SoDI és a munkások
Az áldást sodika küldte 2009. augusztus 17., hétfő - 21:30-korCímkék: blog munka sodi
34 komment
Lehet, hogy sokak számára már unalmas, hogy gyakorta elszakadok a közéleti témáktól, azonban a legnagyobb sajnálatomra kénytelen vagyok megvédeni magamat, amikor hazugságok kezdenek el terjedni rólam.
Annak ellenére, hogy én az esetek többségében igyekszem a lehető legpontosabban kibontani a személyiségemet, egyre gyakrabban találkozom olyan rágalmakkal, miszerint lenéző lennék a munkásrétegek irányában.
Ezzel kapcsolatban érdemes szétválasztani a saját életemet, és az egyes ellenfeleim által ebből levont téves következtetéseket azoktól az esetektől, amikor mindössze politikai elemzés gyanánt értékelem bizonyos események szociológiai hátterét. Csak hogy egy példát mondjak: általánosságban illetlen dolog dehonesztálóan nyilatkozni azokról, akik lakótelepen élnek, ugyanakkor az még korántsem lép túl az elemző értékelés keretein, ha valaki rávilágít arra, hogy a komcsik panelrengetegekben produkált országos átlag feletti eredményei elsősorban annak köszönhetőek, hogy ott szokatlan koncentrációban fordulnak elő a – finom eufemizmussal szólva – kevésbé kvalifikált néprétegek képviselői. Vagyis bunkóság leszólni a panelprolikat, de független elemzésnek számít rámutatni, hogy az ő ostobaságuk miatt szív az ország a mai napig bolsevik vezetés alatt.
Akinek pedig nem inge, ne vegye magára.
Ilyen módon tehát ha én egy igénytelen sátánista összejövetelről számolok be, akkor kizárólag ebben a kontextusban értelmezendő, amikor a közelben álló szocialista kockaházról lealacsonyító jelzők használatával értekezem, elvégre kétségbevonhatatlan tény, hogy egy frekventáltabb, polgáribb negyedben hasonló gyalázat – már csak a lakók összetétele okán is – teljességgel elképzelhetetlen.
A felülreprezentáltság tényének egyszerű megállapítása viszont még egyáltalán nem számít általánosításnak.
Ennél még egyszerűbb kérdés, amikor a magyar munkásokat önmagukért kiállni képtelen bérrabszolgaként jellemzem. A legkevésbé sem vagyok képes belátni, hogy mi a probléma ezzel, miközben Tamás Gáspár Miklóstól kezdve Bogár Lászlón át Morvai Krisztináig igen széles társadalmi támogatottsággal rendelkező kör nyilvánítja ki folyamatosan, hogy a magyar dolgozót kizsákmányolják, és a vele szemben elkövetett egyik legnagyobb bűn, hogy a gyenge szakszervezeteit, és általános munkaigénytelenségét egyesek a világ előtt hatalmas komparatív előnyként kommunikálják.
Attól még, mert valamivel kapcsolatban elhangzik egy jelző, még korántsem biztos, hogy ez pejoratív értelemben történik.
De lépjünk is tovább. Hasonló, gyakran visszatérő rágalom velem szemben, hogy én állítólag munkaundorral küszködő, a kemény munkát lenéző semmirekellő lennék. Nos, ennek már önmagában kiváló cáfolatát nyújtja a lakásmaffia-ügyem kiindulópontja, ugyanis éppen egy komplex informatikai fejlesztőmunkámból bontakozott ki az egész bonyodalom. A néhány százezres archiválási munka kapcsán merült fel állítólagosan már eldöntött tényként, hogy a tanár úr irányítása alatt lévő alapítvány megkapja egy vidéki kastély üzemeltetési jogát, melynek keretében egy múzeumot alakít ki benne a Kulturális és Örökségvédelmi Minisztérium megbízásából. Ez jó 10 évre rendszeres munkalehetőséget biztosított volna számomra a kapcsolódó informatikai –és marketingmunkálatok koordinálásáért cserébe. Az a tény, hogy én hatalmas kedvvel és lelkesedéssel vetettem bele magam ebbe a munkába, szívességből még pénzzel és jelzálog vállalásával is megtámogatva az átmenetileg elakadt projektet, eleve kizárja, hogy munkakerülő attitűddel lennék jellemezhető.
Igenis inspirál a kihívásokat jelentő kemény munka, amennyiben rendesen megfizetik. Az, hogy én elsősorban a kötetlen munkaidőben végezhető, projekt-jellegű elfoglaltságokat keresem, a legkevésbé sem zárja ki ezt, elvégre vannak olyan személyiségek, akik úgy képesek a leghatékonyabban értékeket teremteni, ha nem állnak mögöttük munkaidő-fetisiszta (vagyis voltaképp rejtetten marxista) hajcsárok, hanem ezek a szoros és folyamatos kontroll helyett mindössze az eredményeket várják el megrendelői minőségükben, a ráfordított munkaórák értelmetlen számonkérése nélkül.
A napi akár 10-12 óra munkavégzést is örömmel vállalom, amennyiben megfelelő ellentételezést várhatok cserébe. De feleslegesen nem vagyok hajlandó elpazarolni az energiáimat.
Amióta felépült a modern világ, az igazán nagy értékek a hatástöbbszörözés segítségével jöttek létre, vagyis azok számítanak a társadalom kiemelkedően értékes tagjainak, akik ezen a módon képesek egységnyi erőfeszítéssel kellően sok embertársukat kiszolgálni. A hangsúly tehát a szolgálaton van, nem pedig az önmagáért való erőfeszítésen.
Ha nem áll rendelkezésre a hangrögzítésre, és ennek tetszőleges sokszorosítására alkalmas technológia, Elvisből soha nem lett volna sztár. És ugyanez igaz a Facebook 23 évesen dollármilliárdossá váló alapítójára is. Őrültség lenne bármelyiküktől is elvitatni a teljesítményük mögött álló kemény is kitartó munkát, ugyanakkor azzal is pontosan tisztában kell lennünk, hogy ez csak egyetlen komponense volt a sikerüknek.
Én éppen a fenti felismerés alapján (miszerint a szorgalom önmagában kevés az eredményesség eléréséhez, hiszen párosulnia kell annak a tudásával is, hogy milyen irányba érdemes fordítani az emberben feszülő alkotó energiákat) döntöttem úgy, hogy a korai erőpazarlás helyett inkább egy olyan felkészülési szakasz mellett teszem le a voksom, mely könnyebben teremti meg az indulás utáni exponenciális növekedés, de legalábbis a fokozott munkahatékonyság esélyét, mint egy átlagos időtartamú tanulás.
Van egy sziklaszilárd hitem, miszerint egy ember teljesítménye elsősorban élethossz vonatkozásában értelmezhető, melynél így értelemszerűen felesleges rövidebb szakaszokat önkényesen kiragadni, akár azon az alapon, hogy még csak arról tudunk. Ezzel az állásponttal persze lehet vitatkozni, de a lényeg akkor is az marad, hogy ha én távlatokban szeretném embertársaim javát szolgálni, az még korántsem számíthat jellemhibának. Elvégre a célom a minél nagyobb és teljesebb szolgálat, ezt pedig szerintem inkább értékelni illene egy fiatalban.
By SoDI





Eddig 34 komment érkezett (
)
2009. 08. 17. 21:34
ELSŐ!
2009. 08. 17. 21:34
MÁSODIK!
2009. 08. 17. 21:35
RISE, SON of DIVINE ISRAEL!
2009. 08. 17. 21:47
NEGYEDIK!
2009. 08. 17. 21:52
Öööö....izé: ÖT
2009. 08. 17. 21:56
Sodi,'azze! Ennyit senki nem olvas el!
2009. 08. 17. 21:57
Unatkoztam a buszon, mert sokat utaztam, oszt kihasználtam, hogy van laptopom. :)
Ennek az eredményét láthatjátok fentebb.
2009. 08. 17. 21:58
"az ő ostobaságuk miatt szív az ország a mai napig bolsevik vezetés alatt"
Mikor veszed már észre, hogy a te Jobbikod épp annyira bolsevik mint az MSZP? Kicsit még nemzetieskednek meg demagogizálnak, de egy az egyben ugyanaz, és egyre nagyobb hányadát vonzzák át (milyen meglepő módon) az MSZP szavazótábornak. A következő elkúrás a te és hozzád hasonlók lelkén fog száradni.
A munkakedvedhez meg annyit, hogy mi az alapján ítélünk, amit látunk. Azt látjuk, hogy konkrétan nincs semmilyen értelmes munkahelyed, sem annak a célja, hogy a közeljövőben legyen. Annak idején ígérted, hogy szeptembertől elkezdesz egy informatikusi gyakornoki program keretében dolgozni. Nézegettél már párat? Voltál már interjún? Az a tippem, hogy nem.
Nem bölcselkedni zsodrák, hanem kicsit gondolkozni és cselekedni.
2009. 08. 17. 22:00
Endre, itt az ideje, hogy megtudd az igazságot apádról.
2009. 08. 17. 22:08
IsmeretlenJoAkaro: Azt ígértem, hogy szeptembertől megnézem, hogy vannak-e ilyen programok.
Augusztusban hülye leszek, most nyári szünet van.
---"a te Jobbikod épp annyira bolsevik mint az MSZP"
A nemzeti oldalról jövő szociális gondolat is szociális gondolat. Ezt az égvilágon nem vonja kétségbe senki.
2009. 08. 17. 22:13
Látod. És ismered a mondást: "Kis szocializmus kis elkúrás, nagy szocializmus nagy elkúrás." Nagyon remélem, hogy a Jobbik nem kerül a hatalom közepébe.... mert ők kurva nagy szocializmust csinálnának ide...
2009. 08. 17. 22:26
Nagyon egyszerűen működsz te IsmeretlenJoAkaro. Kedvenc fideszed mitől nem bolsevik, élen Kövér Lacával és Csintalan Sancival? Teli van a fidesz bolsival de te amolyan "amerre a szél fúj azirányban megyek" emberke lehetsz, ezért nem veszed ezt a tényt figyelembe. Elárulok egy nagy titkot, a Fidesz is egy rakás szar lesz, nem véletlen nem volt előrehozott választás, mivel fosnak tőle hogy ők is lejáratják magukat, sokkal kényelmesebb ellenzékben semmittenni, pofázni mint ennyi idő és gyakorlatkiesés után egy 1998-nál sokkal nehezebb helyzetben átvenni a kormányzást.
2009. 08. 17. 22:34
Én inkább rólad mondanám, hogy egyszerűen működsz Birkakúró. Ezt az érvet már legalább tizedszerre dobod felém, aztán mikor elmondom az álláspontom visszahuppansz egy picit, aztán pár héttel később megpróbálod megint, hátha akkor sikerülni fog.
De mivel látom, hogy most is ez a helyzet, elmondom megint: A fidesz is tulajdonképpen egy szociáldemokrata párt, ezért teljesen igazad van abban, hogy tele van komcsikkal, de összességében még mindig sokkal piacbarátabb elveket képviselnek mint a magyar politikai paletta többi része. Ezért ha most lennének a választások, én rájuk szavaznék, de ez közel sem jelenti azt, hogy Csintalan Sanya vagy Kövér Laci a "kedvenceim" lennének. Tudom, kicsit nehéz a dobozon kívül gondolkoznod, de fogadd el, hogy itthon sajnos nincs jobboldali párt, csak egy rakás baloldali. Jellemző, hogy Bokrost is libsizitek, holott pl a brit parlamentben talán a labour képviselők közül is kilógna bal irányba, a toryk meg egyenesen megbotránkoznának rajta.
2009. 08. 17. 22:38
Nyugi, IsmeretlenJoAkaro=sodika=balfasz.
2009. 08. 17. 22:42
Húha te amolyan piacbarát vagy? Nem tudom mennyire tűnt fel de nálad valószínűleg okosabb közgazdászok is azt mondják hogy többek között ez a szemlélet torkollott a mostani válságba. Jól be is avatkoztak a piaci folyamatokba államilag, amolyan bolsevik módon. Ülj le, egyes.
2009. 08. 17. 22:45
14.: á nem, ismeretlenjoakaro valójában Bokros Lajos és Rogán Antal közös gyermeke.
2009. 08. 17. 22:46
A mostani "válság" a piac önkorrekciós folyamata, az igazi elkúrást pont az állami beavatkozás fogja okozni mint annó a nagy gazdasági világválságkor. Ami a szabadpiaci szemlélet számlájára írható, az az elmúlt kétszáz év példa nélküli jóléti növekedése. Ami a különféle szocializmus (nemzeti, kommunista, stb) számlájára írható, az több millió halott és jópár háború. Igazán szép mérleg.
Az okos közgazdászok alatt gondolom a Bogár László féléket érted. Én inkább a Nobel-díjas Milton Friedmannek hiszek, olvasd el miket írt a korábbi világválságról.
2009. 08. 17. 22:47
A haldoklás másik neve az, hogy önkorrekció? :)
2009. 08. 17. 22:48
sötét......................................
2009. 08. 17. 22:54
RISE!!! SON of DIVINE ISRAEL, RISE!!
2009. 08. 17. 22:59
Nevezhettek sötétnek és gúnyolódhattok rajtam, ez eléggé pontosan illik a mostani posztod témájához is, sóder. Beszélsz munkáról, beszélsz lehetőségekről, gyártasz hatalmas elméleteket, de a végén akkor is egy kis senki maradsz, aki képtelen lesz kiemelkedni a középszerű létből, amiből olyannyira ki akarsz törni. Beszélsz arról, hogy a válság aranybánya annak, aki ért hozzá, ehhez képst fogadni mernék, hogy még egy petákot sem kerestél rajta. Pedig most lehetett részvényeket shortolni, majd longolni, kerestek rajta sokan egész szépen, nekem is csurrant-cseppent pár fizetésnyi onnan, hogy tudtam mikor mit kell csinálni.
Az a csodálatos, hogy nevetgélhettek az "ostoba zsidókon", szörnyülködhettek azon Bogárral, hogy Kádár eladta az országot 78-ban a multiknak, a vége akkor is az lesz, hogy szépen lassan eltűntök a süllyesztőben, és nem értitek hogy miért. Pedig olyannyira átlátjátok a világot, annyira keményen fel bírjátok gyújtani a zsidók lábtörlőjét vagy hozzávágni a buzihoz a tojást.
A szomorú csak az, hogy én tudom, hogy pár éven belül pontosan e miatt a szemlélet miatt leszek kénytelen elhagyni ezt az országot sok-sok fiatallal egyetemben, a következő diplomámat is egy külföldi egyetemen leszek kénytelen megcsinálni, mert az itthoniak szart sem érnek. Bizony zsodrák, a te 4 egyetemi diplomád szart sem fog érni, külföldön ezeket max a WC-ben tudnád használni. És ezeket a problémákat egyáltalán nem akarod meglátni, mint ahogy a saját életedben sem akarod meglátni, hogy mennyi téren jársz vakvágányon. De remélem egyszer rájösz és akkor még menthető lesz.
2009. 08. 17. 23:00
kivertem.
2009. 08. 17. 23:06
gyere kislány szól a tam-tam
ma egy kicsit kibuktam-tam
2009. 08. 17. 23:08
Éééés, hogy legyen egy releváns hozzászólásom is:
...
..ahhoz először elolvasom...
2009. 08. 17. 23:08
IsmeretlenJoAkaro a mai napi produkcióddal leküzdötted magad Rendőr(R) szintje alá, amihez csak gratulálni tudok. Teljesen felesleges elolvasni a kommentjeidet, valami hihetetlen hogy milyen szellemi homályról árulkodnak. Egyszer azt mondod hogy a Fideszre szavaznál mert az a leginkább piacbarát és legkevésbé szocialista (a fideszes hírTV-n naponta kb. 1000-szer mondják el hogy az MSZP-ben és az SZDSZ-ben semmi szocialista szellemiség nincs, csak a piac érdekeit tartja szem előtt), másszor meg lehordod Bogár Lászlót, aki Orbánnak volt az államtitkára és gazdasági ügyekben mindig behívják a fideszes tévékbe. Vagy most a fideszre szavaznál, de nem hiszel nekik, vagy hogy van ez?:-))))))
Nagyon homály vagy bocsika....
2009. 08. 17. 23:13
IsmeretlenJoAkaro:
De hiszen én nem is akarok külföldön dolgozni.
Soha.
2009. 08. 17. 23:14
"Beszélsz munkáról, beszélsz lehetőségekről"
ÉS LUSTA VAGYOK. :)))
Ezen fogok majd ősztől változtatni.
2009. 08. 17. 23:22
Ha nem érted amiket írok, akkor valóban ne olvasd el a kommentjeimet. Sajnos úgy veszem észre, hogy minden korábbi erőlködésem ellenére a te világod dobozokból épül fel. Van az Orbán doboz, van a zsidó doboz, van a szadesz doboz, van a mi dobozunk is Morvai Hisztikével és így tovább. Amikor egy ember mond valamit, akkor megpróbálod ezeket a dobozokat annak megfelelően egymásra pakolni, hogy a mondandó leképződjön a te világodra, és ha ezek összeütköznek, egyből kiáltasz, hogy baj van.
Csak sajnos a világ legtöbbször úgy épül fel, hogy rendkívül nehéz leképezni a dobozaidra, ezért segítek. El kell ismételnem, hogy attól még hogy a fideszre szavaznék nem azt jelenti, hogy feltétlen támogatójuk lennék, egyszer már leírtam, hogy egy párt aktivistája és szavazója messze nem ugyan az. Ami Bogár Lászlót illeti, coming outolnom kell, hogy az ő munkásságát nem ismerem annyira, csak tudom, hogy ti nagyon szerettek az ő nevével dobálózni. Ennek hatásra néztem és hallgattam meg néhány előadását, de azokban annyi butaságot mondott, hogy eléggé elásta magát a szememben. Mint mondtam, Milton Friedman az én szememben ezerszer inkább közgazdász mint ez a faszi. Tisztában vagyok vele, hogy Bogár pozícióban volt a fidesz kormányban, mégis a fidesz gazdaságpolitikája sokkal inkább piacelvi volt (hála istennek) mint kommunista.
"a fideszes hírTV-n naponta kb. 1000-szer mondják el hogy az MSZP-ben és az SZDSZ-ben semmi szocialista szellemiség nincs, csak a piac érdekeit tartja szem előtt"
Akkor az biztosan így van. Ha van kedved belemehetünk ebbe is, szívesen elmagyarázom neked is és a fideszes tévének is, hogy miért van gyakorlatilag ma tervgazdálkodás Magyarországon. De mondom, igazából értelmetlen, mert ezt a hozzászólást is úgy fogod belepakolni dobozaidba, hogy a te leegyszerűsített, fekete-fehér világodba beleférjen. Gondold csak azt, hogy zsidó vagyok vagy sötét. Igazából nem érdekel mit gondolsz rólam, nem magam miatt járok ide. Szerencsére ahhoz elég sikeres az életem, hogy ne a te véleményedre adjak ilyen téren :)
2009. 08. 17. 23:30
"nem magam miatt járok ide"
Ja hogy te itt felvilágosító munkát végzel, és szellemed csodás zsengéit akarod megosztani a sötétség teremtményeivel. Bocs ezt nem tudtam. Bizonyára okosabb vagy Bogár Lászlónál és az említett nyugati kormányoknál.
/*ásít*/
2009. 08. 17. 23:42
A detroiti autógyárak is könyörögtek a kongresszusnak hogy nehogy beavatkozzon, majd ők kikorrigálják magukat! :-))))
2009. 08. 17. 23:46
IsmeretlenJoAkaro, olvass egy kis Pozsonyit!
2009. 08. 17. 23:51
Nem kikorrigálni kellett volna magukat, hanem hagyni őket csődbe menni az összes gyenge, életképtelen céggel együtt. De mára ennyit holnap korán kelek.
Pozsonyit nem ismerem, csak a nevét hallottam eddig, de szeszes kedvéért olvasok tőle majd :) Jó8 mindenkinek
2009. 08. 17. 23:55
"Nem kikorrigálni kellett volna magukat, hanem hagyni őket csődbe menni az összes gyenge, életképtelen céggel együtt."
Ezek a fránya életképtelen cégek, mint a General Motors...
Ne menj aludni, folytasd még, olyan jókat mondasz!
2009. 08. 18. 7:16
Ha indexzsidó lennék, azt írnám, hogy kapitalista buzi. Mivel nem vagyok indexzsidó, inkább iszom egy kávét, amit PÉZÉ vettem.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.