Társadalmi versenyképesség
Az áldást sodika küldte 2008. július 19., szombat - 17:48-korCímkék: orban versenykepesse viktor
50 komment
Ajánlom az alábbi mondatokat minden neokon szélsőliberálisnak, aki szerint a svéd rendszer haldoklik, és nincs ingyen ebéd!
Mindent a versenyképesség növelésének rendeltek alá, és eközben folyamatosan csökkent a versenyképességünk.
Ez azért van, mert a gazdasági versenyképességet akarták növelni, de közben a társadalmi versenyképességet minden eszközzel rombolták. Pedig az igazság az, hogy csak versenyképes nemzet és társadalom lehet gazdaságilag is versenyképes.
....
A versenyképes társadalom alapja a szociális egyensúly
A bajok mélyen vannak a nemzetben, ugyanis felborult a versenyképes társadalom alapja, a szociális egyensúly.
- Index Orbán Viktor beszédéről, innen
Így is van!
- Le a magyarság versenyképességét pusztító cionista embertelenséggel!
By SoDI
Kapcsolódó:





Eddig 50 komment érkezett (
)
2008. 07. 19. 19:02
A svéd modell működik szerintem is, csakhogy az egyik alapelve az, hogy nincs ingyen ebéd. Na nem baj.
2008. 07. 19. 19:04
Orbán nem mondott semmi újat, mindig ugyanazt rágja, hogy "felborult a szociális egyensúly". Hiába, valamit muszáj mondania, ami jól hangzik, még ha nem is igaz.
A svéd modell nem halott, sokan hiszünk benne. Magam is. (Az ingyenebédben mondjuk nem, de botorság lenne a két fogalom közé egyenlőségjelet tenni). Mélyreható változások nélkül, amelyek egy részének sajnos a FEJEKBEN kellene megtörténnie, és ennek kifutási ideje nem rövid, azonban nem lehet megcsinálni.
Egyébként aki valamennyire is otthon van a politika világában, és figyelt az elmúlt évtizedben, az tudja, hogy Orbán lenne az utolsó, aki itt svéd modellt csinál.
2008. 07. 19. 19:09
Svéd modell addig működőképes, amíg Hans meg Björn úgy dönt, hogy ők igenis befizetik azt a 70%-os elvonást és nem kezdenek el trükközni, meg számlát nem adni, mert bizony ott sem alacsonyabbak az adók. Az alkoholra olyan súlyos terheket rak a svéd kormány, hogy sokan csak azért felülnek Balti-tengeri kompokra, mert ott olcsóbban tudnak inni (van ilyen turizmus).
2008. 07. 19. 19:12
Ja és már többször beszéltünk róla, ami svédországban működik az nálunk nem biztos hogy működőképes. Ott magasabb a foglalkoztatottság, képzettebb a munkaerő, és egy fő is lényegesen több jószágot állít elő mint nálunk :)
2008. 07. 19. 19:15
Így van. A magyar társadalom versenyképességét a "számla nélkül x ezer forinttal olcsóbb" típusú érdekek ölik meg. Az adóelkerülés, a pénzügyi, számviteli fegyelem teljes hiánya és a korrupció. Vagyis maga a magyar társadalom öli meg saját versenyképességét.
A feketegazdaság felszámolása, a szürkegazdaság kifehérítése az első lépések közé tartozik. Zéró tolerancia. És minden bevethető eszközzel.
2008. 07. 19. 19:21
#4:
Ez persze szintén nehezen elvitatható. Bár én úgy gondolom, maga a szociális állam felépíthető lenne kelet-európai viszonyok között is.
Jelen pillanatban, ha senki nem kerülné el a közterhek befizetését (vagy radikálisan kevesebben), a környező országokhoz képest összehasonlíthatatlanul magasabb életszínvonalat tudna biztosítani az ország az állampolgárainak.
2008. 07. 19. 20:27
hello drágám! Emma vagyok! mi az a svéd model valami uj izgalmas pozicijó? csak nem ojan mind az eskimó talicska ahol az eggyik fiú hátulról fogjya a másik fiú két lábát aztán... tudod már annyiszor csináltuk drágám :))))))))) ugye éjfélkör találkozünk ma este édes?
2008. 07. 19. 20:42
Pengető: Szerinted a svédeknél nincs szociális háló?
Vagy mégis mire gondolsz?
Légyi, fejtsd ki bővebben.
2008. 07. 19. 20:43
Ond: sokan hiszünk benne. Magam is. (Az ingyenebédben mondjuk nem...)
---
Oké, apró költői túlzás belefér :)
2008. 07. 19. 20:49
Tudomásom szerint az ingyenebéd nem elsősorban azt jelenti, hogy te éppen nem fizetsz valamiért, hanem azt, hogy amiért te nem fizetsz stb, valaki fizet helyetted. Lehet, hogy személy szerint ingyen van, de egyébként meg semmi nincs ingyen. Na most így nézve, a svéd modell éppen arról szól, hogy legyen (és van!) elég bevétel az "ingyenebédek" fedezésére, hiszen marhára nincsenek ingyen ugyebár. Erre gondolok.
2008. 07. 20. 13:28
Ond: persze, felépíthető lenne, csak annak nem az az alapja, hogy leépítjük a teljes oktatást. Most pedig összevonjuk majd a természettudományi tárgyakat, hogy adjunk még egy pofont a mérnök/tudós képzésnek. Nem baj, majd árvíz esetén lesz a gátakra emberanyag, a sok közgazdászból, jogászból, bölcsészből. Így maximum futószalag mellett álló betanított munkásokat képzünk.
2007-es rangsorban top100-ban 4 db svéd egyetem van, (Top500-ban összesen 11 svéd egyetem szerepel). Ezzel szemben Magyarország: top100-ban 0 és top500-ban is csak 2db (ELTE és a Szegedi Tudományegyetem).
2008. 07. 20. 14:45
S sved-modell egy kalap fos.
Miért van annyi startup vállalat az USA-ban?
http://cikkek.soti.ca/why-startups-condense-in-america.html
Hová tüntek a gyerekek?
http://cikkek.soti.ca/where-have-all-the-children-gone.html
Korrupt politikusok, korrupt választók
http://cikkek.soti.ca/corrupt-politicians-corrupt-electorate.html
A jóléti állam: Európa problémáinak a gyökere
http://cikkek.soti.ca/the-welfare-state--the-root-of-europes-problems.html
Mi történik ha egy társadalomban kiiktatjuk a kockázatot?
http://cikkek.soti.ca/tigerhawk-on-risk-and-society.html
Europa egy nagy rakas szar!!!
2008. 07. 20. 14:50
A sved-modell haldoklik, de kibaszottul, Europa egy nagy rakas gozolgo szarkupac!!!
Az alabb lathato cikkeket kell csak elolvasni es lathatja mindenki, mekkora tragyadomb kozepere szulettunk.
http://cikkek.soti.ca/all-translations.html
Miért van annyi startup vállalat az USA-ban?
Hová tüntek a gyerekek?
Korrupt politikusok, korrupt választók
A jóléti állam: Európa problémáinak a gyökere
Mi történik ha egy társadalomban kiiktatjuk a kockázatot?
2008. 07. 20. 15:09
Rudy: a jóléti társadalom egyébként szerintem is halálra ítéli az emberiséget, hiszen pont azt az evolúciós célt veszi el, ami már több ezer éve megvan, küzdeni az életbenmaradásért és jobbá válni. Ha egy embernek nem kell küzdenie akkor ellustul. "A szociális háló olyan, mint a drog, le kell szokni róla". Azért, mert valami esetleg gazdaságilag működőképes, az nem biztos, hogy jó a társadalomnak. A rendszert pont a sikeresebb emberek tartják fenn így viszont nincs idejük a családjukra és a reprodukcióra, viszont a lustább és kevésbé sikeres emberekre vigyáz a társadalom, és mivel nem töltenek sok időt a munkával így van idejük gyereket nemzeni. Nálunk is megfigyelhető ez a folyamat sajnos.
2008. 07. 20. 17:18
Arról ne is álmodj, hogy akkor kevesebb adót fogsz fizetni, he nem lesz szociális háló - akkor simán az államadóssági uzsora kamatra fog elmenni ugyanaz az összeg.
2008. 07. 20. 17:20
Ha az állam mindenhonnan kivonul, széles tömegek jutnak olyan helyzetbe, hogy még csak labdába sem rúghatnak
"Korunk varázsszavai, amelyekkel politikusaink kelnek-fekszenek: versenyképesség és hatékonyság. Megrovást kapunk, vagy lenéző sajnálatot a nagy EU-testvérektől, mert a magyar GDP elmarad a fejlett Nyugatétól, eközben ugyanaz a fejlett nyugati cég a nyolcadát, tizedét fizeti nálunk „ugyanazért a munkáért, hiszen ezért jött ide. Vásárlóértéken a hátrányunk csak 2,5-szeres. Ez azt jelenti, hogy nálunk bizonyos árak „és persze a bérek is” ennyivel alacsonyabbak. Ezért jönnek hozzánk például a fog-turisták. A nálunk előállított termékeket, még olcsóbban is hatalmas haszonnal lehet eladni. Ez az oka, hogy a bankok és némelyik cég, világcsúcsot javít profittermelésből, miközben a GDP valóban alacsony marad. Összegezve: a hatékonyság nem lehet sokkal rosszabb, mint máshol, mert a technológiát a nyugati cég hozza, erre ráhatásunk nincs. Akkor a versenyképességgel van baj? De kivel is kell nekünk versenyezni? És most jól tessék megkapaszkodni. Már régen nem technológiai, technikai vagy minőségi versenyről van szó. Lásd a mérgező paprikát, vagy a növényből készülő tejet, tejterméket vagy a kínai mézszerű mézet. Egyetlen kulcsszó létezik: a profitmaximalizálás. Nekünk nem az amerikai, német, francia, angol munkás a versenytársunk. És a német, amerikai, francia munkásnak sem mi vagyunk az ellenfél. A versenytárs az indiai, pakisztáni, kínai „ az irreálisan olcsó munkaerő. A célban nem a nyugati fizetések és életszínvonal vár bennünket, hanem a gyarmati szegénység."
2008. 07. 20. 17:22
A másik postom is ehhez kapcsolódik
http://reakcio.blogspot.com/2008/07/nemzeti-gazdasagpolitika.html
2008. 07. 20. 17:23
"Arról ne is álmodj, hogy akkor kevesebb adót fogsz fizetni, he nem lesz szociális háló - akkor simán az államadóssági uzsora kamatra fog elmenni ugyanaz az összeg."
---
Hat ugye, nem kellett volna 50% beremelest meg 13. nyugdijat hitelbol finanszirozni, vagy 5% afa csokkentest szinten hitelbol, ezt bizony most fizetni fogjuk sokaig.
2008. 07. 20. 17:25
A Jobbik 7 népszavazási kérdése éppen arról szólt volna, hogy aki önhibájából inaktív, azt ne tömjék segéllyel
Az OVB ezt lesöpörte, azaz csak 2 lényegtelen kérdést hagyott jóvá a 7- ből.
http://www.jobbik.hu/search/node/ovb
2008. 07. 20. 17:26
Az árak is emelkednek , bizonyos esetekben akár 50%-kal, ha nem adnak béremelést, akkor talán menjünk a híd alá? XD
2008. 07. 20. 17:30
Az infláció hivatalos %-a csak egy szám, amit ráadásul az a KSH számol ki, amit a kormány irányít. Mellár Tamást kirúgták, mert nem volt hajlandó statisztikát hamisítani.
Az élelmiszer és az energia ára sokszorosára nőtt az elmúlt években, messze az infláción felül.
2008. 07. 20. 17:38
Keynes-i rendszer pozitivumai: gazdasági növekedéssel egyidejűleg társadalmi felemelkedés jelentős középosztály (mivel sokakat felhoznak a középosztály szintjére) osztálybéke és egyensúly
Az USA-ban a nemzeti jövedelem 1933-ban az 1929-es szint felét sem érte el. 1932-ben Franklin Delano Rooseveltet választották az Egyesült Államok elnökévé. Politikájának lényege, hogy a kapitalista rendszert akarja megmenteni és gyors cselekvést ígér. Ehhez teljesen szabad kezet kapott a törvényhozástól. 99 nap alatt 15 fontos törvényt fogadtat el, ez volt a New Deal (új egyezség), melyet az agytröszt dolgozott ki (a nagy monopóliumok vezetői), lényege:
* közvetlen állami beavatkozás;
* az elnök felhatalmazást kapott a banki ügyletek szabályozására;
* új banktörvények születtek: az értékpapír kibocsátásra, leértékelték a dollárt;
* a munkanélküliek foglalkoztatására létrehozzák a Polgári Tartalék Hadtestet: itt a fiataloknak közmunkát kellett végezni teljes ellátásért, napi egy dollárért;
* beindították a non-profit beruházásokat: autópályák, iskolák, kórházak, hidak, lakótelepek építése;
* a hazai árú vásárlására ösztönözték a lakosságot.
Létrehozták az Iparügyi Kormánybizottságot, az Országos Helyreállítási Hivatalt. Az agytröszt kidolgozta az ún. Tisztességes verseny-kódexet. 17 iparágban megszabták a legmagasabb munkaidőt, illetve a bérek alsó határát. Betiltották a gyermekmunkát, korlátozták a profitszerzés mennyiségét és felosztották a piacokat az egyes vállalatok között. Szociális intézkedések: törvényesítették a kollektív szerződéseket, elismerték a munkások jogát az önálló szervezkedésre (sztrájkjog, szakszervezeti jog)
A New Deal második szakasza (1936-37)
Bevezették a munkanélküli segélyt, 65 év felett az öregségi biztosítást illetve a betegek és rokkantak segélyezését. A mezőgazdaságban a farmereket anyagilag támogatták. A gabona- és gyapotkivitelre export kamatprémiumot fizettek. Csökkentették a vetésterületet és kártérítést fizettek az állatállomány egy részének elpusztításáért. A 30-as években 600 ezer farm ment tönkre, az összes farm 10%-a. Az iparban rengeteg kis- és középüzem ment tönkre.
A New Deal fő irányvonalát az elnök „a centrumtól valamivel balra” állónak határozta meg, támogatói: a munkásság, a feketebőrű lakosság, az etnikai csoportok és a liberális értelmiség.
A külpolitikában a 20-as években az elzárkózás volt a jellemző. 1933-ban az USA diplomáciai kapcsolatba lépett a Szovjetunióval.
2008. 07. 20. 17:39
Még ezen is túlmenve dolgozták ki Németországban a válság megoldását.
2008. 07. 20. 17:42
"A Jobbik 7 népszavazási kérdése éppen arról szólt volna, hogy aki önhibájából inaktív, azt ne tömjék segéllyel."
---
Lesoporni mindig indoklassal szoktak, masold ide az indoklast is. Szerintem azert soportek le, mert mint jelent az 'onhibajan kivul' gondolom ez nem volt definialva es igy a kerdes ertelmetlen.
2008. 07. 20. 17:44
A társadalmi tőke növelésére csak a szociális állam képes.
Az USA-ban a Welfare State utáni korszak szociálpolitikája tehát egy visszatérés az atomizált társadalomszemlélet felé, amelyben csakis és kizárólag mindenki saját maga felelős helyzetéért. Az egyén egzisztencia, tudás és anyagi javak hiányában – Münchausen báró módjára – saját erejéből, hajánál fogva kellene, hogy kirángassa magát alantas társadalmi helyzetéből.
2008. 07. 20. 17:46
Indoklás : lenácizták
A cigányok vígadnak: jön az ingyensegély
2008-07-18 08:52 barikád.hu
Cigányok: Monoki modell: nulla, buli ezerrel
"Magyarország nem ad teret és táptalajt a náci eszméknek, ezért utasította el az Országos Választási Bizottság (OVB) a Jobbik rasszista indíttatású népszavazási kezdeményezését." - Ifj. Bogdán János azzal kapcsolatban nyilatkozott így, hogy az OVB kedden a legnagyobb parlamenten kívüli pártnak a segélyezésről, a közmunkáról és a közbiztonságról népszavazást kezdeményező hét kérdéséből csak kettőt hitelesített, úgy fogalmazott: "üdvözöljük, hogy a választási bizottság a Magyar Gárda és a Jobbik rasszista kérdéseit elutasította". Két kérdés maradt, amely ezek szerint nem rasszista.
Ifj. Bogdán János úgy fogalmazott: "Ez a döntés további erőt és hitet ad számukra a már két éve tartó küzdelmükhöz, amelyet a szervezetük a rasszista, antiszemita nézeteket valló emberek és szervezetek ellen felvállalt." Elmondta, hogy azért is üdvözlik az OVB döntését, mert így "visszaigazolást kaptak, hogy Magyarország nem lehet a náci eszmék táptalaja, ugyanis azok az emberek, szervezetek, így a Jobbik és a Magyar Gárda, amelyek ezt hirdetik, nem valók a közéletbe".
Vona Gábor, a Jobbik elnöke június végén jelentette be, hogy hét kérdésben országos ügydöntő népszavazást kezdeményeztek. A Jobbik elnöke akkor újságíróknak kijelentette: népszavazásukkal a munka és közbiztonság nemzeti minimumát akarják lefektetni, de hangsúlyozta, nem titkolt céljuk, hogy "megálljt parancsoljanak" a cigányság azon jelentős részének, akik úgy gondolják, "rájuk a törvények nem vonatkoznak, és munka nélkül, bűnöző életmódot folytatva akarnak élni".
Az OVB szerdai ülésén a Jobbik két (népszavazási kérdését hitelesítette. Az egyik kezdeményezés szövege: "Egyetért-e azzal, hogy a szándékos bűncselekményt elkövető büntethető legyen, ha a cselekmény elkövetésekor 12. életévét betöltötte?" A másik kezdeményezés így szól: "Egyetért-e azzal, hogy a közoktatási törvény tegye lehetővé a súlyos fegyelmi vétséget elkövető tanköteles tanuló intézményből történő kizárását?"
Ahhoz, hogy népszavazást kezdeményezhessenek, kérdésenként 200 ezer aláírást kell összegyűjtenie a parlamenten kívüli pártnak.
A Jobbik egyik legfontosabb kérdése a monoki modellhez hasonlóan arról szólt volna, hogy segélyt ne lehessen kapni közmunka nélkül. A legnagyobb parlamenten kívüli párt nem adta fel ez ügyben folytatott harcát.
2008. 07. 20. 17:49
Ha engednék népszavazni a feltett kérdéseket, elsöprő igenek lennének! Ez az igazság!
Rasszistának kiáltanának ki bennünket, de sehol nincs meg az ilyen mértékű legyalázása és kifosztása az aktív dolgozóknak, akiktől b eszedik az adót, és odaadják annak a társadalmi rétegnek, aki mondjuk ki, semmit nem hajlandó tenni a beilleszkedés érdekében.
Nem hiszem, hogy tízszeresen kéne ezt a réteget újratermelni pénszórással.
Így még mi fizetjük ki hogy 5-10 gyerekük lehessen, akik majd, ha felnőnek, a nyakunkhoz rakjáka a kést az utcán.
2008. 07. 20. 17:51
"Indoklás : lenácizták"
---
A te velemenyed indifferens, masold ide az elutasito hatarozat indoklasat.
2008. 07. 20. 17:51
De ertsd mar meg, nem lehet definialatlan kerdest feltenni nepszavazasra. :-)))
2008. 07. 20. 17:58
Szerintem te erre gondolsz:
„Egyetért-e azzal, hogy nem egészségkárosodott jogosult esetében a rendszeres szociális segély folyósításának legyen feltétele havi 120 óra közmunkavégzés?”
---
Az Országos Választási Bizottság megállapítja, hogy a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény (a továbbiakban: Alkotmány) 28/C. § (5) bekezdésének a) pontja alapján nem lehet országos népszavazást tartani a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról, a központi adónemekről és illetékekről, a vámokról, valamint a helyi adók központi feltételeiről szóló törvények tartalmáról. A kezdeményezésben szereplő „közmunkavégzés”, illetve feltételeinek megvalósítása – így különösen a munkaeszközök, védőfelszerelés biztosítása, munkaszervezés, stb. – az érintettek magas számára és a javasolt havi munkaidőre tekintettel közvetlen költségvetési többletkiadásokat eredményeznének a folyó évi központi és önkormányzati költségvetésekben. Ennek fedezetét a kezdeményezés nem határozza meg, így a népszavazás alapján keletkező kiadások a költségvetés módosítását tennék szükségessé.
---
Az egvilagon semmi fele nacizas nem volt itt vagy hasonlo, megint remeket latsz. :-)
2008. 07. 20. 18:01
SF javaslom neked amit mar annyiszor: picit tenyszerubben, picit objektivebben, kevesebb gyulolettel es indulattal, hidd el, komolyabban fogunk venni a jovoben, ha igy teszel :-)
2008. 07. 20. 18:12
"Magyarország nem ad teret és táptalajt a náci eszméknek, ezért utasította el az Országos Választási Bizottság (OVB) a Jobbik rasszista indíttatású népszavazási kezdeményezését." - Ifj. Bogdán János azzal kapcsolatban nyilatkozott így
---
Nem tudom ki az a Bogdan Janos, de latod milyen kis ostoba es egyszeru vagy SF, inkabb hiszel egy cikknek, egy nyilatkozo embernek, ahelyett ,hogy venned a faradtsagot, es elolvasnad a tenyeket. A gyulolet ipar a tudatlansagon alapul, ez jol latszik rajtad is, van egy hulye, aki allit valamit es a sok kis ostoba tudatlan naci nem nezi meg, hogy az igaz-e, tenyszeru-e egyszeruen elhiszi amit mond es mar ugy adja tovabb, mintha az teny lenne, jon a masik kisnaci, es az is elhiszi es igy terjed a butasag..... Szedd mar ossze magad, mert latod, amint valaki utana nez a dolgoknak, egybol a porig egsz. Jo ez neked? :-)
2008. 07. 20. 18:19
SF: az a másik, hogyha felszámolják a szociális hálót, akkor csökkentsék az adót is, ahogy Szlovákia csinálta.
"Ha az állam mindenhonnan kivonul, széles tömegek jutnak olyan helyzetbe, hogy még csak labdába sem rúghatnak"
Előfordulhat, de ha nem kényszerítjük küzdelemre az embereket, akkor eltunyulnak és az a nemzetünk halálához vezet előbb-utóbb.
2008. 07. 20. 18:28
SF!
Elolvastad a cikkeket? Jo lenne. :)
2008. 07. 20. 18:44
Ha felszamoljak a szocialis halot, rovid tavon lesz par aldozat, akikert nem kar, picit meg kell erositeni a rendorseget, hiszen elofordulhatnak eroszakos cselekmenyek kozeptavon is, de hosszutavon mindenki ra fog jonni, hogy bizony az allam nem tart el el kell menni dolgozni, es mindenki el is fog. Hosszutavon egy kis aldozattal nyerni fogunk, isten hozott a kapitalizmusban az egyetlen evoluciosan stabil gazdasagi rendszerben!
2008. 07. 20. 19:32
fixpont: a jobbágy rendszer is atom stabil :) Csak ott van egy réteg aki a belét is kidolgozza azért hogy a másik réteg verhesse a seggét a földhöz. Cserébe K+F sincs :D
2008. 07. 20. 19:50
Nem birom a szuletesi elojogon alapulo rendszereket, azokat szeretem, ahol egy kis szegeny kenya ember gyereke is lehet az USA elnoke. :-> A liberalis demokracianal es a kapitalizmusnal nincs jobb tarsadalmi, gazdasagi berendezkedes.
2008. 07. 20. 20:18
Hát azért azok sem tökéletesek. Svájci demokrácia is vicces 1971-ig például a nőknek nem volt szavazati joguk, mert nem szavazták meg a férfiak :)
2008. 07. 21. 15:37
k0zi!
De vegul, csak megszavaztak. Tehat "tokeletes". Nem az, persze, olyan nem letezik, de a kozvetlen demokracia szazszor jobb, mint a kozvetett, amelyben korrupt, lusta, egoista, stb. (ide johet minden negativ jelzo, amit csak emberi agy kitalalni kepes) kepviselok "kepviselnek".
A sved-modell FOS!!! :D
2008. 07. 22. 3:32
Jómagam a címből indulnék ki: társadalmi versenyképesség versenyképesség. Szép, szép, de tisztázni kéne a sorrendet. Mennyünk a gazdasági versenyképesség halmazához. Nos hát, első és legfontosabb cél a gazdaságban, mindíg is az ellátás zavartalan biztosítása! Hogy az emberek árút és szolgáltatást cserélhessenek. Ennyi! Csak ezután jön annak a célnak a kialakítása, hogy versenyképesség. Az első megoldásából könnyeben létre lehet hozni a második kívánalmat. A jelen világban azonban az első és legfontosabb pontról, hogy levegyék a figyelmet, túlmajmojják a második pontot, amely egy kis rendszerszerkezet-vizsgálat után amúgy is nevetségessé válik. A másik az, hogy a globális szintű versenyképesség egyenesen butaság. A magyar gazdának NEM kell versenyeznie a - példáúl - holland gazdával, ám, ha vannak arra fele kapcsolatai (miért ne), akkor azokat ápolhatja, s még érdekesebb termékválasztékot tudnak létrehozni együtt. Ehez persze egyik únióra (szovjet és az európai) sincs szükség.:) Aztán úgy is megmérettetik, hogy melyik terméket hogyan és hol veszik többen.
2008. 07. 22. 23:41
Na tovább gondoltam a témát, lett még egy ide kapcsolódó post :
http://reakcio.blogspot.com/2008/07/vandorkapitalizmusvandormultik.html
2008. 07. 22. 23:43
"Nem birom a szuletesi elojogon alapulo rendszereket, "
Én sem. Épp ez az egyik bajom a cionista zsidókkal, és a nepotizmussal és kiszorítósdival, amit művelnek, mert sajnos tehetik.
2008. 07. 22. 23:50
"tenyszerubben, picit objektivebben"
Az az okos aki az globális muralmi rend baromságait ismételgeti papagájként? Nem az, aki önállóan gondolkodik, és nem csak a Soros féle közgáz tankönyvből okos? XD
Mit tesz a kormány? A szociális háló leépül, (kivéve természetesen a cigányok segélyezését...) ezzel egyidejűleg munkahelyek megszüntetése + a dolgozó réteg megsarcolása.
Igen, van egy külföldi kör, amelyik ezt másképp gondolja. Ők nem mások, mint a nemzetközi és országos nagy bankok, hitelminősítő intézetek, globális gazdasági és pénzintézetek.
Ezen egyáltalán ne lepődjünk meg. Ezen intézetek számára ugyanis a Gyurcsány-féle miniszterelnökök, az általuk vezetett kormányok a legmegfelelőbbek. Ők azok ugyanis, akik zokszó nélkül végrehajtják a globális intézmények nagy és átfogó terveit. Ezek lényege: a neoliberális gazdaságpolitika alapján az ország teljes nyitottá tétele a külföldi cégek felé, az állami vagyon szinte totális privatizációja, a szociális háló leépítése, az állam gyengítése, a piac totális uralmának érvényesítése és ezáltal a külföldi érdekeltségek országon belüli növekvő hatalomszerzése. Cserébe e kormányzati elitek a globális hatalmak kegyeltjei és eltartottjai lesznek.
2008. 07. 22. 23:52
Nem létezik emberbarát kapitalista. Az államnak pedig, többek között ki kell kényszerítenie a polgárai érdekében munka a megfelelő bérezését. Én emlékszem, hogy hupákoltak a pénzemberek fizetett hazugjai a zsidó médiában, amikor 30 ezerről 40 ezerre emelték a minimálbért pár éve.
Kérdés : Melyik szemét pénzeszsák él 50 ezerből havonta?
2008. 07. 22. 23:54
28. # fixpont:
Az nem az én véleményem, hanem kopi a http://www.barikád.hu ról, én ennél durvábbakat írtam volna erről :-)
2008. 07. 22. 23:55
Mi a franc, megy a link amit véletlenül ékezettel írtam be.. Máskor hibaüzenetet adott. Megy az ipv6 átállás már?
2008. 07. 23. 0:02
Jéé, nekem is megy ékezettel :))
Milyen poén :D
2008. 07. 23. 0:04
Elolvastam, a szokásos neokon mantrák, mellesleg maga Reagan is elismerte, hogy a lerszivárgó gazdaság mint gazdpol mechanizmus- elképzelés nem működik a gyakorlatban.
A jelen rendszer gondoskodik az utánpótlás nevelésről, pl. a CEU és a hasonló iskolák NEM adnak használható végzettséget, csak a gépezet részévé váláshoz elégséges ismereteket.
Kádernevelés folyik, miközben a mérnökökre, és az orvosokra volna inkább szükség, ebből van hiány, ezeket bezzeg nem fizetik meg.
A jelenlegi rossz pénzügyi és politikai rendszer fenntartásával kapcsolatos állásokat ilyen globalista janicsárokkal töltetik be.
http://bocs.hu/d-igazs.htm ezzel nem teljesen értek egyet, de most találtam és ide illik.
2008. 07. 23. 0:05
http://www.disputa.ro/cgi-bin/disputa/ultimatebb.cgi?/topic/1/669.html
A Grósz Károly, volt – „igazi” rendszerváltó? – miniszterelnökkel készített utolsó interjú (Orosz József volt a riporter, elhangzott a Kossuth Rádióban, 1996. január 20-án) megvilágítja, hogy az MSZMP tudatosan felkészült arra, hogy csak színleg adja át a hatalmat az Ellenzéki Kerekasztalnak, hogy azonnal vissza is vegye, amint erre később lehetősége kínálkozik (így is lett). Olyan kádereket „választottak ki” – a páholyok külföldi segítségével – a „rendszerváltás” végrehajtására, illetve az új, kvázi demokratikus Magyarország vezetésére, akik: (1) betegek, (2) fogottak, (3) eleve beszervezettek, (4) zsarolhatók, (5) szabadkőművesek, vagyis hát beavatottak voltak a rózsadombi paktum titkába, miszerint a globalizmus igazából világkommunizmus (vö.: az egységes világállam elképzelésével!), ezért nem kell a kommunistákat végleg kiakolbólítani a hatalomból, hanem meg kell egyezni velük. Az MSZMP „falból” alakult át szocialista párttá; valójában sem vezető kádereiben, sem világfelfogásában nem történt semmi változás, hacsak annyi nem, hogy a korábban kollektív magán–tulajdonukat elkezdték felosztani egymás és a Nyugat (hitelezők!) között – s ezt a vidám osztozkodást, szabadrablást nevezték el a későbbiekben igen tudományosan az állami vagyon spontán és kampányszerű privatizációjának.
A volt állampárt szalonképessé festette-varázsolta magát a Nyugat és a hazai szavazó polgárok előtt, mellesleg – minden eshetőségre készen: ügynökei révén közvetlenül beépült az ún. rendszerváltó „történelmi” és egyéb polgári pártok tagságába és vezetőségébe, hogy már csírájában átvegye felettük a politikai ellenőrzést. Ezt a titkot fejtette fel Grósz Károly, több mint másfél órás interjújában.....
........ Aczél György és körei jó előre gondoskodtak róla, hogy mire Magyarország újra „felébredne”, addigra a legrosszabb változat az ún. nagykoalíció lehessen csak. Így is történt. Sem a belbiztonsági szolgálat, sem a katonai hírszerzés személyi állományát nem érhette a rendszer-váltással semmilyen „váratlan trauma” – vagy maradtak ott, ahol korábban szolgáltak, vagy kaptak egy nagydarab állami vagyont, és kapitalisták lettek, vagy beléptek falból az MDF-be, .....
És máris sorolhatjuk: Aczél és… után a több ezer nevet.
2008. 07. 23. 0:09
Eszembe jutott végre aminek nevezni akartam ezeket. Komprádor
Aki a hazaárulásért, konkrétan pedig az országnak, és a nemzetnek az érdekeinek megrövidítéséért cserébe kenőpénzeket fogad el.
Pl. drágán vesz villamost a Siemens-től, sokszoros áron építtet autópályát a külföldi céggel PPP konstrukcióban, és a többi.
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.