Az új biztosítási rendszer
Az áldást sodika küldte 2008. február 11., hétfő - 16:04-korCímkék: biztositas egeszsegugy
41 komment
Bár egy informatív oktatóvideót ígértem az új egészségbiztosítás témájában, ennek elkészítéséhez túlságosan fáradt voltam tegnap este, így ez későbbre marad. Helyette szöveges formában foglalnám össze, hogy miről is szól ez a rendszer.
Nagyon röviden annyi történik, hogy az eddig egységes Egészségbiztosítót szétdarabolják vagy egy tucat kisebb pénztárra.
Miért van erre szükség?
- Az SZDSZ hazugsága: A TB kassza pazarlóan működik, minden évben a költségvetésnek kell kipótolnia a hiányát. A kívánt hatékonyságot kizárólag a piaci verseny hozhatja meg.
- A valóság: A TB már jó ideje szufficites (nyereséges). 2007 év végén 21 milliárd forint többlet gyűlt össze, amit utólag szét is tudtak osztani a kórházak között. Nincs tehát probléma a gazdálkodással, ez az egész új rendszer csak arra jó, hogy az év végi összespórolt pénzt egyesek haza tudják vinni.
A biztosítók mostantól a fiatal, egészséges tagokért fognak versenyezni?
- Az SZDSZ hazugsága: Nincs ilyen veszély, ugyanis a krónikus betegségek kezelése, valamint a nagy értékű beavatkozások finanszírozása nem a nyereségérdekelt pénztárakból, hanem továbbra is egy osztatlan központi forrásból, az úgynevezett Országos Kockázatközösségi Alapból (OKA) történik.
- A valóság: A törvény nem határozza meg pontosan, hogy mely betegségek kezelését kell ebből a központi alapból fizetni. Erről csak később, miniszteri rendelet formájában fognak határozni. Nincs tehát semmilyen biztosíték arra nézve, hogy a központi alap valóban el tudja látni a funkcióját, és a tartósan beteg embereket, valamint az időseket meg tudja védeni a nyereségérdekelt cégek önkényuralmától.
Most akkor továbbra is megmarad a nemzeti kockázatközösség, vagy sem?
- Az SZDSZ hazugsága: Természetesen megmarad, mivel továbbra is csak egyetlen egészségbiztosító lesz, a többi pénztár nem valódi biztosító, hanem csupán ellátásszervező központ. Az emberek biztonságban lesznek, hiszen az 51%-os állami tulajdoni hányad mindenképpen megmarad ezekben a pénztárakban is.
- A valóság: Attól függetlenül, hogy többségi tulajdont a nyereségérdekelt befektetők valóban nem szerezhetnek, a törvény lehetőséget biztosít nekik ahhoz, hogy ennek ellenére is náluk legyen a szavazatok nagyobb része. Ráadásul a nemzeti kockázatközösség megóvása érdekében szükség lenne arra is, hogy a különböző szakmai érdekképviseletek érdemi szót kapjanak a pénztárak irányításában. Ez viszont nem lesz így, Horn Gábor szerint ugyanis, "ha szakszervezeti káderekkel tömjük tele a testületeket, senki se fog pénzt rakni a rendszerbe". Nem lesz tehát semmiféle garancia arra, hogy a pénztárak döntéseiben valóban érvényesülni fog a szolidaritás alapú kockázatközösség elve.
Jobb lesz nekem attól, hogy verseny van?
- Az SZDSZ hazugsága: A pénztáraknak nem lesz érdekük rossz szolgáltatást nyújtani, mert tudják, hogy akkor az emberek elpártolnak tőlük.
- A valóság: A verseny tervezett formája nem jó megoldás, ugyanis idővel a pénztáraknak fel kell majd mutatniuk egy minimális taglétszámot. Amelyik erre nem képes, az összeolvad valamelyik másikkal. Idővel a kezdetben tucatnyi, kisebb pénztárból lesz 3-4 nagy. Nem több, mint mobilszolgáltató. Ezek már könnyen tudnak kartellintézkedéseket tenni, melyre semmilyen orvosság nincs, ugyanis nem határozták meg, hogy a versenyhivatal hatásköre milyen módon terjed ki rájuk. Idővel tehát a verseny minden, kezdetben esetlegesen meglévő előnye szét fog olvadni, a profit viszont továbbra is folyamatosan csordogálni fog a magánzsebekbe.
Most akkor életveszélybe kerülünk?
- Az SZDSZ hazugsága: Nem változik a hétköznapokban szinte semmi. Aki eddig megkapta a kezelést, az ezután is ugyanúgy meg fogja kapni. Változást csak az ellátás minőségének javulásában fogunk érezni.
- A valóság: Az új pénztárak tetszés szerint eldönthetik, hogy melyik kórházzal szerződnek, és széles lesz a mozgásterük abban a kérdésben is, hogy milyen módon finanszírozzák az egyes betegségek kezelését. A profitérdek pedig nyílván sokszor felül fogja bírálni az emberséget.
Mit tehetünk az életünkre törő gyilkosok ellen?
- Az SZDSZ hazugsága: Semmit.
- A valóság: A magyar jog szerint a védekezésnek mindig arányban kell állnia a támadással, annak mértékét soha nem haladhatja meg.
By SoDI





Eddig 41 komment érkezett (
)
2008. 02. 11. 16:07
na, rövid összefoglaló arról, mi ma a tét.
lassan asszem indulok ki a kossuth térre.
mondjuk 6 órára.
2008. 02. 11. 16:52
nem kell foglyokat ejteni, sodi!!!!!!!!!adjatok a dunai halaknak pár új cimborát))))))))))))
2008. 02. 11. 18:06
Na, már megint nem történt semmi...
Ki hitte volna? :D
2008. 02. 11. 18:14
"A TB már jó ideje szufficites (nyereséges). 2007 év végén 21 milliárd forint többlet gyűlt össze, amit utólag szét is tudtak osztani a kórházak között."
Legalább a Gyurcsány-kormány reformtevékenységének eredményességét elismered.
Most nem állok neki a csúsztatásokat tételesen felsorolni, mert a blogod olvasóközönségét ismerve hiába fáradnék, hogy átpártoltassam őket az eü. törvény mellé :)
Megjegyzés: az SZDSZ rengeteg javaslatával _természetesen_ mi sem értünk egyet. De az SZDSZ eredeti elképzelését sikerült olyan formára pofozni, hogy ez még akár működőképes is lehet. Kiindulva a reform eddig elért pozitív eredményeiből, nem félek hogy ez nem működne.
Megjegyzés II: a 2006-os FIDESZ programban szintén szerepelt a magántőke bevonása, ráadásul kihangsúlyozva annak valódiságát, így feltehetően ők nem álltak volna meg itt. Vajon akkor is lenne hőzöngés, vagy ezzel csak a szocialista-liberális koalíció van megtisztelve? Most kellő állami kontroll lesz a rendszeren, ugyanakkor megjelenik a verseny. Az új rendszer ráadásul felelősségre (szűrővizsgálatokon való rendszeres részvételre, az eü. szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos felelős önkorlátozásra) ösztönzi az állampolgárokat. Hát ördögtől való ez?
2008. 02. 11. 18:38
Az, hogy a kormány még a helyén van, az ilyen kis zsebnáciknak köszönhető, akik teljesen súlytalanok, de arra jók, hogy GYF meg az a rohadék szdsz mindig rájuk hivatkozzon.
Mind itt fogunk megdögleni, a "többpénztárban". Hacsak nem sikerül a népszavazás (nem a márciusi).
2008. 02. 11. 18:39
Ne háborgasátok az izraeli egézségbiztositókat !
2008. 02. 11. 18:46
C : vajon miért nem AZT a népszavazást vitte keresztük a fidesz amiről te beszélsz (szóval nem a márciusi) ???
2008. 02. 11. 20:04
203 igen, 173 nem!
Tehát átnyomták a férgek...
Karsainak piros pont, ezúttal megtartotta a szavát, nemmel voksolt!
A Fidesz törvénymegerősítő népszavazását is leszavazták
203 / 166 arányban. Nem mintha változtatna az eredményen, de hol volt az a 7 hiányzó (nyilvánvalóan) ellenzéki képviselő?
Ha pesti lennék most én is kimennék...
Kossuth tériek kitartás!
Remélem több tizezren lesztek.
2008. 02. 11. 20:16
Be vannak szarva a patkányok, HÁROM kordon és ezer ávósgeci mögött hozzák meg létviszonyrontó törvényeiket a zsidó hazaárulók!
2008. 02. 11. 20:19
És nem lesz a CJB féle törvénymegerősítő népszavazás sem, most láttam a híreket az Echo tévén.
2008. 02. 11. 21:21
A csúsztatás abban van (nem átallotta a féreg Juszt felolvasni az előbb a nem is témába vágó ügy közben, a TV Ügyvédjében), hogy a Fidesz programja valóban utalt az egészségügyben (nem a pénztári finanszírozásban!) lehetséges magántőke bevonására. DE! Ezt, mint lehetséges alternatívát jelölte meg, éppen ennek a "feltárására" készíttetett egy tanulmányt, hogy milyen következményei várható kihatásai lehetnek hosszútávon. E tanulmány eredményeinek hatására vetették el! Ilyen most nem is készült és ők sem akarták bevezetni annak idején, csak megvizsgálták a lehetőségét, ami nem hiszem, hogy baj lenne, sőt. Tehát megint csak a történet őket igazoló részé emlegetik fel a cionisták, a történet "csattanója" valahogy megint elkerülte a "figyelmüket". Vesszenek a cionisták!!
2008. 02. 11. 21:40
Na ne viccelődjünk már! Olvastad a FIDESZ programját? Egyébként egy programban mióta adunk meg alternatívákat? Ez kábé olyan, mint ha a meteorológus azt mondaná, hogy holnap vagy esni fog, vagy nem.
Orbánék pont ugyanezt a hintapolitikát a tandíjjal is eljátszották egyébként. Egyedül a politikai haszonmaximalizálás érdekli őket, látszólag nem zavarja őket, hogy egyik nap konzervatívak meg polgáriak, rá egy héttel már plebejusok (vö. Patrícius borház, csak a poén kedvéért), máskor meg határozottan neomarxista elveket hirdetnek.
"E tanulmány eredményeinek hatására vetették el! Ilyen most nem is készült" - ez egyszerűen nem igaz. Én még személyesen beszéltem is olyan emberekkel, akik operatíve részt vettek a tanulmányokban és a kidolgozásban. Rendkívül részletes tanulmányok alapján egy megfontolt döntés született ma este, amely egy jobban működő rendszer reményét kínálja.
2008. 02. 11. 21:48
Nem az a lényeg, hogy "valamilyen" tanulmány készült-e, hanem, hogy hatástanulmány készült-e! Tehát milyen lehetséges következmények lehetnek, mi az optimista kimenetel, mi a legpesszimistább és mik a legrosszabb kimenetelre adható válaszok! Ez a lényeg, nem az, hogy tuti minden klappol majd és kész. Ha nem akkor mi rá a kormányzati válasz intézkedések formájában, itt nem lehet azt mondani, hogy majd akkor kitaláljuk mi legyen, ha már tömeges halálozások következtek be.... Mindig kell vészforgatókönyv, ha az ember valami újba kezd. Itt semmi ilyen nincs vagy sikerül vagy halál....
2008. 02. 11. 21:50
P: Azért történt néhány dolog.
Itt van a ma esti rövid képes beszámolóm:
http://sodi.freeblog.hu/archives/2008/02/11/Rendorbacsi_fuj/
Videó meg valamikor éjjel lesz.
2008. 02. 11. 21:56
Ond: "az SZDSZ eredeti elképzelését sikerült olyan formára pofozni, hogy ez még akár működőképes is lehet"
A gond csak annyi, hogy ezt a rendszert még sehol a világon nem próbálták ki. Innentől minden csak spekuláció, márpedig emberéletekkel spekulálni aljas, szemét, gonosz dolog.
"a 2006-os FIDESZ programban szintén szerepelt a magántőke bevonása"
Igen, az ellátásba, de NEM a pénzügyi, finanszírozási oldalba!
"Most kellő állami kontroll lesz a rendszeren"
Mint írtam, ez hazugság, ugyanis a befektetőknek szavazattöbbségük lesz.
2008. 02. 11. 21:56
Természetesen készült hatástanulmány. Enélkül eléggé öngyilkos küldetés lenne bármit megreformálni.
2008. 02. 11. 21:57
C: Ha szerinted miattam van EÜ reform, akkor tökhülye vagy.
2008. 02. 11. 21:58
Rashid88: Nézd meg Orbán Viktor legújabb fogadóóráját:
http://orbanviktor.hu/fogadoora.php?item=12
Világosan elmondja, hogy erről majd ősszel lesz népszavazás.
(Csak így tudták megszervezni.)
2008. 02. 11. 22:00
SF: "És nem lesz a CJB féle törvénymegerősítő népszavazás sem."
Nem bizony. Ugyanis ősszel az Albert házaspár kérdéséből lesz. De ez tökmindegy, mivel mindkettő ugyanarról szól.
2008. 02. 11. 22:03
Ond: "Olvastad a FIDESZ programját? Egyébként egy programban mióta adunk meg alternatívákat?"
Ki beszél itt programról? A Fidesznek ez nem a programjában volt, hanem egy előkészítő tanulmányában.
"Rendkívül részletes tanulmányok alapján egy megfontolt döntés született ma este, amely egy jobban működő rendszer reményét kínálja"
Igen? Hol vannak azok a tanulmányok?
Mert nem csak én nem láttam őket, de senki más se.
Talán csak nem azért, mert nem is léteznek?
2008. 02. 11. 22:05
Ond: "Természetesen készült hatástanulmány. Enélkül eléggé öngyilkos küldetés lenne bármit megreformálni."
BIZONY ÖNGYILKOS! SŐT, GYILKOS!
ÉPPEN ARRÓL VAN SZÓ, HOGY NEM KÉSZÜLT HATÁSTANULMÁNY, DE ŐK MÉGIS REFORMÁLNAK!
Öszödi beszéd: "vizsgálgathatjuk itt minden oldalról, hogy melyik társadalmi réteget hogyan érinti, teszetoszáskodhatunk, húzhatjuk hülyeségekkel az időt, de nem velem, ehhez egy másik madam kell" (gyurcsány fletó)
2008. 02. 11. 22:08
A tanulmányírók szdsz-közeli zsidó kasztja biztos örül neki, ha tanulmányokat írhat milliókért, néha egyszerű copipaste módra.
2008. 02. 11. 22:09
Néha annak is van haszna, de itt akkor sem készült olyan.
Na jó, megyek esti kordonbontó videót vágni :))
2008. 02. 11. 22:32
"Ha szerinted miattam van EÜ reform, akkor tökhülye vagy."
Nem, miattad semmi nem történik ebben az országban, és nem is fog soha, olyan jelentéktelen vagy.
2008. 02. 11. 22:37
Mert miattad majd fog, faszfej. Birka.
2008. 02. 11. 22:39
Nem, de én nem is hiszem ezt magamról. SF, a haverod nem igazán van tisztában magával, ugye azt tudod?
2008. 02. 11. 22:41
C: Tisztában vagyok én mindennel.
De ez egy folyamat, ezt kéne felfogni.
2008. 02. 12. 8:17
Ha a "nyereséges" és "pazarló" kifejezések jelentését szét tudod választani és külön értelmezni, meglátni, hogy lehet valami egyszerre pazarló (nem kicsit, nagyon) és perpill szufficites, na akkor majd elindulsz az értelmes emberré válás rögös, kimerítő útján.
2008. 02. 12. 10:04
Sodi: "Azért történt néhány dolog."
Ja, megint hőzöngött a csürhe, eredmény=nulla.
(Igen, a csürhe, nem a Magyar nép.)
2008. 02. 12. 10:11
P.
A magyar nép egy birkacsorda.
(ez amúgy nemcsak a magyar népre igaz, hiszen sok nép akkor sem lázad amikor nyíltan mészárolják vagy éheztetik, és az utca tele van hullákkal)
csakhát a birkák túlélési esélyei igen kicsik.Most mi akkor a jó tulképpen?
Akik az utcán vannak lehet hogy sok minden mondható rájuk, de az nem hogy gyávák, mert ők azok ebben a szerencsétlen hülye országban akik fel merik vállalni a véleményüket, és nem hagyják eltaposni magukat.
(jó van néhány balhézó fiatal is, de azok meg edződnek legalább).
Sosem értettem hogy ha más nem, hát az miért nem áll bosszút ezeken a mocskos politikusokon akinek pl. elveszik a fedelet a feje felöl, vagy éppen meghal a reform miatt egy hozzátartozója.
Az ilyenekkel akármit csinálsz, ha a gyerekét főbelövöd előtte az utcán ez akkor is béget.
Ez a békés többség?Erre legyünk büszkék ?nane.
2008. 02. 12. 20:59
"Az ilyenekkel akármit csinálsz, ha a gyerekét főbelövöd előtte az utcán ez akkor is béget.
Ez a békés többség?Erre legyünk büszkék ?nane."
Ezt magam se mondhattam volna szebben :)
2008. 02. 12. 21:10
Pengető: "lehet valami egyszerre pazarló (nem kicsit, nagyon) és perpill szufficites"
Ez eddig rendben is van, viszont azt mindenképpen jelzi, hogy nincs szükség olyan gyors tűzoltásra, ami miatt még a részletes hatástanulmányok megrendelésére sem jut elég idő.
És senki ne próbálja azt hazudni, hogy vannak ilyen tanulmányok, elvégre ilyesmit csak kellően kiforrott tervek birtokában lehet készíteni. Olyan törvényszöveg vonatkozásában tehát, amibe még az utolsó pillanatban is csomó helyen belepiszkálnak, semmiképpen sem készülhetett ilyen tanulmány.
2008. 02. 12. 23:09
Hát aki szoctámból fizet adót, az bizonyára ráér lefaragni a felesleges költségeit.
2008. 02. 12. 23:14
Pengető: Tök jó, hogy még a eü reform témájában is csak személyeskedni tudsz. Ez nyilván azért van, mert liberális birka vagy.
Tudod, azért ér rá az átalakítás, mert ezen a területen kiemelt óvatossággal kell eljárni, ugyanis a mérlegadatok mellett rengeteg olyan szociológiai komponense van az ellátás kérdésének, melyet elhanyagolva irreverzibilis károsodást szenvedhet a társadalom.
2008. 02. 12. 23:54
Megtanulta a zsidós tankönyveiből a közgázt és azt hiszi mindent tud.
2008. 02. 13. 17:02
Gyökér!
A csürhe alatt nem csak a fiatalokra gondoltam, hanem az idősekre is. Ne mondjad már, hogy akiket a videófelvételeken látsz, azok tökre átlátják, és vágják, hogy miről szól ez az egész törvény.
Valaki azt mondta nekik, hogy ez Nektek nem lesz jó, azok meg beszopták tövig. Fingot sem tudnak az egészről, csak mennek óbégatni hülyeségeket.
(Félreértés ne essék, én sem állítom, hogy ez a törvény jobb világot hoz.)
2008. 02. 13. 17:10
P: Én tudok mindent a törvényről.
Akkor én most hova tartozom?
2008. 02. 13. 17:50
Te egyáltalán nem tartozol a hőzöngő csürhébe.
Te az újságírói álruhába bujt, sunyi puhatestűekhez tartozol.
2008. 02. 13. 17:55
Ez nem álruha, csak éppen a kezdeti szakasz.
2008. 02. 13. 17:59
Ti még az ágyatok alatt is zsidókat láttok. Háát, nem irigyellek titeket, nem lehet jó ennyi félelem közt élni.
2008. 02. 13. 18:40
Hát ha egyszer látod pl. a TEVAN és a HOSPINVEST befektetőinek körét, izraeli cégek + zsidó nevek, akkor nagyon nem lehet tévedni...
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.