhány autó keresztbe áll az úton, így miattuk nem tud áthajtani a túloldalra a 7-es busz, akkor Te azzal, hogy a már kialakult helyzet után éppen átsétálsz a vadidegen autók között, nem valósítasz meg közvetlen elkövetést, elvégre nem javítasz, és nem is rontasz a helyzeten. (Azok, akik leállítják ott az autójukat, vagy tevékenyen megállítják a forgalmat, természetesen már sokkal nagyobb kockázatot vállalnak, de ez a cikk nem őhozzájuk szól. :-))
A rendőrségi felszólítás utáni teendők az eddig tárgyalt esetekkel ellentétben, már egy sokkal bonyolultabb kérdést jelentenek. Egy évvel ezelőtt azt írtam volna, hogy szarni rá, ugyanis ez akkor még egy teljesen jogszerű hozzáállás volt, ez azonban az idén tavasszal, a március 15-e előtt néhány nappal hatályba lépett, az engedetlenséget szabályozó kormányrendelet óta szabálysértésnek minősül. Ez lényegében azt jelenti, hogy priuszod nem lesz, de akár 50 ezer forint pénzbüntetésre is ítélhetnek a zsernyákok. Hogy egy ilyen szankció kinek mennyire fér össze a családi kassza méretével, azt mindenkinek magának kell tudnia.
Amikor azonban megkezdődik maga az oszlatás, én mindenkinek az önkéntes távozást javaslom, aki nem akar magának hosszú hónapokig elhúzódó bírósági tárgyalásokat. Ugyanis
-
Bármilyen tárgynak, akár - csak egy könnygázgránátnak - visszahajítása a rendőrök felé is szinte automatikusan meg fogja állni a helyét a bíróság előtt hivatalos személy elleni erőszakként. (Mert ugyan el lehet magyarázni, hogy az csak egy papírgalacsin, vagy üres kólásdoboz volt, ami tökéletesen alkalmatlan emberi élet kioltására, de egyetlen bíróság sem fogja elfogadni magyarázatként, elvégre ha nem akarsz ártani a rendőröknek, minek dobálózol, ugye.) Emlékszünk, hogy Goró Oszkár, az MTV ostrománál rendőröket dobáló Fideszes önkormányzati képviselő is csupán kólásdobozt hajigált, mégis erőszak gyanújával indult meg ellene az eljárás.
-
A rendőr pajzsának lökdösése hivatalos személy elleni erőszak.
-
Ha lefognak, a túl heves ellenállás (rángatózás) hivatalos személy elleni erőszak.
Így a fentieket senkinek nem javaslom.
· Ha a híd le van zárva
Eddig azokat az eseteket vettük sorra, amikor a híd közepén meg tud valósulni a blokád. Mivel azonban szinte teljes bizonyossággal megjósolható, hogy a rendőrség le fogja zárni a hidat, így inkább az a kérdés, hogy az onnan a Ferenciek tere felé szivárgó tömeghez való csatlakozás törvénytelen-e. Nos, ugye alapelv a gyülekezési törvény alkalmazásánál, hogy Te nem vagy köteles vizsgálni, egy adott tüntetés bejelentett-e, vagy sem (vagyis tökéletesen méltányolható érv a részedről, hogy egy pillanatig sem fordult meg a fejedben, esetleg nem az), így önmagában egy be nem jelentett demonstráción való megjelenés nem valósít meg semmilyen szabálysértést, vagy bűncselekményt. (A fentiekre értelemszerűen jelen cikk után én például már nem hivatkozhatok, de én csupán a munkámat végzem. Érvényes, és hiteles újságírói megbízások birtokában jelenek meg bármely helyszínen, így rám elsősorban azok a korlátok vonatkoznak, amelyeket a többi újságíró kolléga számára is meghatároz a rendőrség. Illegális tüntetésről tudósítani pedig nem hogy nem büntetendő, de éppen hogy hasznos, mert a közvélemény tájékoztatása mindennél fontosabb.)
Összefoglalva tehát:A megjelenés, és az Erzsébet híd mellett csoportosuló tömeghez való csatlakozás október 26-án reggel 8-kor teljesen szabályos, és jogkövető magatartás mindenki számára, de bármit, ami ezen túlmegy, mindenkinek a személyes kockázatvállalási hajlandósága alapján kell mérlegelnie.
A fentiekben tisztáztuk, hogy a körülményektől függően ezek a jogi kockázatok igen széles skálán terülnek el, így, mivel sokfélék vagyunk, mindenki kényelmesen eldöntheti, hogy mit vállal, és mikor érzi szükségét a távozásnak – már ha szükségét érzi egyáltalán.
By SoDI





Eddig 59 komment érkezett (
)
2007. 10. 18. 2:58
Ez mind nagyon szép és jó, ott leszünk. A probléma ott van, hogyha felmegyünk a hídra, akkor tuti, hogy a rendőrség lezárja a híd két végét és sakk-matt. Utána a két végén kezdve módszeresen kezdik a rabomobilokkal (sokszor fordulva) elszállítani az embereket. Mindegy, hogy csináltál-e valamit vagy csak a korlátnál támaszkodva néztél, majd a bíróságon magyarázkodhatsz, de biztos lesz 10 rendőr mindig aki azt tanusítja, hogy az úttesten álltál. Ha mégis kimosod majd magad, akkor is hetekbe, hónapokba (akár évekbe) kerülhet mire lezárul az ügyed. Tehát szerintem óriási hiba felmenni a hídra. A hídnak csak a két végét kell lezárni, de még a parton, a feljáróknál, ahonnan van sokfelé menekülési lehetőség végveszély esetén és azért mind a két felét, hogy rendőröknek is két csoportra kelljen oszlani a Duna két partján egymástól távol. Ráadásul amikor megtudják az emberek, hogy végre sikerült valami tevőlegeset cselekedni, akkor tudnak továbbiak is csatlakozni, míg a hídon elzárva már csak magunkra számíthatunk.
2007. 10. 18. 3:21
Basti: "A probléma ott van, hogyha felmegyünk a hídra, akkor tuti, hogy a rendőrség lezárja a híd két végét és sakk-matt."
Már megbocsáss, de ez HÜLYESÉG.
A rendőrségi törvény A LEHETŐ LEGSZIGORÚBBAN TILTJA, hogy ilyet tegyenek. Az illegális tüntetést felszámolják, de a szabad távozást mindenkinek biztosítani KELL.
Embereket kiemelhetnek, de CSAPDÁT nem állíthatnak.
Ezt mondja a jogszabály.
Látszólagos ellenpélda persze van, elvégre 2002-ben, a hídblokád után, a Parlament előtt összegyűjt tömeget úgy bírták távozásra, hogy előtte két oldalról körülzárt minket a sorfal (ott voltam), és kb. másfél órán át nem engedtek elmenni senkit (az újságírókat csak igazolvánnyal engedték ki).
Azonban ez KIZÁRÓLAG arra szolgált, hogy a tömeg a "juszt se megyünk sehova" hangulatból átkapcsoljon a "francba, mennék már haza" hangulatba, és így, amikor a hosszú várakozás végén megnyílt a sorfal az Alkotmány utca irányába, akkor önként távoztunk. (Közben volt műsor a Parlament parkolójában, csapatban masírozó rendőrökkel, és a melléjük parkoló rabszállítókkal, hogy jobban féljünk).
Ez azonban NEM tömegoszlatás volt, mivel nem a jogszabályi értelemben vett oszlatás formai követelményei szerint folyt, hanem „csak álldogálás”. Ugyanígy igaz, hogy nem voltak letartóztatások, csak egyetlen egy kiemelés. (Konkrétan M. Giorgo Richárdot emelték ki, mert felolvasott valami uszítót).
Olyan tehát, hogy körbezárják a tömeget, és MINDENKIT bevisznek, nem létezik, ettől EGÉSZEN BIZTOS, hogy nem kell félni.
2007. 10. 18. 3:25
"a hídon elzárva már csak magunkra számíthatunk"
A 2002-es hídlezárás példája nem ezt támasztja alá.
Elvégre utána késő estig folyt a szabadfoglalkozás a belvárosban :D
2007. 10. 18. 11:34
Szerintem itt azt kell figyelembe venni, hogy aki lezárja a hidat, az nem illegális tüntetésen vesz rész, hanem bűncselekményt követ el (közérdekű üzem megzavarása). Tehát bűnözők vannak a hídon, nem tüntetők, ezért joguk van elvinni. Nem beszélve a rendőrség amúgy is sajátos jogértelmezéseiről...
2007. 10. 18. 11:43
"bűnözők vannak a hídon"
Szerintem ez így pontos:
Bűnözők IS vannak a hídon, de nem mindenki bűnöző, csak az, aki lezárja a hidat. :))
2007. 10. 18. 12:08
Csak röviden: többen kérdezik, mit lehet remélni a hídlezárástól, amit a kuruc propagál. Azt, amit mindentől, amit a kuruc csinál: pár százalékot az MSZP-SZDSZ javára...
Kérdezik, lesz-e valami, s ha igen, mi... Erre azt mondom: ha valóban VALAMI lesz, arról egyikőnk sem tud, vagy ha tud, akkor mélyen hallgat. Amiről tudunk, amiről beszélünk, abból garantáltan nem lesz semmi. (Mármint a javunkra hasznos.)
2007. 10. 18. 12:23
A Kuruc.info az ilyen felvetésekre azzal szokott reagálni, hogy a közvélemény-kutatások adataiból egyáltalán nem látszik, hogy az utcai események hatására a "rettegő emberek" a kormányhoz bújnának ijedtükben, hiszen történhet bármi, a maszop mélyrepülésben marad.
Én pedig itthon ülve annyit tudok tenni, hogy rámegyek a Tárki vagy a Medián oldalára, megnézem a számokat, és azt mondom: tényleg.
Ettől persze lehet, hogy ez a kuruc féle érvelés nem állja meg a helyét, mert ha ők nem lennének, akkor az MSZP 18%-a 15 lenne, nem tudom. :)
2007. 10. 18. 12:47
Az erős inger könnyebben hat, és ezért is hatásos az a fajta közlésmód ott a Kurucon.
2007. 10. 18. 17:01
Most komolyan elhiszitek, hogy le lehet zárni a hidat úgy, hogy 3 héttel korábban már mindenki tudja????
Mennyire bénák vagytok. Pff szánalmas.
De azért kiváncsi volnék, hogy szerinted Sodi, mi az értelme a lezárásnak.
Egy tuti, ha sikerülne (persze nem fog), akkor egy csomó munkába igyekező ember életét nehezítitek meg. Ez igen, ez igazán konstruktív megoldás.
Vagy a mérnök-véna kergeti a nyomikat a hídra?
2007. 10. 18. 17:08
Ahogy tudni lehet, már a munkába menők elkerülik szépen majd.
Ez igazi szánalmas partizán-in-fos érvelés XD
http://www.ombudsman.hu/nekh/hu/beszam/2004/bevezeto.htm
Ezekből is látszik, kik vannak hatalmon. Ez ellen kell csak igazán fellépni, azaz a szocionisták ellen. Ezért seregszemlének mindenképpen jó lesz ez.
2007. 10. 18. 17:11
Lehetek őszinte: nem érdekel, hogy a kuruc mire hogy reagál. Egy bizonyos kultúrnívó alá az ember nem mehet le. Ha leköpöm a Tilos Rádiót a közönséges, primitív hangért, vulgáris szennyért, mindenki válogatás nélküli köpködéséért, akkor következetesnek kell lennem. A közönséges, primitív viselkedésnek nincs politikai oldala. Nincs balbugris, meg jobb-bugris, jó bugris, meg rossz bugris, csak bugris van...
Amúgy viszont ha alaposabban megnézed a közvéleménykutatásokat, egy-két % javulás mindig van ilyen esetekben, csak nem tart sokáig mostanában, amikor mindig újabb borzalmakat követnek el. Ha a havi végeredményeket nézed, csak akkor tapasztalod kimutatva az 1-2%-ot, ha egy-egy ilyen húzás közvetlenül a hó vége előtt történik, amikor már nincs idejük egy-egy remekbeszabott Fletó-remekkel ismét rontani.
2007. 10. 18. 18:04
"De azért kiváncsi volnék, hogy szerinted Sodi, mi az értelme a lezárásnak."
Egy nap csak egy hosszú cikket írok, mert az én időm is véges.
Erre a kérdésre majd holnap kerítek sort.
2007. 10. 18. 18:09
Ja, az ukránok is rosszul tették, hogy nem titokban csináltak 50 napos blokádot...
HA elég ember lesz kint, lehetséges a győzelem, ha 200 megy ki, akkor a legjobb elképzelés is elbukik. Viszont Budapest megbénítására már elég 1-2 ezer fő is a stratégiai pontokon, ilyenek a hidak. Míg a Kossuth téren 50 ezer ember sem okoz túl sok gondot, amennyiben megmaradnak a vég nélküli beszédeknél és az egyébként távlatilag fontos alkotmányozásnál. A Kossuth téren és környékén az elmúlt egy évben tevékenykedők, miután elhatárolódtak a tévéostromtól, sikeresen egy nagy dumapartyba fullasztották az ügyet. Toroczkaiék nem is kértek a Kőrösi-Fáber-Krokó félékből és kivonultak. A fő felelős pedig az MSZP-SZDSZ nótáját fújó, a "szélsőségesektől" elhatárolódó, a békés idiotizmust és hazaküldősdit erőltető Orbán és cionista bandája. Nekik eszük ágában kormányt buktatni, 2010-ig akrják meghosszabbítani egy akár gyurcsányi nélküli MSZP-kormány uralmát.
Nekem is vannak kétségeim, de a rezsim megbuktatása nem a Kurucinfón hanem az emberek bátorságán múlik. Ami fontos, hogy az egyszer már valóban cselekvők, mint Budaházy és a HVIM a hídblokád mellé állt.
Közvéleménykutatások? Kit érdekel? Amíg ez a rezsim az egy klubba tartozó öt pártjával fenn áll, úgysem lehet szabad választásokat tartani. A parlamenti pártok az adófizetőktől ellopott pénzekből bármikor el tudják indítani törvénytelen, milliárdokba kerülő kampányaikat, az őket kiszolgáló cselédsajtó pedig "demokráciaként" azt kínálja fel, hogy "választhatsz" a balliberális és a fideszes cionizmus között. Tudjuk, a szegény ártatlan Viktor erről nem tehet, ő próbálja már régen, de a gonosz tanácsadók, a pokornik aknamunkálnak. Hát nem értitek, hogy egy pártelnöknek semmi befolyása az alelnökök kiválasztására... Csak jelzem, hogy a Fidesz ismét egy cionista zsidót választott az MTI korábban meg a Magyar Rádió élére.
2007. 10. 18. 18:15
Különben aki kíváncsi a rövid véleményemre, a kulcsszó a lelki tréning.
http://href.hu/x/3ed9
2007. 10. 18. 18:21
Mellesleg a közvéleménykutatások egyáltalán nem támasztják alá, hogy a Jobbik, a Magyar Gárda vagy Kurucinfó bármi hasznot hozna Gyurcsányiéknak. Ellenkezőleg, az egész parlamenti bagázst idegesítik, hiába próbálják előbbieket démonizálni. A radikális jobboldali lap legalábbis az interneten először 1990 óta megtörte az információs monopóliumukat ezért vonyítanak mint a fába szorult féreg Gyurcsányitól a Fideszen át Krokóig.
2007. 10. 18. 18:23
SZI: A blokád valóban jó kezdet, mert ha kellően erős az indítás, akkor sokkal nagyobb tömeget mozdít meg a nap folyamán, mint ami reggel 8-kor megjelenik a hídnál. 2002-ben is így volt. Budaházyék alig voltak tucatnyian, néhány órán belül mégis sok ezer ember csatlakozott a hídról kiszorított csoporthoz.
A baj csak az, hogy ez akkor is kevés volt, és most is kevés lenne. Merem remélni, hogy a kuruc.info-soknak van valami konkrét tervük arra, hogy többet érjünk el annál, mint amit 5 évvel ezelőtt, de ez csupán remény, és nem hit.
Hinni sajnos nem tudok benne, mert a saját szememmel láttam, mi történt az elmúlt évek összes hasonló rendezvényén... :-(
2007. 10. 18. 18:37
Szerintem a mai magyaroknak ahhoz, hogy tajtékozva, üvöltve rohanják meg a parlamentet vagy bármi mást, nem nézve, hogy lőnek vagy ütnek vagy bármit csinálnak a Kurcsány zsoldosai, manapság sokkal több kell. Azért mert kétszer annyi lesz a kenyér ára, meg áram (amit nem fizetnek be), stb. ehhez nem elég. Legfeljebb nem esznek kenyeret, legfeljebb még többet lopnak, stb.
Ehhez az kellene, hogy tényleg az utcára kerüljenek tömegesen a családok, ehhez pedig az ingatlanadó kell. Mert azt sokan nem fogják tudni fizetni (már a rezsi és a közös ktsg is épp elég), akkor pedig ráterhelik a lakásra és szépen a végén elveszik tőle. Na az már igen! De ahhoz hosszú évek kellenek még és láthatólag a kormány is hezitál a bevezetéssel kapcsolatban, mert ők is tudják ezt. Így csak kis csoportos foglalkozás lesz sajnos. De azért ott leszünk!
2007. 10. 18. 19:16
Ami még nagyobb baj, hogy akik először indulnának meg, azok a legalsó rétegekből jönnének. Ezek azt ütik, akire mutatnak nekik. Kvázi megeshet, hogy éppen minket. Nem lehetetlen, hogy egy ilyen éhséglázadás élére a jó Huvrinyák Fletó állna, és bennünket nevezne meg minden bajok okának. A végén mi lennénk a célpont.
2007. 10. 18. 19:29
Nekem például eszem ágában se lenne csatlakozni egy szociális alapú elégedetlenséghez. Többek között ezért nem mentem el egyetlen tandíjtüntetésre sem. :)
2007. 10. 19. 9:49
"Ahogy tudni lehet, már a munkába menők elkerülik szépen majd. " (SF)
Ja persze, majd mennek a Szabadság hídon. Így is dugó szokott lenni reggelente, de biztos most majd simán elférnek másik hidakon.
2007. 10. 19. 10:27
De hiszen Épp ez a cél, ezért hívják blokádnak. :)
2007. 10. 19. 10:37
P: Vazzeg, a blokád meg akarja BÉNÍTANI a város életét, hogy GAZDASÁGI KÁR keletkezzen! EZ A CÉL!!!!!!
2007. 10. 19. 10:38
A hídon (pontosabban: a hídnál) kezdődik, aztán vagy sikerül terjednie, vagy sem.
2007. 10. 19. 15:53
Mekkora gyökerek vagytok. Minden, az országot súlytó gazdasági kárt az adófizetőknek kell megfizetni. Nem a politikusnak okoztok kárt, hanem magatoknak, szüleiteknek, mindenkinek és nem utolsó sorban nekem is.
Mennyire naívak vagytok, hihetetlen.
2007. 10. 19. 15:57
P: Ezt hívják úgy, hogy járulékos veszteség.
Nemes cél érdekében elfogadható.
2007. 10. 19. 20:09
Igen. És ti döntitek el, hogy az összes adófizető helyett, hogy mi a nemes cél, és mi az elfogadható? Pompás.
De mondjuk nagyon nem kell parni, páran el fognak késni, meg bebasztok pár kirakatot ismét. Mondhatnám: gyapjú. (gyk.: juh-héj)
2007. 10. 19. 20:13
Maradj otthon, verd a faszod, és fogd be a pofád, a nagyok dolgába te csak ne ugass bele XD
2007. 10. 19. 20:21
Kemény voltál és még vicces "XD" is... Grat.
2007. 10. 19. 20:24
Túlságosan is érződik rajtad az hogy idegen elvárásoknak akarsz megfelelni. Kuruc-kúrát javaslok, balos szarokat meg ne olvassál.
XD
2007. 10. 19. 20:30
Te hülye vagy. Itt nincsenek idegen elvárások. Megfelelési kényszer sincs. De most komolyan...
Aki szerint a hídblokád értelmetlen, nem ért vele egyet, nem tartja nemes célnak, meg aki szerint megint be lesz vágva pár üveg, az már csak a "zsidó elnyomással érkező elvárásnak akarhat megfelelni, ha egyáltalán önmaga nem zsidó, és KIZÁRÓLAG "balos szarok"-at olvashat???
Most ez már tényleg nem agyrém, úgy minden nézetkülönbségünkön túl??? Kicsit elveted a súlykot.
Kurucot meg olvasok. Kúrának nem nevezhető.
2007. 10. 19. 20:33
De igen, a te személyes életteredben "szalonképes" akarsz lenni, és politikailag korrekt, és erről van szó.
2007. 10. 19. 20:34
Ha a budai hegyekben rendeznék egy mezőn, akkor semmi értelme nem volna. A blokádnak önmagán túlmutató céljai is vannak egyébként.
2007. 10. 19. 20:36
Az tény hogy az egyetemekre járatott folyóiratok közt nagyítóval kell a nem balos dolgokat keresni, persze a szakmai újságok kivételek - kivéve a közgáz témájúakat, mert azok indirekten szdsz-esek.
2007. 10. 19. 20:41
Az is tény, hogy nem keresem az egyetemre járatott folyóiratokat, legfeljebb a szakmaiakat.
Attól az apróságtól pedig eltekintesz, hogy ez itt nem a "személyes életterem", így nyugodtan lehetnék "nem szalonképes", illetve "nem polkorrekt". Szóval k*rvára nem erről van szó. (de vszínűleg kár rajta vitatkozni) (nem mintha minden egyében nem lenne felesleges, de ezen igencsak)
2007. 10. 19. 20:42
Te pengető: az mi a retkes kurva nénikéd miatt nem zavar, hogy a politikai "elit" szarrá lopja az országot a külföldiek és a saját zsebüket tömik ezer milliárdokkal a rendszerváltás óta. Az nem zavar te agyalágyult? Épp ezt akarjuk megakadályozni, hogy ez így menjen tovább. Te meg itt azzal jössz, hogy mekkora kár éri az országot, mert elkésik valaki a munkából. Te bizonyosan nem vagy normális vagy csak egy szar zsidó vagy leginkább mindkettő.
Már tényleg elfogy nekem is a türelmem az ilyen hülyéktől...
2007. 10. 19. 20:42
Azt nyilatkozta a rendőrszakszervezet vezetője, hogy a rendőrök tagadják meg a bűncselekményre utasító parancsot. :))
2007. 10. 19. 20:47
De a való életben a balos tanáraid, meg a balos osztálytársaid előtt te sem fogsz kimondani alap igazságokat, ha azok éppen például zsidókra nézve sértő igazságok. :))
Ilyen az EU-s pénzek lenyúlása, mivel természetesen zsidó származásúak hálózata segíti egymást, az ország kárára. Ez nem csak sima korrupció, több annál.
Persze lehetne békés út több is tíltakozásra amire egyenlőre még nem mutat a nép hajlandóságot lásd. országos sztrájkok, tízezres tüntetések ezek már pár helyen beváltak. De most ez van soron.
2007. 10. 19. 20:47
P vagy pengető szerintem ugyanaz, de a fentit P-nek írtam...
2007. 10. 19. 20:48
Basti. Két dolog van.
1. Nem tudom honnan veszed, hogy nem zavar. Nem írtam ilyesmit a homlokomra, ezt te látod már belém, ki tudja mi alapján. Úgy is mondhatom, hogy a picsába nem zavarna már?
2. NEM én mondtam, hogy mekkora kár éri az országot, hanem "P". ÉPPEN azt írom, hogy nem nagy ügy, hogy páran elkésnek (ha egyáltalán) majd. (Az pedig, hogy SZERINTEM ezzel ezt kurvára nem lehet megakadályozni legyen most mellékes.)
Szóval, köszönöm, de a nénikémmel sincs semmi baj, neked pedig legalább annyi türelmed legyen, hogy arra ugatsz be nekem, amit én írtam.
2007. 10. 19. 20:49
Na, akkor ok. Nem vagyok P.
2007. 10. 19. 20:51
Lamperth, Lamberg : zsidó nevek, az utóbbi egy hírhedten kegyetlen labancpárti kiskirály neve volt anno! :)
Bajnai pedig, pontosan azt teszi, mint amit a zsidók etikátlan üzleti magatartása kapcsán már ezerszer leírtak. Tehát ha vér szerint nem is zsidó(de ez se biztos), tettei alapján OLYAN és ez a lényeg.
A megyéktől elvették az EU-s források feletti rendelkezés jogát, és szoci többségű régiós bizottságok felügyelik azt, rengeteg törvénytelenség, pl. meghirdetnek egy tanácskozást, és 3 órával előbb elkezdik, elosztanak a saját cégeik közt mindent, mire a nem szoci holdudvarba tartozó pályázók megjelennek. Többször volt ilyen, Célpont is leadta.
2007. 10. 19. 20:53
Ha valami alig használt úton csinálnának egy félpályás lezárást, kutya sem törődne vele, és hát éppen hogy a figyelemfelkeltés az egyik cél.
2007. 10. 19. 20:55
Köszi SF, szerintem ezt azért még az általad tökhülyének tartott embernek sem kell elmagyarázni. :))
2007. 10. 19. 20:57
Amikor hó esik, vagy valami van, egyszerűen korábban indulnak el, most is ez lesz. Kisembereket nem éri kár, de a kormánynak kellemetlen, mint minden állampolgári tiltakozás, azaz engedetlenség.
2007. 10. 19. 20:57
Hát ez az : ha érted te is, akkor meg? mi a kérdés? :D
2007. 10. 19. 20:58
Tettem fel kérdést? Nem költőit biztos nem...
2007. 10. 19. 20:59
Nem hülyének, hanem olyannak aki idegen befolyás hatására alkot "saját" véleményt.
Szerintem a zsindex lesz a ludas, nagyon fülbemászó stílusban csúsztatnak, sugalmaznak. A zsidó újságírók elvont emberek, és a szavak mesterei, csak hát a szándékaik... :-)
2007. 10. 19. 21:03
pengető: OK ha nem vagy P akkor elnézést.
Bajnai zsidó, ezt fix egyesre veheted.
Egyébként én újra kiadatnám a nemzeti könyvkiadók által a 90-es évek elején megjelent fekete lexikont, ahol legalább 100 komcsi vezető neve és élete le volt írva az eredeti és megváltoztatott nevükkel együtt. Aczél György - Appel György, stb.. Most nagyon aktuális lenne és ráadásul sokaknak talán felnyitná a szemét a mai nevekkel kapcsolatban is. Kis(s) - Klein, Nagy - Grósz.
Akinek két vezetékneve van mondjuk Nagy G. László a középen vagy elöl álló rövidítés az eredeti nevet szokta takarni. Ezek mind zsidók. A legtöbb keresztnevet vezetéknévnek használó zsidó (annak idején ez volt a magyarosításnál a legkézenfekvőbb, de magyarokat így nem hívnak). Rengeteg ilyen szabály van, ami legalább 90%-os biztonsággal mutatja, ki a zsidó és ha még az arcképpel is összevetjük az már bizonyosság...
2007. 10. 19. 21:03
Az még a ravasz húzás tőlük, hogy kilinkelnek blogokat, de azokat ők maguk íratják, tehát nem is igazi blogok.
Mert akkor ilyen alapon minden újság blog. :D
2007. 10. 19. 21:08
Ha a szakszervezetek nem a zsidók kezében lennének, hanem magyarok és magyar érdekeket szolgálnának már rég megbukott volna a kormány. Ráadásul törvényesen! Ha beindulnának a sztrájkok, teljes BKV, MÁV, pékek, posta, stb... néhány nap alatt buknának és teljes jogvédettséget élveznének, nem kellene itt hídblokád. De ezt is kezükben tartják a férgek...
2007. 10. 19. 21:28
http://www.101klub.hu/ - ez szerintem jobb mint az A38 hajó, ugyanis én tudom hogy onnan a nicked, :))
2007. 10. 19. 21:29
Pengetonek írtam :D
2007. 10. 19. 21:38
Mi az valami zsidó klub?
Na megyek és egy kicsit leiszom magam, hangulatot gyűjtök a hétvégéhez, védőszemüveg és légzőmaszk még megvan a korábbi rendezvényekről, ugyanúgy mint a vastag vatelines dzseki. A vicc az volt, hogy egy idióta márc. 15-én meg akart veretni, mert azt hitte rendőr vagyok, igaz talpig fekete cuccban voltam a haverjaimmal, gondolom Rebiszesnek nézett, tény, nem voltunk bizalomgerjesztőek, de nem is azért mentünk :)
2007. 10. 19. 21:48
Nem, EBM Elektro és Depeche klub :)
2007. 10. 19. 21:48
EBM azaz Front 242, and one, stb. fajta zenék.
Én most Sturm Café-t hallgatok, az is jó. :)
2007. 10. 19. 22:11
Ha jól emlékszem én még az életben nem voltam az A38-on. :)
2007. 10. 19. 22:50
Pengető : a Magyar Tv 1-esen egy esti műsor, ahol A38 hajón felvett koncertfelvételeket adnak :))))
Nem tudtad? ;)
2007. 10. 19. 22:58
Jaaa, de igen. De csak később tudtam meg, mint regeltem e néven. "Ez van" tipikus esete. :)
2007. 10. 20. 10:51
Egy utat akár egyedül is le lehet zárni hosszú lánccal és a két végét odalakatolni a villanyoszlophoz.
Ha mindenki visz egy erős láncot és két nagy lakatot, akkor valami elkezdődhet.
Az Ombudsmant, vagy a Köztársasági Elnököt kellene megkérdeni, mert ha olyan utat zártak le teljesen, ami kisebb-nagyobb módon kikerülhető, úgy gondolom, hogy az nem a szabad mozgás korlátozása.
Amúgy is vannak építés miatt elkerülő utak (itt Pécsett áruház építés miatt - egy magáncég lezáratja az állami közútat???), akkor ezen az alapon az is alkotmányellenes és a szabad mozgás korlátozása.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.