Csalás?
Az áldást sodika küldte 2008. február 28., csütörtök - 17:05-korCímkék: csalas nepszavazas
55 komment
Egy kedves harcostársunk küldte az alábbi figyelmeztetést.
Nekem nincs információm a dologról, ha így igaz, ahogy írja, akkor valóban érdemes lesz odafigyelni.
VIGYÁZZATOK, népszavazási trükk!
Nem árt, ha új csalási technikáikra felkészültök, mert a jelenlegi hatalom fél és ezért mindenre képes!
Vigyázzatok!
A 2008.03.09-i népszavazáson 3-féle színű szavazócédula lesz: zöld, fehér és lila. DE az egyes színekhez nincsenek hivatalosan hozzárendelve a kérdések!!! Ez azt jelenti, hogy előfordulhat, hogy pl. 2 különböző színű szavazócédulán ugyanaz a kérdés fog állni, vagy akár mindhárom cédulán is!!
Ezért ELLENŐRIZNI KELL, hogy
- 1. mindhárom színből kapjatok szavazócédulát szavazáskor
ÉS- Mindhárom kérdésből kapjatok szavazócédulát!
- Ha valamelyik nem stimmel, azonnal jelezzétek ott helyben, még mielőtt a fülkébe vittétek volna a szavazólapokat!
- És jegyőkönyveztessétek a hibás szavazócédula adást.
Ha csak gépiesen az "IGEN"-eket x-elgetitek, és nem nézitek meg, hogy mire adjátok a voksotokat, könnyen értékes szavazatokat veszíthetünk el!
Kiss-Dobos László
http://honlap.extra.hu
By SoDI
Update #1: Pengető beküldte a megfejtést :)
Baromság.
- tandíj -fehér
- kórházi napidíj - lila
- vizitdíj - zöld
K*rvára hivatalos.
Úgyhogy ez most egy mellékvágány volt.
Mitagadás, a jobboldalon néha van ilyen is. :)
Update #2: Azért mégse ilyen egyszerű a kép!
Az OVB a választási iroda javaslatára febr. 6.-án úgy döntött, hogy a szavazatszámlálás megkönnyítése érdekében a tandíj, a vizitdíj és a kórházi napidíj eltörléséről szóló kérdésekről más-más színű szavazólapon lehet voksolni. Csak jegyzőkönyvben rögzítette azonban, hogy a lila, a fehér és a zöld színű szavazólapokhoz konkrétan melyik kérdés kapcsolódik. Ez nem tekinthető garanciális jellegű hatósági kötelezvénynek. Az esetleges hibás szavazólapok megkérdőjelezhetik a választások tisztaságát.
- Forrás: innen
Tehát azért csak VIGYÁZNI!!!





Eddig 55 komment érkezett (
)
2008. 02. 28. 17:42
Baromság.
tandíj -fehér
kórházi napidíj - lila
vizitdíj - zöld
K*rvára hivatalos.
2008. 02. 28. 17:53
Na, akkor ez bukta.
Köszi az infót.
Csinálok is egy update-et.
2008. 02. 28. 17:59
De most komolyan a fideszes OVB tagok szerintetek nem nézik a papírokat? Vagy a választókörösök?
Minden szarral megetetitek mostmár egymást??? Hihetetlen.
2008. 02. 28. 18:04
"szerintetek"
Ne használj többes számot, én így fogalmaztam:
"EGY (...) harcostársunk küldte"
"Nekem NINCS információm a dologról"
"HA így igaz"
2008. 02. 28. 18:10
"Csak jegyzőkönyvben rögzítette azonban, hogy a lila, a fehér és a zöld színű szavazólapokhoz konkrétan melyik kérdés kapcsolódik."
MN
Ez persze a Magyar Nemzet szerint aggályos, szerintem meg hivatalos.
De aki nem olvassa el a kérdéseket meg is érdemli!!!!!
2008. 02. 28. 18:12
Te is megérdemled, hogy átbasszák a fejed, meg azt is, hogy milliókat fizess tandíjra, okostojás.
2008. 02. 28. 18:16
Aki milliókat fizetne ebben a most bevezetett rendszerben tandíjra, annak nincs sok helye a felsőoktatásban.
2008. 02. 28. 18:17
Na bazmeg...
Most már utána nézek, mi az igazság.
Ha megvezettél Pengető, meghalsz.
2008. 02. 28. 18:18
UTÓLAGOS KÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS milliós összegek
Nem lehet lakásod, helyette fizetheted majd ezt.
2008. 02. 28. 18:19
Még 1000 féle sápot be fognak vezetni, még nincs vége a sarcolásnak. Ebben a szociszadi kormány nagyon is kreatív.
2008. 02. 28. 18:22
Nem vezettelek meg.
Szerintem ha ennek kimondását (vagy hogy mondjam) jegyzőkönyvbe vették, akkor az hivatalos.
Akik meg szeretnek arra vadászni, hogy hol vágják át őket, azok meg ráparáznak.
De kérdem én. Ha kiadtak volna erről valami hivatalos közleményt, akkor nem vetődött volna fel az ötlet???? Hát ezek mindenre képesek - ezt hallgatom. Nem mindegy, hogy hivatalos-e?
Úgy szeretném, ha az emberek elolvasnák a kérdéseket!!!! :)))
2008. 02. 28. 18:22
Az utólagos képzési hozzájárulást LÁTSZÓLAG elvetették ugyan, de HA a népszavazáson NEM az igenek győznek, akkor bevezethetik azt is. :(
2008. 02. 28. 18:23
88 te melyik országban élsz? Itt ugyanis ilyen most nincs. A fiktív, várható "sarcokról" pedig nincs népszavazás.
2008. 02. 28. 18:27
Sodika. Ha az igenek győznek akkor meg 30-as állami keretszámok lesznek a többi meg költséges. Ez is egy megoldás.
2008. 02. 28. 18:29
A legviccesebb egyébként az, hogy a kérdések "jövő év januárjától" szöveggel végződnek.....
Nyernek az igenek, és háromnegyed év múlva eltörlik a vizitdíjat meg a napidíjat. Addig meg körbe lehet hugyozni a Kossuth teret.
2008. 02. 28. 18:29
"Ha az igenek győznek akkor meg 30-as állami keretszámok lesznek a többi meg költséges"
Na azt merjék megcsinálni!
Égnének is az autók, ezt hidd el.
És nem annyi, amennyi az MTV-nél.
Neem, ilyet nem mernek :D
2008. 02. 28. 18:30
A többségnek fel se tűnne, az egyetemre készülőknek pedig egy igen kis csoportja hajlamos csak a rombolásra. Több lesz a "krónikás" hahaha.
2008. 02. 28. 18:31
"Nyernek az igenek, és háromnegyed év múlva eltörlik a vizitdíjat meg a napidíjat. Addig meg körbe lehet hugyozni a Kossuth teret."
Ez egy jogi kényszerűség sajnos.
De lényegtelen, mert nem a kérdésekről szól a népszavazás, hanem a szó legszorosabb értelmében elSÖPRŐ népakaratról!!
2008. 02. 28. 18:33
"A többségnek fel se tűnne"
Ha erről szólna minden, dehogynem.
"az egyetemre készülőknek pedig egy igen kis csoportja hajlamos csak a rombolásra."
Szolidaritás is van a világon.
"Több lesz a 'krónikás' hahaha."
Nem gúnyolódni, nekem erről papírom is van...
2008. 02. 28. 18:33
Hát akkor mondok még egy jogi kényszerűséget:
A népszavazás a kérdésekről szól. "jogi kényszerűség"
(najó, pártpolitikai hatalomjátszmáról is, de igazából nem nagyon)
Nem söprés lesz, hanem pisálás.
2008. 02. 28. 18:36
Mindenre képesek, ezt hidd el, ami sarc ma téged nem érint, holnap majd fog. Akkor már késő lesz kapálóznod ellene. Ennyire nem vagy szolidáris azokkal, akik NEM TUDJÁK KIFIZETNI azt a tandíjat?????
2008. 02. 28. 18:36
Ha az MTV ostroma a cipzár lehúzása volt, akkor valóban, ez lesz a pisálás. :P
2008. 02. 28. 18:36
De most arra még mindig nem kaptam választ, hogy hogyan lesznek szelektálva a papírok, hogy a fideszes választóköri megbízott csak a színeket lássa hogy különbözőket adjon, az mszp-s meg csak a kérdéseket lássa, hogy ugyanolyanokat adjon???
2008. 02. 28. 18:37
Hallottátok? Orbánnak megint elgurulhatott a gyógyszere, mert szerinte puccs van :D Pff, ezek minden nap alul tudják magukat múlni. Nincs az a mély szint, ahova egy csepp hatalomért ne ereszkednének.
2008. 02. 28. 18:38
"Ennyire nem vagy szolidáris azokkal, akik NEM TUDJÁK KIFIZETNI azt a tandíjat?????"
Nem HISZI el, hogy vannak ilyenek, mert SZERINTE aki nem tudja kifizetni, az egyszerűen egy lusta gyökér. Ezt sugallja ugyanis a szadesz propagandája.
2008. 02. 28. 18:38
De szolidáris vagyok. Majd kinyomtatom nekik a szoctámigénylési űrlapot. De csak ha a két-három havonta (szoctámból) számítógépet újítók nem nyúlják le az összeset.
2008. 02. 28. 18:39
""Ha az igenek győznek akkor meg 30-as állami keretszámok lesznek a többi meg költséges"
Ne a FIDESZ-ből induljatok ki, ez az ő módszerük volt.
2008. 02. 28. 18:40
ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ!!!!
IGEN!!!
"A kormány puccsot hajt végre a NÉP ellen!!!"
ÉS A NÉPNEK JOGA VAN EZT A PUCCSOT VISSZAVERNI!!!
mááááááááááárcius 9!!! :DD
2008. 02. 28. 18:41
Ond: A Fidesz NEM csökkentette az állami helyek számát, csupán kibővítette az összlétszámot a költségtérítésesekkel.
2008. 02. 28. 18:42
Sodikasodika.
Nem ezt sugallja a szadesz, TE szeretnéd, hogy ezt sugallja, könnyebb lenne gyűlölni.
DE HA TÖRTÉNETESEN EZT SUGALLNÁ, akkor sem hinném el. Persze hogy vannak akik nem tudják kifizetni, pedig az egyetemen a helyük. Utóbbit bizonyíthatják (máris kaptak ösztöndíjat), előbbire meg beadhatják a szoctámot mondjuk. Esetleg felveszik a diákhitelt. Ugyanis eredetileg ilyesmire lett kitalálva.
2008. 02. 28. 18:47
A Diákhitel lakhatásra, KAJÁRA, és tankönyvekre lett kitalálva.
Nagyrészt én is ebből az utóbbi kettőre költöm.
Ösztöndíj:
És ha egy jó képességű, de szegény gyerek már éppen a 16%-ba esik?? Akkor ő menjen el téglát pakolni egészen nyugdíjig?
Ha éppen kiesik a felső 15%-ból, akkor dubjuk ki rögtön a szemétbe?
Szoctám:
Ha a tandíj havi összegének megfelelően növekedne országszerte az összege, akkor ez valóban megoldás lenne, azonban erre nincs semmilyen bizonyíték.
2008. 02. 28. 18:49
Ond, miért görcsöltök ti MINDEN nemzeti ünnepen, A HATALOMÉRTl
Na mivan, pengető belépett a szadeszbe????
Hazafiak, értelmiségiek, gondolkodók, hallgatók és leendő hallgatók!
NE legyél birka, aki csak várja a sült galambot tátott szájjal, mert akkor semmi sem fog történni az iskolai uzsora ellen!
Tenni kell a tandíjnak nevezett, Európában példátlanul nagy arányú tudás-adó ellen! Szorít az idő, de nem lehet feladni! Plakátolj, beszélj ismerőseiddel és menj el szavazni!
Ne dugd a fejed a homokba, hanem tegyél végre a saját jövődért és az utánad jövőkért! Ez egy értelmiségi legfontosabb feladata, ideje végre teljesíteni is.
A pártok úgyis csak a saját zsebükkel vannak elfoglalva, egyiktől se várj megoldást, csak egymásra számíthatunk! HA akartak volna tenni a tandíj ellen már erélyesen léptek volna! Senkit se tévesszen meg a cirkusz és a "parasztvakítás".
Egyenlőre mi állunk rosszul, úgyhogy MOZDULJ MEG TE IS! Minden egyes ember számít. Mindössze pár ember, párszáz forinttal sokra képes, de kérd a helyi HÖK támogatását is! Biztos nem fognak elutasítani. Tehát nem lehet kifogás pénz vagy emberhiány, csupán akarni kell és sikerülni fog, akár egyetlen nap alatt is.
Pár plakát kiragasztásával is tucatnyi embert szólíthatsz meg. Egy tucatnyival százakat is!
Kisebb figyelemfelkeltő akciók is csak segíthetnek, ehhez csupán némi fantázia kell, pár ember meg egy délelőtt. Tandíj ellenes pólót pedig minden egyetemen osztogattak és biztos maradt még most is, tehát ez sem akadály. Tanácsokkal és ötletekkel szívesen szolgálunk e-mail címünkön.
Az utolsó héten és napokban a leghatékonyabb a kampány, tehát NINCS késő!
MOZDULJ MEG, CSELEKEDJ!
2008. 02. 28. 18:52
A 2002-es mszp kampányban a "több pénzt az embereknek" meg "nem lesz gázáremelés, mennyi időre ígérjem meg, 15 évre?" meg a "23 millió román vendégmunkás" és a "lop-stop" az mi volt ha nem hangulatkeltés és demagógia, ??????
2008. 02. 28. 18:55
Az, ha valaki kiáll az igazáért, ha valaki szolidáris az utána jövőkkel tandíj ügyben, miért gyűlölködés?
Meg amúgy is. Aki se hideg se meleg, az milyen ember már pengető? Polkorrekt kismajom mint te.! XD
Én tudom hogy megy ez : okoska elolvassa a hvg-t meg hasonlókat, és az alapján alkot "saját véleményt".
2008. 02. 28. 18:56
-
Hagyjuk a faszságaidat.
Csak annyit jegyeznék meg, hogy a Fidesz nagyon okosan kampányol, nincs mindenhol az arcunkba tolva a plakát, PONT AZÉRT, hogy ne menjen el az emberek kedve az egésztől... Erre jössz te és megfejeled? Gyerünk.
"iskolai uzsora" :DDDD
2008. 02. 28. 19:01
88 vicces vagy.
Én is sejtem felétek hogy megy ez. Az ember nem olvas semmit, még rosszabb esetben csak a szélsőjobboldali fülesmagazinokat (igen a szinvonalat kívántam érzékeltetni) és úgy alkot saját véleményt.
Az is valami :DD
Sodi, te mennyit zabálsz az 50 kilóddal, hogy a diákhitelt meg a szoctámot is ÁLLÍTÓLAG arra költöd???
2008. 02. 28. 19:10
Pengető: Sokat eszem, és jókat.
Eszem annyit, mint bármelyik kövér zsíros disznó. :))
(Az az 50 kiló különben pontosan 68, de ez lényegtelen.)
Nem azért vagyok sovány, mert nem eszem, hanem azért, mert egyszerűen ilyen a testalkatom.
2008. 02. 28. 19:21
Pengető, fiatal létedre hogy lehetsz ilyen birka hogy beszopod a kormánypropagandát egy az egyben? EHHEZ AZTÁN KURVÁRA ÖNÁLLÓAN KELL GONDOLKODNI
Különben NEM szélsőjobb. A szélsőjobb az, aki vadkapitalizmust akar - a kedvenc pártod, az szdsz.
2008. 02. 28. 19:21
Tehát ezt az összefüggést, hogy mennyit eszel, és hány kiló vagy, én még hírből sem ismerem.
Simán megeszek minden nap ebédre egy szép nagy Gyros tálat, ami azért önmagában egy ezres. És akkor a nap közbeli állandó nassolgatást (szendvics, péksütemény) nem is említem.
10-ből 8 ember kurvára elhízna, ha annyit enne, mint én, ezt hidd el :DD
2008. 02. 28. 19:32
Sodi. Te hidd már el, hogy leszarom. :D Természetesen a lelkiismeretfurdalás nélkül nem réászorulóként felvett szoctámodról beszéltem. Nem a kilóidról, nem a kajáidról.
Az azért ÉRDEKES, hogy a multkor még mennyire meg kellett gondolni hogy vegyél-e egyáltalán szendvicset a büfében.... Megint elszóltad magad, nagy lábon élsz, de mindegy is ez. Hagyjuk.
nuel. Nem vagyok én fiatal. :D A kormányra meg a propagandájára meg szarok.
Tényekkel kell foglalkozni. Nem a blődségekkel.
2008. 02. 28. 19:36
Azt gondolom a minőséget egyféleképpen lehetne biztosítani a felsőoktatásban, ha már ezt pénzügyi alapon akarják megvalósítani (és nem a költségvetést kipótolni). Ezt pedig átlaghoz kell kötni. A "jó" féléves eredmény (3.51-es átlag felett) vagy e felett nem kell fizetni, alatta igen. Ha mindenki felette van, akkor nem marad ki senki és nincs olyan, hogy az összlétszám valamilyen százaléka, akkor is, ha mindenki 4.5-5.0 között van. Akkor annyi tizedesig nézik, hogy ki lehessen választani a felső 15%-ot? Marhaság. Aki tanulni megy oda, az ne fizessen, aki meg lébecolni, az fizesse meg a "melegedést". 3.51-ért tanulni kell, de nem kell vért hugyozni, elvégre tanulni megy oda az ember, nem tönkretenni magát....
2008. 02. 28. 19:41
"3.51-ért tanulni kell, de nem kell vért hugyozni, elvégre tanulni megy oda az ember, nem tönkretenni magát..."
Ezt még én is támogatni tudom.
3.51 alatt tessék szépen fizetni.
2008. 02. 28. 19:45
Sőt, 0.5 értékenként lefele sávosan növekedjen az összeg.
Megfelelő árstruktúrával beszedhető közel ugyanannyi, mint a mostani rendszerben, és épeszű ember AZT már tényleg nem ellenezhetné.
Csak ezek a férgek rohadtul nem akarják ám megérteni, hogy nem arról van szó, hogy nem látjuk azokat a problémákat, amikről az SZDSZ beszél (lószart nem látjuk), csak éppen a MÓDSZEREIKKEL nem értünk egyet, mivel azok kivétel nélküól nemzetellenes görénységek!!!
2008. 02. 28. 19:46
Államadósság:
2001- év végén 7.719 milliárd forint.
2003- év végén 10.587 milliárd forint.
2007 első negyedévében több mint 15.000 milliárd forint.
A szocionisták kevesebb, mint 5 év alatt 7.000 MILLIÁRD forinttal adósították el az országot? A szocialisták kevesebb mint 5 év alatt annyi hitelt vettek fel, hogy mostanra a teljes ország adóságát megduplázták (összesen tehát mostanra 15.000 Milliárd forint lett az államadósság)
Az ország egy évben 1.200 Milliárd forint kamatot fizet. Csak kamatot! Kamatgyarmat vagyunk!
A teljes egészségügyi reformnak nevezett (valójában: felszámolás, kórház bezárás, orvosi kutató-fejlesztő központok, egyetemi karok, azaz "agyak" megszüntetése, műtétek megnyirbálása, várakozási sorok kialakítása, eü dolgozók elbocsátása) összesen 40 Milliárd forint megtakarítást hoz a kormánynak?
Na ennek fényében gondoljuk végig, hogy a szocialisták eladósítása miatt a kamatok fizetése nem hagy pénzt a korházaink finanszírozására. Ezért zárják be most egy anyavédelmi központot is (SM).
Na de ez jól van így?
Jól kormányoznak a szocialisták?
Bárki, ismétlem bárki jobb lenne mint a szocionista kormány. Ténykedéseiket pedig AZONNAL kellene felfüggeszteni. Nem a fidesz érdekében. A mi saját érdekünkben.
Aki a szocialista szdsz kormányt támogatja, a gyermekeink eladósítását támogatja. Szégyellje magát aki nagyapa létére az unokái jövöjét kurje el. És miért? Mert gyülölködésre hangolta a szocionista média. Hát bravó.
2008. 02. 28. 19:59
Természetesen lehet finomítani a dolgot, hogy minél rosszabb az eredmény, annál többet fizessen. Ráadásul ez biztosítja a szelekciót is, mert ha valaki nagyon hülye (vagy lusta), akkor már annyit kell fizetnie, hogy inkább otthagyja. Akinek meg apuka ennek ellenére kifizeti, hát fizesse.
Ez nem a pénzbeszedésről szól, számomra ez világos. Arról szól, hogy a zsidókat ez nem korlátozza a továbbtanulásban, minket viszont igen, a pénzhiány okán. Ő meg fizetve akkor is elvégzi, ha sötét, mint az éjszaka, hiszen lényegtelen az eredmény, mivel úgyis ismeretség alapján választhat egy rakás léhűtő állásból, ahol még jól is fizetnek. Vannak már 25-éves felügyelőbizottsági tagok, politikusok, önkormányzati képviselők, meg a multik sem érzik meg, ha lébecolnak ott néhányan. Nem kevés ilyet ismerek, nekem is felajánlották már, hogy vegyek egy felügyelőbizottsági helyet 5 évvel ezelőtt, akkor 3 millába került volna, de háromnegyed év alatt megtérült volna. De én ilyet nem csinálok, egy zsidó nyílván rögtön lecsapott volna rá. Na ez a különbség. Nekem nem mindegy hogyan keresem a pénzt....
2008. 02. 28. 20:05
88: Ezt mindenütt így csinálják, ahol a kormány engedi (nálunk direkt így alakítja). A vicc az, hogy mindig azok kényszerítik ki a kamatemelést, akik aztán adják a kölcsönt is a kikényszerített magas kamatra. A spot piacon úgy tologatják az árfolyamot, ahogy akarják. Most nyílván azért erősödik a forint, mert felkészülnek az kötvényeladásra, ha esetleg mégis bukna a kormány. Ha a népszavazás után semmi káosz nem lesz, megy minden tovább mint most, akkor újra gyengiteni fogják, még egy kis kamatemelésre játszva...
2008. 02. 28. 20:05
Szép álom de mi is történne ekkor?
"Jólvan kollega, kap egy négyest, hogy ne kelljen fizetnie, pedig hülye mint a seggem, de nem baj."
Esetleg ellenkezőleg??
"Kedves kollégák! Nem kaptunk pályázaton kutatási pénzt. Kérném, hogy buktassanak orrba-szájba, hogy legyen pénze az intézménynek. Köszönöm. A dékán."
Szerintem ALAP, hogy százalékolni kell VALAHOGY.
2008. 02. 28. 20:21
Éppen a második eset, amit írtál, biztosítja a kemény követelményeket. Mert ha akar az egyetem pénzt, akkor követelnie kell. A legtöbb helyen már úgyis tesztek vannak, mint Amerikában, ott nem lehet azt mondani, hogy karó, pedig hibátlan. Egyébként is keménykedni szoktak ugyan a tanárok, de az arcátlan csalással buktatás nem jellemző. Azért két egyetemet én is elvégeztem, tudom milyenek, egy egyetemi tanár nem fogja a presztizsét eljátszani, hogy pénzt csináljon az egyetemnek...
2008. 02. 28. 20:24
Pontosan.
Ha teszt van, nem lehet kibaszni egyetlen vizsgázóval sem.
2008. 02. 28. 20:33
HA teszt van. Az egyetemi tanár presztízse meg mondjuk így: nem garancia.
Ha (csak elméletben is) az intézmény jól jár, ha buktatgat, ott valami bibi van, ez csak a hülyéknél vitatéma.
Ettől nem lesz magas szinvonal. (Na meg a tesztektől sem.)
2008. 02. 28. 20:38
Aha, attól nő a színvonal, hogy nem buktatgatnak, nehogy kiessen és akkor nem fog fizetni. Szerinted ez növeli a színvonalat? Hol végeztél, torna-földrajz szakon? :)
Ha nem tűnne fel a jelenlegi fizetős magán felsőoktatási intézmények a legalacsonyabb szívonalúak. Egy valamit is magára adó munkaadó szóba sem áll olyan végzettségűekkel (ld. GDF). Ez természetes is, hiszen nem rúgnak ki senkit, hogy dőljön a lé... Szerintem vedd fel mégegyszer a "Logika" c. tárgyat, nem ártana ismételni....
2008. 02. 28. 22:15
Te hülye vagy... Ha kifordítod az álláspontomat olyasmire ami nem az, akkor persze könnyebb érvelni ellene...
Nem, ettől nem nő a szinvonal, mint ahogy nem is állítottam.
Ha viszont az egyetemnek elemi, anyagi érdeke a buktatgatás, az nem rendszer.
De az a vicc, hogy ugyanarról beszéltek, mint ami be lesz vezetve.
Csak éppen most fizet mindenki, és a legjobbak visszakapják, sőt többet (ösztöndíj), aztán egyre kevesebb az ösztöndíj, aztán meg ha gyengébb vagy, te vagy minúszban. Lényegében ugyanazt mondjátok, csak ez a rendszer mondjuk így visszaosztásos, meg esetleg (lehet, hogy (én nem tudom) szigorú az a 15%. Ennyi.
Csak nem egy fix tanulmányi eredményhez, hanem évfolyamátlaghoz kötik.
Kicsit igazágtalan is lenne. Mondjuk egy BME-n mekkorát kell izzadni egy hármas átlagért, és mondjuk az ELTE mit tudom én melyik szakán meg mennyire ciki, ha nincsenek legalább hármasaid???
Ilyen elemi szempontokat nem bírtok végigzongorázni, gyorsan megcáfoltok, kiröhögtök valamit amit persze nem mondtam. Ez is jó valamire.
2008. 02. 29. 8:07
ELEMI SZEMPONT :
NINCS PÉNZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A Csongrád megyei Öttömös általános iskolájában tanítok. Az itteni szegény családok tudják: mivel a településen nincs munkalehetőség, gyermekeik számára az egyetlen út a tanulás. Ez nagyon jól működő iskola, a tőlünk kikerülő tanulókat szinte minden esetben felveszik abba a középiskolába, ahová jelentkeznek, és ott meg is állják a helyüket. Ámde hiába végzik el jó eredménnyel a gimnáziumot vagy szakközépiskolát, a szülők nem tudják majd kifizetni utánuk az egyetemi tandíjat. Ezek a gyerekek el fognak veszni. Most egyébként azok a politikusok kardoskodnak leginkább a tandíj mellett, akiknek anno nem kellett fizetniük a tanulásért. Kíváncsi lennék, ha kellett volna, most hol tartanának. Felháborítónak tartom egyébként a kormány azon véleményét, hogy a vidéki iskolákban nincs megfelelő színvonal. Nézzék meg a mi felvételi statisztikáinkat és kiderül, hogy ez nem igaz.
2008. 02. 29. 8:14
Már most sem telik rá, de még emelni akarják mindhármat.
A népszavazás céljaiért a Nagycsaládosok Országos Egyesülete már a többletterhek bejelentése, 2006 tavasza óta küzd. Tárgyaltunk, egyeztettünk, két nagy létszámú békés utcai megmozdulást is szerveztünk. Gyermekeinket féltő kiáltásainkat a kormányzat nem hallotta meg. A civil világnak, de a lakosságnak is egyetlen hatásos eszköze maradt, a közvetlen demokrácia alkalmazása, a NÉPSZAVAZÁS.
A tandíj, a vizitdíj és a kórházi napidíj bevezetése családellenes. Különösen a két vagy több gyermeket nevelőket érinti hátrányosan és halmozottan sújtja a gyermeküket egyedül nevelőket. Bérből és fizetésből élők számára pártállástól függetlenül lehetetlen akárcsak rövid ideig is két vagy több gyermek tandíját párhuzamosan kifizetni. Bérből és fizetésből élők számára a kórházi napidíjat fizetni táppénzből felér egy anyagi csőddel.
Az egészségügy és az oktatás fizetőssé tétele rendkívül kedvezőtlenül hat a gyermekvállalási kedvre, fokozza minden korosztály kilátástalanságát és egyre nagyobb számban külföldre taszítja gyermekeinket.
A Nagycsaládosok Országos Egyesülete ezért a tagságán túl minden magyar választópolgárt, családban élőket és egyedülállókat, anyagi gondokkal küzdőket és jó módban élőket egyaránt arra hív, hogy március 9-én szavazzanak három igennel. Külön kérjük azokat a választópolgárokat, akiknek a vizitdíj, a tandíj és a kórházi napidíj megfizetése nem jelent gondot, hogy a igen szavazatukkal fejezzék ki szolidaritásukat az érintett családok és egyedülállók iránt.
dr. Szabó Endre
N.O.E.
elnök
2008. 02. 29. 9:27
Azért figyeld meg hogy akik Friedman és Hayek társadalomellenes baromságait istenítik, a maguk hasznára teszik : ugyanis ők a zsidótőke zsoldosai. Gondolok itt ilyen hírszerzőkre, meg hasonlókra.
És semmi mérsékelt kritikára nem vevők, én már mondtam egyiküknek a Keynes-i elveket és a korporatív államot, de arról azt hirdetik : nem hatékony. Pedig az. Csak ott, éppen az osztálybéke céljából, az extraprofit mint olyan, ki van zárva.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.