Mókás gárda tárgyalás
Az áldást sodika küldte 2008. július 2., szerda - 13:00-korKategóriák: Gárda per
Címkék: garda magyar magyar garda
82 komment
Amíg a magyar gyermekeknek azt hazudják, hogy a desztillált víz fogyasztása különféle egészségügyi bántalmakat okoz, és ezért a kálcium -és magnézium-hidrogén-karbonáttal szennyezett víz fogyasztását ajánlják nekik, addig a zsidó iskolákban kristálytiszta desztillált vizet itatnak a gyerekekkel.
Ez tökéletes összhangban van azzal az ősrégi zsidó tanítással, miszerint természetesnek látszó forrásokkal folyamatosan mérgezni kell más népek vízkészleteit, valamint azzal a Talmudban leírt törvénnyel, mely a kristálytiszta desztillált víz fogyasztását szigorúan megtiltja a nemzsidó népek számára.
A fenti gondolatmenetet a tárgyalás elején olvasta fel a bírónő, a legapróbb mosoly, vagy kuncogásfoszlány nélkül. Mindenki más viszont dőlt a röhögéstől, és ebben kivételesen alperesi és felperesi oldalon tökéletes volt az összhang; ezt szinte senki sem bírta ki komoly arccal, egymás szemébe nézve küzdött mindenki a röhögő görccsel: cigány, zsidó, és hazafi egyaránt.
És hogy ez miként kapcsolódik a perhez? Az egyik, a Gárda oldalán beavatkozni szándékozó, de a tárgyaláson személyesen meg nem jelent úriember próbálta a fenti módon megindokolni, hogy miért szeretne csatlakozni az eljáráshoz. (Különben utólagosan utána olvasva rájöttem, hogy talán mégsem akkora baromság mindez. Erről bővebben ide kattintva olvashattok).
Mint már tudhatjátok a különböző tudósításokból, a tárgyalás bővelkedett első hallásra meglepő kijelentésekben. A MEASZ (Antifasiszta szövetség, régi nevén Partizánszövetség, akikről Kéri Edit leleplezte, hogy ők lőttek '56-ban a Kossuth téren) feltűnően vén ügyvédje például kifejtette, hogy szerinte a Magyar Gárda ellen az egyik legnyomósabb érv az, hogy saját magukról is nyíltan elismerik, hogy konzervatívak, és hagyományőrzők, holott ezek már önmagában is negatív jelzők. (Ezt a kijelentést természetesen Vona Gábor határozottan kikérte magának). Ennek a meglepően idős úrnak - akinek különben mindent négyszer kellett elmondani, mert saját bevallása szerint is „kicsit nagyot hall” - a másik legerősebb érve az volt, hogy ő ügyvédi tevékenysége mellett egyetemi professzor is, ezért pontosan tudja, mit beszél. Az viszont, hogy az argumentum ad verecundiam érvelés logikai tarthatatlanságáról még ennek ellenére sem hallott, erősen árnyalja ezt a kijelentését.
Hasonlóan szórakoztató volt Száva Vince horror-estje. Ő valószínűleg pályát tévesztett, aki ugyanis ilyen beleéléssel, és erős képekkel operálva tud rémtörténeteket mesélni, abban a cigány Stephen King veszett el. Érzelemdús előadásában volt aztán minden. Elmondta, hogy a cigány emberek vidéken már „sírnak, rettegnek”, a gyerekeknek pedig visszatérő rémálmaik vannak, melyekben bakancsos gárdisták törik rájuk az ajtót. Emiatt nem egy gyereket pszichológushoz kell járatni. (Ennél a pontnál a hallgatóság köréből valaki bekiabálta, hogy talán inkább iskolába kéne járatni őket.)
Száva úr előadásából természetesen nem maradhatott ki a Pátkai eset felemlegetése sem, mely során megemlítette, hogy az elgázolt magyar kislány valóban súlyosan megsebesült, de ettől még nem kellene rágyújtani valakire a házát, majdnem megölve a szobájukban békésen alvó gyerekeket. (Ezt a gondolatot nem értettem egészen pontosan, ez biztos valami ellen-Olaszliszka mítosz, mely arra alapul, hogy lám, a magyarok is). Beszélt emellett Galgagyörkről is, ahol - szavai szerint - a cigányok ismét „szembesültek a borzalommal”, ami a '40-es éveket idézi. Szerinte előzőekben 70-80 magyar megtámadott egy cigány családot, és egy színes tévébe is belelőttek. Ekkor történt az is, hogy az egyik cigánygyerek félelmében bepisilt. (Ez nagyon fontos körülmény lehet, Száva úr ugyanis nagyon erősen kihangsúlyozta.) Megemlítette, hogy a helyi lakosok a tettesek közül később több embert is felismertek a Gárda egyenruhájában visszatérő férfiak között. Közölte még, hogy az eset nyomán természetesen megtették a feljelentést.
Végén még hozzátette, hogy itt Magyarországról van szó, ahol nagyon sok náció szeretne békésen együtt élni, és ezért bízik benne, hogy a békesség fog uralkodni. Utolsó mondatával a Gárda együttműködését kérte ehhez. Hogy egy feloszlatott Gárda miként tudna vele együttműködni bármiben is, Száva úr nem fejtette ki részletesebben.
A tárgyalás szünetében Hermán Péterrel, a Túlélés '98 Egyesület vezetőjével megkérdeztük Száva urat, hogy mégis mivel tudja bizonyítani ezeket a súlyos állításokat. Engem főként a szétlőtt tévé érdekelt volna, azt ugyanis még senki nem látta. Megkérdeztem, hogy vannak-e birtokában fényképfelvételek erről a tévéről, illetve a korábban erőszakosan fellépő gárdistákról. Válaszában elmondta, hogy az előzményekről nem fényképfelvételek, hanem a helybeliek szóbeli beszámolói állnak a rendelkezésére. Megvallom őszintén, én a mai napig nem értem egészen pontosan, hogy Száva úr hogyan hivatkozhat ilyen komoly arccal a putrisor néhány lakójának előadására. Értelmesebb embernek tűnik ő annál, mint sem hogy hitelt adjon az ilyen iskolázatlan egyéneknek, valami miatt mégis így tesz.
A tárgyalás folyamán fontos kérdésekre próbáltam felhívni a figyelmet jómagam is, amikor részletesen kifejtettem, hogy ez az eljárás miért sérti a véleménynyilvánítás szabadságát (a beszédem szövegét ide kattintva lehet elolvasni.)
Ennek elmondása előtt szóban utaltam rá, hogy a beavatkozási kérelmemben csupán utalásszerűen említettem meg azt a körülményt, hogy közíróként, illetve közgondolkodóként veszélyben érzem a véleménynyilvánítás szabadságának hatályos kereteit, és ezáltal önálló gazdasági sajtótevékenységem zavartalan folytatását is, de nem fejtettem ki ennek az okait. Mondtam, hogy ha a Tisztelt Bíróság már ennyi alapján is megállapíthatónak érzi a közvetlen jogi érdekemet, akkor felesleges ennél hosszabban beszélnem. A bírónő közölte, hogy ebben a szakaszban még nem kíván nyilatkozni ebben a kérdésben, ezért a beavatkozásomat részletesen megindokolandó elmondtam a negyedórás beszédemet.
Ezzel kapcsolatban később Gaudi-Nagy Tamás és Morvai Krisztina egyaránt megerősítette, hogy remek érzékkel tapintottam rá az ügy lényegére. Gaudi ügyvéd úr külön felszólalásában fejtette ki, hogy tökéletesen egyetért mindennel, amit mondtam. A beszédemet szó szerint „alaposnak”, és „mélyenszántónak” minősítette. Elmondta ő is, hogy a véleménynyilvánítás szabadságának kérdését - ahogyan én is kifejtettem - ebben az ügyben igenis szabad, és kell is vizsgálni. Fontos leszögezni, hogy jelenleg ebben a szabadságban nincs törvényileg meghatározott tilalmi zóna.
Hogy milyen idegesen reagált minderre Egri Oszkár, a MAZSIHISZ ügyvédje, arról már írtam itt. Szerinte én csak az ügyet akarom húzni, kellemesen elnevetek itt a többiekkel (mintha ő nem vigyorgott volna ugyanazokon a részeken), miközben az országban cigányokat ölnek, csak mert cigányok. Később a stop.hu-nak azt is nyilatkozta, hogy én biztos a Gaudi embere vagyok, és segítek neki az időhúzásban. Nos, ezúton is szeretném jelezni Egri úrnak, hogy ez igen erős tévedés, tökre önjáró vagyok. :))
Az egyik beavatkozó mindenki nevében kikérte azt az - ahogy fogalmazott - „rasszista hangnemet”, amivel Egri úr kirohant ellenem, és bocsánatkérésre szólította fel őt. Személyes megtámadtatás okán én magam is szót kértem, és elmondtam, hogy én soha nem állítottam, hogy a MAZSIHISZ valaha is a hazai zsidóság teljes körű képviselőjeként állította volna be magát. Én mindösszesen arra utaltam, hogy nincs ilyen teljes körű képviselet, és ez alapján vontam párhuzamot a zsidó szervezet perbeli szerepe, valamint a saját helyzetem között. Csupán a közös pontokra világítottam rá, a MAZSIHISZ ugyanis olyan, a - bíróság szerint - jogi érdeket megalapozó állapotban van, mely körülmények az én esetemben is fennállnak.
Fontos kérdés volt még az ügyben az eljáró ügyészség perképessége. Nos, első hallásra számomra is nevetségesnek tűnt az a gondolat, miszerint az ügyész kizárható lenne a perből, azonban ennek az indoklása - többek között egy jogvégzett beavatkozó úriember részéről - már eltüntette a mosolyt az arcomról.
Ő arra hivatkozott, hogy már többször próbálta perbe hívni az ügyészséget, ám ez még egyetlen egyszer sem sikerült neki, ugyanis minden alkalommal azt a felvilágosítást kapta, hogy az ügyészség nem rendelkezik jogi személyiséggel, így helyette kizárólag a legfőbb ügyész perelhető. Ha viszont ez így van, és ezt a legfelsőbb bíróság egy feljebbviteli szakaszban szintén megerősítette, akkor mégis miként lehetséges az, hogy ebben az eljárásban ugyanez - a jogi személyiség híján nem perképes - ügyészség most mégis a felperesi székben ül?
Valamint, ha csak a legfőbb ügyész tud felhatalmazást adni valamely eljárás lefolytatására, akkor fel tud-e mutatni a felperes meghatalmazást a legfőbb ügyésztől? (Természetesen nem tudott.)
Az ügyész válaszában kifejtette, hogy az ügyészségről szóló törvény alapján ő nem csupán jogosult, hanem köteles is a jogellenesen működő társadalmi szervezetek ügyében eljárni. Válaszként megkapta az arcába, hogy valóban joga van ellenőrizni társadalmi szervezeteket, de ez még nem jelent perképességet, így - teszem hozzá én - a felperesi eljárás lefolytatásával az ügyészségnek nyilván meg kellett volna bíznia egy ügyvédi irodát.
Hogy mindez mennyire nem hülyeség, azt jól jelzi, hogy Gaudi-Nagy Tamás ügyvéd úr egy hozzászólásában megerősítette, hogy ezek az aggályok saját megítélése szerint is helyes okfejtésre épülnek. Hozzátette még, hogy a polgári peres eljárás szabályai szerint a perképesség vizsgálatának az eljárás során bármikor helye van, így ennek nem akadálya a perbelépés, vagyis az, hogy az ügyész már három tárgyaláson keresztül ellátta a felperesi képviseletet. Az ügyvéd úr ennek alátámasztására elmondta, hogy neki is volt már több olyan ügye, ahol a sokadik tárgyalás során merült fel a perképességet kizáró körülmény, és emiatt újra kellett kezdeni az egész eljárást, ezért ennek a vizsgálatnak igenis helye van.
A bíróság kizárásának a gondolata pedig úgy került szóba, hogy a felperes perképességének vizsgálatának elsőbbséget kellene élveznie, és amíg ez a kérdés nincs tisztázva, nem szabadna folytatni az eljárást. A bírónő ezt a felvetést viszont csak annyival nyugtázta, hogy „rendben, az észrevétel jegyzőkönyvezésre kerül.”
További kifogás volt még az ügyészséggel szemben, hogy bűncselekményeket követett el, mikor szenzitív adatokat hozott nyilvánosságra a Magyar Gárda Egyesületről (az ügyész ugyanis felolvasott néhány nevet, akik befizetést teljesítettek a számlaszámukra), valamint hivatali visszaélést valósít meg, amikor hatáskörén túlterjeszkedik, és sértegeti a megjelent tanúkat.
Ezt a sértegetést az ügyész Schön Péterrel szemben követte el, aki a magyargarda.hu weblap tulajdonosa, ugyanis szinte egy az egyben lehazugozta őt. Konkrétan felszólította, hogy „ne ferdítsen, és a valóságot mondja”.
Schön úr elmondta, hogy a domain nevet 2007 tavaszán jegyeztette be, abból a célból, hogy legyen egy gyűjtőportál a Gárdával kapcsolatos tudnivalókról. Jelenleg ez az ő szerverén fut, és saját munkája nyomán frissíti. A tartalom úgy áll össze, hogy a hirkereső.hu-n rákeres arra, milyen sajtóhírek jelentek meg a Gárdáról, majd pedig onnan átmásolja őket. Emellett pedig működik egy kapcsolat modul is, ahol az olvasók küldhetnek be híreket, és észrevételeket.
Schön úr ezen kívül elmondta, hogy bár az Egyesület tagja, de a weblap tartalmáról nem egyeztet az Egyesülettel. Amennyiben téves információ jelenik meg az oldalon, azt általában ők is a nyilvános kapcsolat modulon keresztül jelzik neki. Arra az ügyészi kérdésre, hogy miért szerepel a weblap fejlécében, miszerint ez a „Magyar Gárda hivatalos honlapja”, Schön úr elmondta, hogy ez a grafikai sablon része volt, de köszöni szépen, hogy felhívták a figyelmét erre a hibára, és haladéktalanul javítani fogja.
Schön Péter további kérdésekre elmondta azt is, hogy nem tölt be semmilyen különösebb funkciót az Egyesületben, „simán tag”. Nem tud arról, hogy az Egyesület használná a cigánybűnözés kifejezést. A weblap üzemeltetésére nem kapott senkitől megbízást. Amikor az Egyesület egyik közgyűlésén Vona Gábor megkérte, hogy a Magyar Gárda szellemiségével összhangban szerkessze a weblapot, az nem hivatalos megbízás, hanem csupán baráti kérés volt. Pénzt a munkájáért nem kap. Egyszerűen örül, hogy segíthet. A weblapon szereplő számlaszámokat egy sárga csekkről írta le. Annak vonatkozásában, hogy a magyargarda.hu domain nevet hamarabb bejegyeztette volna, mint hogy maga az Egyesület megalakult volna, azt mondta, így hirtelen nem tud nyilatkozni, meg kell nézni az iratokban.
A tanúmeghallgatás után sor került két videó-felvétel megtekintésére. Az egyik az ügyész szerint azért fontos, mert látható rajta egy szemüveges úriember, aki valami Gárda rendezvényen vitatkozik a rendőrökkel, és aki nem mellesleg az Egyesületnek is tagja. Hogy ezzel mit akart bizonyítani az ügyészség, senki sem értette egészen pontosan, Gaudi-Nagy Tamás ügyvéd úr úgy vélekedett, hogy az ügyész biztos úgy gondolja, miszerint az illetőnek „tilos kilépnie az utcára”.
A másik felvétellel pedig azt akarták bizonyítani, hogy milyen nagyon félelmetes, amikor felvonul a Gárda egy békés falusi utcán, az indulójukat harsogva. A felvétellel kapcsolatban Gaudi ügyvéd úr félhangosan megjegyezte, hogy „végre egyszer félelem nélkül mehettek végig a falusiak azon az utcán”.
Ezután sajnos volt egy negyedórás fennakadás, ugyanis „a DVD-t nem lehetett tekerni”, ezért egy másik lejátszót kellett hoznia a technikai személyzetnek a már üzemben lévő helyett. Az egyik gárdista meg is kérdezte tőlem később, hogy miért nem segítettem nekik, elvégre én informatikus volnék, vagy mifene. Egri Oszkár, a MAZSIHISZ ügyvédje pedig a szerelgetés alatt viccesen megpróbálta elhívni fagyizni Morvai Krisztinát, „amíg ezek itt tárgyalnak”. :DD
A kényszerű technikai szünet után Gaudi-Nagy ügyvéd úr egy olyan felvételt mutatott be, ahol a magyarországi németek Második Világháború utáni meghurcoltatására emlékeztek, az országgyűlés elnökének, Szili Katalinnak, valamint a Magyar Gárda helyi szervezetének a részvételével. (Ez ugyanis kiválóan mutatja, hogy ebben az országban nem csak bizonyos köröknek, hanem mindenkinek egyaránt vannak sanyarú történelmi tapasztalatai azokból az időkből, és ebben a legnagyobb kormányzópárt, az MSZP is tökéletesen egyetért.) Az ügyész ennek a felvételnek a lejátszását azzal próbálta megakadályozni, hogy szerinte nem tartoznak az ügyhöz politikai és történelmi kérdések. Remélem, ezt az álláspontját a MAZSIHISZ-szel is egyeztette. :DD
A tárgyalás végén a bíróság elutasította az enyém mellett a Jobbik, Mónus Áron, az ÚDK, az Antifa szövetség, és még két beavatkozó indítványát. A döntés ellen az ÚDK kivételével mindenki bejelentette a fellebbezési szándékát (ők még gondolkodnak rajta). Gonda László frissen beadott kérelmét majd egy későbbi időpontban bírálják el. Ő azzal indokolta saját jogi érdekét, miszerint személyén keresztül próbálják meg egyesek kompromittálni a Gárdát, a pofonjáról ugyanis azt terjesztette néhány újság, hogy nem is taxisoktól, hanem gárdistáktól kapta.
A bírónő elmondta, hogy azoknál, akiknek engedélyezte a perbe lépést, az volt a zsinórmérték, hogy vagy fennáll a gárdatagság (Reiner úrnál, a zsidó származású gárdistánál), vagy pedig olyan csoportot képviselnek, melyet az ügyészségi indítvány konkrétan megnevez, veszélyeztetett társadalmi körként. (Az, hogy az alperes milyen kört nevez meg a beadványaiban, úgy néz ki, nem számít).
Az írásbeli fellebbezések benyújtására hétfőtől számítva 15 napunk van.
Legvégül Száva Vince előadta, hogy szerinte Dósa István nemrégiben azt nyilatkozta, hogy „eljött az ideje az erőszaknak”, éppen ezért nagyon gyorsan le kell zárni ezt az ügyet. Gaudi-Nagy Tamás elmondta, hogy tudtával ez a Dósa Istvánnak tulajdonított nyilatkozat valótlan.
Kolompár Orbán ezután kérte Vona Gábort, hogy a békés együttélés jegyében a Gárda hagyja abba a masírozásokat, és ne ijesztgessék, ne zaklassák a romákat, mert már pattanásig feszült a húr, és nem tudja sokáig visszatartani a romákat.
Vona Gábor kérte Kolompárt, hogy válogassa meg a szavait, mert ez itt nem az OCÖ elnökválasztása. Elmondta, hogy Kolompárnak nincs semmi bizonyítéka a vádjaira. Hozzátette, hogy ha ő szintén elmondaná azokat a dolgokat, amiket Kolompár úrról pletyka szinten hallott, akkor - úgy hiszi - a Tisztelt Bíróságnak erősen felmenne a vérnyomása. Hozzátette: sajnálja, ha vissza kell fogni a cigányságot, már csak azért is, mert - ahogy fogalmazott - „nekünk nem kell visszatartani a Gárdát”.
Vona felhívta a figyelmet még egy különös jelenségre. Elmondta, hogy ha a Gárda felvonul valahol, de nincs a helyszínen Kolompár Orbán, akkor nincs semmiféle ellentét, amire nagyon jó példa többek között a kocsordi Trianon megemlékezés. Ellenben ha megjelenik Kolompár úr, mindig ellenségeskedés van. Vona Gábor kérte szépen, hogy a felperesi beavatkozó szervezetek vegyék észre e két körülmény együtt járását.
Mindenesetre a bírónő mindkét felet arra kérte, hogy lehetőleg a nyáron próbáljanak tartózkodni a felesleges konfrontációktól.
A cigányok nagyon szerették volna, ha a következő tárgyalás július 14-én lenne, azonban - mivel a most meg nem jelent Wittner Máriát addigra nem lehet szabályszerűen idézni, ez az időpont szabályosan nem jelölhető ki. Még akkor sem, ha Egri Oszkár szerint „itt többről van szó annál, mint hogy valaki megkapott-e egy levelet: itt életekről van szó”. Hiába hivatkozott arra, hogy Wittner Mária elérhető országgyűlési képviselőként is - és hiába tette hozzá viccelődve, hogy ha kell, akár személyesen is elviszi neki az idézést -, és hiába hivatkozott arra az ügyész, hogy jelen eljárás a soronkívüliség keretei között zajlik, a bíróság még az ő kedvükért sem vállalta fel az eljárásjogi szabálysértést.
Még jó is, így ugyanis nekünk, alperesi beavatkozóknak sem lenne meg a 15 napunk arra, hogy kidolgozzuk a fellebbezéseinket, ami teljes mértékben elfogadhatatlan lenne, és súlyosan megsértené a tisztességes eljáráshoz való jogunkat.
A szeptemberi időpont már csak azért is nagyon üdvözítő, mert - ahogyan Gaudi-Nagy Tamás fogalmazott - az egyesülési jog magyarországi megsemmisülését jelentené, ha különböző riogatások miatt a bíróság megalapozatlan ítéletet hozna. Azt, hogy akárkik is végig vonulhassanak bármilyen falusi utcán amúgy sem tilthatja meg senkinek semmilyen bíróság.
Folytatás tehát szeptember 1-jén.
Mielőtt hazamentünk, Mónus Áron még benyújtott bizonyítékként egy vaskos könyvet, amit a zsidó világ-összeesküvésről írt. Nehogy véletlenül unatkozzon a bírónő a nyári szünetben, ugye. :)
By SoDI
Kapcsolódó:
Még néhány körülmény, amiről én most itt nem írtam:





Eddig 82 komment érkezett (
)
2008. 07. 02. 14:17
helyesen: "1-jen"
Viszont vegigolvasva a stroyt az a vicc jut eszembe, hogy "vegul jott az erdokerulo, es mindnekit kizavart". Itt cirka errol van szo, hogy nincs egy normalis ember aki mindket oldalnak kiosztana 2 pofont es elzavarna oket dolgozni, hanem ilyen kutyakomediakra megy az adofizetok penze, az engem speciel felhaborit. Hogy felhulye jogaszok es teljesen hulye nemjogaszok idiotaskodnak es ezt nekunk vegig kell nezni........ :-(
2008. 07. 02. 14:24
Na ebben a pillanatban végeztem a lektorálással és az átolvasással. :)
2008. 07. 02. 14:48
Régebben olvastam egy fickónak a cikkeit arról, hogy a zsidók rossz vízzel "mérgezik" a magyarokat. Róla lehet szó.
Ez a desztillált vízes téma tényleg nem kapcsolódik a Gárda ügyéhez, ebből a szempontból nevetséges, - bár sztem, akkor sem kellene hangosan röhögni rajta - de ez a fajta víz a legtisztább, és ha megfelelően táplálkozik az ember, akkor az élelmiszerekből egyébként elegendő mennyiségű ásványi anyag jut a szervezetbe.
Ebben az optimális esetben a víz csak hordozó, közvetítő, nincs "szennyezve", "terhelve", ezáltal a szervezet sem. Nem mellesleg pedig a legfinomabb víz. Persze az ásványvíztől se lesz beteg senki.
Masaru Emoto japán professzornak voltak érdekes kutatásai "élő víz" címmel.
Érdemes utánna olvasni, egyszer az életben, mivel testünk 70%-a is víz, és mindennap kapcsolatba kerülünk ezzel a közeggel.
Jó napot kívánok!
2008. 07. 02. 14:51
Van egy honlap desztillaltviz.hu es meg ok is csak naki _1_ poharral ajanlanak, pedig ha van honlap ami propagalja, akkor ez az. Ez kb egy felnott folyadekbevitelenek a tizede vagy kevesebb. Azert en szivesen megneznem, ahogy valaki _csak ez kizarolag_ deszt vizet iszik mondjuk 1 honapig, (enni barmit ehet), de szeretnek ott allni es ellenorizni. :-)
2008. 07. 02. 15:10
Ja igen, azt még nem is mondtam még, hogy a Hermán Péter, meg a HírTV-s Kisberk Szabolcs is megdicsérte a beszédemet. :))
2008. 07. 02. 15:42
Na, átolvastam még egyszer, és javítottam még néhány hibát. :)
2008. 07. 02. 16:11
"a Hermán Péter, meg a HírTV-s Kisberk Szabolcs"
Kik ezek az emberek?
2008. 07. 02. 16:13
Az origón (!) is van cikk a vízről:
http://href.hu/x/684l
Érdekes, hogy annál a mennyiségnél amit a britek bizonyítottan nagyon károsnak találtak, 2.5x nagyobb az itthoni "határérték".
Kiváncsi vagyok izraelben mennyire klórozzák a vizet?!
2008. 07. 02. 16:15
Anonymus: "Kik ezek az emberek?"
Hermán Péter a Túlélés '98 Egyesület vezetője.
Az a szakállas, ősz hajú úr, aki mindig ott van mindenhol.
Itt megnézheted, amint éppen rosszalkodunk vele a Parlamentnél a rendőbácsik nagy bosszúságára. :)))):
http://sodi.freeblog.hu/archives/2008/04/01/Rosszalkodtunk/
(Erről majd valamikor vágok össze videót is)
---
Kisberk Szabolcs pedig a HírTV-s Célpont című műsorának műsorvezetője.
2008. 07. 02. 16:21
lucifer84: Az Origós cikkben a klórról van szó, a szóban forgó bírósági beadvány viszont nem a klórra, hanem a víz keménységét okozó anyagokra vonatkozott.
Tudod, amitől a Calgon megvédi a mosógépet. :DD
2008. 07. 02. 16:29
Mérgezik a vizeinket (is), módszeresen, nem ez a lényeg?
Most olvasom az aquanetet amit linkeltél... Mit is mondjak érdekes. Egyébként olvastam már 50-es vagy 60-as években készült magyar tanulmányt, hogy mennyire mérgező a klórozás meg a kemény víz, nagyon is jól tudják, ezért csinálják.
2008. 07. 02. 16:31
lucifer84: "Mérgezik a vizeinket (is), módszeresen, nem ez a lényeg?"
Mondjuk de :)
Ez. :(
2008. 07. 02. 16:35
Igen mergezik :-((( ki akarnak irtani mineket a gonoszok :-(((( a vak is lathatja hogy mindenki asszisztal hozzajuk es eltagadjak az igazsagot :-((((((
Hulyek.....
2008. 07. 02. 16:36
fixpont: Linkeltük a tényeket. mit akarsz még?
2008. 07. 02. 16:48
Csak irogatsz, irogatsz, de nem olvasol, ezt nem (csak) mi mondjuk, brit tanulmány!, te nagyon fix-pont...
2008. 07. 02. 17:05
fixpont már teljesen sikerült ágymosni az agyát..erről a vizes dologról érdekes dolgokat lehet olvasni összeesküvés- elmélet oldalakon is, főleg inkább angolul......
2008. 07. 02. 17:07
"erről a vizes dologról érdekes dolgokat lehet olvasni összeesküvés- elmélet oldalakon"
Mivel egyetlen osszeeskuves elmeletet sem hiszek el, igy felek nekem kar is ezeket az oldalakat olvasgatnom. :-)
2008. 07. 02. 17:09
ne is olvassad...nézed inkább a nap-keltét, az való neked.....
2008. 07. 02. 17:17
Bocsánat.
Nem sikerült eléggé hangsúlyoznom, hogy az ORIGÓN jelent meg egy erről szóló cikk, linkelve a BRIT tanulmányt.
Origó - összeeskülés-elméletek? Egy lapon? Hát te tudod..
2008. 07. 02. 17:26
En abban az origos cikkben semmi konkretumot nem olvastam, csak azt, hogy az angolok jobban tudjak a magyar viz minoseget mint a magyar vizmuvek. Ebbol tehat semmilyen kovetkeztetest levonni en nem tudok, nem alltam ott muszerrel, az angoloknak fikarcnyival sem hiszek jobban el semmit csak attol, mert ok angolok, de azt hogy valaki szant szandekkal mergezi a vizeinket plane rendszeresen hogy ettol betegek legyunk es meghaljunk, raadasul mindez a zsidok muve [ki mase, LOL? :-))], csak rohogok rajtatok. :-)
(mondom mindezt ugy, hogy 15 eve nem ittam csapvizet, igaz, desztillalt vizet meg eletemben nem ittam)
2008. 07. 02. 17:31
Nem megbántani akarlak, de ugyanolyan vagy mint az egyik haverom; egy csomó dologról elmondja a véleményét és hülyéz le engem, pedig sokszor nem is ért hozzá, én meg sokat olvasok róla. Pl: mondtam neki, hogy illegitim a kormány, erre ő: Hüülyee vaagy választások voltak és nyertek. Mondom, az a baj, hogy azt sem tudom miről beszélsz: illegitim nem= illegális.
Visszatérve sztem attól nem leszel okosabb, hogy elzárkózol dolgoktól, sokat kell olvasni még ha elsőre nagyhülyeség is, és majd kiveszed velőle ami neked kell és folyamatosan rakod össze a képet.
2008. 07. 02. 17:36
Mar alig varom hogy valami szelsojobboldali honlapon megjelenjen, hogy az a szegeny csecsemo aki meghalt most fertozes miatt a SOTE klinikajan azt is a zsidok oltek meg, biztso a moszad csempeszte be a bakteriumokat az ujszulott osztalyra. :-)))) De ha gondoljatok most kapasbol kitalalok meg 100 legbolkapott storyt amin lehet ragodni. :-)
2008. 07. 02. 17:37
Jah, megvalami, engem te nem tudsz megbantani, tehat nyugodtan mondhatod ami jolesik. :-)
2008. 07. 02. 17:40
Ajanlom figyelmetekbe azt a 2 hete lezuhant gyakorlo repulogepet, amiben mindket pilota meghalt, en ott sem zarom ki, hogy egyesen Simon Perez lovette le oket....nos ti mit gondoltok? Lehet, hogy Sharon volt a komabol? Es ne feledjetek testvereim, az a gyanus ami nem gyanus!!! Eberseg!
2008. 07. 02. 17:48
Nem is akarlak megbántani. Nem tudom hol tartasz személyiségfejlődésedben, de úgy látszik még nem érted el azt a pontot amikor észre vetted, hogy vmi qrvára nem stimmel a világban. Nagyon rossz irányba megy a világ, bárhol bármelyik szeletét nézed az életnek.
2008. 07. 02. 17:53
De nem akarlak (többet) téríteni, vannak sokan mások akiknek van fülük hogy hallják, szemük hogy lássák, szívük hogy érezzék.
"Legyen néked a te hited szerint."
2008. 07. 02. 18:03
Mit ertesz rossz irany alatt?
2008. 07. 02. 18:06
Szerinted??
2008. 07. 02. 18:09
Kerdesre soha ne felelj kerdessel. Valaszolj.
2008. 07. 02. 18:16
De, kérdezek; nézel hiradót? Ha nem is nézel akkor is eljutnak hozzád a HÍREK. Hány JÓ dolog történik? Szóval, szerinted normális világban élünk, normális dolgok történnek?? (Már látom, hogy értelmetlen a beszélgetés ha felteszed ezt a kérdést)
2008. 07. 02. 18:30
Igazából ha lenne egy gyáram, ami ásványvizet gyárt, akkor én is azt mondanám, hogy mérgező a csapvíz. Egyébként érdekes, hogy Olaszországban 1x rosszul lettem és ittam egy pohár csapvizet. Nem volt klóros meg semmi rossz íze nem volt, de utána két napig hánytam meg lázasan feküdtem. Itthoni víztől ilyen bajom még nem volt. A klór nyílvánvalóan nem a legjobb a szervezetnek, de a gyomorban nem sok vizet zavar lévén nem éppen a legbarátságosabb része a szervezetnek. A lényeg az, hogy a vízben lévő mikroorganizmusokat kipucoljuk a klórral. Nem hiszem, hogy komolyabb egészségkárosító hatása lenne egy liter csapvíznek, mint egy pohár pálinkának :)
A desztillált víz meg szintén nem jó, mert semmilyen ásványi anyag nincs benne, amire mondjuk a szervezetnek szüksége lenne.
A víz keménységét úgy tudom a Ca okozza, tehát biztosan nem mérgező, hiszen a csontjaink nagyrésze is abból áll. Azzal csak egy gond lehet, ha túl sok kerül a szervezetbe, akkor lerakódhat és meszesedés léphet fel (tudomásom szerint).
Az origos cikk kismamákra vonatkozott, ez kb olyan mint a nitrites víz, amivel nem szabad a gyereket itatni, mert belehal.
2008. 07. 02. 18:41
luci84: nem latok semmi olyan tendenciat, amit a jo-rossz jelzorendszerbe lehetne foglalni, ezzel lehetne leirni. Azt kerdezed, neked-e hiradot, nos ezzel kapcsolatban megkegyeznem, hogy a rossz erzeseid oka szerintem az egyik, hogy sokszor annyi informaciohoz jut mint regen
- meghal egy kisgyerek? egybol megtudod, regen is meghalt, de eselyed nem volt ertesulni rola
- megvernek valakit a ciganyok? ma egybol megtudod, regen is megvertek, soha nem tudtal rola
- az ANTSZ romlott hust talal a piacon? ma egybol meg tudod, regen pedig megzabaltad a romlott hust, mert ma 100x anyi ANTSZ vizsgalat van mint regen, masreszt pedig ma, a hiradobol megtudod
- lelonek valakit az utvan? regen is lelottek, ma a hiradobol megtudod, regen eselyed nem volt megtudni
- barmi "rossz" tortenik? regen is trortent, ma megtudod, regen eselyed sem volt ra....
soroljam meg?
A (foleg kereskedelmi) hiradas a szenzaciora megy, abbol is a negativra, ebbol elnek.
Osszefoglalva tehat en nem igazan latok semmifele negativ tendenciat, sot, inkabb pozitiv dolgokat, mert minel tobb 'ugy' derul ki, annal inkabb tisztaban leszunk a vilaggal, minel nagyobb a nyilvanossag, annal kevesebb "ugy" fog keletkezni, minel tobbet beszelunk a problemakrol annal jobban elositi a megoldast.
2008. 07. 02. 18:46
Honnan tudod hogy az olasz csapvíztől hánytál két napig, nem lehet, hogy attól amitől eredetileg rosszul lettél? Ha nem ártana a klór az emberi szervezetnek akkor az esőben is, meg a hegyi patakokban, meg több1000 éve benne lenne mindenben...
2008. 07. 02. 18:58
Régen is rengeteg ember halt meg rákban, szív és érrendszeri betegségben, dohányzás által, rengeteg ember halt meg közlekedési balesetben, vagy égett le mert sokat napozott, vagy túllőtte magát vmi kábítószerrel, vagy kapott vmi betegséget vagy halt bele a gyógyszerek mellékhatásaiba, vagy a kergemarhakórba, vagy kapott vmi légúti megbetegedést gyárak repülők autók légszennyezése miatt. Szóval 1000-2000 évvel ezelőtt is ezek voltak a fő halálozási okok, ugye??????????
Másrészt saját magad cáfltad meg saját magad: "A (foleg kereskedelmi) hiradas a szenzaciora megy, abbol is a negativra, ebbol elnek.
Osszefoglalva tehat en nem igazan latok semmifele negativ tendenciat" - Ez nem elég negatív tendencia??????
2008. 07. 02. 19:02
"Szóval 1000-2000 évvel ezelőtt is ezek voltak a fő halálozási okok, ugye??????????"
2000 eve sok olyan dologban haltak meg, amire ma mar a kanalas orvossag is meggyogyit 2 nap alatt.
Masreszt en arra gondolom, hogy az ilyen rossz tendenciak hivie evrol evre vagy max 1-2 evtizedre szoktak hivatkozni, szoval a 70es evek meg jo volt a 80-az mar szarabb a 90-es borzalmas a 2000-es evek mar katasztrofalisak stb :-)))
Ezek megmosolyogtato allitasok, minden esetre en sem a 70,80,90 stb de a 1000, 2000 evvel ezelotti allapotokat sem sirom vissza.
2008. 07. 02. 19:03
Ez nem ellentmondas csak nem ertetted, ha valaki pozitiv es negativ tartalmu hirekbol rendszeresen a negativat valogatja ki az nem jelenti azt, hogy ezek vannak tulsulyban, plane nem jelenti azt, hogy ez a tulsuly novekszik, vagy hogy ettol a dolgok rossz iranyba mennenek.
2008. 07. 02. 19:15
Sajnálom hogy neem felelek meg a kritériumaidnak: Én nem az utóbbi 1-2-10-20-30 évről beszélek, hanem az angol ipari forradalom óta eltelt (~500 év) időről.
A kanalas gyógyid nem cáfolja meg a tényt: a légszennyezés, a városiasodás, a tüdőrák (stb) mind a globalizáció "aldásos" eredménye.
Szerintem gondold át mégegyszer a dolgot: tehát azért mert médiában inkább a negatív híreket válogatják, ez nem azt jelenti hogy ebből lenne több, és még az sem baj hogy ebből akarnak (nem csak~) megélni. Szóval ez teljesen természetes, normális, jó dolog?
2008. 07. 02. 19:19
Tegyük fel, hogy
Egy fizikus-matematikus ismerősöm kitalált egy paradigmát. Az volt a lényeg, hogy egy találomra kitalált, egyszerű összeesküvés elméletnek kezd el utánanézni.
Úgy döntött, legyen a cunami és a földrengések. Röviden legyen elég annyi, hogy a fickó írásba adta, hogy amint azt észleljük rajta, hogy hinni kezdene benne, mutassuk meg neki ezt a papírt, amin leírja, hogy csak tudományos kísérletből kezdett el ezzel foglalkozni.
Ma naponta többször tíz oldalas elemzéseket forwardol nekem is (spambe tettem...) arról, hogy jelenleg a világ hány pontján vannak hatalmas földrengések, tételes lista, leírásokkal, a bolygón minden pontján élő "szakértők" kommentárjaival, stb. Minden nap képes annyi, az ö számára releváns infót összegyűjteni, hogy mára tökéletesen hisz a földrengés-cunami összeesküvés elméletben. Eltitkolják előlünk, pedig óriási baj van. A problémát tökéletesen integrálta az életébe, gyakorlatilag minden erről szól.
2008. 07. 02. 19:26
Rendben akkor legyen 500 ev a kitekintes merteke. Az, hogy az emberiseg lelakja a foldet az egy teny, az nem jo vagy rossz dolog. Kellemetlen az igaz. Ha veszel es sportcipot es minden nap futsz vele, egy ido mulva elkopik, most ez jo dolog vagy rossz? Ez primitiv szemlelet az a helyzet. Lelakjuk a bolygot, szennyezzuk, valtozik a klima ez tenyek, meg csak nem is vita kerdesek, de nincs koze olyan fogalmakhoz mint jo vagy rossz, vagy normalis. Vannak dolgok es a dolgoknak elore lathato kovetkezmenyei, egyszeruen nem tudom ezeket 'erzelmekkel' megkozeliteni. Regen ki lehetett menni a napra, ma mar nem lehet, ez egy teny, annyi valtozott, hogy nem megyek ki a napra. Regen talan lehetett nagyvarosban elni, ma nem lehet, nem is elek ott, az egyennek sajat maganak kell megteremteni a megfelelo eletkorulmenyeket, viszont ezek nehezebbek lesznek mint regen. A tudorak es a dohanyzas 90%-ban korrelal, nem kell cigizni ilyen egyszeru.
Az en eletminosegem nem rosszabb barmelyik eddigi korszaknal, viszont az ketsegtelen, hogy tobbet kell erte dolgoznom.
Raadasul a jovoben meg tobbet kell majd, visszavonhatatlanul novekszik az elelmiszer, az energia, ennek kovetkezteben minden joleti termek ara. De ez sem 'jo' vagy 'rossz' kerdese eddig a 6 milliard emberbol 1 millard elt jol, ezt hivtak a fejlett vilagnak. Ennek a joletnek az oka reszben a tobb nyomora volt. Most eljutott India es Kina oda, hogy tobb szazmillio ember jobban fog elni, ennek egyenes kovetkezmenyekent mi rosszabbul. A fold eroforrasai nem elegek ahhoz, messze nem,hogy akar csak 2 milliard ember is olyan szinten eljen mint a mai fejlett vilag. A tavolkeleten egyre tobb energia fogy es egyre tobb elelmiszer, a megnovekedett kereslet pedig felnyomja az arakat mint ismerjuk az osszefuggest. Ez most jo vagy rossz? Ninscenek ilyen fogalmak a termeles es a fogyasztas szerkezet atalakul, vannak akik veszitenek es vannak akik nyernek, egyeni vesztesek es egyeni gyoztesek vannak, de globalisan nem haladunk sem jo sem rossz iranyba. Atalakulunk mint az emberiseg tortenete folyaman mar oly sokszor, en bizakodva es derusen tekintek a jovobe, ennek ellenere.
2008. 07. 02. 19:27
Én nem vagyok őrült, nem hiszek minden összeesküvés-elméletben, azokban hiszek amikről úgy látom(értsd: tapasztalom, élem, érzékelem) hogy több benne az igaz mint a nagyon nehezen hihető, amiknek mindennap érzem a hatásait, és innentől számomra nem összeesküvés-elmélet, hanem elhazudott-elhallgatott-gyakorlat.
Szerintem
2008. 07. 02. 19:28
"összegyűjteni, hogy mára tökéletesen hisz a földrengés-cunami összeesküvés elméletben"
Amely osszeeskuves mirol is szol pontosan? Mert en itt elakadtam. :-)
2008. 07. 02. 19:34
Ejj, látom, ez a víz dolog valahogy mindenkit felizgatott. :))
2008. 07. 02. 19:41
"Az, hogy az emberiseg lelakja a foldet az egy teny, az nem jo vagy rossz dolog"
De ez is csak ~500 éve van így, az ipari forradalom, a tömegtermelés eredménye a népesség (ugrásszerű) növekedése. Addig nem volt így. De ha már itt (6milliárd) tartunk sztem ezt még lehetne kezelni, ha kiegyenlíted a sok bentleyt és bill gatest az éhező afrikával akkor mindenki élhetne normálisan békében középszerűen az emberi szülségleteinek megfelelően, és nem az igényeinek megfelelően. Mert IGÉNYEK, azok vannak. Kanári-szigetek meg plazmatévé, az kell. Sztem ez nem erről szól EGYÉNI győztesekről meg vesztesekről, hanem KÖZÖSSÉGEKRŐL.
2008. 07. 02. 19:50
Egy két tény a víz dolghoz:
1. A desztillált ioncserélt viz nem tartalmaz ásványi anyagokat, így a szervezet nem tud rajt mit feldolgozni.
2. A csapviz tartalmaz ásványi anyagokat, Magyarország hegyes vidékein pedig olyan vagy akár nagyobb menniységebn is mint a márkás ásványvizek.
3. Ha elmész valahova és csapviztől fosol, meg hánysz az azért van, mert a szervezetd hozzá van szokva a lakhelyeden lévő csapvizhez amit iszol, vagy akár egy levesen kerszetül eszel. Más az ásványanyga tartalma és kell egy két nap amig átálla szervezet arra vizre, azért fosol, utána már nem fogsz.
4. Az ásványvíz a legnagyobb átbaszás a világon, a csapvizbe isa megvan uyganaz az ásványanyg tartalom, hátrány a klorozás.
5. Már már várom, hogy lehessen vennia boltba friss palackozott hegyi levegőt!
2008. 07. 02. 19:56
Először is, mivel a klóros vízzel ott érintkezik az ember, ahol jó a védekezése (gyomorsav ugye agresszívebb mint egy enyhén klóros víz, a bőr meg ellenálló). A klóros víz azonban káros a mikroorganizmusokra (ezért nem alakult ki élet ilyen klóros közegben). De érdekes módon a klóros csapvízzel locsolt növényeink és a füvünk is nő mint a dudva, szóval biztos nem lehet olyan rossz. A macskánk pedig előszeretettel iszik a fogyasztásra nem túl alkalmas klórozott medencénkből, és ő sem pusztult még el.
Az hogy ma több fejlődési rendellenességgel született gyerek van és többen halnak meg, az simán lehet az orvostudomány fejlődésének is az eredménye, hiszen ma már olyan embereket is meg tudunk menteni, hála az orvostudománynak, akik 20-30 éve meghaltak volna születési rendellenesség miatt, azok ma gyerekeket szülnek. Viszont a genetikai hiba ottvan a szervezetükben.
2008. 07. 02. 19:56
Sodi, persze hogy a víz izgat, én nemzetben gondolkodom és egyetértek a gárda céljaival de ilyen komcsi időkben tudom hogy kicsi az esély a pozitív itéletre. Ettől függetlenül 100%-ban melletetek állok. Az elmúlt hétvégén az örsereg kapitánya mondta, hogy ők úgy vannak (alakultak) -szervezetileg-hogy sehogy, ezért nem lehet őket betiltani, feloszlatni. Így kellett volna a gárdával is, bár Dósa mondta hogy ha fel is oszlatják őket attól még magát a mozgalmat már ne tudják megszüntetni, és itt a lényeg. Már nem állíthatják meg; elkezdtünk összefogni, s minket nem az ördög (pénz) tart egyben hanem az isten(szeretet).
2008. 07. 02. 20:01
Szóval ha csak esővizet iszom akkor meghalok?
Nem egyből károsít a klór hanem lassan, évtizedek alatt,ez benne a poén.
2008. 07. 02. 20:12
"Sodi, persze hogy a víz izgat, én nemzetben gondolkodom"
Mindenki nemzetben gondolkodik, csak a problemakat es a megoldasokat latja masban, kar ezt hangoztatni. Egyesek szerint a garda az egyik (nem a legnagyobb, nem csak es kizarolag, de az egyik) problema maga. Egy valos tarsadalmi problemara adott hibas valasz, ostoba reakcio.
2008. 07. 02. 20:21
"Mindenki nemzetben gondolkodik, csak a problemakat es a megoldasokat latja masban"
Nagyon tévedsz, nagyon sok ember van aki szerint (kurcsány magasztos gondolata miatt) romániában csak románok, szlovákiában csak szlovákos stb. vannak, és tagadja a 15millió magyar létezését a Kárpát-medencében.
2008. 07. 02. 20:23
"sztem ezt még lehetne kezelni, ha kiegyenlíted a sok bentleyt és bill gatest az éhező afrikával akkor mindenki élhetne normálisan békében középszerűen az emberi szülségleteinek megfelelően"
Szeretnem csendben megjegyezni, hogy ez a gondatkislerlet nem allta ki a gyakorlat probajat, ugy hivtak, hogy kommunizmus, hogy tobb millio aldozatot hagyott maga utan. Minden fele tarsadalmi mernokoskodes amely meg akarja mondani valakinek, hogy mennyi legyen a szukseglete es mennyit fogyasszon stb az mindig diktaturahoz es emberhalalhoz vezet, ezt kene megerteni. Ez egy utopia, hogy barmikor ilyen lesz a foldon.
2008. 07. 02. 20:29
több ezer évig létezett....
2008. 07. 02. 20:31
Most igy hirtelen egyetlen kort sem tudnek megnevezni amikor ilyen letezett amiota civilizacio van, de hogy a jovoben ilyen elmeletiseg sem letezhet (6-8-10 millard emberrel), abban biztos vagyok.
2008. 07. 02. 20:35
Igen az eszme az szép, csak nem kell diktatúrával tömeggyilkosságokkal, egyéb ember(iség)ellenes bűntettekkel párostani, másrészt az első pillanattól kezdve a vezetők, egyéni céljaikat tették fontosabbá a közösség céljainál. Ezért nem hiszem hogy bármikor is "gyakorlatban" lett volna a kommunizmus.
2008. 07. 02. 20:36
lucifer84: "Mert IGÉNYEK, azok vannak. Kanári-szigetek meg plazmatévé, az kell. Sztem ez nem erről szól EGYÉNI győztesekről meg vesztesekről, hanem KÖZÖSSÉGEKRŐL."
És te beszélsz olyanról, hogy "ilyen komcsi időkben" :) Tudod szép dolog az egyenlőség, csak kurvára nem működik.
Elmondom neked miért nem, mert nem vagyunk egyformák, mert minden nő különböző. Az emberek párválasztásához pedig versengésre van szükség. Ha egy nőért többen versengenek, akkor valahogy jobbak akarnak lenni a másiknál. Korábban párbajoztak a nőkért, vagy csak egyszerűen nemesi előjoggal "elvették". Korunkban a létbiztonság az egyik ilyen értékmérő. EZÉRT nem működik az egyenlősdi. De felhozhatom példának azt is, hogy valakinek a képességei a takarításhoz elegendőek, valaki meg jó agysebésznek, vagy mérnöknek. Ők se lesznek egyenlőek, mert ha azok lennének, akkor mindenki a legkönnyebb melót akarná végezni (ki akarna bankelnök lenni, ha utcasepréssel ugyanannyit keresne, de a felelőssége 0 lenne?).
Sajnos az embernek a vérében van a versengés, ezt sosem lehet belőle kiölni.
2008. 07. 02. 20:38
lucifer84: a kommunizmus eszméje sem szép, mert alapjaiban hibás. Tudod hol működik a kommunizmus? A hangyáknál meg a termeszeknél. Ahol az egyedek a közösségért élnek. Megszületnek és életük végéig hordják a kaját/rakosgatják a bábokat/védik a fészket/rakják a petéket. Ott előre le vannak rendezve a szerepek, nincsenek olyanok, hogy én ezt nem csinálom. Hanem dolgoznak a közösségért, aztán meghalnak.
2008. 07. 02. 20:50
"nincsenek olyanok, hogy én ezt nem csinálom. Hanem dolgoznak a közösségért, aztán meghalnak."
Itt a baj hogy vannak akik ezt mondják: én ezt nem csinálom.
Az aranykorban is működött a kommunizmus bár akkor még úgy hívták hogy természetes rend, és az emberek is követték az élet törvényeit, és úgy éltek mint a hangyák, természetesen,normálisan.
2008. 07. 02. 20:59
fixpont: arról szól, hogy számtalan földrengés van jelenleg is, amit valahogy a, generálnak b, elhallgatnak előlünk, vagy mindkettő. És hogy bármikor itt a lehetőség egy újabb, sokkal veszélyesebb cunamira, és akár a bolygó is széteshet!
Egyébként lucifer (szép neved van), épp az az összeesküvés lényege, hogy addig szeded a számodra releváns infót, amíg tény lesz a szemedben. Viszont mindenre és mindennek az ellenkezőjére lehet releváns infót gyűjteni, aminek a kutatásával foglalkoznak. Ha nagyon szeretném, talán azt is "bebizonyíthatnám", hogy Pakssal szándékosan tesznek ki minket sugárzásnak az oroszok, hogy a villámokat egy távoli országban generálják ide nekünk, vagy gyakorlatilag akármit, ami egy kicsit tudományos.
Nyilván számodra evidencia, hogy mérgeznek minket a vízzel. Ettől nem vagy hülye, csak simán elhiszed, hogy mivel létezik elegendő mennyiségű releváns infó, ami alátámasztja a hitedet, attól igaz.
2008. 07. 02. 21:10
Anonymus: Sok igazság van abban amit mondasz, ezért mondom hogy: szerintem (is). De még mindíg azt mondom hogy kurva szar irányba megy a világ (nap mint nap tapasztalom, mint ahogy ti is, bevalljátok vagy nem) és ennek okait kutatva elég sok "összeesüvés-elmlet" beleillik a képbe, s összekapcsolódnak a dolgok.
(lucifer= fény hozó)
2008. 07. 02. 21:15
hú de kiba*tt hosszú lett. ha nem haragszol nem olvasom végig.
2008. 07. 02. 21:19
boXeralso: Próbáltam részletes lenni, ha esetleg valakit érdekel. :) Hosszú lenne? Pedig az iratokról például még egy szó sem esett. :))
Mármint ezekről az iratokról:
http://href.hu/x/6888
2008. 07. 02. 21:21
Szerbusz Sodi, én egy vak ember vagyok, és szívesen olvasom a blogod, nagyon jól írsz. Sajnos csak szövegfelolvasó programmal tudok olvasni, ami sokszor nagyon rossz és unalmas minőségű. Megkérhetnélek, hogy a fontosabb, érdekesebb bejegyzéseidet tedd fel mp3-ban is a cikk elejére? Sajnos élvezhetetlen a felolvasó programmal az írásod nagy része.
Köszönöm.
2008. 07. 02. 21:22
lucifer84: már ne is haragudj, de ez sosem működött, mindig voltak az emberiségben vezetők, kizsákmányolók és ingyenélők. Ahogy megvannak a természetben is, van ugye a kakukk aki kihasználja a másik madarat, vannak a bélférgek amik élősködnek a gazdatesten és még lehetne sorolni holnap reggelig. Azt nem nevezném sose normális életnek, hogy mondjuk 14 évesen megmondják nekem, hogy te édes fiam holnaptól 70 éves korodig köveket fogsz hordani. Ezt csinálod reggeltől estig és majd a szomszéd kisfiú lesz az, akinek lehet családja, neked meg azért kell dolgozni, hogy eltartsuk az ő családját. Ez a hangyáknál működik, embereknél sosem működött.
2008. 07. 02. 21:25
hű! sodi! te mindig kiteszel magadért.
2008. 07. 02. 21:32
Vakember: Bár nekem semmi gondom a látásommal, legtöbbször én a saját írásaimat is a SpeakBoard nevű programmal olvastatom fel, hogy ellenőrizzem: rendben vannak-e a mondatok (vagyis az alany, az állítmány, és a tárgy a helyén van-e mindenhol). Úgy gondolom, hogy az elég közel áll az élőbeszédhez. Ha nem ezt használod, érdemes lenne kipróbálnod. Ráadásul szerintem jó gondolat gyorsabbra állítani a felolvasás sebességét, én a SpeakBoard-on belül a 4-es sebességfokozatot szoktam használni.
---
Jelen hozzászólásom első részét próbaként felolvastattam ezzel a programmal egy mp3-ba. Innen töltheted le:
http://jobbstart.hu/vakembernek.mp3
Ez az mp3 egy kicsit lerontott minőség, amikor a program élőben olvas fel, sokkal jobban érthetőek az egyes hangok.
Persze ha szerinted érdemes lenne élőszóban is felolvasni a dolgokat, akkor rendben, meg fogom tenni mostantól az érdekesebb bejegyzéseknél.
2008. 07. 02. 21:46
sodika: kormanyszovivo.hu (ha másra nem is de arra jó) honlapon van egy vakbarát menüpont és ott van egy felolvasó szoftverre link ami az origo szoftverbázisra mutat. Érdemes megnézni azt is, bár a hangja alapján ugyanaz mint a tiéd :)
2008. 07. 02. 21:46
sodika az eselyegyenosegert!!!! :-) *a hozzaszolo itt most elmorzsol egy konnycseppet!!!!*
2008. 07. 02. 21:49
oh bocs, tévedtem, ez a program borzalmas, még informatikusként is. Most próbáltam ki, ti ne tegyétek, használhatatlan.
2008. 07. 02. 21:53
fixpont: ezért nem kéne bántani sodikát. Szóval ez tényleg becsülendő.
2008. 07. 02. 21:54
Én általában az egyetemi jegyzeteket is ezzel szoktam felolvastatni, elvégre a monitor filmnézésre való, nem pedig betűk nézegetésére, hogy kifolyjon a szemed. :))
2008. 07. 02. 21:58
k0zi:
2008. 07. 02. 21:22 :
Szerintem igenis voltak olyan (magas kultúráltságú) civilizációk, ahol működött, és egyáltalán nem kőhordásról beszélek, ahol nem voltak kizsákmányolók, és a vezetők azért voltak a helyükön mert tudták (jó irányba) vezetni a népüket, és a népet szolgálták, nem mint az ujabb korokban amikor a nép szolgálja a vezető(ke)t. Ha nem így lett volna (tehát sokáig nem jó irányba mentek volna a dolgok) akkor már nem lennék itt hanem régen sokkal rosszabb lenne. Ha még egyáltalán valami is lenne....
2008. 07. 02. 22:00
ellenkezoleg, dehogy bantom, megdicsertem, az elso kozepes hasznos cselekedete amiota idejarok :-)))) azert is konnyeztem meg, a meghatodottsagtol!!!
2008. 07. 02. 22:03
"Szerintem igenis voltak olyan (magas kultúráltságú) civilizációk"
Akkor ha egy par peldat lennel szives, jah es azt is hozza kene tenni, hogy akkor miert tuntek el, haltak ki. Most ilyen atlantisz meg majak meg hasonlo bizonyitatlan mesektol kimelj meg.
Amit en tortenelembol tudok a babiloni birodalom nem ilyen volt, egyiptom nem ilyen volt, az okori gorogorszag nem ilyen volt, az okori kina nem ilyen volt, a romai birodalom nem ilyen volt, a perzsak nem ilyenek voltak a makedon birodalom nem ilyen volt ..... tobbet meg nem tudok igy fejbol :) Telleg erdekelne. Meg az is mit jelent a magas kultura.
2008. 07. 02. 22:22
Megneztem peldakent a vilag populaciojanak becsult adatait a "regi korokban".
I.E. 2000 - 35millio fo
I.E. 500 (az atheni demokracia kora) - 50 millio fo
I.SZ. 1 (ez Jezus szuletese nagyjabol) - 200 millio fo
I.SZ. 1000 (~allamalapitas) - 310 millio fo a mai nepesseg 1/20-a
I.SZ. 1900 - 1.6 milliard
I.SZ. 1950 - 2.5 milliard
I.SZ. 1980 - 4.4 milliard
I.SZ. 2006 - 6.4 milliard
A novekedes utemebol latszik, hogy barmilyen hivatkozas akar csak az 1900-as evek elotti barmilyen civilizaciora annak fenyeben hogy ma is ugy kene elni, egyszeruen ertelmezhetetlen.
2008. 07. 02. 22:23
A nepesseg novekedese kontinensenkent: http://tinyurl.com/23juej
EU az egyetlen ami stagnal, sot csokken :-)
2008. 07. 03. 0:29
fixpont: ezek olyan mesebeli birodalmak amikre nincs bizonyíték, mert eltüntették, hogy a nép sose tudjon róla, hogy lehet békében is élni. Shambala, Atlantis, Éden hívhatod ahogy akarod.
lucifer84: ajánlom figyelmedbe a zseniális Gattaca című filmet.
2008. 07. 03. 1:17
Ja igen, Fixpont, az #1-eshez:
És a rendőri biztosítás költségeit még bele sem számoltad :))
2008. 07. 03. 12:52
k0zi:
Olvastam egy pár mondatot róla, de kokrétan nem tudtam összekapcsolni, miért is kapcsolódik ide a Gattaca?
2008. 07. 03. 12:57
"miért is kapcsolódik ide a Gattaca?"
Mert Huxley Szép új világát interpretálja kicsit máshogy. Genetikai alapon válogatják ki a különféle kasztokba tartozó embereket. Ha hajlamos vagy bizonyos betegségekre, akkor nem tölthetsz be bizonyos munkaköröket, stb. Szóval van egy társadalmi hierarchia, amibe bele kéne nyugodni, arról szól.
2008. 07. 03. 13:10
fixpont!
Te miért nem írsz ékezeteket?
2008. 07. 03. 13:10
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Population_curve.svg
Ugrásszerű növekedés a XVII. századtól kezdve.
"A novekedes utemebol latszik, hogy barmilyen hivatkozas akar csak az 1900-as evek elotti barmilyen civilizaciora annak fenyeben hogy ma is ugy kene elni, egyszeruen ertelmezhetetlen."
Nem tudom hogy hoztad össze a kettőt.
Szóval természeti törvény az minnél többen vagyunk annál hülyébbek is, és annál szarabbul kell élnünk?
2008. 07. 03. 13:13
Anonymus:
Értem, akkor jól értelmezem hogy visszaérkeztünk vmilyen formában a nácizmushoz (+judaizmushoz)?
2008. 07. 03. 15:32
lucifer84: nem, csak arról van szó, hogy ami működik 1,5mrd emberre, az nem biztos hogy működni fog 6mrd-ra is. Ha megnézed a történelmet a népességnövekedések mindig egy technológiai váltáshoz kapcsolódnak (vagy új termékhez). Európában például kimutatható a népességben a burgonya megjelenése, amely magas tápértékű viszont igénytelen növény.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.