Még mindig Karácsony
Az áldást sodika küldte 2008. december 26., péntek - 16:32-korCímkék: karacsony kuruc
60 komment
Miután még mindig Karácsony van, ma sem politizálok.
Ugyanakkor ezzel együtt is szeretnék köszönetet mondani a Kuruc.info szerkesztőségének, hogy az elmúlt napokban külön kérés nélkül is annyit tettek a 'Novák Előd-fóbiás ápoltak szigete' című paródiám népszerűsítéséért, hogy két nap alatt az összes tükrözésen majdnem 7000 ember látta (update: Már több, mint 8000, 9000!). :)
És még egyszer: Boldog Karácsonyt mindenkinek. :))
By SoDI






Eddig 60 komment érkezett (
)
2008. 12. 26. 17:11
mákospina..........))))))))))
2008. 12. 26. 17:32
oszlatás van az alkotmány utcában!!!!!!!!!!!!!!
2008. 12. 26. 17:42
Karácsonykor az egy picit furcsa lenne :))
2008. 12. 26. 17:47
remélem mindenki kapott valamit karácsonyra, ha mást nem, akkor trippert))))))))))))))))))
2008. 12. 26. 19:15
A Győzikesót is sokan nézik. Mégis szar. :D
Boldog Karácsonyt. :D
2008. 12. 26. 19:29
,pengi, mi a szar, te büdös náci rasszista geci???))))))))))))hogy gerő ernő verje le a vesédet a recski kőbányában!))))))))
2008. 12. 26. 19:29
Mindegy, sikere van, ez a lényeg :)
Van értelme majd folytatással is jelentkezni :)Ö
2008. 12. 26. 20:21
gaskó pista, és orsós viktor karácsonya:-"viktor, mit mondassz., szopassunk??????
viktor-nem, inkább most te szopjál egy kicsit, mókuci!!!!!!!!!!!)))))))))))))))
2008. 12. 26. 20:37
Te figyumán SoDI, mi lenne ha a következő részben Simon Pereszt és Csintalan Sándort interjúztatná meg a Zorbán, hogy mi is van ezzel a felvásárlós témával, a végén pedig Csinti mindenki nagy örömére megenné a cipőjét és kasztrálná magát? A végén kellene csak egy kicsit animálni végtagot. De ki is írhatnál szavazást hogy mi legyen a folytatás, esetleg küldjenek be ötleteket stb...
2008. 12. 26. 20:40
Nem rossz ötlet. :))
Majd megfogalmazok egy ilyen felhívást :)
2008. 12. 26. 20:48
Vityából hivatásos riportert faragtok lassan :)
2008. 12. 26. 21:44
pedig milyen joképű férfi, brad pitt nemrég plasztikáztatta át az arcát orsós vitykáéra)))))))))))))))))
2008. 12. 26. 22:29
Még mindig nem nyugszik ez a tomcat, maradna legalább kussban, de még annyi esze sincs. Ez már annyira szánalmas, hogy már se nevetni, sem sírni nem érdemes rajta....
2008. 12. 26. 22:39
A Jobbikban jóval nagyobb potenciál van minden téren, eléggé vicces, ahogy Tomcat az ismeretlen, csóró zöldpártjával vergődik. Amibe belefognia ráadásul élete legrosszabb döntése volt.
2008. 12. 26. 22:48
a jobbik tiszta mainstream párt.... bemegy a troger a kocsmába, és cigányozik egy jót. én se vagyok oda a cigokét, de erre pártot építeni.......
2008. 12. 26. 22:51
@ 15
-
Normális vagy te?
A Jobbik, hol épít erre pártot? Mennyit ittál, Broni?
2008. 12. 26. 22:56
Igen, ezt a kérdést talán picit túlhangsúlyozzák.
Amúgy a legtöbb területen meg van a szakértelem, és tehetséges értelmiségi fiatalok képviselik, tehát még akár hiteles is lehetne. Viszont meg kell még tanulnia a "középen" lévők felé is kommunikálnia. Illetve kevésbé ellenségesen bánni a "komcsi múlttal", mert rengeteg csalódott "kádári kisember" van, akik egyébként jó eséllyel látnának alternatívát a Jobbikban.
2008. 12. 26. 23:04
Gyerekek, még 55 percig Karácsony van. :)
Addig no politika :)))
2008. 12. 26. 23:05
Hangsúlyozzák, mert szükség van rá, de még messze nem hangsúlyozzák olyan mértékben, hogy azt lehessen mondani, hogy "a cigányozásra építenek pártot".
-
jobbik.hu <<< Bethlen Gábor program...
csókolom :))
2008. 12. 26. 23:06
Wuppsz, no tényleg. Mindegy mostmár :) Nem biztos, hogy ébren fog érni a Karácsony vége.
2008. 12. 26. 23:08
Azt valóban nem lehet mondani, nem is erre épült. Inkább a rendszerváltásból való kiábrándultságra, ami meg kell vallani, teljességgel jogos.
2008. 12. 26. 23:12
Szerintem az eredeti elvek mellett kell kiállni, csak arra lehet építeni, ha a Jobbik is "felpuhul", akkor elveszíti a szavazóbázisát, mert akkor egy mini fidesz lesz belőle az emberek szemében és akkor minek szavaznának rájuk, abból már van egy. Be kell jutni a parlamentbe és az ottani ténykedéseiknek kell meggyőzni majd másokat, hogy jó dolgok mellett állnak ki és jó ötletekkel állnak elő (nyílván tenni nem sokat fognak tudni mondjuk 5-6%-al). Véget kell vetni annak, hogy "hazudozni" kelljen a szavazatok érdekében, aztán vagy elveszti az arculatát vagy becsapja a választókat és semmiben nem fog többé különbözni a többiektől. Szerintem a cigánykérdés fontos és kézzelfogható probléma, a sima ideológiákra már senki nem fogékony, meg persze a zsidókérdés is, de azt nem feszegetik annyira, mert akkor lehet, hogy még a moszaddal is meggyűlne a bajuk. Azért mártír ott sem akar lenni senki....
2008. 12. 26. 23:19
Ilyen szempontból mindenképp mocskos egy dolog ez a politika. Ezek nem könnyű kérdések.
2008. 12. 26. 23:20
lehet semmi köze a jobbikhoz, de belőlem pld, kitör a röhögés, amikor ugy hetente megjelenik pap lajos sívszebész az echo-tvn, és arról kezd magyarázni, hogy itt tudatos magyaírtás folyik...))))))))))jó, tetűk a gyurcsányék, de azért nem kell hasraesni minden félhülyétől........a kondor kati meg egy nagy komcsi luvnya vót, emlékszek rá, 36 éves vagyok...!!))))))))))
2008. 12. 26. 23:31
A népírtást sokféleképpen lehet elkövetni, nem csak fegyverrel. Az az országvezető, aki semmit nem tesz a lakosság jobb egészségéért, jobb életkörülményeiért, sőt ellene tesz, és aki folyamatosan emeli az abortuszra költhető állami pénzeket, az ugyanúgy népirtó...
2008. 12. 27. 0:01
menjél az usába, ott szoktak abortusz klinikáknál robbangatni vallási fanatikusok...))))))))))))))meg várják az apokalipszist))))))))))))))))
2008. 12. 27. 0:35
Na közben írtam a Karácsony idején történt fejleményekről.
http://sodi.freeblog.hu/archives/2008/12/27/Fele_sem_igaz/
Miután már nincs karácsony, lehet újra politizálni :)
2008. 12. 27. 0:41
"A népírtást sokféleképpen lehet elkövetni, nem csak fegyverrel."
Hat ezzel kb azt mondod, hogy te bizonyos szavakat ugy ertelmezel ahogy akarsz. Csak ha mindenki mindent ugy ertelmez ahogy akar, abbol kaosz lesz, a szavaknak megvan a megfelelo helyiertekuk, Papp Lajos csak kinevetteti magat ilyen kifejezesekkel es azok is akik magyarazni probaljak. Ha sulyos kifejezeseket ott hasznalunk, ahol nincs helyuk, ha minden kis problemat vilagvegenek hazudunk, mit fogunk mondani, amikor tenyleg baj lesz? Igy csak devalvalodnak a szavaink es pusztul a nyelvunk retegzettsege.
-
"Az az országvezető, aki semmit nem tesz a lakosság jobb egészségéért, jobb életkörülményeiért, sőt ellene tesz"
Ez relativ, en azt gondolom a kormany a legtobbet 2002-2003-as osztogatassal artott az orszagnak az 50% beremeles meg a 13. havi nyugdijjal, nem az a problema, hogy elveszik, hanem az, hogy adtak. Akkor bezzeg, senki sem tiltakozott.
-
"és aki folyamatosan emeli az abortuszra költhető állami pénzeket, az ugyanúgy népirtó..."
Ez vilagjelenseg, ugyanis a fiatalok sokkal korabban kezik a sexualis eletet, mint regen (kiveve Endit persze eheheh), es a lanyok igen hamar teherbe esnek. Statisztikai adat, hogy az abortuszok szamanak jelentos reszet 18 evesnel fiatalabbakon vegik, igen sok kozottuk a 16 alatti beavatkozas. Errol nem a kormany tehet. Az, hogy ilyen fiatal 'gyerekek' szuljenek, senkinek sem jo, csak tonkremegy az eletuk, es a gyerekeike is, hiszen ebben a korban az ember meg nem erett a gyermeknevelesre, nem tudja befejezni a kozepiskolat sem stb, emberek mennenek tonkre garmadaval, ha ezt hagynank. A kormanynak nincs valasztasa, ezt meg kell akadalyozni, es mivel ezek meg gyerekek, penzt sem lehet kerni erte (ami felnotteknel jogos lenne), kenytelen megfinanszirozni. En ezt is pozitiv (amde belatom: kenyszerlepes) dolognak konyvelem el. Aki azt hiszi az orszag lakossaga azert csokkent mert nem kenyszeritunk gyereklanyokat szulni, aki itt keresni a problemak miertjet, az nagyon szuklatokoru ostoba ember.
2008. 12. 27. 11:53
Jéé, már erősen 9000 fölött van a nézőszám :-)))
2008. 12. 27. 12:16
Nálam még csak 8999 nézőnél tart. O,o
2008. 12. 27. 12:23
Na igen, de összesen 8 helyre töltöttem fel, nem csak a YouTube-ra. Azok pedig még rádobnak néhány százast :)
2008. 12. 27. 12:27
A kormánynak nem az abortuszt kell támogatnia, hanem a kellő felvilágosító munkát az iskolákban. Érdekes a dohányzásellenes propaganda elfogadott (mivel sokba kerül az ezzel kapcsolatos gyógyítás), az abortusz az persze nem káros, az támogatandó. Nem azt mondom, hogy tilos legyen, de csak fokozottan veszélyeztetett esetekben lehessen élni vele. Rengeteg a műhiba ami ezzel jár és nem csak az a gyerek nem születik meg, hanem sokszor nem is lehet többet már...
2008. 12. 27. 12:37
Valóban, elnézést.
-
Bastinak igaza van, népírtást nem csak fegyverrel lehet elkövetni, hanem különféle intézkedésekkel is... lásd. '32-'33-as ukrajnai éhinség előidézése (hétmillióra saccolják az áldozatok számát).
A tisztességes magyar ember már nem tud megélni abból a pénzből, amit kap, így sokszor, már a második gyermeket is fél bevállalni, mert képtelen azt tisztességesen felnevelni.
Véleményem szerint többek közt ennek is köszönhető az ilyen nagy iramú népességfogyás.
Csak mióta az MSZP van hatalmon, 120 ezer fővel csökkent az ország lakossága. Mondd, mi ez, ha nem népírtás?
2008. 12. 27. 12:44
Wikipédiára annyira szerettek hivatkozni, így most énis ezt teszem...
Népirtás:
"A népirtás vagy genocídium egy bizonyos társadalmi identitáshoz tartozó emberek, vallási közösségek vagy népcsoportok tagjai ellen elkövetett, azok elpusztítására törekvő tömegméretű és célzatos magatartás, szervezett nagyszámú gyilkosság vagy az arra tett kísérlet, súlyos testi vagy mentális sérülés okozása, a csoport életfeltételeinek szándékos megszüntetése (például mesterséges éhínség), olyan intézkedések, amelyek célja a csoporton belüli születések korlátozása, valamint a gyermekek erőszakkal való áthelyezése a csoportból egy másik csoportba."
2008. 12. 27. 12:44
"Mondd, mi ez, ha nem népírtás?"
Természetes népességfogyás, jóformán egész Európára jellemző.
2008. 12. 27. 12:57
Románia:
- 2006. 22 303 552
- 2002. 21 680 974
Szlovákia:
- 2008. 5 455 407
- 2001. 5 379 455
Szlovénia:
- 2007. 2 009 000
- 2002. 1 964 036
Olaszország:
- 2007. 59 337 888
- 2001. 57 110 144
"Természetes népességfogyás, jóformán egész Európára jellemző."
Anyukádnak, azt.
2008. 12. 27. 13:06
Pengető csak a zsidó identitásából következő kötelességét teljesíti. Mi pedig a sajátunkét, nincs ezzel semmi gond, mindenütt folyik a harc, mint az állatvilágban. A gond akkor van, ha Magyarországon a "pengetők" érdekei érvényesülnek. Ez ellen kell küzdeni, hogy ne így legyen és akkor a "pengetők" nyugodtan fröcsöghetnek a szólásszabadság jegyében....
2008. 12. 27. 13:13
Egy szemernyi zsidó indentitásom nincs (mitől is lenne), szóval ezt a kommentet nem tudom értelmezni.
Szépen idemásolod egész Európa népességadatait, és megnézzük, nincs ezzel semmi gond. Nézzük a tényeket.
2008. 12. 27. 13:19
Ahhoz pl. mit szólsz, hogy utáljára 1970-ről 1980-ra emelkedett a népességszám, azóta csökken?
Gondolom erről személyesen gyurcsányferi tehet!
Monnyonle.
2008. 12. 27. 13:22
Terhességmegszakítások száma:
2001: 56 404 (száz élveszülöttre: 58,1)
2007: 43 870 (száz élveszülöttre: 44,9)
IGEN?
2008. 12. 27. 13:29
Mi "igen"?
Szerintem már jópárszor leírtam, hogy mit gondolok a mai "politikai elitről".
2008. 12. 27. 13:31
Az mszp regnálása alatt láthatóan csökkent a terhességmegszakítások száma az élveszülöttek számához viszonyítva. Hol a népírtás? Hol érhető tetten? Ez a kérdés.
Én sem szeretem a politikusokat, az nem is divat ma, de a tényeket szeretem.
2008. 12. 27. 13:42
Nem feltétlenül az abortuszban látom a magyarországi "népirtás" eszközét. Sokkal inkább abban, hogy megpróbálnak egy olyan környezetet teremteni - kissebb, nagyobb sikerekkel - , ahol a tisztességes ember nem tud érvényesülni. Nincsen lehetősége 2-nél több gyereket nevelni, mert a 70 ezres fizetésből nem fogja tudni őket fedezni azzal az anyagi háttérrel.
2008. 12. 27. 16:47
'"Természetes népességfogyás, jóformán egész Európára jellemző."
Anyukádnak, azt.'
Pokmalac azt ugye tudod, hogy amiket irsz az a bevandorlok miatti novekedes, nem pedig a termeszetes nepessegszaporulat. Egesz Europaban csokken a nepesseg es csak bevandorlokkal vagyunk kepesek tartan. Meg az USA-ban is csokken a feher nepesseg (stagnal a szinesboru es jelentosen no a spanyol ajku).
2008. 12. 27. 17:04
Hát igen fixtől megtudhattuk, hogy Románia, Szlovákia és Szlovéna hatalmas bevándorlásoktól súlytott ország. Szinte özönlenek oda az afrikaiak.... :)
2008. 12. 27. 17:11
A masik fundamentalis tevedes, hogy a gyermekvallalas az egydimenziosan penzfuggo, azert nem szuletik gyerek mert keves a penz. Holott ez korant sincs igy, a kifejezetten gazdag orszagok lakossaga is csokken, ok is csak bevandorlokkal tudjak potolni a hianyt. A nepessegkerdes az egesz fejlett vilagot sujtja.
2008. 12. 27. 17:11
Ilyen iramú népességfogyás sehol nincsen!
Magyarországon a bevándolással együtt van ilyen mértékű veszteség... 120 ezer fővel csökkent az ország lakossága, alig hat év alatt... ne próbáld nekem bemesélni, hogy ez természetes!
Hülye vagy fixpont, nem is kívánok veled bővebben foglalkozni.
2008. 12. 27. 17:15
A mertekeken lehet vitatkozni, es az okokon is, de ha megallunk ott, hogy a 'kormany a hibas' akkor inkabb el se kezdjuk, mert ez annyira alacsony szintu es sekelyes vita lenne, hogy csak mosolyogni tudnek rajta. :-)))
2008. 12. 27. 17:19
Mondd csak, ki mást lehet felelős még a törvényhozókon kívül?
2008. 12. 27. 17:25
Eloszor azt kell latni, hogy atalakul a tarsadalom szerkezete, megvaltoztak a noi szerepek, a fiatalok sokkal tovabb tanulnak az iskolaban, a vilag sokkal kiszamithatatlanabb, kevesbe tervezheto, a noi emancipacio a karrier lehetosegek es a szulesbol fakado hatranyok nem teszik a szulest nepszeruve, a csecsemohalandosag nagyon kicsi, igy nincs rakenyszeritve a no sok gyerek szulesere, ezert keson is szulhet hiszen az 1 vagy 2 gyereke szinte biztosan tuleli stb. Ezek mind mind vilagjelensegek, namost ehhez lehet hozzatenni azt, hogy az orszagban milyenek a viszonyok, amelyek sulyosbitjak a helyzetet es akkor el lehet kezdeni gondolkozni, mit kene valtoztatni. Kapasbol el kell torolni a GYES-t es a GYED-et, mert nem valtak be, Mo irrealisan sokat kolt ezekre az intezmenyekre es zero a hatasfokuk. Be kell vezetni, hogy alapesetben a no 6 honapig legyen a gyerekkel, utana menjen vissza dolgozni (sajat kontora termeszetesen addig marad, ameddig akar, csak azt az allam nem finanszirozza), ezen 6 honap alatt a mostani GYED-nek megfelelo 1 evnyi penzt kap. Bolcsodeket kell epiteni, be kell vezetni, hogy a nok akar a munkahelyre is (amennyiben a ceg eleg nagy) vihessek a gyerekuket (ahol kulon erre a celra kialakitott helysegek vannak, szakszemelyzettel).
En is annak a hive vagyok termeszetesen, hogy szulessen sok gyerek, csak azt kell latni a regi csaladmodell mar elavult, az, hogy a nok 2-3 eves gyerekekkel otthon vannak nonszensz, es nem vallt be, es a csaladtamogatas helyett a munkaba illeszkedeset kell tamogatni a noknek, a magyar csaladpolitika rendkivul pazarlo es nagyon kevesse hatekony.
2008. 12. 27. 17:27
En mar az egyetemen de a munkahelyemen is sok diplomas not ismerek, kifejezetten jol keresnek, semmi anyagi gondjuk nincs, 25-30 evesek es _nem akarnak_ szulni (sot, hazasodni sem), ennek semmi kozve a torvenyekhez. Biztosan van olyan reteg, ahol az anyagi forrasok a szuk keresztmetszet, de ez nagyon csunya leegyszerusites, en tapasztalatbol mondom, a mai nok nem igazan akarnak szulni.
2008. 12. 27. 17:54
Ezek a dolgok nem az emberek igényei és az állam "kénytelen" hozzá alkalmazkodni, hanem tudatos tervezés előzte meg:
Dr. Lawrence Dunegan amerikai orvos 1969. március 20-án részt vett egy gyermekorvosok számára tartott szakmai konferencián Pittsburgh-ben, ahol az egyik előadó Dr. Richard Day egyetemi tanár volt. Dr. Day mintegy 80 főnyi orvosokból álló hallgatóságának rendkívüli témájú előadást tartott.
Részletek:
"A családok létszámát korlátozzák. E célból megkönnyítik a válást. Általánossá teszik, hogy az emberek többsége élete során többször is házasodjék. Sokan lesznek olyanok, akik egyáltalán nem lépnek házastársi kapcsolatra. Az úgynevezett "single", vagyis egyedülálló emberek hotelekben fognak lakni, és kollektívan együtt élni. Ez olyannyira megszokottá válik, hogy ezzel kapcsolatban már nem tesznek fel kérdéseket az emberek.
Lényegesen több nő fog az otthonától távol munkát vállalni. Úgy alakítják a munkakörülményeket, hogy sok férfinak a lakóhelyétől távol lévő városokban kelljen dolgoznia. Ez megnehezíti majd a családok együtt maradását. A házassági kapcsolatok kevésbé lesznek stabilak és csökken majd az emberek hajlandósága arra, hogy gyermekeket akarjanak. Ennek eredményeként kisebbek lesznek a családok.
Arra is törekedni fognak, hogy miközben az egyik házastársnak távol kell lennie, sokat kell utaznia, addig a másik az otthonához legyen kötve munkája által. Ez elősegíti a kívánt hatást, vagyis a házastársi kapcsolat elgyöngülését."
2008. 12. 27. 17:57
@Fixpont
Látom a nőknek ezt a fajta viselkedését... viszont nem tudom megérteni.
...meg még azt sem tudom megérteni, hogy ez nem egy olyan gyors folyamat, tehát nem szabadna 6 év alatt ilyen nagyon zuhannia.
-
Van egy oldal, biztos mindenki ismeri...
www.worldometers. info
Current World Population-t nézzétek, milyen iramban nő a világ lakossága... azt hiszem nem igényel különösebb kommentárt.
2008. 12. 27. 18:06
No, de nem a fejlett országok lakossága nő hatalmas iramban. Ennek miértjeiről szintén igencsak hosszan lehetne értekezni.
Egyébként a kormánynál már a szinglikultusz és egyéb társadalmi betegségek is nagyobb népírtók.
2008. 12. 27. 18:13
Bizony... a nem fejlett országokban nő ilyen iramban a lakosság. Mi pedig ezeket az embereket fogjuk "befogadni"... itt is az lesz sajnos, mint Angliában. Minden második születendő gyermeknek az lesz a neve, hogy Mohamed. Szuper.
-
Egyébként, azt tudtátok, hogy megközelítőleg az ország népessége 54 fővel csökkent minden nap (születések, bevándorlások hozzáadva) ?
2008. 12. 27. 18:19
Jó volna-e, ha a mi népünk is egzisztenciális alap nélkül, "agyba-főbe" szaporodna, mint azok ott a létorientált kultúrákban? Nem hiszem, és alapvető kulturális különbözőségek miatt nem is lehetséges. Be kellene valami nem túl jelentős, de stabil és fenntartható növekedést állítani, de elég borulátó vagyok ezt illetően - nem hiszem, hogy a közeljövőben sikerül.
2008. 12. 27. 18:34
"Bizony... a nem fejlett országokban nő ilyen iramban a lakosság."
Ami csak ujabb bizonyitek arra, hogy ez nem csak penzkerdes, itthon is a cigok szaporodnak, pedig ok a legszegenyebbek. Akkor viszont tenyleg el kell fogadni, mas (is) van a hatterben...
2008. 12. 27. 18:48
Nem. Ők azért szaporodnak ilyen mértékben, mert bennük nincsen felelősségtudat. Őket nem érdekli az, ha a gyerek nem írja meg a leckéjét, nincsen rendes ruhája, nem felel meg az alapvető higiéniai követelményeknek... Őket csak az érdekli, hogy majd kapnak egy kevéske segélyt, (ami egyébként nem elég egy gyerek felnevelésére) amiből megtudják majd venni a piát/cigit a boltban. Ha hónap végén elfogy, akkor majd lop, és pótolja a hiányzó pénzt... a gyerekek meg ki vannak szolgáltatva.. nekik is lopni kell, mert nincsen étel, és a nagyobbaktól is ezt látják. Ördögi kör... ez van.
2008. 12. 27. 18:48
A szegeny orszagokban azert nagy a nepszaporulat mert nincs megfelelo orvosi ellatas, nogyogyaszati ellatas, nincs eleg ovszer, vagy a fogamzasgatlas egyeb formai. Szulik a gyerekeket a nyomorba, betegsegekbe, jarvanyokba......beleszulik a korai halalba oket. Nem joszantukbol teszik, vagy nepessegmegtarto szandekekbol, en attol felek.
2008. 12. 27. 18:52
En eleve nem ertek egyet csaladi potlek intezmenyevel, azzal meg aztan plane nem, hogy alanyi jogon jarjon.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.