NINCS IS KORMÁNY! :D
Az áldást sodika küldte 2008. március 30., vasárnap - 22:48-korCímkék: fidesz orban vicces video viktor
88 komment
HÍJNYE! :DD
By SoDI
Bognár Tibi bácsi: Saját képek Gyurcsány Ferencről a Zuschlag-perben
Papi Gergely főhadnagy rágalmazás miatt feljelentette Hermán Pétert
Havrilla István: FRISS: A bíróságon megfegyelmezett ÁVÓS története
Szinte ingyen. Hány gyerek ebédelhetne belőle egy évig? (Rebisz adatközlés - október 23)
Hermán Péter: Az ÁVH nak ki kell adni a videófelvételeket július 4-ről
Gőbl Gyuri levele az ÁVH-nak okt. 23-ról
Hermán Péter: Kupleráj az ÁVH-nál - 8 hónap nem elég március 15 kivizsgálásához
| « Nemzeti progresszió | Jezsuita » |
HÍJNYE! :DD
By SoDI
Eddig 88 komment érkezett (
)
2008. 03. 30. 22:59
HÍJJJJNYEEE!
Egyre jobb! :DDD
SZDSZ: Gyurcsány mentálisan alkalmatlan
http://index.hu/politika/belfold/szdszmnt0803/
2008. 03. 30. 23:05
Sajnos az a helyzet, hogy bármennyire is jól látják a helyzetet, ő nekik ez csak a nevető izmaikat mozgatja meg. Viszont a következmények nem őket, hanem minket súlytanak. Tehát a különbség köztünk ott van, hogy ők nevetnek, mi meg sírunk ugyanazon....
2008. 03. 30. 23:18
Hát szerintem azért itt alul is az az egészséges hozzáállás, hogy ha két kiállás között mi is nevetünk néha a saját bajainkon.
Én például sokat, és jóízűket nevettem a helyzet abszurditásán, amikor egyre több hazugság derült ki a lakásmaffia-ügyemben, pedig reális szemmel nézve nem lett volna okom rá. :))
2008. 03. 30. 23:23
Ki fogad velem egy sorbe, hogy holnap lesz egy olyan cikk, valamelyik ujsagba, amiben Orbant is antiszemitizmussal fogjak tamadni, mert leul egy asztalhoz Bayerrel az ominozus cikkek utan? :-)
2008. 03. 30. 23:30
Elkéstél.
Gyurcsány tegnap külön is megemlítette a beszédében Bayert.
Olyan összefüggésben, miszerint "szégyen, hogy az ellenzék vezetője meghívja őt a pártja huszadik születésnapjára".
2008. 03. 30. 23:48
Ja, csak azt felejti el, hogy Bayernek is a "pártja". :D
Amúgy elég viccesnek tartom, hogy hihetetlennek tartják, hogy a szoci öregek a maszopra szavaznának, hiszen a szoci dumájukkal már rég elcsórták őket... :DD
2008. 03. 30. 23:49
Ennek a kormánynak annyi. Kiváncsi vagyok meddig tudnak még vergőni. Ameddig hagyjuk?
2008. 03. 30. 23:58
Igen Góliát. Amikor te és mondjuk Toroczkai úgy döntötök, hogy már nem hagyjátok tovább, akkor megszűnnek "vergőni". :D
2008. 03. 30. 23:58
sodika: ertem, en meg nem lattam Fleto beszedet, de logikus volt, hogy kihasznaljak :-)
2008. 03. 30. 23:59
Azt amúgy már vártam, hogy mikor közlik, hogy a tanárverésekről is a kormány, esetleg maga GYF tehet, de nem OV-tól. Ilyesmiket Szijjártó vagy DFT szájába volt szokás adni....
2008. 03. 31. 0:09
Pengető: Pedig nem logikátlan gondolat.
Az általános libsi nihilnek ez egyenes következménye.
2008. 03. 31. 0:12
Ja. Meg a cionizmusnak, és különben is NEMZETHALÁL.
Tényleg nem veszed észre, hogy milyen messze vagyunk a nihiltől? Szellemi nihilizmus, az van itt.
Te fasz, te. Na jóéjt.
2008. 03. 31. 0:12
Különben nem lesz itt se koalíciós szakadás, se kormányfőcsere, se előrehozott választás, se semmi. :(
Kibékülnek, oszt 2010-ben is Gyurcsány lesz az emberük.
2008. 03. 31. 0:13
Pengető: Te egyszerűen materialista vagy, ezért nem vagy képes átlátni a tágabb összefüggéseket.
2008. 03. 31. 0:15
A szocialista anyád a materialista te vadmarha.
Jah, és írj már egy "elemzést" arról egyáltalán mi a tököm az a materializmus, mert szerintem ti csak a cionozmus, zsidó, nemzetrontó stb szavak szinonímájaként használjátok.
2008. 03. 31. 0:17
EZT A SZEMÉT, ÓCSKA HAZUGSÁGOT!!
Zsindex:
"Az antiszemitizmusát minap a pesti zsidó újságírók puszta létével indokló Bayer..."
http://index.hu/politika/belfold/fidesz5508/
BZS helyében ezért szarrá perelném a taknya-nyála egybefolyó pofájukat!!!!
2008. 03. 31. 0:20
Jajj, hát csak belekerült egy 'á' betű.
"Az antiszemitizmus*t minap..."
2008. 03. 31. 0:20
Hát pedig igencsak materialistának tűnsz, Pengető.
Most nincs kedvem kifejteni, hogy pontosan mit értek ez alatt, mert ez külön bejegyzésért kiállt. :D
Majd valamikor a napokban...
2008. 03. 31. 0:22
Pengető: Sajtóhiba a faszt. Szándékos hazudozás.
A bíróság se hinné el, hogy elgépelés, ugyanis nem az.
2008. 03. 31. 0:22
Hát az kevés lesz. Voltam én itt már buzi, zsidó, csótány, cionista, sőt még mishmesh is talán :DDD
2008. 03. 31. 0:24
ebből az utóbbi a legsértőbb :DDD
2008. 03. 31. 0:25
Én meg elhittem. Paródia rovat, tudod. :)
Bár nem gondolom, hogy BZS ne lenne antiszemita, és gyaklag nem azt tette volna, amit, de ettől még nyílvánvalóan látom, hogy direkt írta így az index.
2008. 03. 31. 0:26
Nem, ezek közül a csótány a legsértőbb, mert akkor hozzád hasonlítanék. (ha már a te szinteden humorizálunk, megy nekem is)
2008. 03. 31. 0:30
Hehe enmeg voltam berkommentelo (bar ugy lenne, hogy kapnek ezert bert, de csak a magam szorakoztatasara irok). ;-)
2008. 03. 31. 0:33
Jah, tényleg azt el is felejtettem! :)
2008. 03. 31. 2:50
fixpont akkor te súlyosabb eset vagy mint gondoltam.:)
2008. 03. 31. 6:49
eMM: miért baj az hogy máshogy gondolkodik? Én is logikusabbnak tartom a neokonzervatív gazdasági érvelést, mert ott megmutatják azt, hogy honnét szereznek pénzt erre meg arra. Ellenben amikor jönnek ilyen alternatív közgazdaságtanokkal, ott csak arról beszélnek, hogy mire kéne költeni meg mennyit, de bizonyos okokból arról nem esik szó, honnan lesz erre forrás :)
2008. 03. 31. 6:51
Azt tartod logikusabbnak amit az iskolában tanultál, itt be is záródik a kör, a luganói tanulmány is írja, cél a globalizáció iránt elkötelezett emberek kinevelése, na nem azőrt mintha ők annak hasznát látn ák, de el lehet hitetnio velük hpgy a liberalizáció jó.
Az áram ára 40%-al fog nőni, ha liberalizálják. A liberalizáció jó a tőkésnek.
2008. 03. 31. 6:53
A szoci öregek keményen zsidóznak, többször hallottam a beszélgetéseiket itt-ott. Újgazdag és erkölcstelen zsidókra nem fognak szavazni
2008. 03. 31. 6:55
Onnan lesz forrás hogy adózni fognak a bankárok és a multik is rendesen.
A munkaállamban pedig, a foglalkoztatottság növelése cél. Így máris több bevétel van.
Magasabb bérek, több adóbevétel, nagyobb vásárlóerő, több áfa bevétel, felpörgő lakáspiac, több gyerek, nagyobb fogyasztás...
2008. 03. 31. 6:56
Vicces hogy az a "nyitott" gondolkodású aki kóka jani szintjén beszél a dolgokról, és a gazdagok adóztatását halálos tabunak tartja. XD
2008. 03. 31. 7:08
Röviden : ha van diplomád, megkaptad a janicsár kiképzést, hogy az az ésszerű ha a nagytőkének kedvezünk, ezzel beismered, hogy a nagytőke zsarolási pozícióban van.
A zsaroló pedig holnap még többet fog követelni!
Pénz, papír, tehetség, tudás...
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy varjú... Az erdő eliteknek fenntartott részében...
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy varjú...
Az erdő eliteknek fenntartott részében élt. Jómódú családban nőtt fel, a faterja az erdei tanácsnak is tagja volt. Nem rendelkezett túl sok ésszel, inkább a szülői összeköttetéseknek köszönhette, hogy áttologatták a vizsgákon.
A munkához nem fűlt a foga. Sokat töprengett, amig kitalálta, hogy márpedig híres lesz bármi áron. Kézenfekvő volt, hogy madár létére énekes legyen.
Egyszem fióka lévén szülei nem tudták megtagadni tőle a lehetőséget, és beiratták a csalogány énektanodájába. Három alkalom után a csalogány közölte a szülőkkel, hogy nincs az a pénz...
De bizony volt. A vizsgabizottság elé nyugodtan ment hősünk. Tudta, hogy a fater mindent elintéz. Most sem csalódott.
Ment ám a friss diplomával az Erdei Filharmóniába felvételizni, ahol két taktus után a zenészek letették a hangszereket, és felmondással fenyegetőztek. Gyors telcsi a faternak, nagy cécó.
Ez volt élete első eseménye, ahol nem kapott meg valamit.
Bánatában elutazott a Kanári szigetekre, ahol megbámulták kirívó öltözéke miatt. Túl pitinek is tartotta az ottaniakat, hát hazatért.
Kereste a lehetőséget, hogy felléphessen. A dalárda civil szervezésű volt, rájuk nem hatott a hivatalos nyomás, oda sem került be. Elitebb bárokban is próbálkozott, a siker itt is elmaradt.
Egy nap boldogan ment haza, mert kapott munkát. A temetőben fog énekelni búcsuztatót. Elő is adta a gyászos dalt, mire az anyja fejfájásra hivatkozva aludni tért.
Elkezdte művészi karrierjét, de pár nap után unta az egészet. Ráadásul legyászhuszározták, és ezt sértőnek találta.
Feküdt a fészek teraszán a nyugágyban, és nagyon sajnálta magát. Nézte a magasban röpködő szines madarakat...
Hoppá! Megvan, a szinek!
Elröppent a tollazdába, és reformot csináltatott önmagán egy rahedli pénzért. Hogy is nézett ki? Nehéz megfogalmazni. Szinek kavalkádjában "pompázó" struccszerű papagáj, némi kakas beütéssel.
Alább nem is adta, rohant az erdei Moulin Rouge-ba. A górénál nem volt sok huza-vona, az öreg medvének begörcsölt a hasa a röhögéstől, gyorsan alá is írták a szerződést, meghozzá sztárgázsiért.
Este nehéz volt megmagyarázni otthon, hogy valóban ő az, de az anyai szív megérzi az ilyent.
Fel is lépett esténként. A közönség sikítozott a gyönyörtől, bármilyen szomorú nótát károgott. Végre boldog volt maradéktalanul.
Egy nap minden erdőlakó talált a levélládájában egy szórólapot, miszerint művészeti fesztivál lesz az erdei nagyréten, ekkor és ekkor, csakis és kizárólag diplomás előadók jelentkezését várják. Több sem kellett hősünknek, már töltötte is ki az űrlapot.
Élt az erdő szélén egy pacsirta. Vizsgája ugyan nem volt róla, de olyan szépen énekelt, hogy néha más erdőkből is átruccantak a kíváncsiak. Fiókái is próbálgatták a dolgot, ő pedig türelmesen tanította őket a dallamfutamokra, trillákra. Esténként kórusban énekeltek. Ilyenkor levél sem rezzent, még a náthás állatok sem mertek köhinteni, nehogy megzavarják őket.
Úgy döntött, hogy ha részt nem is vesz rajta, de elmegy az erdei fesztiválra. Puccba vágta magát és a fiókákat, és elindultak. Messziről lehetett a tompa zsivajt hallani, rengetegen voltak. A szélső fákon ki voltak rakva a plakátok a résztvevők névsorával. Nem is gondolta, hogy ennyi diplomás van az erdőben. Olvasta a plakátot, és megdöbbent. A nagy sanzon énekes, a varjú! Nézte még tovább hüledezve a névsort, míg oda nem ért, hogy: A virtuóz sztepptáncos, a kígyó!
A fiókák nem értették, hogy miért nem maradnak, de nem bánták, mert olyan jó volt anyuval otthon énekelni...
2008. 03. 31. 7:17
Tegnap a Juszt műsorban (Magánbeszélgetések vagy mi a címe) a Székely Árpád nevű diplomata is éppen azt elemezte, hogy a németek is most azzal küzdenek, hogy az áramliberalizációval jelentősen megnőtt az áram ára. Ráadásul ebből a "nagyfogyasztók", mint pl. az Audi tudtak alkudni a volumenfogyasztásuk miatt (ahogy nálunk), viszont a "balhé" javát a lakosság viszi el. Mint mindig. A Juszt is látszott, hogy meg is van lepődve, hogy a faszi nem az ő "kedvenc" kormányának az elképzeléseit erősíti....
2008. 03. 31. 7:17
Ilyesmivel magyarázható a fiatalok egy részének yuppie mentalitása? :)
Bár szerintem az ideológia nevelés miatt van : ateizmus és liberalizmus keményen jelen van végig a tananyagban, csupa pozitív jelzőkkel illetve. :)
Virtuális közgazdaságtan, meg van magyarázva miért jó az, ha azt nem adóztatjuk meg, akinek a legtöbb van, de olyen szinten van neki több, hogy övé a javak 90%-a, és miért kell ehelyett a szegényeket és a nyugdíjasokat adóztatni, miért kapp pauperizálni az egész társadalmat, nopersze a felső tízezret kivéve...
2008. 03. 31. 7:25
HVG helyett pedig Demokratát kell olvasni.
A stabilizáció hamis mitológiája,avagy jöhet az újabb Bokros-csomag?
Bogár László
Úgy látszik, nem lehet elégszer idézni Illyés Gyula Egy mondat a zsarnokságról című versének azokat a sorait, hogy „Eszmélnél, de eszme / csak övé jut eszedbe!. Módfelett tragikomikus átélni ugyanis, hogy az ún. „jobboldal szakértői és publicistái (tisztelet az igen kevés számú ki‧vételnek!) az ultraliberálisokat megszégyenítő lendülettel igyekeznek a „kikerülhetetlen megszorításokat hozó „reformokat siettetni, sőt, és ez már valóban minden képzeletet felülmúl, a „nemzetközi pénzügyi köröket harsányan arra biztatni, hogy ezek hiányában példás határozottsággal torolják meg a „hedonista túlfogyasztást kompenzá‧landó konszolidáció késlekedését. Ez az írás arra próbál rávilágítani, hogy ez egyfelől a nemzeti öngyilkosság egy kifejezetten perverz formája, másfelől pedig, ha már a megtorlást valószínűleg nem is lesz erőnk elkerülni, legalább mutassuk némi jelét annak, hogy valóban meg akarjuk érteni a bennünket körülvevő világot, vagyis hogy átérezvén Illyés Gyula intelmét legalább teszünk némi bágyadt és megkésett kísérletet elvesztett (elárult?!) nyelvünk visszaszerzésére.
Legelőször is talán azt kellene rögzíteni, hogy az uralkodó elbeszélésmód hamis állításával szemben nem létezik semmiben lebegő „gazdaság. A társadalomnak, mint komplex rendszernek egy bizonyos funkcióját szokás ugyan gazdálkodásnak nevezni, de az a beállítás, miszerint a társadalomnak kell ellenállás, sőt ellenvetés nélkül elfogadni mindent, amit a „gazdasági racionalitás diktál, az vagy mélységes tudatlanságra, vagy annál is mélyebb el‧vetemültségre vall. A „gazdasági racionalitás ugyanis ál‧talában nem egyéb, mint a legnagyobb befolyással bíró „hatalom‧-gazdasági aktorok gátlástalan és cinikus törekvése arra, hogy a védtelen és kiszolgáltatott társadalmi csoportok újratermelési feltételeit a fiziológiai minimumra szorítsák le. Ezt manapság leginkább a „versenyképesség növelésének szokták hívni. A tőkeviszony gazdasági racionalitásra való hivatkozása mögött persze az a ki nem mondott sóvárgás húzódik meg, amelynek tárgya a versenyképesség kozmikus maximuma. Ez pedig nem más, mint a 24 órás munkanap kényszere nulla bérért. Minthogy azonban könnyen belátható, hogy a munkaerő-‧tu‧lajdonosok ilyen „hatékony felhasználása viszonylag rövid idő alatt fizikai megsemmisülésükhöz vezetne, ezért a tőketulajdonosok kénytelen-‧kelletlen elfogadják, hogy ez a „szuper-‧versenyképes megoldás sajnos tömegesen aligha lesz alkalmazható, így meghozzák azt az „áldozatot, hogy a munkaerő-‧tulajdonosok szemszögéből kissé kedvezőbb konstrukció érvényesülhessen. Erre azonban, és ez Kelet-‧ és Közép-‧Európában különösen aktuális, a tőketulajdonosok, pláne, ha zömében külföldi aktorok, ‧maguktól soha nem lesznek hajlandók! Vagy az erős érdekvédelmi szerveződések, vagy ezek hiányában (és régiónkban abszolút ez a helyzet áll fenn, sőt!) az erős állam kell hogy kényszerítse őket. Hogy a most már kifejezetten gyenge állam jelenleg zajló, liberokrata ihletésű teljes szétverése után ki fogja ezt a történelmi funkciót ellátni, azt az olvasó fantáziájára bíznám, annyit azonban segítenék, hogy nyilvánvalóan senki!
És hogy néhány adattal is alátámasszam a kötelező hurráoptimizmus eléggé el nem ítélhető hiányát megközelítési módomban, jelezném, hogy az elmúlt évek igen jelentős reálbér-‧emelései után is 2004-‧ben az egy keresőre jutó reálbér Magyarországon pontosan azonos volt az 1978. év szintjével. Azzal a nem csekély eltéréssel, hogy azóta a kereseti különbségek sokszorosukra nőttek, vagyis a vesztes többség ma nagyjából a 60-as évek átlagszínvonalán él. Ez azt jelenti, hogy a rosszabbul kereső 80% havi nettó bére kb. 70 ezer forint, ami az elemi fizikai szükségleteknek is csak igen nyomorúságos szintű kielégítését teszi lehetővé. És akkor még nem beszéltünk a testi-‧lelki egészség bővített újratermeléséről, és arról, hogy a tisztelt munkaerő-‧állatnak utódokat is kellene nevelni ahhoz, hogy a későbbi termelési ciklusok tőketulajdonosainak is legyen kivel „jótékonykodni. És ha a nyájas olvasó némi finom iróniát vél kiérezni a mondataimból, akkor sietek megnyugtatni, nem téved! A megszorító intézkedéseket sürgető „szakértőknek ugyanis előbb talán komolyan végig kellene gondolniuk, hogy ilyen körülmények között mint vélekedjünk azok morális és intellektuális szintjéről, akik ezt a magyar társadalmat vádolják felelőtlen túlfogyasztással, azonnali szigorú „megtakarító intézkedéseket követelve velük szemben. Az már csak hab a tortán, hogy mindezt azok által kikényszerítve és azok javára, a „hazánk terü‧letén ideiglenesen állomásozó multinacionális hatalom-‧gazdasági aktorokról van szó, akiknek megélhetési feltételei vélhetően nem ezekben a dimenziókban mozognak.
És ezzel eljutottunk ahhoz az alapkérdéshez, amivel egyébként ezt az egész diskurzust a magyar gazdaság egyensúlyhiányáról elkezdeni illett volna. Meglehetősen groteszk ugyanis, hogy a jobb-‧ és baloldali szakértők egyhangú kórusa anélkül követel kemény megszorításokat, hogy egyáltalán tisztázná, hogy ki és hogyan hozta létre ezt az egyensúlyhiányt. A kormány vádolása azzal, hogy ellopta, elpazarolta stb. a pénzt, egy meglehetősen primitív szinten zajló verbális polgárháború dikurzus-‧terében talán lehet érv, ám ezzel nem jutunk közelebb a kérdés megértéséhez. Arra viszont nagyon is alkalmas lehet ez a „narratíva, hogy tovább gerjesszük azokat az amúgy is túltengő államellenes indulatokat, amelyek segítségével még védtelenebbé válhatnak a nemzetnek, mint lokalitásnak az egyébként is lefosztott értékmezői. Lopás és pazarlás persze valóban létezik, ám ezek lehetséges nagyságrendje mélyen alatta van a hiány dimenzióinak, másrészt emlegetésük jótékony ködbe vonja azokat a szereplőket, amelyek noha minden gyanú felett állnak, nagyon is fontos szerepet játszottak és játszanak mai, már egyébként is gigantikus hiányaink további növekedésében.
Az államháztartási hiány és az államadósság növekedése ugyanis csupán tünet. A társadalmi újratermelés súlyosan megbomlott belső egyensúlyának felszíni megjelenési formája. Ha nem értjük meg a mélyen fekvő okokat, akkor nemcsak a helyes gyógymód megtalálására nem lesz esélyünk, hanem akár még súlyosbíthatjuk is a helyzetünket.
A multinacionális tőkestruktúrák szerepét már csak azért is illik egészséges gyanakvással szemlélni, mert van egy olyan, gyakran a közbeszéd részeként feltűnő sztereotípia, amely jól rávilágít arra, hogy ezek a struktúrák saját ‧magukkal is folyamatosan feloldhatatlan ellentmondásba kerülnek. Unalomig ismételt közhely ma már, amelyet e struktúrák is buzgón hangoztatnak, hogy egy ország versenyképességét a humántőkék színvonala határozza meg. Valamennyi sikerország annak köszönheti versenyképességének gyors javulását, hogy dinamikusan fejlesztette hu‧mán-‧erőforrásait. A humán vagyon gyors mennyiségi és ‧minőségi növelése azonban kétféle stratégiával lehetséges. Vagy magas bért fizetek a „munkaerőnek, rábízva ezzel, hogy piaci szolgáltatásként maga vásárolja meg önmaga és családja számára a magas szintű humánjavakat. Vagy magas adókkal, magas szintű állami rendszerekben, közvetlen természetbeli járadékként juttatom el ezeket számára. Az egyik a liberálisabb, a másik az „etatistább modell, és mindkettőnek vannak nagyon sikeres példái, Szingapúrtól Finnországon át Svédországig, vagy Franciaországig. A globális aktorok azonban a magas reálbért és a magas adókat mint versenyképesség-‧rontó tényezőket utasítják el. Ezzel azonban saját magukkal kerülnek ellentmondásba, hisz nem tudnak választ adni arra, hogy akkor meg miből és hogyan lesz magas színvonalú humán vagyona az adott lokalitásnak, hisz, mint a latin mondja: „Ex nihilo nihil fit.
Ez az ellentmondás azonban éppen a globális tőkestruktúrák működési logikájának abszurditására világít rá. Arra tudniillik, hogy a világ minden lokalitásába szabad bejárást követelnek (liberalizáció, dereguláció, privatizáció), és kikényszerítik az alacsony bért, alacsony adókat és alacsony szabályozási szintet. (Ez utóbbi azt jelenti, hogy lehetőség szerint semmilyen ökológiai és/vagy szociális normarendszer ne növelje a tőke értékesülésének üzem-‧gazdasági költségeit.) Hatalomgazdasági túlsúlyánál fogva e struktúra mindezzel képes arra kényszeríteni a világ lokalitásait, hogy egymásnak „aláígérve ők maguk gyorsítsák fel saját ökoszociális értéktereik lepusz‧tulását. Ez a lepusztulás azért következik be kikerülhe‧tetlenül, mert a leértékelődés tovább növeli a hatalmi aszimmetriát, és ennek bázisán tovább gyorsítható a leértékelődés, amelynek nyomán a lokalitás lassan eltűnik a lefelé tartó spirál örvényeiben.
Egyszerűen arról van szó, hogy a multinacionális vállalat mint vevő nem fizeti meg az általa felhasznált öko‧lógiai és humán javak egyszerű újratermelésének elemi üzemgazdasági költségeit sem az „eladóknak, a lokalitások aktorainak, egyenlőtlen csereviszonyokba kényszerítve annak két fő üzemtípusát, a „család-‧üzemet és a „köz-‧üzemet, vagy „állam-‧üzemet.
A család-‧üzem állítja elő a „finom-‧megmunkált munkaerőt, a köz-‧üzem pedig az ökológiai teret és a munkaerő generális reprodukciójának „köz-‧terekben zajló tranzakcióit.
Ha ez a két üzemtípus tartósan nem jut hozzá az ál‧taluk megtermelt javak ellenértékéhez, mert az ezeket felhasználók erőpozíciójukkal visszaélve egyenlőtlen cserét kényszerítenek rájuk, akkor két lehetőség adódik. Az egyik, hogy ezek az üzemek lassan lepusztulnak, és egyre gyengébb minőségű „termékeket bocsátanak ki, egyre kisebb mennyiségben. A másik lehetőség, hogy megpró‧bálják fenntartani termelésük mennyiségi és minőségi színvonalát, és szebb jövőben bízva egyre jobban eladó‧sodnak. Az elmúlt másfél évtized során a magyar család-‧üzemek és állam-‧üzem a fenti két logikai út sajátos kombinációjaként folyamatos lepusztulás mellett is egyre jobban eladósodtak. Az államháztartás folyamatosan romló hiányjelenségei és a magyar társadalom fizikai, mentális, in‧tellektuális, morális és spirituális lezüllése, a fogyasztói idiotizmus veszedelmes burjánzása valójában mind-‧mind ugyanannak a folyamatnak a különböző jelenségekben való tükröződései. (A nyálafolyós konzumidióta létkarakterének rohamos terjedése a fogyaszt
2008. 03. 31. 7:26
fogyasztás időben és térben való hisztérikus bővítését jelenti. Ez a karakter akkor is fogyaszt, ha semmi szüksége nincs rá, sőt az elfogyasztott jószág mennyisége és/vagy minősége egyenesen lerombolja az egészségét – térbeli dimenzió –, és akkor is fogyaszt, ha nincs pénze, és ezzel a jövőbeli elemi szintű fogyasztásának esélyeit éli fel – időbeli dimenzió –. Így válik az ember a pénz forgási sebességének növelését elősegítő puszta „biológiai nyúlvánnyá.)
És egyfajta tragikomikus történelmi „slusszpoénként most nagy komolykodva azok a globális aktorok fenyegetik megtorlással a fenti áldozatokat, akik mindezt az általuk gyakorolt rejtett diktatúrával előidézték, és akik természetesen gigantikus mennyiségű profittömeget vontak ki közben a magyar társadalom újratermelési tereiből. (Az elmúlt másfél évtized során a multinacionális aktorok által igénybe vett, de meg nem fizetett ökoszocio-‧kulturális szolgáltatások teljes összege jóval meghaladja a teljes magyar államadósságot. Míg ez utóbbi 60 md. dollár kö‧rüli, az egyenlőtlen cserével kiszivattyúzott összeg kb. 80 md. dollárt tesz ki.) A belső liberokrata ügynökhálózat (a „reform-‧közgazdászok, és kései utódaik) pedig folyamatosan szolgáltatja az ideológiai muníciót ehhez a szégyenteljes színjátékhoz. A kiigazítás, konszolidáció, vagy stabilizáció hamis metafogalmai segítségével elfedni igyekeznek a brutális lényeget, hogy az áldozatokkal most még egyszer megfizettetik azt az összeget, amelyet egyszer már kisajtoltak belőlük, és azok fizettetik meg, akik kisajtolták. Ez az elmés megoldás leginkább arra az eljárásra emlé‧keztet, amelynek során a kulturális forradalom Kínájának kommunista adminisztrációja a kivégzettek és börtönbe vetettek családjait arra kötelezte, hogy megtérítsék szeretteik fogva tartásának és/vagy kivégzésének költségeit. És ez az a folyamat, amelyhez az ún, „jobb oldal szakértőinek jelentős része is folyamatosan gazdaság-‧ideológiai segítséget nyújt, vagy egyszerűen szellemi restségből adódó tudatlanságuk miatt, vagy azért, mert rövidlátó módon úgy vélik, hogy ezzel a kormánynak ártanak, vagy azért, mert tudatosan támogatják azt a globális hatalmi rendet, amely mindezt szükségszerűen előidézi.
A magyar nemzet ezzel történelmének egyik legsúlyosabb társadalom-‧újratermelési válságába sodródik ‧be‧le, és olyan reprodukciós katasztrófa örvényeibe süllyedhet, amely az egész térségben polgárháborús folyama‧to-‧ kat indukálhat. A globális hatalmi rend urai, valamint belső kollaboránsaik, az ún. jobb-‧ és baloldalon egyaránt, a tűzzel játszanak. Miután az elmúlt húsz év során felépítették a gigantikus harapófogó egyik ágát azzal, hogy a ‧béreket – a munkaerő árát – végleg lehorgonyozták a 70-‧es évek színvonalán (most már biztosra vehető, hogy a 2008-as reálbérek az 1978-as szinttel lesznek azonosak), a munkaerő újratermelésének költségeit (oktatás-‧kultúra, egészségügyi-‧szociális költségek, nyugdíj stb.) most a ‧globális piaci szintre emelik. (Az után persze, hogy a lét‧fenntartás anyagi költségeit már túl is vitték ezen a szinten, ezért következhetett be az a komédiába illő helyzet, hogy Ausztriában ma már olcsóbb a napi bevásárlás, mint itthon.)
A csapda tehát rázárulni látszik a magyar társadalomra, és a latin-‧amerikanizálódás újabb masszív hullámai ‧indulnak el. A választási kampány minden képzeletet fe‧lülmúlóan primitív és hazug diskurzusa, amelyből a jobb-‧ és baloldali politika-‧ipari holdingok médiatechnikusai és politiko-‧nindzsái egyaránt és derekasan kivették a részüket, szinte semmiféle esélyt nem hagyott arra, hogy társadalmunk képes legyen megérteni, milyen kritikus helyzetbe került. Ez a dolgozat mégis arra a reménykedésre épül, hogy van még visszafordulási lehetőségünk ebből az önpusztító zsákutcából.
2008. 03. 31. 7:48
Ezért kellett a liberálisoknak az oktatási tárca 1994-98 és 2002-08 közt, hogy a neonlib alternatíva nélküli elfogadására neveljék a fiatalokat!!!!!
Hiller hiába mszp-s, ha teljes egészében azonosul az szdsz elveivel!
Zsidó oktatási miniszterek nyilván a zsidóuralmat látják jónak...
2008. 03. 31. 7:52
Aki bedől az agymosásnak, az nem kritikai értelmiségi, legfeljebb a maga szakterületén szakbarbár, ez talán nem alap igazság? :Đ
2008. 03. 31. 8:32
Te amúgy tudsz valamit a zsidózáson és a ctrl+c ctrl+v manőveren kívül???
2008. 03. 31. 8:35
Igen, a magatokfajta frissdiplomás ifjútörök yuppie-kat elküldeni melegebb éghajlatra, vagy legalábbis egy igazi munkahelyre, igazi életbe, ahol igazi rezsit és igazi lakbért és igazi tandíjat kellene fizessetek a gyerekeitek után. Nameg potom 6 milliót miután lediplomázik. Adakozzatok önként, ha jónak látjátok az utólagos képzési hozzájárulást!!!
2008. 03. 31. 8:36
Amúgy ezeket nagyjából mind olvastam a Magyar Szemlében, Demokratában, itt-ott. Szóval tudom, miről szólnak, és meg is értem. :D
2008. 03. 31. 8:38
SF: Csak folyassa a taknyát a pengő, majd kormányváltás után feltöröljük vele.... :))) Mint a Hősök terén bohóckodó tojásdobáló fajtársával....
2008. 03. 31. 8:43
SF: ez nem neoliberális gondolkodás, egyszerű aritmetika: van X bevétel Y kiadás, ha X-re nem adsz növelési javaslatot, de Y-t folyamatosan növeled, akkor nőni fog a hiány.
Lehet szeretni meg utálni a globalizációt, ami tény, hogy mi 10 milliónyian elenyésző kisebbség vagyunk és mivel nincsenek hatalmas nyersanyag készleteink, nincsen olyan termékünk amiért sorban állna a világ, így kénytelenek vagyunk együttélni a globalizációval (amivel csak addig van gond amíg nem akar az ember új autót, mobilt, számítógépet vagy tv-t venni)
2008. 03. 31. 8:49
SF: az önkéntes adakozással az a baj, hogy nem veszi ki belőle mindenki a részét, de mindenki élvezi a hasznát.
Előbb nem írtam arról, hogy okés pár javaslat, hogy adóztassuk meg ezt meg ezt, meg teremtsünk munkahelyet, de ha megadóztatjuk a tőkét akkor ki fog munkahelyet teremteni? Mert a kisvállalkozónak is szüksége van tőkére, ha fejleszteni akar, de ha megnöveled a bankok kiadásait, akkor a hitelek kamatai is nőni fognak (a bank mindig nyer). Szlovákiában is úgy csinálták, hogy alacsony adók miatt odament a szemét multi és felhúzott 1-2 autógyárat.
2008. 03. 31. 8:50
Az benne a neonlib, hogy a bevételt a csóró diákoktól akarja beszedni.
Csökentsék a rektorok fizetését a felére! Témogassa az állam a felsőoktatást! Ahogy mindig is tette. Az a jövőbe való befektetés.
Á, az a technikai fejlődés és bizonyos korlátokkal a kereskedelem. De az is, hogy ólmozott brazil paprikát, ízetlen kínai mézet és fokhagymát kapni magyar áru helyett.
Csak azt kellene behozni, amit mi magunk nem tudunk megtermelni. Tévéket pedig tudnánk... :D
2008. 03. 31. 8:53
És nem ad rendes bért, nem fizet rendes járulékot, ahol a tőke szabad rablást folytathat, nyilván oda megy. Pont ez a baj gyökere a szabad kereskedelemmel és a deregulációval!
2008. 03. 31. 8:54
Mi lesz majd, ha már állam sem lesz? Csak cégek? Vegytiszta cyberpunk disztópia? Új feudalizmus? :-)
2008. 03. 31. 9:00
SF: Tehát szerinted az, hogy egy német cég Kínában gyártat mondjuk mosógépet, amit utána koreai hajókon hoznak hollandiai kikötőkbe, majd te ezt megveheted itt Magyarországon az nem globalizáció? Igen a globalizáció alapja a világkereskedelem és az hogy elmész bárhová, vehetsz Mercedest, BMW-t vagy levehető ajtajú márnemndk turmixgépet.
2008. 03. 31. 9:04
A legrosszabb az egészben, hogy ez nem egy egyszeri létviszonyromlás, "aztán majd jobbb lesz, ha a reformok gyümölcse beérik" hanem egy folyamat, ahol a végén a tőkének korlátlan érdekérvényesítő képessége lesz. A tőke pedig nem irgalmas szamaritánus. Kilobbiznak szinte bármit, akár kész törvényjavaslatokat terjesztenek be.
A szingapúriak vajon hogy oldották meg ezt a problémát?
2008. 03. 31. 9:07
A német munkanélküliségi ráta ott van, ahol Hitler hatalomra jutása előtt. Már ilyeneket kitaláltak hogy "Ein Euro Jobs" de hiába. Kajautalványt és 1 igen, egy eurót kapnak!!!!
A német tőkésnek a saját hazájában kellene munkahelyeket teremtenie. A robotok pedig pont azt a gépies összeszerelő és egyéb "operátori" munkát végzik majd el, amit most pl. a kínaiak.
Már persze ha német egyáltalán az a tőkés és nem zsidó.
2008. 03. 31. 9:08
Ha van rá pénzed akkor vehetsz és buli van, de mivel nem adnak rendes bért, leginkább nincs xD
2008. 03. 31. 9:14
SF: sosem mondtam, hogy nincs szükség állami cégekre, de nálunk arra már nincs pénz, hogy ilyeneket létrehozzunk, talán majd 50 év múlva. De pl atomerőművet sosem adnék magánkézbe, ahogy gázvezetéket sem, olajvezetéket sem. Az áram ára nem a liberalizáció miatt nő, hanem azért mert nálunk folyamatosan nő a kereslet, míg a kínálat nem. Ehhez kéne hatalmas állami beruházás, amit már tegnapelőtt el kellett volna kezdeni, hogy építsünk új atomerőművet.
Az államra is szükség van, hiszen a szociális feladatokat magántőke képtelen ellátni (sajnos nálunk az állam is képtelen, mert mutyizások vannak, hogy minél többet lopjanak ki a közös kasszából)
2008. 03. 31. 9:19
Robot technológia még mindig gyerekcipőben jár, és nagyon sok feladatra alkalmatlanok (precíz kis feladatok). Autógyártásban amit lehet azt már robotizáltak. Érdemes nézni esténként a "How it's made"-et a discovery-n sok okos dolgot tanul belőle az ember :)
2008. 03. 31. 9:24
Atomerőmű az OK de úgyse lesz, amíg ezek lesznek. Nem erre fognak költeni. Nem gondolkodnak előre, azaz 2010 utánra, az már nem áll érdekükben.
Tehát ha lopnak, le kell váltani őket, és nem azt mondani hogy minden rossz ami az államtól való, meg hogy az hogy az állam rossz tulajdonos. :D
2008. 03. 31. 9:40
A lényeg az, mint a termőföldnél és korábban az importnál, hogy amíg nem erősödik meg a hazai kisvállalkozói réteg, addig az államnak kötelessége megvédeni őket. Ez pozitív diszkriminációt jelent, nem negatívat a nyugatiak ellen. Attól még jöhetnek, ha akarnak. De nem őket segíteni a magyar kicsikkel szemben. Ez vicc. Az kap kedvezményt aki amúgy is tele van lével. Azt kellett volna mondani a kicsiknek, hogy van 10 évetek, itt vannak a kedvezmények, meg a kedvezményes hitelek, lehet belehúzni, mert utána minden kedvezményt eltörlünk. Ehelyett rájuk borították a multikat és csoda, hogy csak nyomor kényszervállalkozóink vannak... holott kizárólag ők tudják felszívni a lakossági munkaerő 90%-át.
2008. 03. 31. 9:52
SF: politikusaink nagyrésze olyan mint a lakosság, szeretnek itt ott bliccelni, csak ők sajnos nem a villamosjegyet bliccelik el, hanem 50-60E Ft-ot számla nélkül "lakhatási támogatás címen".
Meg kell tanulnia az embereknek, hogy már nincs itt senki megszálló hatalom akitől lehet lopni, most amit kiveszünk a költségvetésből/állami cégből, azt a saját zsebünkből vesszük ki, magunktól lopjuk el.
2008. 03. 31. 9:58
Basti: ezzel teljesen egyetértek, támogatni kell a hazai vállalkozókat, főleg a kis és középvállalkozókat, multiknak nem adókedvezményt kell adni, hanem olyan adózási rendszert, ami versenyképes a környező országokéval.
2008. 03. 31. 12:11
Uj Péternek kivételesen igaza van:
"Tessék már mondani egy reformot? Ja, hogy be tetszettek zárni néhány kórházat. Nagyon helyes. És aztán?"
http://index.hu/velemeny/eheti/santa080331/
ENNYI!!
Nem történt semmi más. :D
2008. 03. 31. 12:39
Szakad a koalíció, én már csak egy kávét kérek... :DD
2008. 03. 31. 12:52
Éljen K0zi :)
2008. 03. 31. 12:53
Még nem szakad, csak fenyegetnek vele.
Ne igyunk előre a medve bőrére...
2008. 03. 31. 12:59
Nem is fog, SZDSZ csak fenyegetőzik, neki jobban fájna egy előrehozott választás.
2008. 03. 31. 13:02
Ebből nem tudom elképzelni, hogy ki lehet még "mászni". Ma talán igen, de egy hónap múlva már nem, amikor belül is és egymást is marják...
2008. 03. 31. 13:07
Hát szépen minden elindult lefelé a tőzsdén, állampapíroktól is elkezdtek megszabadulni sokan. Euro is elindult fölfelé, jön a szopó :)
2008. 03. 31. 13:17
Rá fognak jönni, hogy most már jobb lenne egy új kormány, mert a mostani egyenesen a szakadékba visz. Szerintem már jobban örülnének egy fidesz kormánynak, ennyi bukót már nem ér meg nekik a zsidófajvédelem. :))
2008. 03. 31. 13:20
No igen, mondjuk az még egy utolsó csapás lenne a családoknak, akiknek CHF v Euro alapú hiteleik vannak. Esetleg olyan családoknak akiknek a megtakarításaik részvényekben vannak.
2008. 03. 31. 14:00
"Tessék már mondani egy reformot? Ja, hogy be tetszettek zárni néhány kórházat. Nagyon helyes. És aztán?"
Bizony igaza van, eddig meg egy reform sem volt (talan egy fel, a TB kartyak ellenorzese, es ezzel ujabb 150-200 ezer uj munkavallalo bevonasa a TB korbe), az EU-ben ezt a felet tette volna egessze a tobb penztaras modell, jovore, ez ugye leket kapott. Ezen kivul valoban semmi nem tortent, de ha tortent volna meg nagyobb lenne a siras, azt gondolom. En mar itt nehany napja leirtam mire lenne szukseg, kozoktatas, onkormanyzatok, mezogazdasag, es bizony meg sokkal tobb kiskorhazat, kis videki foiskolat kellett volna bezarni, mert ez igy lofasz, valoban ha mar nincs meg a batorsag le kell mondani, csak az a baj, a kovetkezo kormanyban sem lesz. Sosem lattam ennel kilatastalanabbnak az orszag jovojet....mit is mondott Palffy? Veszelyben az en hazam? Igaza volt, de csak most van igazan veszelyben az en hazam.....
2008. 03. 31. 14:00
Nem lesz SLI konfigom vazze, nemár 'XD (csakviccvót)
A Nemzeti Bank-nál azért a legutóbbi időkig szakemberek voltak, de mióta Járai nincs, az is kevésbé jól működik. Gondolok itt a forintárfolyam alsó határának (vagy sávnak mondják?) eltörlésére...
Valami olyan, hogy az szdsz-es minisztereket most Kóka visszahívta!!! Megy a m2-n a parlamenti közv, most mondta. Ebből mi lesz?
Amúgy bármi eseményeket lehet követni itt :
http://althir.org/ és keresője is van
Úton az elszegényedés felé
A politikai rendszerváltás után röviddel már látható volt, hogy az nem a magyarság anyagi felemelkedését szolgálja. Az első komolyabb sokkot a reprivatizáció elmaradása okozta. Visszaszolgáltatás helyett a spekulánsokat gazdagító kárpótlás történt. Az állami vagyon privatizációjakor viszont piaci verseny helyett olyan bürokratikus alkufolyamat zajlott, amelybe hazaiak csak kapcsolati tőkével jól körülvéve kapcsolódhattak be. Az agráriumot a feldolgozó élelmiszeripar külföldi kézre juttatásával vágták el az érvényesüléstől. A gazdaság erőforrásainak csaknem kilencven százaléka külföldi tulajdonosok ellenőrzése alatt áll (energiahordozók, telekommunikáció, nyersanyagok, kis- és nagykereskedelem, hitelnyújtás). Az egyedüli hazai erőforrás a munkaerő. A káros folyamatot bemutató és változásért kiáltó kevés számú politikus rövid úton kikerült a rendszerváltás fő sodrából, a gondolataikat kifejtő gazdasági elemzőket és közgondolkodókat vagy elhallgattatták, vagy a fősodor által uralt média tüntette fel haladásellenes színekben őket. Korábban mérvadónak számító szellemi műhelyek kezdték el összefonódásukat az erőforrások új uraival, és sugározták hamis üzeneteiket. Mára a társadalom harminc százaléka véglegesen lecsúszott, további ötven százalékra pedig ugyanez a sors vár.
Az elszegényedés tényei
Ennek alapja a lassú gazdasági növekedés, amely alig éri el összesítve a negyven százalékot. Ezt a növekedést sokkal kevesebb munkaerő foglalkoztatásával, a termelékenység gyors növekedésével érte el az ország. 1989-ben csaknem öt és fél millióan, ma már 3,9 milliónál is kevesebben dolgoznak hazánkban. A reálbérek a 2006–2007-es zuhanást is bekalkulálva, újra visszaestek az 1989-es szintre. A bekövetkezett szerény növekedés még részben sem a munkavállalók anyagi felemelkedését szolgálta. Nálunk a legtöbb az egy évben ledolgozott munkaórák száma és a legalacsonyabb az órabér a visegrádi országcsoportban. Az alacsony bérekhez az unión belüli harmadik legmagasabb adószint tartozik. Az állam díjként-illetékként többet szed be a lakosságtól, mint társasági adóként a vállalkozásoktól. Sokan gondolják úgy, hogy előlük a jövedelmet a magasabb jövedelemkategóriákba tartozók szippantották el. A tények azonban nem ezt igazolják. A rendszerváltás előtt a tíz jövedelemkategória közül a legfelső képviselői a nemzeti jövedelem húsz százalékát tudhatták magukénak. Ma ez az arány huszonöt százalék. Egyik további jövedelemkategória sem tudta növelni százalékos arányát, viszont a kilencedik kivételével mindegyik veszített, az alsó három is drámai veszteségeket szenvedett.
Infláció, kamatok
Trendelemzők a mai napig a gazdaság sikerágazatának tüntetik fel a külkereskedelmet. Hazánk külkereskedelmének jövedelemhatékonyságát könnyen ellenőrizhetjük a cserearány-mutatók segítségével. Nos, mi bőven veszítettünk a rendszerváltás óta. Tizenegy évben romlott, hat évben pedig javult a mutató. Összességében tizenöt százalék körüli a romlás. Mindez nem azt jelenti, hogy a zömében idegen tulajdonú exportcégeknek nem érdemes hazánkban kereskedniük. Az ő érdekeltségük nem Magyarország nemzeti jövedelmének maximalizálásához, hanem saját vállalatuk profitmaximalizálásához fűződik. A kettő éles ellentétbe kerülhet egymással. A cserearányokon Magyarország veszít. Ezt mutatják a számok. A multik profitja nő a magyar nemzeti jövedelem kárára. Amíg az exportcégek munkaadói egyre kevesebbet adnak egyre több és hatékonyabb munkáért, addig az infláció és a magas kamatok révén az állam az amúgy is magas adókon túl kurtítja meg a jövedelmeket.
A magas infláció elegendő ok az állandóan magas kamatszintre. Az infláció szintjének aktuális karbantartását viszont rendre az állam végzi az áfa és más adók emelésén keresztül. Ebből többletbevételei származnak. A magas infláció és az államkassza drámai eladósodottsága miatt az államot zsarolhatják a hitelezői a magas kamatok fenntartása érdekében.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a rendszerváltozás után az elszabaduló infláció és az azt követő állandósult magas kamatszint következtében évente a nemzeti jövedelem öt-hét százalékát kell feláldoznunk. A gigantikusra nőtt fogyasztói hitelállomány okán is jelentős jövedelemveszteség éri a lakosságot: az itt alkalmazott kamatszintet – 10-15 százalékkal is meghaladja az inflációt – méltán nevezhetjük uzsorának. Csak 1998 és 2002 között mérséklődött az infláció csökkenése miatt a kamatokon keresztüli jövedelemelszívás. 2002-től újra drámai fordulat állt be. A jövedelemlecsapolás mindkét csatornája újra üzemel. A tavalyit is beleértve minden évben romlott a cserearány – összesen mintegy öt százalékkal –, és a melegen tartott infláció sem tette lehetővé a kamatszint jelentős mérséklését. A kamatok újra emelkedni fognak. A gazdaság csökkenő jövedelmeiből egyre kevesebb marad az országban, ennek kárát már a felső jövedelemkategória is érzi.
A kiút
A megoldáshoz először a helyzetet kell kendőzetlenül feltárni. Ehhez biztatást ad, hogy a rendszerváltás relatív nyertesei sem érzik már igazán jól magukat a bőrükben. Itt az ideje a valódi számvetésnek. Ki lehet mondani, hogy az elszegényedést nem a magyar vállalkozói réteg gazdagodása okozta, hanem a magyar érdekeket semmibe vevő gazdaságpolitika, amely ajtót, ablakot nyitott a megtermelt jövedelem kiszivattyúzásához. Az észlelés nem időben történt, de talán még nem végzetesen későn. A kialakult egyenlőtlen munka-tőke küzdelemben az egyetlen hazai erőforrás, a munkaerő, legtöbbször a saját kormányára sem számíthatott.
Dr. Boros Imre
magyarhirlap.hu
2008. 03. 31. 14:04
SF: nem tartod immaron sokadszor jelzes ertekunek, hogy megint nincs megoldas a cikk vegen? Nem tartod furcsanak, hogy a "A Kiut" resz az egesz cikk tizedet sem foglalja el es az is ures semmitmondas? Nem zavar, hogy 2002 ota a Fidesz meg soha nem allt elo megoldasi kiserlettel, gondolatokkal, programmal? Mar annyi cikket masoltal be, aminek a helyzetleirasa tobbe kevesbe helyes, konkret megoldasi javasatok azonban soha sehol nem szerepelnek.
2008. 03. 31. 14:04
Veszélyben az én hazám? Öljük meg a vidéket, mondja az szdsz, és akkor mi budapesti zsidók több EU-s pénzt kapunk a cégeinkbe mert bajnai és lamperth is zsidó és úgyis csak nekünk adnak.
Pálffy épp a vidék ellehetetlenítése miatt mondta mindezt!
"Veszélyben van az én hazám. Ma már nem az a kérdés, hogy milyen, hogy hány tenger hullámai nyaldossák a partjait, vagy hogy miféle népek lakják. Mert bajban van az én hazám a határon belül és kívül is. Szerkezetének eresztékei recsegnek-ropognak, eltűnik az 1000 éves rendszer, tíz falu nem épít templomot, helyette bezárja az iskoláit, a kispostát, holnap már a hivatalt is, holnapután pedig a vonat meg a busz sem jön többé. A magára hagyott ember elfárad, megvénül, kevés lesz az SZTK-bot, hogy támassza. Aki még mozdulni tud, az meg menekülőre fogja. Elhagyja a földet, amelyből vétetett, a helyét génmanipulált nagyüzem foglalja el. Megtelnek a városok népekkel, a körzetes iskolákban egyre kevesebbet tanítanak majd a hazáról. Lesz megint kötelező nyelv, csak most nem a kolhozról, hanem a globalizált világ kórusában kell majd énekelni. Persze könnyedén tercelnek a rendszerváltás haszonlesői, a nemzeti vagyon áruba bocsátásából elvtelenül gazdagodók. De miként sodródtunk ilyen veszélybe? Tizenkét évvel az európai csatlakozási kérelem beadása után mintaországból a szégyenpadra kerültünk. Az ország üres, a kassza nemkülönben. De miként jutott idáig az én hazám? Hogy napról napra csökken az ereje, kevesebb a dolgozó embere, születő gyermeke, fogy a lakossága, miközben egyre több a felírt gyógyszere, abortusza, szaporodnak a betegségei és sokasodnak a halottai. Nem segít már ezen a többi magyar sem, a határokon túl. Valami végleg elromlott. Szeretet, szolidaritás, szinergia, egyik sem magyar kategória. Tatárt, törököt, Trianont még túléltük, de most, most veszélyben van a mi hazánk."
2008. 03. 31. 14:06
De van. Takarodjatok kifele az országból, hagyjatok minket békén, virágoztassátok fel a reformjaitokkal Izraelt. Ugyanazt mondod, mint a kormány. Mert őnekik aztán marhára van megoldásuk, azért mélyül napról napra a válság.
2008. 03. 31. 14:07
fixpont: hát igen, ez a kormány mostmár sokadszorra is kiérdemelte a menlevelét :) Bár tény, hogy 66% nélkül reformokat lehetetlen csinálni.
SF: az a baj, nekem jövőre új gépre lett volna szükségem egyetemi tanulmányaimhoz, most valszeg az is drágább lesz.
2008. 03. 31. 14:08
A patkányok mellesleg ezért anno feljelentették Pálffyt.
http://index.hu/kultur/media/palffy8482/
2008. 03. 31. 14:09
Vegyél most. A szokásos a felállás : NV gyorsabb, ATI többet tud :)
A fidesznek meglesz a 2/3ad?
2008. 03. 31. 14:13
Magyarországon nincsenek törvények az uzsorázás ellen, szintén parlamentben említik a Fideszesek.
2008. 03. 31. 14:14
Mindenesetre a piac pozitívan reagálta le a 0.5%-os kamatemelést, elvileg egy tőzsdének erre esnie kellett volna, most mégis emelkedik. Szerintem már a biztonság az elsődleges, nem a hozambeárazódás...
2008. 03. 31. 14:17
A vidékfeljlesztés elégtelenségéért NEM OKOLHATJUK a nemzetközi viszonyokat.
2008. 03. 31. 14:26
Reszemrol a videkfejlesztesnek nincs akadalya, elsosorban az ontezest kene kiepiteni, viztarozokat epiteni brutalis szamban, es az ontozeses foldmuveles felteteleit kidolgozni, egy olyan vizrajzilag lotto otos helyen fekvo orszagban mint a Karpat-medence, erre lenne szukseg, de en erre vonatkozo konkret terveket sem lattam meg senkitol. Aztan szukseg lenne vegre strategiai megallapodasra az allam es a gazdak kozott, hoy nehezevben az allam segiti ki a gazdakat, cserebe a gazdak nem adhatjak el kulfoldre draga penzen a termenyeiket amikor az EU-ban hiany van, mint volt az tavaly a tejhiany eseten, amikor a magyar gazdak inkabb olaszorszagba adtak el, mert tobbet kaptak erte. Nem tudom hibaztatni oket ezert, mert amikor meg aszaly van vagy barmi elemi kar az allam is leszarja oket. Szoval reszemrol lehet mezogazdasag fejlesztes, csak konyorgom adjon valaki egy epkezlan koncepciot, hogy elolvashassam.
2008. 03. 31. 14:31
"A fidesznek meglesz a 2/3ad?"
Sok reformhoz egyertelmuen alkotmany modositas kell, en azt mondom, legyen meg a fidesznek a 2/3, ha eleg batorsaga is van ahhoz, hogy helyesen tudja hasznalni.
2008. 03. 31. 14:53
fixpont: Legyen meg a 2/3-ada persze, újabb elpazarolt 4 év már nem fér bele. Viszont, ha nem csinálnak semmit akkor őket is el kell kergetni.
Vízrajzilag tényleg lottó 5-ös, azonban ezt ki is kéne használni. Kéne egy Duna-Tisza csatorna, abból lehetne öntözni is, valamint hajózhatóvá kéne tenni mindkét nagy folyónkat.
Kéne Nagymarosra egy vizi erőmű/duzzasztó, de ezekhez mi töketlen nemzet vagyunk sajnos.
SF: Ati kell, dx10.1 miatt, abban van Global Illumination, amit valszeg jövőre fogunk programozni :)
2008. 03. 31. 15:28
Van ám "Új Vásárhelyi Terv", nem a kormány készítette, tehát jó, de nemigen valósult meg eddig.
Ami gyümölcsleveseket eszem, mind Lengyelországi eredetű fagyasztott zacskós gyümölcsökből van. Szerintem mi nem exportálunk ilyesmit sem. :)
2008. 03. 31. 15:50
k0zi: nagyreszt egyetertek, kivetel a nagymarosi duzzaszto, szerintem nem kell a dunara vizeromu se vizlepcso, atomeromu kell :-)
2008. 03. 31. 15:59
fixpont: szerintem meg kéne, ugyanis annál zöldebb energia nem sok van. Valamint pár évtized múlva amikor az édesvíz kincs lesz, jól fog jönni 1-2 ilyen felduzzasztott tó :)
2008. 03. 31. 16:08
k0zi: nagyon szetkurja az egesz dunakanyar okoszisztemajat, raadasul a dunan nincs egyetlenegy vizeses vagy barmi komoly termeszetes szintkulonbseg. Azt is mondjak tonkre tenne az egesz dunat a duzzasztas/leengedes ciklusa. Es megvalami, a vizlepcso messze nem olyan zold, mint gondolod. Azt ugyanis fel kell epiteni, az a rengeteg beton meg acel stb azon gyartasa, eloallitasa, szallmitasa stb mind mind bele kell szamolni a szendioxid kibocsatasba. Mutatok neked errol egy abrat.
http://img141.imageshack.us/my.php?image=kepvk5.jpg
Ebbol jol latszik, hogy bar mindketto co2 kibocsatasa igen alacsony a viz azert csak masfelszer annyi, mint az atomeromu, es akkor ehhez szamold hozza a kornyezeti karokat a dunan es kornyeken. Nem eri meg.
2008. 03. 31. 18:37
Lassan összeomlik a koalíció.
Amíg a fideszes zsidajok és rogánista zsebdiktátorok nem veszik át a teljes hatalmat ideje lenne a forradalomnak.
Sodi elindítod?vagy Budaházi, Torockai?
2008. 03. 31. 18:44
Visegrádról úgy nézett ki, mint egy marha nagy nyelv. De már elbontották. Egy hidat építettek volna inkább helyette. Szigetközben viszont alig van már víz, mert a szlovákok elterelték a folyót...
A Tiszán lehetne valamit, meg a Dunán valahol lennt Mohács alatt, attól már úgysem a mi Dunánk apad, hanem a szerbeké xD
2008. 03. 31. 18:50
Századvég alapítvány, ami a fideszes zsidóké, ugyanazt mondta, mint a szabadkőműves kötődésű political capital. Márminthogy népszavazni meg úgy általában a hatalmat társadalmilag ellenőrizni milyen káros...
http://href.hu/x/56wq
Csak 2 szint van felette a b'nai b'rith-nek a piramisban. Maga a háttérhatalom személyesen.
2008. 03. 31. 21:17
fixpont: de nézd meg utána mennyi ideig működik egy ilyen duzzasztómű. Németországban vannak 100 éves darabok is. Érdekes módon az osztrákokat se zavarja.
Másik dolog, ha így hajózhatóvá válik a folyónk, akkor az áruszállítást rá lehet terelni a vízre ezzel is környezetszennyezést csökkenteni (nem véletlenül fejlődik ez a fajta szállítás Nyugat-Európában)
A duzzasztómű igen rombolja a környezetet és bizonyos fajok eltünnek arról a részről azonban nagyon sok más faj megjelenik.
Bocs tévedtem, csak a második legtisztább :DDD
SF: máshová nem éri meg építeni, ugyanis nincs akkora esése a folyónak, amiből jelentős energiát lehetne nyerni.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.