Segélyezés
Az áldást sodika küldte 2008. június 23., hétfő - 15:20-korCímkék: cigany segely
95 komment
avagy tézis bazmeg...
Elöljáróban annyit szeretnék leszögezni, hogy én valóban azt a klasszikus, viccbeli kört képviselem, aki erőszakos, segélyen tengődő cigányt szó szerint még csak fényképen látott, így személyes élmény híján mindössze olyan külső szemlélőként vagyok képes elemezni a problémát, ahogyan a közel-keleti öngyilkos merénylők ügyét is.
Hogy ez erősíti, vagy épp ellenkezőleg, gyengíti a tárgyilagos objektivitásom esélyét, nyilván nézőpont kérdése, azonban hinni szeretném, hogy az ember képes lehet helyesen elemezni szociológiai problémákat anélkül is, hogy rablás áldozataként járt volna már a testében bicska pengéje.
Azt pedig külön is szeretném jelezni, hogy a legkevésbé sem vagyok kíváncsi az olyan véleményekre, melyek párhuzamot kívánnak vonni köztem, és egyes, segélyen élő társadalmi rétegek között. Aki ugyanis nem bírja felfogni, hogy egy tanuló nem a lábát lógatja, hanem a tanulás a munkája, az agyilag egyszerűen egy kupac fos szintjén van.
Történt egyszer, hogy összeültek a nagy társadalmi gondolkodók jobbról és balról, meghányavetették az egyes érveket, majd a nagy közös, kollektív tudat kidobta a megoldást: felül kell vizsgálni a segélyezési rendszert. És akkor minden jó lesz.
Politikai világlátásától függetlenül mindenki boldog volt, hogy végre ráakadtak arra az átokra, amiből minden rossz eredt. Nosza, munkára kell ösztönözni a léhűtőket, és akkor minden egy csapásra megoldódik, örök fényesség köszönt a tájra, a bénák eldobják mankóikat, a vakok látni fognak, a némák szája szóra görbül, halleluja.
Mennyivel jobb lesz hát, ha mindenki bedobja a maga részét a közösbe, elvégre Kádár alatt sem volt senki, aki a társadalom vérét szívta volna. Mindenkinek volt munkája, és mindenki nagyon hasznos volt.
- Bele is döglött a gazdaság ebbe a nagy „hasznosságba”.
Ha van valami, amire megtanítottak minket a szocializmus évtizedei, hát az egyértelműen az volt, hogy a teljes foglalkoztatottság elmebeteg lázálom, és elképzelni sem lehet nagyobb pazarlást a tartósan veszteséges szociális foglalkoztatásnál.
Mert bizony, barátaim, sziklaszilárd tény, hogy aki munkája nyomán nem képes legalább a minimálbérnek megfelelő hozzáadott értéket megtermelni, annak a foglalkoztatása gazdálkodói oldalról kész őrültség. Ezt pedig nem én mondom. Ha valaki vitatni akarja a fenti megállapítást, az tegye meg Bokros Lajos professzor úrnál, akinek a közgazdasági szakértelmét - ha a jogos politikai ellenérzésektől elvonatkoztatunk - remélhetőleg senki sem vonja kétségbe.
És itt most teljesen mellékes körülmény, hogy Bokros úr konkrétan a minimálbér megszüntetése mellett hozta fel a fenti érvet, ez ugyanis szemernyit sem változtat azon, hogy ez az igazság.
- Van tehát egy széles kör, akiket nem lehet gazdaságosan elhelyezni főállásba sehova.
Miután pedig a részmunkaidő intézménye Magyarországon nem realitás, marad a közmunka.
Ezzel kapcsolatban csak egy kérdésem lenne. Hogyan lehetséges az, hogy azokban a falvakban, ahol most rendeletileg munkavégzéshez kötötték a segély kifizetését, sorra arról panaszkodnak az érintettek, hogy a polgármester soha nem hívja be őket közmunkára, ám most ennek ellenére bélyegzi őket naplopóknak?
Tán nem csak az az oka ennek, hogy nincs elég forrás a bérükre, és a járulékaikra? Ó, hát csak nem? Nincs pénz foglalkoztatni őket, de ők a hibásak, amiért a lábukat lógatják? Hogy is van ez?
Mondhatjuk erre persze, hogy az önkormányzat így is rengeteg pénzt ad ki segélyekre, ennek a kiadásnak pedig joggal várja el az ellenértékét. Felejtsük el egy pillanatra, hogy ennek jelenleg nincs jogi alapja, és fogadjuk el ezt a szemléletet.
Nos, tudnunk kell, hogy az egy főre jutó segély összege átlagosan a minimálbér feléhez közelít, számoljunk tehát az egyszerűség kedvéért 25 ezer forinttal. (Nyilvánvaló, hogy csak az egy főre eső részt nézhetjük, elvégre a családi pótlék előfeltételeként már nem a munkát, hanem az iskolába járatást kell meghatározni, de erről majd máskor írok részletesebben).
Adott tehát 25 ezer forint segély, mely összeget 9-1 arányban állja az állam és az önkormányzat. Ez utóbbi helyi hatáskörben nyilvánvalóan csak saját részének várhatja az ellentételezését, elvégre, ha valamire az állam célzott támogatást ad, akkor azt nyilván nincs joga felülvizsgálni a faluvégi pityipalkónak. Adott tehát 2500 forint érték, amivel kapcsolatban megkövetelhetjük a munkát.
55000 forint nettó minimálbérrel, havi 20 hétköznappal, és 8 órás munkanapokkal számolva 343 forintos, minimálisan elvárható órabért kapunk. Vagyis a kiosztott segélyekért cserébe alig több, mint havi 7 órányi munkavégzést várhatunk el. (2500 / 343 Ft = 7,2).
Legyen mondjuk havi 8 óra.
- Mondjuk minden hétvégén délelőtt tíztől délig söprögessen egy kicsit.
Hogy ebben hol jelenik meg az a „nevelő hatás”, ami arra épülne, hogy a gyerek látja otthon minden reggel, amint apu éppen fölkel, és elindul dolgozni, nem igazán értem, de nyilván ez is csupán az én hibám.
- Lehetséges megoldások?
Megoldás lehet például:
- az állam visszavonja a 90%-nyi támogatását a segélyekhez, és így az önkormányzatoknak meglesz a teljes erkölcsi alapjuk arra, hogy elvárják a teljes összeg ledolgozását
Miután helyi szinten soha nem fog összejönni annyi bevétel, amiből ez a megoldás finanszírozható lenne, így nyilván teljességgel kivitelezhetetlen.
- az állam elrendeli a teljes összeg ledolgozását minden munkaképes segélyezettnek
Ehhez nyilvánvalóan elő kellene teremteni az így megvalósuló munkavégzés járulékait is. Ez pedig igen erősen megdobná azokat a jóléti kiadásokat, melyeket éppen le akarunk faragni.
- az állam elengedi a közmunkák terheit, és elvárja az egy főre jutó segély teljes összegének a ledolgozását
A hatás egyértelmű. Hirtelen nagyon megszaporodna a közmunkások száma. Azok a fizikai dolgozók, akik eddig be voltak jelentve, tömegesen válnának közmunkásokká. Az eredmény hatalmas összegben kieső járulékbevétel, vagyis többe kerül majd a rendszer, mint annak előtte.
- Valódi megoldás?
Miután a fentiekben illusztráltam, hogy az együgyű, demagóg megközelítések által kidobott óvódás megoldások miért nem jelentenek gyógyírt semmire, talán érdemes kicsit komolyabban is hozzáállni a témához.
Elsőként nézzük meg, hogy mi az a probléma, amit orvosolni szeretnénk.
- Sokan segélyre rendezkedtek be
- Emiatt kialakult a megélhetési szülés intézménye
- A probléma így hatványozottan újratermeli magát
- Az egyre erősebben felboruló egyensúly miatt megromlott a vidék közbiztonsága, és az iskolai fegyelmezés kérdésében is egyre súlyosabb problémák merültek föl (létezik „cigánybűnözés”, ha valakinek ez így jobban tetszik)
Ez a négy pont sorban egymás következménye, ám nyilvánvaló, hogy az értelmes polgárt érdemben csak az utolsó pont zavarhatja, elvégre egy magyar emberben kell lennie annyi büszkeségnek, hogy a putrisor lakóival kapcsolatban soha ne érezzen egy hangyányi irigységet sem. Az ő magánéletük az ő magánéletük.
Az első három pontot tehát mindössze olyan mértékben kell befolyásolnunk, amennyire a 4-es pont hatásainak enyhítése ezt szükségessé teszi.
Összegezzük tehát, hogy mit tudunk...
Tudjuk, hogy a 4-es pont az okozatoknak csupán felszíni tünete, és bár fontos a tünetkezelés is, önmagában semmit sem ér, ha közben a betegség folyamatosan megújítja a problémát.
Tudjuk továbbá, hogy az első három pont egyenesen következik egymásból, tehát ha képesek vagyunk ezek közül bármelyiket semlegesíteni, akkor a láncban utána következő jelenségek is megszünnek, vagy legalábbis erősen enyhülnek.
Haladjunk tehát sorban.
- 1-es pont (túl sok segélyezett)
A legtöbben az 1-es pontot tartják minden baj forrásának, azonban, miután fentebb kimutattuk, hogy rengeteg ember van, akinek a foglalkoztatása sokkal több költséggel járna, mint haszonnal, már tudjuk, hogy ez a kérdés valójában sokkal kisebb gondot jelent, mint gondolnánk.
Már ha egyáltalán problémát jelent, ugye.
Mert akármennyire is tény, hogy Tamás Gáspár Miklós kommunista, és akármennyire is próbálja ez alapján a tény alapján Tóta W. Árpád minden egyes mondatát bolsevik propagandának beállítani, ettől még bizony igaz marad kedvenc filozófusunk azon megállapítása, miszerint „a mai technika mellett már egyáltalán nem kell mindenkinek dolgozni, hanem a népesség nagyobb része nyugodtan foglalkozhat önmegvalósítással, meg az élet élvezetével”.
Ha pedig valaki esetleg kételkedne ebben, az gondoljon csak utána. A kommunizmus a dolgozó proletáriátus érdekelsőbbségére épülő eszme, jelszava szerint „mindenki szükségletei szerint, és mindenki képességei szerint”, vagyis egy valódi kommunista elfogadhatatlannak tartaná a munkaképes korú (és tanulmányain már túllépő), ám semmittevő felnőtt emberek életvitelének a támogatását. TGM imént idézett megállapítása tehát nem lehet kommunista propaganda.
És igencsak kevés érv ellene annak a világba böfögése, hogy ez „tézis, bazmeg”.
Éhen halni ugyanis nem hagyhatunk senkit, mert ha mégis, akkor onnantól aztán félhetünk kilépni az utcára, az éhezők késeitől tartva.
- 2-es pont (megélhetési szülés)
Ez már valóban súlyos probléma, viszont szerencsére felvidéken már megszületett rá a gyógyír, így nekünk elég átvenni onnan.
A szlovák családtámogatási rendszerben ugyanis - amennyire én tudom - csupán az első három gyerek után jár az állami támogatás, a negyedik felnevelését már saját zsebből kell állnod. Miután pedig mindannyian nagyon boldogak lehetnénk, ha a hazai demográfiai adatokat a háromgyerekes családmodell általánossá válása javítaná fel, azt hiszem, egy ilyen változtatás a tisztességes emberek többségét a legkevésbé sem érintené érzékenyen.
A már megszületett, avagy már megfogant gyerekek után persze embertelenség lenne megvonni a támogatást, azonban felmenő rendszerben minden további nélkül bevezethető lenne ez a fajta korlátozás.
- 3-as pont (újabb bűnöző generációk)
Miután a gyermeknevelési segélyezés rendszerének megreformálásával valószínűleg sikerül lelassítani az arányok súlyos felborulását, meg kell oldani, hogy az így kezelhető szintre beálló emberanyag minél nagyobb hányada integrálódjon a gazdaságilag, illetve társadalmilag hasznos emberek közé.
Ehhez értelemszerűen azt kell elérni, hogy általános jelenségként ne fordulhasson elő a tanköteles korú emberek iskolakerülése. GYES csak annak, aki iskolába járatja a gyerekét, ha pedig ezt tartósan elmulasztja, állami gondozás.
Ez kétség kívül remek gondolat. Ezt kell tenni.
Sőt, vannak itt még remek ötletek. Például a mexikói modell.
...akkor kapnak szociális segélyt, ha a gyerekek rendesen járnak iskolába, sőt a segély mértékét az is befolyásolja, hogy a gyerek milyen eredménnyel tanul. A jobban tanuló gyerek szülei többet kapnak, érdekük tehát, hogy a gyerek otthon is megfelelő körülmények között tanulhasson.
Azt hiszem, egy ilyen rendszer ellen itt sem tiltakozna senki.
- 4-es pont (bűnözés)
Hajrá Gárda! :D
No meg ez az előző pontoktól elkülönítve már csupán nagyon száraz rendőrszakmai kérdés.
- Konklúzió
Mint láttuk, bár a jelenlegi formájában a szociális rendszer valóban fenntarthatatlan, azonban sokszor egészen máshol van a probléma gyökere. Hiába próbálják egyesek másként beállítani, valójában senkinek sem érdeke olyan emberek foglalkoztatása, akik így csak még több pénzbe kerülnének. Elvégre ez itt egy piacgazdaság, nem Kádár szoci világa. Viszont igenis elejét kell venni a megélhetési szüléseknek, valamint meg kell akadályozni a jelenlegi problémák újratermelődését.
Ha a szülőkkel nem megy, vagy legalábbis túl sokba kerülne, akkor legalább az új generáción keresztül.
By SoDI
Kapcsolódó:





Eddig 95 komment érkezett (
)
2008. 06. 23. 16:05
"azonban hinni szeretném, hogy az ember képes lehet helyesen elemezni szociológiai problémákat anélkül is, hogy rablás áldozataként járt volna már a testében bicska pengéje. "
Tudod, mi az a szalmabábérvelés?
--
"Azt pedig külön is szeretném jelezni, hogy a legkevésbé sem vagyok kíváncsi az olyan véleményekre, melyek párhuzamot kívánnak vonni köztem, és egyes, segélyen élő társadalmi rétegek között. Aki ugyanis nem bírja felfogni, hogy egy tanuló nem a lábát lógatja, hanem a tanulás a munkája, az agyilag egyszerűen egy kupac fos szintjén van. "
Tudod, mi az a hamis dilemma?
2008. 06. 23. 16:16
Hát ha szerinted én sarkított véleményekre hivatkozom, akkor nosza, árnyald...
2008. 06. 23. 16:33
Szerintem nagyon túldimenzionálod ezt a dolgot.
Itt mindössze annyiról van szó, hogy aki munkaképes és eddig naphosszat nem csinált semmit, úgy kapta a zsetont,
az ezentúl tegyen valamit a közösségért, és úgy kapja ugyanezt a zsetont.
2008. 06. 23. 16:36
Azért tűnik túldimenzionálásnak, mert a leegyszerűsítés ellen küzdök. :))
2008. 06. 23. 16:37
Akkor jó. Én általában a felesleges túldimenzionálás ellen szoktam :))
2008. 06. 23. 16:57
".... Aki ugyanis nem bírja felfogni, hogy egy tanuló nem a lábát lógatja, hanem a tanulás a munkája, az agyilag egyszerűen egy kupac fos szintjén van. "
Sajnos ott csúsztatsz, vagy inkább azt nem bírod felfogni, hogy mi nem azt mondjuk, hogy a tanulónak nem a tanulás a dolga, hanem azt mondjuk, hogy te ennek SEM teszel eleget. Hanem "majd beosztom az időmet" (meg az állam pénzét) cimszóval zabálod az egyetemi erőforrásokat és persze a szoctámot is...
Szóval a hamis dilemmán túl, biza itt is sikerült szalmabábozni is, vagy pedig csak egyszerűen agyilag egy kupac fos szintjén vagy. Retorikailag megyjegyzem.
______
Biztos én a te kategóriád szerint nem tartozom az értelmes polgárok közé (na ez még nem baj, mert a te kategorizálásaid úgyis nagyon viccesek), de engem biza az is zavar, hogy vannak olyan - egyébként ha lenne lehetősége, akkor munkaképes - emberek, akik segélyre rendezkedtek be és ezért ontják a gyerekeket. Ez ugyanis éppen a segélyezési rendszer makroszintű köhögései, és így az erről való cikkezés miatt már baromira nem a magánügyük. Az, hogy te ezt összefűzöd a bűnözéssel, és ettől válik közüggyé az egész, elég ostobaság. A bűnözés eléggé egy másik probléma, hiszen a "segélyért elvárt közmunkától" miért is változna meg ez a helyzet??? De mondjuk látom arra már neked sincs megoldásod, mint ahogy a gárdának sincs - majdnem azt mondtam h a menetelésen kívül, de láthatóan még azt sem tudnak rendesen.
2008. 06. 23. 17:19
Pengető: "zabálod az egyetemi erőforrásokat"
Az egyetem erőforrásainak zabálása teljességgel értelmezhetetlen fogalom, miután léteznek különeljárási díjak.
A saját időmet pedig, igen, én osztom be.
"a segélyezési rendszer makroszintű köhögései"
Óóó, ha makroszintű probléma akkor gondolom az lenne rá a makroszintű megoldás, hogy legyünk megint a vas és acél országa, és akkor mindenkinek lesz munkája. :DD
Viccen kívül: éppen azt próbálom elmagyarázni, hogy a teljes foglalkoztatás őrült lázálom, a szociális foglalkoztatás pedig esztelen pazarlás, pénzkidobás.
Ehhez pedig egyenesen Bokros Lajos professzor úr egyik megállapítását hoztam fel.
"A bűnözés eléggé egy másik probléma"
Nem igaz.
Legtöbbször az bűnözik, aki frusztrált.
Legtöbbször az frusztrált, aki mélyszegény.
Legtöbbször az mélyszegény, aki nem kap elég segélyt.
2008. 06. 23. 17:22
Ja és a bűnözéssel kapcsolatban én azt mondom, hogy annak tüneti kezelése a rendőrség (NO MEG A GÁRDA :))))))) dolga, minbdenki másnak tehát ennek az okait kell kezelnie, mert elsősorban ez az igazán fontos.
Vagyis a 4-es pont azért nem hangsúlyos, mert a 2-es és a 3-as pont már enyhítette :))
2008. 06. 23. 18:46
Sodi sajnálom, de te hülye vagy. Olyan dolgokra reagálsz, amit én nem vitattam, nem állítottam.
A teljes foglalkoztatottság valóban lázálom, de ebből nem következik, hogy nem is kell arra törekednünk, hogy minél több embernek legyen (nem szociális!) munkája. (minél több adófizetővel a valóban így/úgy munkaképtelen rászorulók normális, ha úgy tetszik nem frusztráló segélyezésének megoldása is könyebbé válik.)
Megint hamis dilemma. Attól, hogy aki tud, az igenis dolgozzon lehetőség szerint (ne pedig a.:_ indokolatlanul segélyen éljen vagy b.:_ ne az ált. államnak/önkormányzatnak költséges (egyetlen funkcióval: a létezésével bíró) közmunkát végezzen), még nem azt jelenti, hogy teljes foglalkoztatottságra törekszem, __munkahelyteremtésre__ azonban kétségkívül szükség van. (az, hogy alacsony a foglalkoztatottságunk és ez nem jó, alapesetben nem is kérdés, szóval nem is értem a dolgot)
"Viccen kívül: éppen azt próbálom elmagyarázni, hogy a teljes foglalkoztatás őrült lázálom, a szociális foglalkoztatás pedig esztelen pazarlás, pénzkidobás."
Ebben mi tökre egyetértünk, szóval nem értem, mit magyarázol ezen nekem. Ettől még a probléma bizony makró, ettől még a munkaképeseket (újra mondom: nem köz-) munkára bírni bizony nem ártana....
A bűnözésről annyit mondtam, hogy a segélyezés és közmunka kérdéséhez kapcsolódva eléggé irreleváns, hiszen attól, hogy az eddigi segélyért most közmunkálni fog a delikvens, a segélye, bevétele nem lesz több, a bűnözési helyzet nem fog érdemben változni. Illetvehogy nem ettől válnak közüggyé a szolidaritási rendszerünk bizonyhogy makroszintű problémái.
A nolból idézett "iskolai teljesítményre segély" megoldás szerintem egyre jó, hogy ezek az anyagilag és ezzel együtt nem ritkán szellemileg is depriváltak jól megverjék a gyereket, ha az egyest kap az iskolában, (illetve hogy szolidaritási alapon adnának a tanara jobb jegyeket...) Vagy mi? "Pistike tanuld meg a Himnuszt, különben nincs vacsi?? Szó szerint, mert nincs pénz, amíg nem tudod!" illetve "Pistike hülye vagy, de kapsz egy hármast, hogy ne dögöljetek éhen". Ugyanmár. Az hogy bejárása számít, az még talán rendben lenne.
"„a mai technika mellett már egyáltalán nem kell mindenkinek dolgozni, hanem a népesség nagyobb része nyugodtan foglalkozhat önmegvalósítással, meg az élet élvezetével”."
Az őrült TGM megállapítása meg akár igaz, akár nem, bizony elég irreleváns. Ugyanis ma bizony nem az a helyzet - egy szűkebb tőkés csoportot leszámítva - , hogy aki nem dolgozik, az önmegvalósít, meg élvezi az életet, hanem az, hogy aki nem dolgozik, az többnyire segélyen van és vagy éhezik vagy jobb esetben azt még pont nem...... Így ebben az állapotban ennek az egyébként elfogadható tartalmú állításnak a szajkózása enyhén dogmatikus propagandaszagot áraszt biza.
2008. 06. 23. 19:21
Pengető: "munkahelyteremtésre azonban kétségkívül szükség van"
Ez tény.
De ezzel azokat továbbra sem lehet segíteni, akik – bár fizikálisan munkaképesek –, ám kognitív képességeik szerény volta miatt ennek ellenére még a minimálbérnek megfelelő hozzáadott értéket sem tudják megtermelni.
Márpedig a putrisoron még az érettségizett ember is ritka.
Számukra sajnos igen nehéz – már ha nem lehetetlen – gazdaságosan üzemeltethető munkahelyet teremteni. A gazdaságtalan foglalkoztatásnál pedig igenis jobb még a segély is.
"Ettől még a probléma bizony makró, ettől még a munkaképeseket (újra mondom: nem köz-) munkára bírni bizony nem ártana.... "
Hát, aki munkaképes, de többet tudna keresni a segélynél, az általában meg is keresi azt a többletet, csak éppen feketén. Az ilyen embert tehát csupán látszólag lehet motiválni a segély mértékével, elvégre sokkal kevésbé érzi meg a hatásait ahhoz az emberhez képest, aki valóban rászorul.
Az általad felvetett probléma tehát tényleg valós, a valóban munkára képes rétegeket (ami – mint fentebb kifejtettem – közel sem azonos az egészséges felnőtt emberek körével) munkára kell bírni, de ez még szemernyit sem változtat azon a tényen, hogy akik képtelenek értéket termelni, azoknál igenis kiváló megoldás a segélyezés.
Akivel csak a szar lenne a munkahelyen, az inkább maradjon otthon.
Ne legyen láb alatt, oszt jó’ van.
"attól, hogy az eddigi segélyért most közmunkálni fog a delikvens, a segélye, bevétele nem lesz több "
Én úgy tudom, hogy a kormány a közmunkát pluszban kifizetné nekik, legalábbis Gyurcsány legutóbbi tervében még ez állt.
Viszont ha ennek hiányában megvonják tőle a teljes összeget, akkor igenis sokkal több oka lesz arra, hogy bűnözzön… Oszt nesze neked közbiztonság. :(
"Pistike hülye vagy, de kapsz egy hármast, hogy ne dögöljetek éhen "
A nol idézetet lehet kritizálni, de ott a cikkben világosan leírják azt is, hogy ez már egy kipróbált módszer, vagyis a statisztikák, és a szociológiai kontroll-tanulmányok egyaránt azt mutatják, hogy kiemelkedően hatásos volt.
" aki nem dolgozik, az többnyire segélyen van és vagy éhezik "
Ugyan már! Magadból indulsz ki.
Ezeknek az embereknek elég a segély szintje is.
Hozzászoktak. Elvannak rajta, mint hal a vízben!
2008. 06. 23. 19:45
Magamból??? :D Én nem vagyok segélyen, köszönöm. Tudod, még a szoctámot sincs pofám felvenni.....
De akkor most elvannak a segéllyel, és jó nekik, vagy a segély alacsony mértéke miatt bűnöznek? Akkor most melyik???
Valóban nem tudok többet a mexikói vagymilyen rendszerről, mint amit belinkeltél.azonban hogy a gyerek "teljesítménye" azért javul, mert tényleg működik a rendszer, vagy azért, mert jobb jegyeket kap a szociálisan hűde érzékeny tanítónénitől (esetleg a segély érdekében megfenyegetett tanítónénitől), szociológiai felmérésekkel elég nehezen mérhető.... De mondom, első blikkre ennyi, nem ismerem a rendszert, lehet h működik, kiprobált szót látom, statisztikát látom, de a hivatkozott hatástanulmányokat nem.
2008. 06. 23. 20:01
sodika: elmondom neked hogy mi az értelme annak, hogy ezért a pénzért néha dolgoznia kell valakinek.
1) nevelő célzatú, mert a gyerek látja, hogy apa/anya bizony néha elmegy utcát söpreni pénzért (az általad kiszámolt idő szerintem túl kevés, nem fizetnek olyan jól)
2) mivel közgazdász leszel így bizonyára tudod, hogyha a fogyasztónak nem éri meg X terméket megvennie mert Y termék által nyert haszon nagyobb. Így van ez a munkával, ha a segélyen élő azt érzi, hogy ő ezért a munkáért több pénzt is kaphatna, akkor lehet elmegy munkát keresni.
3) le kell szoktatni egy réteget arról, hogy segélyre rendezkedjen be, mert el fog fogyni a pénz
Én így látom a dolgot.
OFF:
Keresztényként hogy kezdhetsz úgy egy írást, hogy "tézis bazmeg", vagy az nem káromkodás? :)
2008. 06. 23. 20:01
Pengető: "Magamból??? :D Én nem vagyok segélyen"
Nem is úgy értettem.
Úgy értettem, hogy neked több pénz kell ahhoz, hogy jól érezd magad, míg nekik kevesebb.
"De akkor most elvannak a segéllyel, és jó nekik, vagy a segély alacsony mértéke miatt bűnöznek? Akkor most melyik???"
Nagyon egyszerű.
A többség elvan, amelyik pedig bűnözik, az túlnyomórészt a frusztráltság miatt teszi.
Vagyis ha még ennél is jobban csökkentenénk az ellátásuk mértékét, akkor a mostani állapothoz képest sokkal többen bűnöznének.
Az éhség nagy úr.
2008. 06. 23. 20:11
k0zi: "nevelő célzatú"
Mint ahogy írtam, a hétvégénkénti sepregetésen keresztül igencsak minimális az a bizonyos nevelő hatás. De a léte tényleg tagadhatatlan, ezért ENNYI talán még szerintem is elfogadható.
Már csak a szimbolika kedvéért is.
"ha a segélyen élő azt érzi, hogy ő ezért a munkáért több pénzt is kaphatna, akkor lehet elmegy munkát keresni"
Szép gondolat, csak sajnos a kis falvakban egyáltalán nincs munka, bizonyos térségekben pedig még a városokban is alig akad.
"mert el fog fogyni a pénz"
Ezt TGM már megcáfolta :))), és én hiszek neki, még ha nem is közgazdász, akkor is. ;)
"az nem káromkodás?"
Nem, ha a libsi tótawétől idézem, nem az. :P
2008. 06. 23. 20:20
"Azt pedig külön is szeretném jelezni, hogy a legkevésbé sem vagyok kíváncsi az olyan véleményekre, melyek párhuzamot kívánnak vonni köztem, és egyes, segélyen élő társadalmi rétegek között. Aki ugyanis nem bírja felfogni, hogy egy tanuló nem a lábát lógatja, hanem a tanulás a munkája, az agyilag egyszerűen egy kupac fos szintjén van."
Sziasztok!
Sodi, a lablogatas az lablogatas. Es meg buszke is voltal ra, hogy az adofizetok fizettek ki a tobb szazezres rezsielmaradasodat. Tanulas mellett is lehet dolgozni, nem tiltja semmi es senki. A nagybatyam 3 diplomat szerzett kemeny munka es a haza felepitese mellett. Az adofizetok fizetik a rezsidet, az iskoladat, mindenedet. Ugyhogy el lehet vitorlazni a faszba dolgozni!
Az egyetem pedig legyen fizetos mindenkinek! Pelda: egy fogorvos az adofizetok penzen vegzi el az egyetemet, aztan pedig, ha elmegy hozza az ember, aszongya: nyissa ki a szajat! Huszezer forint lesz kerem.
Bocs, haverok vagyunk, de ennyire azert megse. :D
2008. 06. 23. 20:25
"Nagyon egyszerű.
A többség elvan, amelyik pedig bűnözik, az túlnyomórészt a frusztráltság miatt teszi.
Vagyis ha még ennél is jobban csökkentenénk az ellátásuk mértékét, akkor a mostani állapothoz képest sokkal többen bűnöznének.
Az éhség nagy úr."
Sodi, mar te is kezded a megelhetesi bunozesi dumat?! A belem kifordul ettol. Igazi bibsi-libsikent viselkedsz. A "videki" bunozesnek genetikai oka van. Mercivel, vastag fuksszal jarnak segilyert, oszt zsarolnak normalis embereket a szegeny megelhetesi bunozok. Ja, szocialis alapon. Barom!
2008. 06. 23. 20:27
Ja, irtam amugy MSN-re, ugyhogy, ha idod engedi, ugyan pattanj mar ra! Telefonon is kerestelek basszameg! Kezded, amit abba se hagytal, te szavatarto lovag. :D
2008. 06. 23. 20:30
"Elvégre ez itt egy piacgazdaság, nem Kádár szoci világa."
Eppen ezert lehet szepen huzni dolgozni Sodika es fizetni az egyetemeidert, ahol csak egy ujabb felesleges kozgazdasz es programozo szuletik szemelyedben, a fajtajukkal pedig Dunat, mit Dunat, Amazonaszt lehet rekeszteni! :D
2008. 06. 23. 20:32
A cigányok és egyéb élősködők felettébb magas egyedszáma miatt költségkímélő megoldás NEM LÉTEZIK. Éppen ezért, ha már úgyis sokat költünk, tervezzünk hosszú távra. Gyűjtsük össze a retkeket, és vigyük el őket egy kicsit táborozni. Hangsúlyozom, nem kegyetlenkednénk velük, csupán a kerítésen belül tartanánk őket. Be közéjük a babó „értelmiség”-gel, oszt szocializálják egymást! Mi pedig köszönjük szépen, fölépítjük és belakjuk az országot. Nos?
2008. 06. 23. 20:46
Ja, es nem vagyok egy kupac fos szintjen, csak azert, mert mashogy latom a lablogatasodat, mint te.
Tudod, hol van piacgazdasag? Na, amerikaban, ott piacgazdasag van. Meg itt Angliaban, bar itt gyengebb egy picit. De otthon veletlenul sincs. Otthon tobbparti szocializmus van, ahol a szochaloba gabalyodott mindenki, csak az nem, akire raferne egy kicsit.
"Ha van valami, amire megtanítottak minket a szocializmus évtizedei, hát az egyértelműen az volt, hogy a teljes foglalkoztatottság elmebeteg lázálom, és elképzelni sem lehet nagyobb pazarlást a tartósan veszteséges szociális foglalkoztatásnál."
Azert a te tanulasod se semmi egy pazarlas! Akkor nem lenne pazarlas, ha mondjuk CNC-esztergalyosnak tanulnal. Ugyanis az a tieddel ellentetben HIANYSZAKMA. Csak eppen a mai fiataloknak, mint te is, a ketkezi munka (a CNC mar nem is igazan ketkezi, MAJDANI programozokent tudnod kell) budos. Tulajdonkeppen ma mar szinte minden szakmunka hianyszakma.
Csak arra nem tudok rajonni, ha majd kertes hazat akarok eppittetni, ki fogja nekem felepiteni? Ha elromlik az autom, ki fogja megjavitani es sorolhatnam, ha kihal az a generacio. Es nem ledegradalom a szellemi munkat, meg mielott felreertenel, vagy valaki mas. Arrol van szo, hogy TUL SOKAN VAGYTOK, ok meg TUL KEVESEN. Ha igazi piacgazdasag lenne, ahol fizetnel az egyetemert (nem csak te), automatikusan helyreallna az egyensuly. Mindenkibol annyi lenne megkozelitoleg, amennyire szukseg van. Es te se a labad logatnad ket egyetemen, hanem meloznal mellette. Persze, ha lenne ra penzed, felolem tiz egyetemre is jarhatnal. Az gazdasagilag total hasznos. Semmi ellenvetesem nem lenne. :D
2008. 06. 23. 20:48
Sodi is mehetne veluk. Szalonnaci! Igazi ember. Kivul feher, belul voros. :D
2008. 06. 23. 20:50
Rudy: "a lablogatas az lablogatas"
Lófaszt... A tanulás is van olyan kemény (szellemi) munka, mint BÁRMI más.
-- "a tobb szazezres rezsielmaradasodat"
Kifosztottak a zsidók, azért maradtam el velük.
-- "A nagybatyam 3 diplomat szerzett kemeny munka es a haza felepitese mellett"
Igen, valaki ezt is bírja, nekem viszont átlag alatti a fizikumom. Genetikailag. Adott helyzet. Pont.
-- "nyissa ki a szajat! Huszezer forint lesz kerem"
De AZÉRT kéri el a 20 ezret, mert megfizetteti veled azt a kieső bevételt, amit az egyetemi évei alatt szenvedett el, amíg nem dolgozott. Ez szerintem így logikus, és igazságos.
Igazságos mindenkivel szemben, aki nem mondott le erről a bevételéről. Meg azokkal szemben is, akik lemondtak róla. :DD
-- "Bocs, haverok vagyunk, de ennyire azert megse. :D"
Amikor azt mondtam, hogy mindenki agyilag egy kupac fos, aki így gondolkodik, akkor természetesen ezt úgy értettem, hogy mindenki, KIVÉVE TE. ;ĐĐĐĐĐĐ
Ezt majd a lábjegyzetben mindig külön megjegyzem. :DD
-- "A "videki" bunozesnek genetikai oka van"
Mi van? A múltkor szegről-végről te magad is romának vallottad magad, ha jól emlékszem... Vagy rosszul emlékeznék?
-- "te szavatarto lovag."
Jóóó, lesz majd MSN mingyá' :))
-- "a fajtajukkal pedig Dunat, mit Dunat, Amazonaszt lehet rekeszteni"
Ha nem lenne rájuk igény, nem képeznék őket mostanában erősen megemelt számban.
Ennyi. :)
2008. 06. 23. 20:56
Rudy: "Azert a te tanulasod se semmi egy pazarlas!"
Ez majd csak hosszú távon fog kiderülni, amikor a keresőtevékenységem első 10 éve alapján visszaátlagolom, hogy többet kerestem-e így, mintha 18 éves koromtól kezdve már dolgoztam volna, vagy sem.
Addig nem tudhatjuk.
Azt viszont igenis tudhatjuk, hogy erősen VALÓSZÍNŰ, hogy az egyetem javára fog eldőlni a mérleg nyelve. :))
-- "Ha elromlik az autom, ki fogja megjavitani"
Nemtom. Mondjuk valami keleti vendégmunkás :))
2008. 06. 23. 21:00
Rudy: "Szalonnaci! Igazi ember. Kivul feher, belul voros. :D"
Most bizonyítottam be, hogy TGM idézett, és nekem nagyon tetsző mondata nem is vörös. :DDD
2008. 06. 23. 21:18
"Lófaszt...
A tanulás is van olyan kemény (szellemi) munka, mint BÁRMI más."
Termeszetesen. Amennyiben a befektetett energiat nezzuk, valoban. De egyelore nem teremtesz erteket, tehat ebbol a szempontbol nem munka. Hozzatennem azonban, hogy kimutattak, az egyetemistak csak a labukat logatjak, es csak es kizarolag a vizsgakra tanulnak. Tehat a ket vizsga kozotti idoszak, lablogatas.
"Kifosztottak a zsidók, azért maradtam el velük.
Te is tudod jól."
Egy darab volt, vagy meg egy-ket csaladtagja maximum. Zsido ember, de nem azert fosztott ki. Hanem, mert hagytad magad es kapzsi voltal, elvakult. Engem egy nem zsido fosztott ki. Mert hulye voltam. Te is az voltal. Az iskolahoz okos vagy, de az elethez hulye. :D Ezt mar megbeszeltuk. :)
"Igen, valaki ezt is bírja, nekem viszont átlag alatti a fizikumom. Genetikailag."
Azert egy irodai munkahoz eleg jo a fizikumod. Azt meg amugyis lehet fejleszteni, lasd Schwatzenegger. Gyerekkoraban cino volt.
"De AZÉRT kéri el a 20 ezret, mert megfizetteti veled azt a kieső bevételt, amit az egyetemi évei alatt szenvedett el, amíg nem dolgozott. Ez szerintem így logikus, és igazságos.
Igazságos mindenkivel szemben, aki nem mondott le erről a bevételéről. Meg azokkal szemben is, akik lemondtak róla. :DD"
Ha dolgozott volna, nem esett volna el beveteltol. Mellesleg nem azert keri el a 20 ezret, ne beszelj hulyeseget! Azert keri el, mert annyi az ara. Es nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy ingyen tanul.
"Mi van? A múltkor szegről-végről te magad is romának vallottad magad, ha jól emlékszem... Vagy rosszul emlékeznék?"
TALAN van bennem vono. De HA van, elhanyagolhatoan kis szazalekban. Bennem inkabb osztrak es magyar ver csorgedez. :D
"Ha nem lenne rájuk igény, nem képeznék őket mostanában erősen megemelt számban."
Hidd el, nincs rajuk szukseg.
"Szekér Ákos, a soproni Munkaügyi Központ kirendeltség-vezetője kérdésünkre a divatszakmák közül kiemelte fodrász és a kozmetikus foglalkozásokat, míg a felsőfokú végzettségűek között a pedagógus, a közgazdász és jogász a legnépszerűbb. Így ezeken a területeken a túlképzés jelei mutatkoznak, ugyanakkor bizonyos szakmákban kevés a szakember." Forras Cyberpress.
2008. 06. 23. 21:23
"Ez majd csak hosszú távon fog kiderülni, amikor a keresőtevékenységem első 10 éve alapján visszaátlagolom, hogy többet kerestem-e így, mintha 18 éves koromtól kezdve már dolgoztam volna, vagy sem.
Addig nem tudhatjuk.
Azt viszont igenis tudhatjuk, hogy erősen VALÓSZÍNŰ, hogy az egyetem javára fog eldőlni a mérleg nyelve. :))"
Mikor fogod fel, hogy a diplomatol nem leszel milliomos? A maszek zoldsegesnek sincs diplomaja, megis kiraly modon el. Egy szoval se mondtam, hogy tanulas helyett dolgozz. Dolgozz tanulas mellett. Vagy tanulj munka mellett! Tokmindegy. :D
Nem szamodra pazarlas, nehogyma felreerts! Az adofizetoknek pazarlas, amit muveltek itt, egyetemistak. Aztan meg mentek munkanelkulire, mert nem kell a lofasznak se kozgazdasz.
2008. 06. 23. 21:32
SoDI for president!!!
Ő aztán egy csapásra meg tudná oldani az ország problémáit Bokros professzor úrral karöltve!
2008. 06. 23. 21:44
Rudy: "csak es kizarolag a vizsgakra tanulnak"
Ja, mert beadandók, és ZH-k nincsenek.
(Márpedig vannak. Pl. programozónak programot, bölcsésznek tanulmányt kell beadnia, ha gyakjegyet akar)
-- "Egy darab volt, vagy meg egy-ket csaladtagja maximum"
Nem voltak mind családtagok azok a zsidók. :)
Ezt onnan tudni, hogy fel is jelentették már EGYMÁST:
http://href.hu/x/3pd5
Meg a vezetéknevük sem azonos. :)
-- "Azert egy irodai munkahoz eleg jo a fizikumod"
Ahhoz meg a monotónia-tűrésem nem elég fejlett.
Ez is sajnos ugyanígy genetika.
-- "Es nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy ingyen tanul."
Na és? NEKED IS jár 13 ingyen félév, mint bárki másnak.
Nem használtad még el, tehát jár.
Nosza, használd ki!
-- "TALAN van bennem vono."
Akkor meg ne genetikázz! :)))
-- "Hidd el, nincs rajuk szukseg."
Ennek ellenére egy kezdő közgazdász is jól keres, egy kezdő programozó pedig nemkülönben. Egyébként a hagyományos közgazdászból lehet, hogy sok van, de informatikához is értő közgazdászból akkor is igen kevés. Én pedig ilyen leszek. :)
Akikre nincs szükség ilyen számban, azok inkább a jogászok, és a bölcsészek. :)
-- "Mikor fogod fel, hogy a diplomatol nem leszel milliomos?"
Óóó, én ezzel tisztában vagyok.
Nem is ezzel akarok pénzt keresni, ne félj! :DD
Egyébként az összes, VALÓBAN KOMOLY pénzkeresési tervem kivétel nélkül olyan, hogy nincs hivatalosan megszabva 8 általánosnál magasabb előfeltétel hozzájuk. :DDDDD Tehát a diplomák nem EHHEZ kellenek. :)) Nem ehhez, de kellenek.
-- "adofizetoknek pazarlas, amit muveltek itt, egyetemistak"
Az adófizetők a legutóbbi népszavazáson arra szavaztak, hogy köszönik szépen, de nekik ez így van jól.
2008. 06. 23. 22:01
IsmeretlenJoAkaro: A valódi problémákat is hús-vér emberek oldják meg, ha hiszed, ha nem.
2008. 06. 23. 22:13
TALAN van bennem vono, szoval, miert ne genetikazzak? Ha van is bennem, akkor is genetikazom, vilagos?
Nincs szuksegem ingyen felevekre, fizetos egyetemeket akarok latni! Aztan, majd ha ugy dontok, egyetemre akarok jarni, fizetek erte. Mar mondtam, koszi, nem kell semmi az allamtol, csak annyi, hogy ne vegye el a penzem.
Ja, nem jo a monotonia-turesed. Hat az orkoknak se. Nem folytatsz kulonb eletvitelt, mit amit ok.
Hidd el, nem szavazna senki az ingyenegyetemedre, ha cserebe fele annyi lenne az adoja, amint befizeted az elso milliodat a kepzesre.
2008. 06. 23. 22:17
"Nincs szuksegem ingyen felevekre"
Szükséged van rá, vagy sem; kihasználod, vagy sem: bizony jár. :)
Pontosan 13.
És ez jó, mert bármikor dönthetsz úgy, hogy kihasználod.
"Ja, nem jo a monotonia-turesed. Hat az orkoknak se"
De nekem TÉNYLEG nem :))))))))))))
2008. 06. 23. 22:29
Kedves Sodi!:) Nem tudom, hogy életedben mennyire leszel rákényszerítve arra, hogy kidomborítsd közgazdász mivoltodat, de ha arra kényszerűlsz, hogy hülyeségeket beszélj, akkor én előre megbocsátok neked...:) Sőt, ha akarod már most előre elkészítem neked azt az írást, ami arról szól, hogy miért szép és jó minden, meg, hogy a kialakított közgazdaságtani rendszer mennyire szép mennyire tökéletes, s reméled, hogy a politikát sikerül távoltartani a pénzrendszer működtetőitől, akik nagyon szakértők és nagyon fontos munkát végeznek.:)
2008. 06. 23. 23:12
Zsűl: Nem vonom kétségbe, hogy nálad az igazság, de ez most nem az igazságot, hanem a szakmaiságot vizsgáló post. :DD
2008. 06. 23. 23:18
Ja igen, Rudy, ezt kihagytam:
Igaz, hogy a fogorvos azért kéri el a 20 ezret, mert ennyi a munkájának az ára, de azért ennyi, mert az egyetemi évei alatt lemondott arról, hogy dolgozzon.
Ez a két dolog tehát nem zárja ki egymást, hanem épp ellenkezőleg: egymásnak egyenes következményei.
2008. 06. 23. 23:21
Sodi!
Ki a fasz mondta neki, hogy ne dolgozzon? Neked se mondta senki!
2008. 06. 23. 23:24
Rudy...
"Ki a fasz mondta neki, hogy ne dolgozzon?"
Mondjuk áttételesen az, aki döntött az egyetemi keretszámokról, tehát aki így a társadalom nevében jelezte neki azt a közösségi kérést, aminek ő ezután készségesen eleget is tett?
Mondjuk talán ő.
2008. 06. 23. 23:28
Zsul!
Hogy mered ketsegbe vonni adofizetokpenzenlablogatoSodi szakmaisagat? O az, aki miutan megszerzi a diplomajat, majd osztja a csoro nepnek az eszt, mint kozgazdasz, es elmagyarazza nekik, lassan, hogy jol ertsek, hogy miert is jo ez a skandinav adomodell, ahol mindenki szocialisan biztonsagban erezheti magat, nem kell genetikailag es megelhetesileg se megkeselnie senkit, es nem kell azon torjek a fejuket, hogy mire is koltsek el a netto 250 ezret, amit akkor vinnenek haza, ha nem kellene tobb, mint egymillio ingyenelot eltartani. "Ingyenes" oktatasban resztvevok is idetartoznak az en olvasatomban.
Ja, Sodi, a szavazokra hivatkoztal. Olyan nepseg szavazata eleg nagy baromsag (de elfogadom, mert legalabb kozvetlen demokracias, es az mindennel elobbre valo nekem, minden hibajaval egyutt), aki minden karacsonykor eladositja magat, mert azt hiszi, plazmateve nelkul nincs karacsony.
2008. 06. 23. 23:30
A rendszer az ösztönzőkről szól.
Isten szabad akaratot adott, és így az állam is.
De az ösztönző-rendszereken keresztül intéz hozzád kéréseket.
Így az ő akarata is teljesül, meg te is szabad maradsz.
Ez az, ami olyan gyönyörű ebben. :)
2008. 06. 23. 23:32
Sodi!
Nem volt illegalis dolgozni. Te is azert nem dolgozol, mert budos a munka. En se dolgoztam, amig nem volt ra szuksegem, de volt bennem annyi gerinc, hogy elismertem, hogy a munka budos. De kibaszottul.
De! Annyi AFA-t fizettem a penzkoltesemmel, hogy mas annyi SZJA-t es AFA-t egyutt nem kolt. :D
2008. 06. 23. 23:34
Rudy: "Olyan nepseg szavazata eleg nagy baromsag"
Lehet egyetlen vezető is, elvégre Szálasival is egész jól elvoltunk... és TÉNYLEG!!! :DDDD
"es nem kell azon torjek a fejuket, hogy mire is koltsek el a netto 250 ezret, amit akkor vinnenek haza, ha nem kellene tobb, mint egymillio ingyenelot eltartani"
Ja kérlek, és LENNE IS mire elkölteni! :))
Fegyverekre, rácsokra, riasztókra, autópáncélra, egyéb biztonsági berendezésekre... Milyen jó világ is lenne az.
Tényleg... ;P
2008. 06. 23. 23:35
Ja, Sodi!
Nem azert ker 20 ezret a fogorvos, mert az egyetemi eveire lemondott a munkarol, hanem, mert ennyi a piaci ara (a 20 ezer termeszetesen hasszam). Hidd el, kerne o szivesen 120 ezret is, csak arra nincs kereslet.
2008. 06. 23. 23:36
"de volt bennem annyi gerinc, hogy elismertem, hogy a munka budos"
Há' nemtom, ugyanis annyi színigaz, hogy még nem volt alkalmam igazán beleszagolni. Így nekem lehet akár virágillatú is. :)))
2008. 06. 23. 23:40
Fogd mar fel, hogy NINCS megelhetesi bunozes, azaz, nagyon jelentektelen. Bunozes van, szocialis helyzettol fuggetlenul, "kulturaltsagilag"!
Ebbol kifolyolag most is sokan torik a fejuket, foleg faluhelyen, hogy legyen riasztojuk, racsuk, komondoruk, kuvaszuk, de nincs mibol kifizetni, etetni, stb.
Vili, te nagyon hulye!
2008. 06. 23. 23:41
Rudy: "Hidd el, kerne o szivesen 120 ezret is, csak arra nincs kereslet."
A 20 ezerre is csak azért van, mert ennyit kérnek a kollégái.
És azért kérnek ennyit a kollégái, mert ennyi kompenzálja nekik az egyetemi éveik alatt kieső bevételt.
Mondom, ez hülye vita, hiszen MINDKETTŐNKNEK igaza van, elvégre ezek egymást megerősítő, nem pedig egymást kizáró tényezők.
Már rég túl vagyok a munkagazdaság vizsgámon, úgyhogy ne vitatkozzunk már ezen. :D Azért nincs tehát semmi értelme, mert ez NEM az én véleményem (ergo NEM én vagyok okos, vagy esetleg buta), hanem egy szakmailag világszerte elfogadott TANANYAG része.
Ha csupán az én véleményem lenne, esetleg szart sem érne, ezt persze nem vonom kétségbe. :) De nem az.
2008. 06. 23. 23:48
Ki a faszt erdekel a DOGMA? Gondolod, hogy egy fogorvos vagy autoszerelo vagy akarki, nekiall neked kiszamolni, mennyi penztol esett el, bazmeg! Hiaba jarsz egyetemre, es hiaba a lekezelo vigyorod, annak akkoris azert ennyi az ara, mert a piac ezt diktalja. Bazmeg, ugynannyi penztol esik el a budai es a bivalybasznadi fogorvos is, megis mas a tarifa.
A kozgaz nem bebetonozott tudomany. Az egyik kozgazdasz ezt mondja, a masik azt, kozben meg evfolyamtarsak voltak az egyetemen es ugyanazok voltak a professzoraik is, sot, mindketten ugyanolyan eredmennyel diplomaztak. Megis mas a velemenyuk.
2008. 06. 23. 23:49
"NINCS megelhetesi bunozes"
Hááát, ha éheznék, talán még engem is rávinne a kényszer.
Meg téged is. Meg úgy általában bárkit, aki kizárja az öngyilkosság lehetőségét. Én kizárom.
"most is sokan torik a fejuket, foleg faluhelyen, hogy legyen riasztojuk, racsuk, komondoruk, kuvaszuk, de nincs mibol kifizetni, etetni"
Vegyék meg részletre. :)
Ma már mindennek a beszerzése megoldható, és ha van értelme (nem puszta kedvtelést, és céltalan eladósodást szolgáló fogyasztási cikk), meg is KELL oldani.
2008. 06. 23. 23:53
Sodi, te miről beszélsz, méghogy azért kér ennyit a fogorvos, mert ennyi esett ki neki az egyetemmel. Akkor a McDóban krumplit sütő bölcsész miért nem kér 20ezret egy adagért? Vagy miért különbözik egy belgyógyász és egy szociológus fizetése? Ne nevettess már. Amíg szociológusnak kurvasokan mennek (a hülyébbek közül), addig orvosnak az megy, aki képes rengeteget tanulni. Nem mellesleg egy szociológus munkáját akár egy orvos is nagy részben el tudja végezni, átképezni is könnyebb magad. Míg mondjuk sebésszé nem olyan könnyű konvertálódni. Van neked bármilyen realitásod a valóságra? Az ablak játszótérre néz, vagy tűzfalra?
--
Amúgy valódi érveket még nem olvastam, csak ilyen "hát az úgy van, mert én azt mondom" meg "Szálasival is ment" - na persze. Te úgy hajlítod a valóságot, hogy mindig épp odapasszolj a közepére. Pedig te egy totálisan szélsőséges vagy extrém életmódot élsz, ezt is be kéne már látnod. Még a hűtődet se te magad töltöd fel. (Részben én se, ez tény, kapok ezt-azt.)
2008. 06. 23. 23:54
Ez nem dogma, vazz.
Nem csak a kereslet határozza meg az árat, hanem a kínálat is. A kettő együtt. Tudod, van egy ilyen ábra. Kereslet-kínálat, és akkor ezek találkoznak egy X-ben. Marshall-kereszt.
Ahol az X, ott az egyensúlyi ár.
Ez különben - ha jól sejtem - a középiskolás közgáznak is része (ahol tanulnak ilyesmit), tehát még egyetemre sem kell járni hozzá.
A kínálatot pedig a fogorvosok összegzett kínálata adja. Ez pedig annak alapján alakul ki, hogy mennyi plusz hasznot várnak el azért, amiért feláldozták több évnyi munkaidejüket a tanulásért.
2008. 06. 23. 23:54
Hat jarj te egyetemre reszletre! Tudod, hany szegenyember van falun, aki az elvtarsaid miatt olyan keves nyugdijat kap, hogy a tobbi hasznos dolgot se tudja megvenni, nemhogy a riasztot? Ekkora szemet dumat meg nem hallottam eletemben, hogy valaki ilyen lekezelo legyen az emberekkel. Es raadasul ilyen orkbarat legyen. Legalabb azt mondtad volna, ha a potencialis megelhetesi bunozonek jar a segilyke, akkor nekik is jar ingyen a riaszto! De nem! Szoval segilyt lehet munka nelkul kapni, riasztot pedig nem?
Kimutatod a fogad feherjet rendesen.
2008. 06. 23. 23:56
"Hááát, ha éheznék, talán még engem is rávinne a kényszer."
Ha az én pénzem elfogy, akkor elmegyek dolgozni. Alkalmi munkát, alkalmi szerződéssel. Vannak készségeim, van bennem gerinc, és van egy csomó ismerősöm, akik szívesen alkalmaznak.
--
"Vegyék meg részletre. :)"
Nincs pénzük kenyérre? Hát akkor egyenek kalácsot. Ne már. Nyilván akinek a holnapi nap sincs biztosítva, az részletre vesz kuvaszt. Észlény. Tudod ha letolnád magad vidékre, látnál fura dolgokat.
2008. 06. 24. 0:01
-- "Vannak készségeim, van bennem gerinc, és van egy csomó ismerősöm, akik szívesen alkalmaznak."
Ja kérlek, neked van, és ugyanúgy nekem is van.
De sok embernek nincs.
És ha nem lenne lehetőséged, akkor ugyanott lennél, ahol ők.
És ha nekem se lenne lehetőségem, én is ugyanúgy ott lennék.
Ez a különbség. A lehetőség.
-- "Nyilván akinek a holnapi nap sincs biztosítva, az részletre vesz kuvaszt. Észlény"
Ja. Mondjuk halasztott részletre. Vagy kölcsönre.
Már FELTÉVE persze, hogy valóban szüksége van rá.
2008. 06. 24. 0:01
"Nem csak a kereslet határozza meg az árat, hanem a kínálat is. A kettő együtt. Tudod, van egy ilyen ábra. Kereslet-kínálat, és akkor ezek találkoznak egy X-ben."
Elég rosszul adod a kioktató stílust. Lehet, hogy te úgy gondolod, hogy a kiesett munkaidejükért kapják így a fizetésük, de ez csak a te elméleted. Tudod azt már középiskolában, történelemórán megtanítják (talán te is tanultál ilyet), hogy a tudomány tézisek ütköztetésével és szintézisével dolgozik, modelleket rajzol, hipotéziseket állít fel és cáfol. Nem úgy van, ahogy te gondolod, hanem ahogy a megfigyelő mérni tudja. De azért szajkózod csak a magad igazát.
2008. 06. 24. 0:02
Különben, Rudy, mi most nem vitatkozunk semmin, ugyanis mindkettőnknek igaza van. Éppen azt magyarázom, hogy neked is igazad van. :))
2008. 06. 24. 0:04
Anonymus: Nem akarom kioktatni, mert haver, de vazz, ha egyszer mondom, hogy neki is igaza van, meg nekem is, az nem azt jelenti, hogy neki nincs igaza, nekem meg igen.
Ha azt mondom, hogy mindkettőnknek igaza van, akkor az a mondat azt jelenti, hogy mindkettőnknek igaza van.
2008. 06. 24. 0:05
"Ja kérlek, neked van, és ugyanúgy nekem is van.
De sok embernek nincs.
És ha nem lenne lehetőséged, akkor ugyanott lennél, ahol ők.
És ha nekem se lenne lehetőségem, én is ugyanúgy ott lennék.
Ez a különbség. A lehetőség."
A rohadt életbe, honnan tudod, hogy honnan indultam? Mert - úgy látom veled ellentétben - én tudom milyen az, amikor az ember nemhogy cipőt nem tud venni a gyerekének, de parenyica sajtot se! Amikor a mindennapos szar a pénz miatt van. Amikor az egyetlen rettegésed, hogy megcsúszol egyetemen, és még egy félévet vagy évet finanszírozni kell. (Legalább a lakhatást a fővárosban.) Sodológia, az van.
2008. 06. 24. 0:10
"Ha azt mondom, hogy mindkettőnknek igaza van, akkor az a mondat azt jelenti, hogy mindkettőnknek igaza van."
Szerintem Rudy homlokegyenest mást állít. Szerinte nincs megélhetési bűnözés, szerinted meg van.
2008. 06. 24. 0:10
Rudy: "Hat jarj te egyetemre reszletre!"
Azt teszem. Vettem fel diákhitelt. A Corvinus-os tandíjat ugyanis fizetni kell valamiből, miután csak az ELTE jár nekem ingyen.
"Tudod, hany szegenyember van falun, aki az elvtarsaid miatt olyan keves nyugdijat kap, hogy a tobbi hasznos dolgot se tudja megvenni, nemhogy a riasztot?"
Mi közöm van nekem TANULÓKÉNT bárki nyugdíjához?
Eddig úgy tudtam, hogy azt a dolgozók dobják össze.
"Ekkora szemet dumat meg nem hallottam eletemben, hogy valaki ilyen lekezelo legyen az emberekkel."
Miért lennék lekezelő?
"Es raadasul ilyen orkbarat legyen."
A cigánybűnözőket a róluk olvasott hírek alapján én is utálom, mint a szart. De ez még szemernyit sem változtat azon, hogy ők csupán egy tünet, nem pedig maga a betegség.
"segilyt lehet munka nelkul kapni, riasztot pedig nem?"
Dehogynem. Biztos van ilyen EU pályázat.
Hőszigetelésre tudom hogy van, így valószínű, hogy riasztóra is. Meg kell nézni a neten. Tudod, az már az egészen lepukkant, szaros kis falvakban is van, lassan a legutolsó cigányputriban is.
Ha nem hiszed el, nézd meg itt a videót:
http://index.hu/tech/net/wifa8557/
2008. 06. 24. 0:12
"Miért lennék lekezelő?"
Nem vagy lekezelő, csak látszólag nem érted, hogy ha nincs pénzük kenyérre, miért nem vesznek kalácsot.
2008. 06. 24. 0:14
Anonymus: Jaj, NEEEEEEE!
Senkinek sem SORStragédia, ha megcsúszik az egyetemen.
Ha elfogy a pénz, max kihagysz egy félévet!
Én azokon a barmokon is hét pofára röhögtem akik nagyban sírtak valamelyik évben a hirtelen megugrott ponthatárokon, hogy jaj, TÖNKRE VAN TÉVE AZ ÉLETÜK, mert nem vették fel őket az egyetemre.
Lófaszt van tönkretéve.
Majd felveszik őket jövőre.
Ennyi.
2008. 06. 24. 0:14
"Nem csak a kereslet határozza meg az árat, hanem a kínálat is. A kettő együtt."
Roviditettem, nyilvan igy van. De ha belegondolsz, hiaba van a ketto egyutt, nem szukseges egyutt hasznalni oket, mivel egyikoje hatassal van a masikara. Pelda: Van 10 veteran Trabantod, amier van 200 erdeklodod. Namarmost egy virus hatasara meghal 199 erdeklodo, ezaltal a Trabantjaid ara nemileg csokkenni fog, ugy velem, mivel tulkinalat lesz beloluk. Persze megis a kereslet csokkent.
Vagy mondjuk, egy szerencsejatekos el akarja adni neked a Mercijet X osszegert. De hirtelen nagyot bukik a ruletten. Nyugi, talan egybol leviszi az arat a felere, plane, ha tudomasara hozod, hogy tudod, anyagilag nagy bajban van, talan meg az adosai is uldozik. A "kinalat" ebben az esetben is novekszik majd (mivel szinte eroszakosan, jobban "KINALJA" neked a kocsit), hiaba van csak egy Merci. De a "kereslet" is csokken, mert mar TE SE AKAROD x osszegert megvenni a verdat, mert tudod, hogy bajban van, ezert uzletet latsz az adas-vetelben. Es igy vegul megegyeztek x-y osszegben. Lehet, hogy a tankonyvedben nem igy van leirva, de az mar csak jatek a szavakkal.
Hidd el, nem kell ehhez diploma.
2008. 06. 24. 0:18
"Jaj, NEEEEEEE!
Senkinek sem SORStragédia, ha megcsúszik az egyetemen."
Attól, mert te egy burokban élsz, attól képzeld el, hogy van ilyen. Jóég, minek vitatkozom veled EVIDENCIÁKON. Olyan dolgokban kötöd az ebet a karóhoz, hogy a hajam leteszem, komolyan.
2008. 06. 24. 0:19
"Szerinte nincs megélhetési bűnözés, szerinted meg van."
Jó, vazz, hát MINDEN az.
Markos-Nádas viccben volt ez:
-- Mi az, hogy megélhetési bűnözés?
-- Hát mondj nekem EGYET, ami nem az! :DDD
Oké, persze.
De most akkor nekem emiatt haragudnom kéne arra a fatolvajra, aki télvíz idején azért megy el száraz gallyakat gyűjtögetni a közeli erdőbe, hogy ne fagyjanak halálra a gyermekei?
Mert akkor - nagyon sajnálom - de nem vagyok képes átérezni ezt a haragot. Ha én is ott laknék, és nekem is ott vacogna a fázó gyerekem, hát estére valószínűleg én is összegyűjteném azt a néhány gallyat.
2008. 06. 24. 0:23
Sodi!
Nincs mindkettonknek igazunk, hanem nekem van igazam. Ez teny.
Es jogod van meghallgatni a masok velemenyet. Ez is teny.
2008. 06. 24. 0:25
Es pattanj fel az MSN-re legyszives, mert meghalsz! :D
2008. 06. 24. 0:25
"én is összegyűjteném azt a néhány gallyat."
Remélem tudsz róla, hogy most azok malmára hajtod a vizet, akik szerint cigó vagy.
--
Azt is beláthatnád, hogy ezek az emberek erre vannak ráállva. Tudják, hogy ott a fa. Nem mennek el augusztusban dolgozni, hogy télen vehessenek fát. Minek is mennének el, mikor télen ott lesz a fa. Tök jogos, hogy kibasznak egy hektár erdőt, nem? Kosbor meg majd nő a virágboltban, aki nézegetni akarja, vegye meg hitelre, nem?
2008. 06. 24. 0:28
Rudy: "hiaba van a ketto egyutt, nem szukseges egyutt hasznalni oket"
És akkor erre felhozol néhány - valóban jó - példát.
Nos, EGYÉNI kivételek lehetnek, persze, azonban valaminek a PIACI ÁRA alatt nem azt az árat értjük, amikor mondjuk a végrehajtás elől menekülve megveszel egy lakást annak 70-80%-áért.
Akkor ugyanis nem a lakás piaci ára csökkent, hanem te a PIACI ÁR ALATT tudtál vásárolni, vagyis a PIACI ÁR ALATT kelt el a kéró, mert éppen hatalmas SZERENCSÉD volt.
Valaminek a piaci árára nincsenek tehát hatással az egyes szélsőséges kivételek.
2008. 06. 24. 0:32
"Nincs mindkettonknek igazunk, hanem nekem van igazam"
Vazz, nálunk az ilyen hülye Corvinusos tesztekkel olyannyira beégetik, hogy pontosan használjuk az egyes fogalmakat, hogy amikor én valamiről azt mondom, hogy az úgy van, akkor ARRA A KONKRÉT, PONTOS FOGALOMRA ÉRTVE az az esetek nagy többségében bizony úgy is van.
2008. 06. 24. 0:34
"amikor én valamiről azt mondom, hogy az úgy van, akkor ARRA A KONKRÉT, PONTOS FOGALOMRA ÉRTVE az az esetek nagy többségében bizony úgy is van."
Nyilván a többiek valami hülyeképzőre jártak, azért vitatkozol egymagad 5 másik emberrel folyton úgy érvelve, hogy dehát nekem van igazam, mert én igazat mondok.
2008. 06. 24. 0:37
Anonymus: Nem az a lényeg, hogy "NEKEM igazam van". :DDDDDDDD
Vazz.
Csak NEM ÉRTEM...
nem ironizálva... szó szerint...
NEM
ÉRTEM,
hogy pontosan min folyik a vita, amikor csak azt látom, hogy mindenkinek igaza van, és közgazdasági szempontból senki se mond égbekiáltó hülyeségeket. :)))))
Amiről beszélünk, azok létező jelenségek.
Az is, amiről én beszélek, és az is, amiről Rudy beszél.
De ezek nem zárják ki egymást.
Együtt, és egyszerre igazak.
2008. 06. 24. 0:39
Az a szar, hogy én itt ülök, és látom, hogy senki nem mond hülyeséget, erre pedig NEM ÉRTEM, hogy akkor miről vitatkozunk. :)))
Eeeez a gondom.
2008. 06. 24. 0:41
Azt látom, hogy te két hsz után rögtön elveszíted a fonalat. Ismétlem, azon ment a vita, hogy van-e megélhetési bűnözés vagy nincs. Te azt mondtad van, Rudy azt, hogy nincs.
Közben okoskodtál arról, hogy akinek nincs pénze riasztóra, az vegyen hitelre, és hogy az egyetemen nem tragédia csúszni.
2008. 06. 24. 0:42
Anonymus: "képzeld el, hogy van ilyen."
Miii, bazmeg?
Egy FÉLÉV vagy ÉV kihagyása nem teszi tönkre senki ÉLETÉT.
Ez baromság.
Szánalmas önsajnáltatás.
Majd jövőre.
Addig mondjuk elmész dolgozni.
Oszt kész.
2008. 06. 24. 0:43
"két hsz után rögtön elveszíted a fonalat"
Mé' még van fonál??? :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Én már szerintem érdemben reagáltam mindenre :)))
2008. 06. 24. 0:44
Te gyökér, képzeld el, még olyat is ismerek, ahol a két testvérből csak egy mehetett egyetemre! Mert nem volt pénz több gyerek taníttatását fizetni!
2008. 06. 24. 0:46
Rudy: "Es jogod van meghallgatni a masok velemenyet."
Hopp, ha kihagytam volna valamelyik hozzászólást, akkor bocs.
Mit hagytam ki? :)))
---
Na VICCEN KÍVÜL:
Nem fölényeskedek, és nem vitatkoztam, hanem csak beszélgettünk.
Én legalábbis eddig úgy éreztem...
Nem akartam én semmi sértőt írni, de ha mégis így sikerült, akkor természetesen ezúton is szeretnéd bocsánatot kérni.
Bocs.
2008. 06. 24. 0:51
Anonymus: "olyat is ismerek, ahol a két testvérből csak egy mehetett egyetemre! Mert nem volt pénz "
Oké...
Tandíjjal ne számoljunk, mert ha szegény, tanuljon jól az államira. Albérlettel sem kell számolni, mert ha szegény, kap kollégiumot. Tankönyvvel se számoljunk, mert ha szegény, és nem olyan lusta dög, mint én, járjon be az előadásokra.
---
Tehát... Kollégium legyen neki 8 ezer forint.
BME forrás: http://www.sc.bme.hu/index.php?pText=4_9_3
Füzet, és toll, hogy tudjon jegyzetelni, havi 2 ezer forint.
10 ezernél vagyunk.
Kaja legyen mondjuk havi 20 ezer.
30 ezernél vagyunk.
Ha frissen felújított koleszba költözik, akkor 32-nél.
Diákhitel 40 ezer.
És akkor a szoctámról, meg a jegyzettámról még nem is beszéltünk.
HOGY A GECIBE, HOGY NEM TUD TANULNI???
Ne mááááá'!
2008. 06. 24. 1:00
Mert mondjuk hitelre vették a komondort.
2008. 06. 24. 1:04
Anonymus: NA ÉS?
Ha koleszban van a srác, nincs otthon.
Vagyis úgy már nem az ő komondora. :))
---
Biztos megint én vagyok a buta, mert NEM ÉRTEM a dolgokat.
2008. 06. 24. 1:07
Sodi!
Termeszetesen letezik olyan ember, aki a nyomorbol kifolyolag bunozik. De mint fogalmat, a megelhetesi bunozest nem vagyok hajlando tudomasul venni. Es ciganybunozes sincs termeszetesen. Aki mast allit, rasszista.
A velemenyem az, ha kifogsz egy ilyen olcso lakast, akkor ANNAK A BIZONYOS LAKASNAK az ara, a piacon, pont annyi, es nem tobb. Mint ahogy a regi, veszteseges allami cegeket se aron alul adtak el, hanem akkor es ott annyit ertek a piacon.
Az en megkozelitesem ebben is kulonbozik szerintem a kozgazdaszoketol, mert pl. ha egy lakast 15 millioert kinalnak eladasra mondjuk egy even at es nincs ra vevo, akkor ne mondja mar nekem senki, hogy annak annyi a piaci ara! Ha meg 13 millaert ket napon belul megveszik, akkor nem szerencses vetel volt, hanem az volt a piaci ara, csak az elado nem akart tudomast venni a piacrol. Ennek az ellenkezojerol hivatalos ertekbecslo se tud meggyozni. Mert hiaba pofazik a becslo, hogy ennyi meg annyi a lakas erteke, ha a kutya se akarja megvenni.
Alapszabaly: minden annyit er, amennyiert megveszik? Ezt nem konyvbol tanulod meg, profoktol, hanem az elet megtanitja. De az eletet nem tudod az egyetemen megtanulni. A parazita eletmodod is csak hosszu evek alatt tud atmenni szimbiozisba. Ha sikerul neki. :D
2008. 06. 24. 1:08
Mindenki azzal jön, hogy fölényeskedek.
Pedig nem.
Biztos csak én vagyok a buta. :)))
Nem zárom ki.
---
A Gárda perbe is úgy indulok, hogy lehet, hogy tévedek, és valójában én vagyok a jelentéktelen, meg értéktelen szar.
Nem zárom ki. :DDDD
---
Feltevéseket elfogadunk, még akkor is, ha akkora baromság, mint a ház, mert közös pontok nélkül nincs vita! :P
2008. 06. 24. 1:11
A kerdojel nyomdahiba volt. Minden annyit er, amennyiert megveszik.
2008. 06. 24. 1:11
Rudy: "Alapszabaly: minden annyit er, amennyiert megveszik"
Ez tény.
De az egyéni ár, és a piaci egyensúlyi ár akkor is lehet különböző, ez a két dolog ugyanis nem ugyanazt jelenti a hivatalos szóhasználatban.
Nekem pedig, miután a tanult szakmáim egyike a közgáz, illetlenség eltérnem a hivatalos szóhasználattól. :))
2008. 06. 24. 1:14
"De az eletet nem tudod az egyetemen megtanulni"
Szerintem ez hülyeség.
Nem létezik "ÉLET". Nézőpontok vannak. :))))
2008. 06. 24. 1:18
Ja, hol eszel te havi 20 ezerert?! Latszik, hogy ki se mozdulsz a geped mogul es eltartott vagy. En ismerlek, ugyhogy, ha magadbol indulsz ki, lehet, hogy 5 ezer is eleg neked kajara, de hidd el, egy ATLAGOS, eleteros fiatal 40 ezret is megzabal, plane, hogy a tanulashoz is kell az agynak peldaul a szenhidrat. :D
2008. 06. 24. 1:20
Nincs olyan, hogy elet! Idiota! :D
De mostmar allj neki a melonak, mert kurva nagy szarban vagyok es nem azert otletelek, hogy le se szard! Ne aard, hogy en legyek az elso megelhetesi bunozo, mert az aldozat te leszel! :D Komolyan.
2008. 06. 24. 1:21
ÉN megzabálok simán 50 ezret (anyám ennyi értékben biztos költ a hűtőmre), de ha be kell érni menzával, akkor be kell érni menzával, és pont. :)))
2008. 06. 24. 1:22
Szal simán zabálok én annyit, mint egy nálam kétszer akkora átlagember, hidd el. :))
Ez is genetika. Testalkat. Pont.
---
És oké, lassan nekiállok. :)))
2008. 06. 24. 1:25
Na de most megyek aludni...
jóéjt mindenkinek
2008. 06. 24. 9:31
"Igen, valaki ezt is bírja, nekem viszont átlag alatti a fizikumom. Genetikailag."
Nekem erről a "génkorcs" kifejezés jut kapásból eszembe, de kizárólag sodi miatt, ő vezette be ugyanis ezt a roppant találó szót. Csak a retorika kedvéért.
2008. 06. 24. 11:32
"Nekem erről a "génkorcs" kifejezés jut kapásból eszembe"
ha ha ha
Mert ugye ha nem vagy Schwarzenegger, az már betegség, mint tudjuk. :)))
2008. 06. 24. 22:17
na, ez kicsit tényleg durva, de vannak ilyen"church of euthanasia", meg hasonló, "zöldnáci" szervezetek, hát a fasz se tudja...a lényegük ugyanaz:az emeri faj minél hamarabb pusztuljon ki, a föld érdekében.....
2008. 06. 24. 22:20
egyik ilyen szervezet logója a svasztika, zöld alapon...)))))))))))
2008. 06. 25. 1:03
Sodi!
Te olyan vagy, mint az agarkutya. Szerintem betegseg, fordulj orvoshoz! Az is betegseg, hogy az uton az arnyekban haladsz, mert a napsutes karos. :D Paranoia! :D :D :D
2008. 06. 25. 1:05
Ja, es a ketoldali munkaundoritis (two sided work disgustingitis) is betegseg, meghozza eleg sulyos. De az genetikai nalad. :D :D :D
2008. 06. 25. 11:09
:DD
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.