Első SIKER!
Az áldást sodika küldte 2008. március 5., szerda - 20:37-korCímkék: nepszavazas
64 komment
Ha a népszavazáson az igenek győznek, akár már jövő hónaptól eltörölhetik a vizitdíjat, a kórházi napidíjat, és a tandíjat! Érdemes tehát elmenni, és IGEN-nel szavazni, ugyanis nagyon hamar fogjuk látni az eredményét.
Fletó azon fenyegetését pedig, miszerint ez forráshiánnyal fog járni, nem kell komolyan venni. Tudnunk kell, hogy az ellátás, és az oktatás üzemeltetése állami feladat, így NEM az ő döntésük, hogy legyen-e elég pénz minderre, vagy sem. Az alkotmány nagyon pontosan fogalmaz, amikor az állampolgári jogokat tárgyalja, és ennek nyomán teljesen egyértelmű, hogy - ha akarják, ha nem - kötelező biztosítaniuk a kellő mennyiségű pénzt a működéshez!
By SoDI
Kapcsolódó anyag:





Eddig 64 komment érkezett (
)
2008. 03. 05. 21:36
Egyetemektől már elvonták a pénzeket, pedig a tandíj még nem jelent meg. Szóval a működéshez elég a pénz, csak kevesebb lesz az ösztöndíj, nem lesz fizetésemelés, nem lesz fejlesztés. Hidd el ki van ez találva.
2008. 03. 05. 21:40
Ha ott ülök egy előadáson, kurvára nem érdekel, mi szerepel az egyetem mérlegében. Hallgató vagyok én ott, nem könyvelő.
2008. 03. 05. 21:42
A működéshez szükséges forrásokat mindenhol biztosítaniuk kell. Pont. Ezek kétharmados törvények. Nem akarat kérdése.
2008. 03. 05. 21:51
Hát persze nem érdekel, akkor te bizonyára nem számítottál magasabb ösztöndíjra. Nekem jóljött volna, ha kicsit jobban díjjazzák a 4,6-os átlagomat. Az egyetem működni fog, csak a hallgatók kevesebbet fognak kapni.
2008. 03. 05. 21:58
Igen Sodika, és KI MONDJA MEG, hogy mennyiből kell működni??? Nem úgy működik, hogy az egyetem, a doki, a kórház, hogy elküldi a sárga csekket a kormánynak, az meg kifizeti. Ha nem akarnak visszapótolni, nem is fognak. ÉS hiába állítod, ez még csak nem is sérti az Alkotmányt.
ÉS sajnos abban is igazuk van, hogy maga az Alkotmánybíróság nyilvánította NEM ktsgvetési tételnek a dolgokat (ezért lehet róla szavazni), így aztán érdekes a visszapótlási vágy.....
De meg lesz ez oldva, nyugalom.
1. Járulékemelés (esetleg elmaradó csökkenés amit ígértek tökmindegy)
2. kórházban marad a fos kaja, a szarabb ellátás, a ritkábban mosott ágynemű... és így tovább
3. Egyetem: állami helyek csökkentése,(ennek megf. fizetős helyek növelése)
Ez aztán a SIKER, igazad van................
2008. 03. 05. 22:17
"Igen Sodika, és KI MONDJA MEG, hogy mennyiből kell működni???"
Annyiból kell működni, amennyiből megoldható.
A kormány NEM ADHAT olyan kevés pénzt, amennyiből nem oldható meg! Egyszerűen nincs joga hozzá.
"maga az Alkotmánybíróság nyilvánította NEM ktsgvetési tételnek a dolgokat"
BAROMSÁG!!!! Sőt, hazugság.
Az Alkotmánybíróság CSAK és kizárólag AZ IDEI ÉVRE vonatkozóan mondta azt, hogy nem költségvetési tétel.
A 'visszapótlás' szó pedig a jövő évi költségvetés vonatkozásában egy teljesen ÉRTELMEZHETETLEN fogalom, elvégre ami még nem is létezik, annál hogy a picsába beszélhetnénk bármilyen vonatkozásban is változtatásról??
"Járulékemelés"
Nem merik megcsinálni.
"kórházban marad a fos kaja, a szarabb ellátás, a ritkábban mosott ágynemű..."
Én még 2000 környékén voltam egy orrsövényferdülés-műtéttel kórházban. Mindennel maximálisan meg voltam elégedve.
"Egyetem: állami helyek csökkentése"
A 15%-os valós ingyenességhez képest egy teszem azt 50-ről 45%-ra való csökkentés is 30%-os pozitív eredménynek számítana. Ha az a kérdés, hogy 15, vagy 45% tanuljon ingyen, akkor inkább az utóbbi.
2008. 03. 05. 22:17
Esetleg mínusz pár darab audi és mercédesz, kevesebb ellopott pénz a kormányzati negyedből és a metróépítési projectből. Ha a magukra költött lopott pénzek csak egy kis részét nem tüntetik el, már kijön a vizitdíjból és tandíjból kiesett összeg.
Olyan agymosott nem lehet valaki, hogy a 300 forinttól vár szupermodern kórházakat. Ha pedig csökkennek az állami egyetemi helyek, legalább a Röcsögei Egyetem Alsótyutyungai Főiskolai karának felsőfokú okleveles szaka megszűnik, ahová eddig is 72 ponttal, 2-es matekkal kerültek be atomfizikus képzésre. De legalább nem kell fizetniük a szegény, de okos gyerekeknek, akik 130 pont fölött kerülnek be, nem 72-vel, jópénzért...
2008. 03. 05. 22:52
"Annyiból kell működni, amennyiből megoldható.
A kormány NEM ADHAT olyan kevés pénzt, amennyiből nem oldható meg! Egyszerűen nincs joga hozzá."
A működés és a színvonal között van különbség, te is tudod ezt nagyon jól, sőt igazából ezen a mostani rendszeren is jól látszik :)
"A 15%-os valós ingyenességhez képest egy teszem azt 50-ről 45%-ra való csökkentés is 30%-os pozitív eredménynek számítana. Ha az a kérdés, hogy 15, vagy 45% tanuljon ingyen, akkor inkább az utóbbi."
És ha lecsökkentik 15%-ra? Akkor mi lesz? Egyetemek közlik hogy ennyi pénzből nem tudnak ennyi hallgatót vállalni. Ingyenes lesz az oktatás, csak alig jut majd be diák. A költségtérítésen meg nem 105000Ft-ot kell majd fizetni, hanem egyes szakokon ennek a többszörösét is.
"Esetleg mínusz pár darab audi és mercédesz, kevesebb ellopott pénz a kormányzati negyedből és a metróépítési projectből. Ha a magukra költött lopott pénzek csak egy kis részét nem tüntetik el, már kijön a vizitdíjból és tandíjból kiesett összeg."
Naív dolog ezt hinni, hogy majd ezeken faragják le a kiadásokat.
2008. 03. 05. 22:57
"A működés és a színvonal között van különbség"
Ha 2010-ig konzerváljuk a mostani színvonalat, attól még nem dől össze a világ.
"És ha lecsökkentik 15%-ra? Akkor mi lesz?"
Azt nem merik megtenni.
"Naív dolog ezt hinni, hogy majd ezeken faragják le a kiadásokat"
Ja ha ŐK a saját kényelmükkel törődnek az intézmények színvonala helyett, akkor engedtessék meg, hogy mi idelent szintén ugyanezt a szemléletet tegyük magunkévá. Pont ugyanannyi hozzá az erkölcsi jogunk.
2008. 03. 05. 23:04
Te, ezt az "idei éves" dolgot copypészteld már légy szíves, mert nem vágom.
2008. 03. 05. 23:16
Pengető: Nagyon egyszerű. Többször elmagyarázta már Orbán is.
A sok szóismétlésért előre is bocs :DD
Az számít költségvetési tételnek, amit a kormány beír a költségvetési törvénybe. A tandíjat nem írták bele, ezért arról lehet szavazni. Ha beleírták volna, nem lehetne szavazni róla.
A vizitdíjat és a kórházi napidíjat viszont beleírták, ezért arról már nem lehetne az idei év vonatkozásában népszavazást tartani. Igen ám, de mindig csak egy évre születik költségvetési törvény!
Mivel tehát 2009-re még nem írták meg, ezért 2009 vonatkozásában SEMMI SE költségvetési tétel. Így tehát 2009-es érvényességgel elvileg bármiről lehet szavazni, ami MA még költségvetési tétel, hiszen csak ősszel dől el, hogy jövőre mi fog annak számítani.
2008. 03. 05. 23:20
Pengető: SEGÍTEK.
A három kérdés:
---
Egyetért-e ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a JELEN KÉRDÉSBEN MEGTARTOTT NÉPSZAVAZÁST KÖVETŐ ÉV JANUÁR 1-JÉTŐL ne kelljen kórházi napidíjat fizetni?
Egyetért-e ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a JELEN KÉRDÉSBEN MEGTARTOTT NÉPSZAVAZÁST KÖVETŐ ÉV JANUÁR 1-JÉTŐL ne kelljen vizitdíjat fizetni?
Egyetért-e ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetniük?
---
Ha megfigyeled, a tandíjnál nincs ott a csupa nagybetűvel írt rész. A másik kettőnél azért van ott, mert azok nélkül NEM LEHETNE népszavazást tartani róluk, mivel az IDEI költségvetésben benne vannak.
Érted már?
2008. 03. 05. 23:23
Még egyszerűbben: Azt, hogy "az Alkotmánybíróság úgy döntött, hogy a vizitdíj nem költségvetési tétel", úgy kell érteni, hogy A KÉRDÉSEK VONATKOZÁSÁBAN nem költségvetési tétel.
Nem úgy általában nem, hanem csak a népszavazáson feltett kérdések kontextusában nem.
Éppen EZEN ment rohadt hosszú ideig a huzavona. EZ volt az a nagy jogi vita, ami miatt majd egy évig húzódott az ügy. És ennek a vitának a végére tett pontot a sokat hivatkozott, de magyarázat nélkül erősen félreérthető alkotmánybírósági ítélet.
2008. 03. 06. 10:05
sodika: szóval szerinted nem merik lecsökkenteni 15%-ra a keretszámokat? Miért ne mernék? Nem lesz tőle fizetős az egyetem, csak kevesebb embert bír el a költségtérítés. Teljesen jogos, népszavazással összhangban van.
2008. 03. 06. 12:07
Minden ellenkező híreszteléssel ellentétben az állam nem sz@rja a pénzt, nem egy feneketlen pénzeszsák az államkassza, furamód tehát csak azt lehet belőle kivenni, amit beletettünk.
Forráshiány abban a percben keletkezik, amint ezt a forrást - a vizitdíjat és a napidíjat - kivonják a rendszerből. Mivel a forráshiány nem tartható, az állam nyom bele még pénzt, ez evidens.
Honnan nyom bele pénzt? A mi "másik zsebünkből", abból a költségvetésből, ahová mi fizetjük be adóforintjainkat, rosszabb esetben pedig az ország eladósodását tovább növelve.
Ha nem szoktam volna hozzá, akkor ki lennék akadva ezen a korlátoltságon, de így kifejezetten nem idegesítem magam emiatt.
2008. 03. 06. 13:21
Teljesen mindegy, amikor a költségvetés jó részét ellopják. Hiába teszünk bele többet, akkor többet lopnak. Tehát a cél, hogy minél kevesebbet tegyünk bele és akkor kevesebbet tudnak lopni belőle. Egyébként javaslom, hogy a kötelező (4350Ft most) összegen felül inkább mindenki tegyen félre havi szinten a gyógyítására és vigyázzon az egészségére. Sokkal jobban jön ki, mintha fullra fizet és aztán mégsem kapja meg a szolgáltatást (vagy csak nagyon alacsony szinten). Olyan ez mint a casco, hogy fizeted, aztán amikor káresemény van, akkor mindent kitalál a biztosító, hogy ne vagy csak keveset fizessen. Sokkal jobban megéri, ha a casconak megfelelő összeget inkább félreteszed, neked kamatozik, aztán ha kell felhasználod. Persze ez nótórius autótöröknek nem javasolt, csak "átlag felhasználóknak". :))
2008. 03. 06. 13:53
A diákmunka sem segít
Úgy érzem, nem emberbarát a jelenlegi rendszer. Egy jól működő köztársaságban az olyanfajta közszolgáltatások, mint az egészségügy és a felsőoktatás finanszírozása, állami feladat kell hogy legyen. Fontos érték családunkban a diploma, több testvérem is egyetemre jár. A tandíj több százezres terhet róna a családi kasszára, amin a diákmunka sem enyhít sokat. Ahhoz ugyanis, hogy elfogadható havi jövedelemhez jusson egy egyetemista, heti negyven órát kell dolgoznia, ez viszont a tanulás rovására megy. A vizit- és a kórházi napidíj fizetésével sem értek egyet, elvégre az egészségügy finanszírozása is állami feladat, hiszen ezért fizetünk adót és járulékot, ennek megfelelően kellene az állami költségvetést tervezni.
Herpai Dániel geográfus
2008. 03. 06. 14:20
k0zi: "sodika: szóval szerinted nem merik lecsökkenteni 15%-ra a keretszámokat? Miért ne mernék?"
Mert akkor tényleg autók égnének, azért.
2008. 03. 06. 14:23
Ond: "Forráshiány abban a percben keletkezik, amint ezt a forrást - a vizitdíjat és a napidíjat - kivonják a rendszerből."
Baromság. Miután a bevezetésük előtt is volt élet, a megszűnésük nem jelenthet a 2006-os szinthez képest hiányt.
"nem egy feneketlen pénzeszsák az államkassza, furamód tehát csak azt lehet belőle kivenni, amit beletettünk."
Baromság. Már úgyis akkora az államadósság, hogy 2010-ig cseppnyi növekedés bőven belefér.
BÁRMIT lehet finanszírozni, csak nem hosszútávon.
2008. 03. 06. 15:02
2010-ig belefér? És utána mi lesz? A hibás gyakorlatot meg kell szüntetni, szerencsére a kormány megállította az államadósság növekedését. A helyes út ez, nem az, amit te mondassz, hogy adósodjunk el nyugodtan.
Nem tudom, jártál-e orvosnál mostanában. Legtöbb helyen messze nem a 2006-os szint van, az ahhoz való visszatérés hatalmas visszalépést jelentene. A háziorvosok elég nagy része ugyanis fejlesztésekre fordítja az így befolyt pénzeket, ami havi több százezres nagyságrendű is lehet. Nálunk például végre emberi körülményeket csináltak a váróban, új műszereket szereztek be. Sok helyen felvettek új alkalmazottakat, például diplomás nővért, vagy korszerűsítették az informatikai hálózatukat, de ami még ennél is fontosabb, az első pár hónap alatt kifizették a praxisok tartozásait.
A háromszáz forintodat - ami egy orvoslátogatásért igen csekélyke pénz - visszakapod te is, az ellátás vagy körülményeinek javulása formában. Ezenkívül kis áldozat neked, hatalmas segítség a praxisnak. A pénz ráadásul közvetlenül odakerül, ahová kell, nem kell végigcsurognia az újraelosztó rendszeren.
Te azt hiszed, hogy Gyurcsánnyal baszol ki, ha igennel szavazol.
Közben az orvosoddal, és magaddal teszed.
Node minek is beszélek, nálad ez úgysem racionális végiggondolás, hanem az ideológia kérdése. Orbán azt mondta, hogy nem kell vizitdíj, akkor nem kell.
2008. 03. 06. 15:06
Nagyon hamar fogjuk látni az eredményét, ebben igazad van. De legalább Orbánékat is utálni fogják végre egy picit a népek.
2008. 03. 06. 15:07
A 300 ft KÖZEL SEM pótolja mindazt a pénzt amit a kúrmány elvont az eü ellátórendszertől - UZSORAKAMATOK fizetésére + klientúra építésre (sógor-komaság)
Tessék visszatenni a kasszába az ellopott pénzt amíg nem késő, mert 2010 után a börtönbe kerülnek.
2008. 03. 06. 15:09
HAZUGSÁG : soha nem nőtt még ilyen mértékben az államadósság, mint 2004 és 2008 között, azaz gyurtsány alatt.
Miért hazudsz Ond? No persze tudom én, ilyen a komcsi fajtád
Az államadósság 66 százalékra nőtt tavaly
Az államháztartás nettó finanszírozási igénye a bruttó hazai termék (GDP) 5,6 százalékát tette ki 2007-ben.
Utoljára frissítve: 2008. február 18., 14:56 nyomtat küld
A névértéken számított, konszolidált bruttó államadósság a GDP 65,9 százaléka volt, míg a háztartások nettó finanszírozási képessége, pénzügyi megtakarítása 2007-ben a GDP 1,7 százalékát érte el az MNB előzetes adatai szerint.
Az MNB hétfőn nyilvánosságra hozott előzetes adatai alapján az államháztartás nettó finanszírozási igénye 2007-ben 1.420,7 milliárd forint volt, míg 2007 negyedik negyedévében a szezonálisan nem kiigazított nettó finanszírozási igény 679,9 milliárd forintot, a GDP 9,8 százalékát, a szezonálisan kiigazított finanszírozási igény pedig a GDP 4,3 százalékát tette ki.
Az államháztartás bruttó, konszolidált, névértéken számításba vett - tehát a maastrichti kritériumok szerint számol - adóssága a múlt év végén a GDP 65,9 százaléka, 16 741 milliárd forint volt, az államháztartás nettó tartozása pedig 13 567 milliárd forintot, a 2007-es év GDP-jének 53,4 százalékát tette ki.
Tavaly az utolsó negyedévében a központi kormányzat elsősorban az MNB-nél tartott betéteinek felhasználásával, egyéb követeléseinek csökkenésével, hosszú lejáratú értékpapírok kibocsátásával és egyéb tartozások növelésével fedezte a finanszírozási igényét, ami 547,5 milliárd forint volt. A helyi önkormányzatok 205,1 milliárd forintos hiányukat elsősorban hosszú lejáratú deviza értékpapírok kibocsátásával fedezték, a kötvénykibocsátás az előző negyedévhez hasonlóan történelmi csúcsot ért el. Emellett jelentős volt részükről a hitelek felvétele és az egyéb tartozások növekedése is.
A társadalombiztosítási alapok 72,7 milliárd forintos többlete a központi kormányzattól kapott hitelek csökkenésében jelent meg a pénzügyi számlákban. A háztartások nettó finanszírozási képessége az előzetes adatok szerint 2007-ben a GDP 1,7 százaléka 443,7 milliárd forint volt. Tavaly a negyedik negyedévben a szezonálisan nem kiigazított nettó finanszírozási képesség 372,6 milliárd forint volt, ami elérte a GDP 5,4 százalékát. A szezonálisan kiigazított finanszírozási képesség a GDP 1,5 százalék a volt.
Az MNB adatai szerint tavaly a negyedik negyedévében a háztartások pénzügyi eszközei közül a forintbetétek, a készpénz, a befektetési jegyek, az életbiztosítási és a nyugdíjpénztári követelések növekedtek jelentősen. Számottevő volt ugyanakkor a rövid lejáratú állampapírok eladása.
A háztartások korábbi a negyedévekben jelentős mértékű külföldivaluta-felhalmozása a rendelkezésre álló információk szerint már a harmadik negyedévben megfordult, a pénzügyi számlák adatai alapján a háztartások 24 milliárd forint értékben használtak fel külföldi készpénzt a negyedik negyedévben. A kötelezettségek esetében a hosszú lejáratú devizahitelek felvétele volt a meghatározó, de mértéke némileg elmaradt a harmadik negyedévi csúcsértéktől. Az MNB közölte: a forint kisebb mértékű gyengülése következtében a háztartások devizahitel-tartozásainak állománya 37,1 milliárd forinttal növekedett 2007 negyedik negyedévében.
2008. 03. 06. 15:10
"szerencsére a kormány megállította az államadósság növekedését"
Az 2002 óta kezdett el növekedni, csókolom.
Akkor, amikor ezek jöttek.
"A háziorvosok elég nagy része ugyanis fejlesztésekre fordítja az így befolyt pénzeket, ami havi több százezres nagyságrendű is lehet."
Régebben is volt fejlesztési pénz, amortizációs kompenzáció formájában. Pusztán ezt kell visszaállítani.
"A háromszáz forintodat - ami egy orvoslátogatásért igen csekélyke pénz - visszakapod te is, az ellátás vagy körülményeinek javulása formában."
Szerintem én vagy 5 éve nem jártam orvosnál. :)
Különben ha csekélyke az a pénz, akkor nem lehet gond a visszapótlásával.
"Nagyon hamar fogjuk látni az eredményét, ebben igazad van. De legalább Orbánékat is utálni fogják végre egy picit a népek."
Nem fogják, ugyanis Orbán nagyon jól fogja tudni kommunikálni, hogy Gyurcsány a szemét :DD
2008. 03. 06. 15:13
Pontosan. A Kádár-rendszer 1957 és 1989 között 21 milliárd dolláros államadósságot termelt, míg Gyurcsány Ferenc eddig önmaga 25 milliárd dollárt.
A kormány egy pénzügyi trükkel 200 milliárd forintot vett ki az egészségügyi kasszából, ez pedig nem jelent mást, mint hogy a rossz kormányzás árát fizettetik meg az emberekkel.
Növekedésorientált gazdaságpolitikát kell folytatni, másrészt az egészségügy, az oktatás, a szociálpolitika és a kultúra területéről az állam nem vonulhat ki.
Azt akarod hogy úgy éljünk mint a chieliek? A gazdagok ki sem léphetnek a fallal körülvett lakógettóikból...
2008. 03. 06. 15:16
Keresztény szervezetek: tudatos nemzetárulást követ el a kormány
Közös nyilatkozatban állt ki a szolidaritás, a társadalmi párbeszéd és a közösségi intézmények megerősítése mellett három szövetség. A Keresztény Értelmiségiek Szövetsége, a Bencés Diákszövetség és a Piarista Diákszövetség szerint a vasárnapi voksolás az emberek közti szolidaritás próbaköve lesz.
A három szervezet elfogadhatatlannak tartja, hogy a kormány semmibe veszi a nemzet többségi akaratát.
– Nemzetpusztító stratégia nyomán dolgozik a kormány, tudatos nemzetárulás folyik. Ha ez tervszerűen folyik, akkor ezért kell visszautasítanunk a kormánynak a működését, ha pedig nem, akkor azért, mert nem értenek hozzá, és mert olyan emberek ülnek ott, akik dilettánsok. Azt pedig az elmúlt 40 évben is láttuk, hogy hová vezet, ha nem szakemberek irányítják az ország életét” – nyilatkozta a Hír TV-nek Osztie Zoltán, a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének elnöke.
(Hír TV)
Kell a hely másoknak a Kárpát medencében, azért kell lerohasztani az oktatást, kultúrát, egészségügyet, közlekedést. Kell a hely a zsidóknak, ha izrael fenntarthatatlanná fog válni.
2008. 03. 06. 15:16
KSH + recta ratio rulez.
2008. 03. 06. 15:20
Nemzetpusztító stratégia... LOL
Na jó, ebből is világosan látszik, hogy nincs értelme vitatkoznunk. Ti egy magatok által teremtett sajátos világban éltek, vérszomjas zsidókkal, országos és világméretű összeesküvéselméletekkel, én ezeket nem igazán akarom kommentálni.
Kiszálltam.
2008. 03. 06. 15:23
Ond: Te nem egyszerűen zsidó, hanem nemzetstratégiában gondolkodni képtelen marxista gyökér is vagy.
2008. 03. 06. 15:34
Csak a megszólítottság okán :)
Keresztény ember vagyok, és hiszek Istenben. Nem az egyházban, abban túl sokszor csalódtam.
Én tudok gondolkodni nemzetstratégiában. Mint ahogy a kormány is. Ti pedig addig egy valószínűtlen forradalomról ábrándoztok itt. Forradalom, ami után szembepisáljuk a szelet, teszünk a globalizációra, szembemenetelünk az EU-val, visszahódítjuk Erdélyt, tán még Izraelt is lerohanjuk.
2008. 03. 06. 15:51
Van startégia.
Vagy te nem olvasol mondjuk Drábikot? :)
2008. 03. 06. 16:09
Volt Drábikhoz szerencsém, annyi nekem elég is volt belőle.
A forradalom soha nem állt a reálpolitika síkján. Tán megbocsátod, ha nem tudom komolyan venni, ha olyan ember szövegel nemzetstratégiai célokról, aki nem áll a reálpolitika talaján.
2008. 03. 06. 16:35
"A forradalom soha nem állt a reálpolitika síkján."
A reálpolitikának is megvan a maga szerepe.
Elvégre egy sikeres forradalom után építkezni kell a romokon.
Nincs tehát itt semmiféle ellentmondás.
2008. 03. 06. 16:41
Proletárdiktatúra helyett a nagytőke-diktatúrát felépíteni, a létező legnagyobb ÁRULÁS
Se nem magyar, se nem szocialista
Miért kellett Mellár Tamást leváltani? Azért hogy a kormány kedvére hamisíthasson statisztikát. Csak éppen az MNB maga készíti a statjait, így ezt mégse tudták eltitkolni...
Gyurcsány-szakasz
(2002-2008)
Az Európai Unióba történő belépésünk után előtérbe került az úgynevezett maastrichti kritériumok teljesítése, miszerint az államadósság nem haladhatja meg a GDP hatvan százalékát, a költségvetés hiánya pedig a GDP három százalékát. Az állam külső adóssága 2006 januárjában 66,3 milliárd dollár volt. 2008-ban a nemzetgazdaság összevont adóssága körülbelül 130-140 milliárd dollárra becsülhető, ebből a lakossági eladósodás közzétett összege önmagában több mint harmincmilliárd dollár. A külső államadósság pontos összege nem ismert - legalább hetven-nyolcvan milliárd dollár -, sem a maastrichti követelményekhez mért adatban, sem a költségvetés adósságszolgálatában nem szerepel. Ezekben csak az államkötvények állománya - a "belföldi" adósság - van feltüntetve. Hivatalosan az államkötvények forintban nyilvántartott állományát nevezik államadósságnak, vagyis azt az összeget, amely közvetlenül az állami tevékenységek következtében keletkezett, és mint ilyen, egyrészt a kamatszolgálat, másrészt a maastrichti viszonyítás alapjául szolgál. Ez az összeg - tehát a "hivatalos" államadósság - jelenleg körülbelül tizennyolcezer-milliárd forint körüli, a GDP mintegy nyolcvan százaléka, a hatvanszázalékos uniós limittel szemben. A teljes kamatszolgálatot Magyarország azonban nem a "hivatalos államadósság" után, hanem a nemzetgazdaság teljes adóssága után fizeti. Mekkora lehet ez az összeg?
Minimum a kettőnek (külföldi és belföldi) összege, vagyis 140+90=230 milliárd dollár. De még ez az összeg sem teljes, tőkehozadék ugyanis nem kizárólag kamat formájában keletkezik, s hagyja el az országot. Tőkehozadék a profit is, ami nem a banktőke, hanem a termelő tőke hozadéka. A külföldi befektetések állománya ötven-hatvan milliárd dollárra becsülhető (1998-ban, amikor a privatizáció lényegében befejeződött, húszmilliárd dollár körül volt). Ebben azonban nincs benne az a termelőtőke-érték, amely az állami vagyon kampányszerű privatizációjában vált multinacionális tulajdonná. Ennek piaci-forgalmi értéke az 1990-es dollárparitáson számolva körülbelül százmilliárd dollár volt, átszámítva a mai paritásra legkevesebb 250-300 milliárd dollár körüli értéket ad. A hármat (230 + 50 + 250) összeadva, és mindent lefelé kerekítve - minimum ötszázmilliárd dollár hitel + "tőketartozás" adódik; a felvett hitelekből meg egyszerűen abból, hogy a privatizált vagyon már nem a magyar nemzetgazdaságnak termeli a profitot, hanem a multinacionális tulajdonosnak, aki az átlagprofitrátának megfelelő hozadékot realizálja, ami tőkearányosan számolva évi nyolc százalék.
Mint minden kapott hitellel, kölcsönnel, tartozással kapcsolatban, felvetődik a visszafizethetőség kérdése. Aki gondolkodik és számol egy kicsit, az világosan átlátja: lehetetlen. És nem elsősorban a visszafizetendő összeg intergalaktikus méretei miatt. Mert miből is lehet visszafizetni - kamatos kamatostul - bármilyen tartozást? Többletjövedelemből, pótlólagos profitból. Pont ez az, amire a mi országunknak már semmilyen lehetősége nincs, hiszen éppen az a működő tőkénk veszett oda az állami vagyon nyolc-tízéves elprivatizálásakor, amely a profittermelésre alkalmas lenne. Most végre be kell látnunk - aritmetikai és közgazdasági egyszeregy -, hogy sem a kamatokat, sem a tőketartozást nem tudjuk soha visszafizetni, egyszerűen azért, mert nincs semmilyen profittermelő portfóliónk. Emiatt egyetlen "lehetőségünk", hogy mindig új hiteleket veszünk fel, egyre romló feltételekkel, csak azért, hogy a már meglévő hiteleink adósságszolgálatát fizetni tudjuk.
Összeomló kártyavár
Ma éppen ez folyik - állami és egyéni szinten egyaránt. Az emberek előveszik harmadik-negyedik hitelkártyájukat, a szegény országok, népek kifosztásában egyesült nyugat-kelet és kelet-nyugat újkori könyöradományát, csak hogy befizessék a többi kártya használatának éppen esedékes kamatszolgálatát. Az állam is ezt teszi - minimum 1982 óta. Ezek azok az igazi okok, amiért évről évre több adót és járulékot kell fizetnünk, s ez a generális, évtizedek óta elhazudott oka annak is, hogy most még az egészségbiztosításunkat is elveszik. Hiába dolgozunk egyre többet, nincs látszata. Ja, a valutatartalékunk jelenleg tizenhatmilliárd dollár...
Hátravan még egy szomorú és egy tragikomikus tétel. Az európai csatlakozásunk egyik aláírt szerződéses feltétele volt, hogy a magyar termőföld váljék az uniós működőtőke-piac szerves, mobilizálható részelemévé, vagyis váljék eladhatóvá és megvehetővé. A kapott hétéves moratórium jövőre lejár.
S a végére a tragikomédia, hogy kínunkban néha nevessünk is. Az egyik televízióban hallottam a minap, hogy Karsai József, az MSZP renitens országgyűlési képviselője állítólag a következőket mondta az őt kérdező riportereknek: "Szerintem az uniós támogatás csak Bajnai Gordon laptopján létezik." Én nem nevettem ezen.
/Czike László közgazdász, publicista/
Forrás: Magyar Hírlap
2008. 03. 06. 16:43
Lényegében elég volna a Hálózattól megszabadulni első lépésben. Hogy magunknak építsük az országot. Hálózat = szociszadimadöfcentrum :))
2008. 03. 06. 16:47
A tolvajokat pedig fel kell kötni, a liberalizmus pedig azt jelenti, hogy a zsidóknak mindent szabad...
Olvasónk utánaszámolt: így rabol ki minket az állam
2008-03-06. 12:08
Régi tervem, hogy végigkövetem, mennyire zsákmányol ki az állam ebben a marha nagy demokráciában. 2006-os adatokat találtam, ennél asszem egy picit rosszabb lett azóta a helyzet (például bevezették a különadó intézményét, hogy csak egy példát mondjak).
Tételezzük fel, hogy én egy igen jó dolgozó vagyok, ezért a léggömbhámozó bt., ahol dolgozom, azt mondja, ad nekem 300.000 Ft fizetést. Jó sok pénz ez, örülök is neki!
Aztán jön az állam, és azt mondja a bétének: gratulálok a bevételedhez, és amiért ezt a pénzt a dolgozónak adod, itt ez a pici lista arról, hogy mit kérek tőled:
Nyugdíjjárulék (18%) 54 000 Ft
Egészségbiztosítási járulék 33 000 Ft
Egészségügyi hozzájárulás 1 950 Ft/fő Munkaadói járulék (3%) 9 000 Ft
Szakképzési hozzájárulás (1,5%) 4 500 Ft
Így aztán mire a a munkáltató levegőt vesz, máris kifizetett az államnak 102 450 Ft-ot, a fizetésünk tehát rögtön 402 450 Ft-jába került, úgy is vehetjük, hogy 400.000 Ft a bruttó fizetésünk, hiszen ennyibe kerülünk a cégnek.
Na de mi sem lélegezhetünk fel, hiszen miután megkapjuk a pénzt, a kedves Nagy Testvér ismét megjelenik, most nálunk, és azt mondja, itt ez a pici lista arról, hogy mit kérek tőled:
SZJA 84 750 Ft
Nyugdíj járulék 8,5 % 25 500 Ft
Egészségbiztosítási járulék 4% 12 000 Ft
Munkavállalói járulék 1% 3 000 Ft
És mire feleszmélünk, az állam lenyúlt tőlünk 125 250 Ft-ot, 174 750 Ft forintunk marad.
Persze ezzel még nincs vége a sornak, elmegyek a boltba, vásárolok ezt-azt. A termékek árába további 20% ÁFA került bele, tehát ebből a pénzből valójában csak 145 625 Ft értéket vásárolhatunk, állam ismét eltesz 29 125 forintocskát.
Ez a legegyszerűbb eset volt, lehetne még fokozni, ha a pénzünket félretesszük, és lakás veszünk belőle, hiszen azután illetéket fizetünk (a duplán adózott pénzünkből vettük), és ha pár év múlva eladnánk, ismét illetéket fizetünk (a triplán adózott pénzünk után negyedszer).
De autóvásárlással se járunk jobban, átírási illeték, gépjármű adó, üzemanyagba épített ÁFÁ-n felüli terhek.
Ha pedig bankba rakjuk, a kamat után 20% adót fizetünk.
Hogy ne legyen szép az élet be fogják vezetni a vagyonadót, úgyhogy a 2-3x adózott pénzből vett dolgaink után még évente fizethetünk majd megint adót.
Nézzük tehát a végeredményt:
Én dolgoztam, a munkáltatóm üzleti kockázatot vállalt, munkahelyet teremtett, létrehozott valamit. Ehhez képest ki keresett a legtöbbet?
******************************************************************
Az állam keresett a 300.000 Ft-os fizetésemen 256 825Ft-ot.
Én pedig vehetek árut 145 625 Ft-ért.
******************************************************************
Emlékszem, az átkosban tanultuk, hogy a sötét középkorban a gazdag földesúr kizsákmányolta a parasztokat, és 10%-át elvette a termelt javainak, aztán jöttek a papok, és elvittek másik 10%-ot! Hogy sajnáltuk szegény parasztot, és kérdeztük, de hát milyen alapon? 20% - istenem, húsz százalék volt MINDEN teher, amit fizettek!
Ebből a 20%-ból fényűző paloták és templomok épültek, hadseregeket tartottak fent, kövérre híztak a gazdagok. Most pontosan 85%-át húz az állam a fizetésemen, vagyis durván megfordult az arány.
Még sincs pénz semmire, el kéne ezen gondolkozni, kihez folyik az a rengeteg pénz.
Még jó, hogy vége a sötét középkornak!
2008. 03. 06. 16:49
Akkor mire fel fizessek én vizitdíjat ésatöbbi? Majd ha a lámpavason lógnak az elvtársak, akkor lesz jó világ, mert ezek nem ismernek mértéket, sem Istent, sem embert, ezek itt vérszemet kaptak a lopásban, csalásban, hazugságban.
2008. 03. 06. 16:56
A reálpolitika pedig azt jelenti, túrjük el az összes külső és belső ellenségek, akik teljes kizyákmányolásunkra és kipusztításunkra törnek, hát ez nem reálpolitika, ez gerinctelenség, ez a gyurcsányizmus maga. Az eladósítást a zsidó fekete jános indította el a 80asok elején, a zsidó Világbank és IMF "tanácsára"...
Kamatgyarmat vagyunk!!!
Meg kell tagadni a további kifizetéseket, sőt, a kártalanítás nélküli államosítás is egy lehetőség. Nem a zsidó bankárok munka nélkül szerzett extraprofitja hanem a magyar érdek kellene hogy legyen az első.
2008. 03. 06. 17:01
rohadjon meg az állam.... lehet, tényleg anarchista leszek.....
2008. 03. 06. 17:05
És hogy ezt az ördögi, népellenes nagytőkés diktatúrát (egy SZOCIALISTA párt!) fenntartsák, verőemberekké képzik át a rendőrséget. A különféle bűnök felderítési mutatói mindeközben a béka segge alatt. Talán nem a nép ellen kellene tartani a rendőrséget.
Vagy ezzel a komcsikat hatalomban tartó megszálló szovjet hadsereget akarják pótolni??????
2008. 03. 06. 17:14
Nekem az az érzésem, hogy a ballibsi szavazóknak az a legnagyobb bajuk (most itt az átlagemberekre és nem cionistákra gondolok), hogy végtelenül naívak. Ők abból indulnak ki, hogy az ország vezetői mindenképen jót akarnak az országnak, csak van, hogy nem sikerül megvalósítani vagy esetleg csak a "stílusuk" nem mindig megfelelő. De attól még jó emberek. Azt nem képesek felfogni, hogy igenis vannak gonosz emberek, akik a saját hasznukat lesve (és fajtársaikét) képesek beáldozni akár egy egész országot. Ezt kell tudni felismerni és akadémikusnak igazán nem kell lenni hozzá. Természetesen mindig lehet "racionális" érveket hozni minden álláspont mellett. Éppen ezért nincs értelme az (általuk kitalált) érvek ütköztetésének, mert vagy hazugságok vagy sosem valósulnak meg, mégha jónak tűnnek is. Tehát itt az "embert" kell nézni, nem az érveket és ha egy velejéig romlott csaló, tolvaj, hazudozó, meg színesfémkereskedő, stb... társai mondanak bármit is (mégha tegyük fel egyeseknek logikusnak hangzanak), akkor is el kell vetni őket, mert úgysem valósulnak meg vagy nem úgy ahogy elképzeltük. Nem hiszem, hogy egy tisztességes anyuka egy gyerekgyilkosra bízná a gyerekét, csak mert jókat mond a neveléssel kapcsolatban. Tehát ezért kellene a fityesznek is a "jótevőink" személyes bűneit sorolni reggeltő estig, mert ez az ami számít, az érveket úgysem érti itt senki (legalábbis kevesen).
2008. 03. 06. 17:33
Arról hogy hova lett a pénz :
http://href.hu/x/4x8r
A folyamat, az egymásra épülő tranzakció-sorozat feltételezett fázisai a következők lehettek:
(1) Előre látták a rendszer végső bukását - 1980.
(2) Előre megtervezték, koncepciót alkottak; hogyan fordítsák a bukást is a maguk javára - 1980.
(3) Kitervelték az állam eladósítását, beléptetését a Nemzetközi Valutaalapba -1981.
(4) Belépés, növekvő világbanki hitel-felvételek, amelyeknek látszólagsemmi értelme; megvalósulásukról és anyagi tartalmukról, összegeikrőlnincs semmiféle tételes elszámolás - 1982-1989.
(5) „Csalárd öncsőd”, vagyis a 20,5 Mrd USD „felfedezése”, az „önkéntes” hatalomátadás bejelentése - 1989.
(6) Rendszerváltás - 1990.
(7) Spontán privatizáció, 20%-nyi nemzeti vagyon ellopása - 1988-1990. (8) A társadalmi tulajdon kvázi „államosítása” - 1990.
(9) Az állami vagyon átjátszása a multinacionális társaságoknak, persze busás jutalék fejében - 1990-1998.
(10) A hatalom végleges visszavétele; egyidejűleg legenda-ciklus költése a dicsőséges múltról, amelyben a hős pénzügyi szt-tisztek a KGB-vel dacolva megalapozták hazánk demokratizálódását és növekvő anyagi jólétét…
Bűvös körben élünk - bűnös körben! -, amelyben a kiindulópont és a végcél egy és ugyanazon történelmi átverés; a hamis rendszerváltás eredeti bűne, melyet sem megkerülni, sem helyrehozni többé nem lehet. Sajnos az ún. jobboldali elitnek - önkritikát gyakorolva - végre tudomásul kellene vennie, hogy - jutalék ide, jutalék oda - csúnyán becsapták, mert az egész játék eleve arra mentki, hogy a szocialisták visszakapják a hatalmukat, s utána européer szociáldemokratákká „keresztelhessék át” magukat.
Dávid Ibolya és Szili Katalin már közös oltár előtt áldoznak…
Az egész ország ráment, amikor Antallék besétáltak a csapdába.
2008. 03. 06. 17:33
Basti: a dolog nem ennyire bonyolult, hogy vannak gonosz emberek akik beáldozzák az országot. Egyszerűen nem tudunk mit kezdeni azzal, hogy vége lett a szocializmusnak. Szeretnénk továbbra is olcsó orosz olajat, olcsó orosz gázt, barominagyjólétet és persze hallani sem szeretnénk olyan dolgokról, mint osztályharc. Természetes dolog, hogy mindenki adót csal, de ugyanakkor svéd színvonalú ellátást várunk el (ahhoz bizony 50% fölötti adóra van szükség).
Objektíven szemlélve belátható, hogy itt valahol a lakosság egy részében is benne van az, amit a politikusaink nagyban csinálnak. A vállalkozó elcsalja az adót, hogy legyen FullHD Plazma TV-je, a politikus meg ugyanezért lecsippent picit a közbeszerzésből. Amíg ez a szemlélet nem változik, addig nem jutunk előre.
2008. 03. 06. 17:41
k0zi: "Egyszerűen nem tudunk mit kezdeni azzal, hogy vége lett a szocializmusnak"
HAZUGSÁG!
A szociális piacgazdaság NEM posztkommunista találmány!
SF: "Dávid Ibolya és Szili Katalin már közös oltár előtt áldoznak…"
Pontosan. :(
2008. 03. 06. 17:54
sodika: miért szerinted amikor az emberek a gázárról panaszkodnak az micsoda? Nem akarnak magas árakat, tehát fizesse ki az állam, amire ők adják a pénzt. Én hallgatom nap, mint nap az embereket a vonaton és nem 1x hallok olyan véleményt, hogy "mert a köcsög Gyurcsány felemelte az árakat".
Ezek mind-mind az, hogy még nem fogták fel ésszel az emberek, hogy itt igenis vége van annak, hogy az állam zsebe feneketlen és a barátság vezetéken ingyen folyik a kánaán. Ennek fő oka, hogy alapvetően jól éltek a szocializmusban.
2008. 03. 06. 18:00
k0zi: "Én hallgatom nap, mint nap az embereket a vonaton és nem 1x hallok olyan véleményt, hogy 'mert a köcsög Gyurcsány felemelte az árakat'."
Én mélyebb közgázismerettel is pontosan ugyanezt mondom, mert bár tény, hogy a kialakult helyzetet valahogy kezelni kell, azonban egyik portán sem szokás, hogy a disznók maguk után takarítsák ki az ólat.
Ráadásul tudnunk kell, hogy 2006-ban és 2007-ben egyetlen külföldi gazdasági elemző sem akadt, akinek a nyilatkozata alapján Gyurcsány elvonási csomagja megfelelő struktúrájú lenne.
2008. 03. 06. 18:06
Szoc. Piacgazd : Konrad Adenauer, az angol Keynes, stb. és az működött...
2008. 03. 06. 18:08
Édes drága csillag virágszálam mondd már meg nekem hogy mi köze van Gyurcsány Ferencnek/Orbán Viktornak/mindenkori magyar vezetésnek ahhoz, hogy 102$-on (pár hetes adat) jegyeznek egy hordó brent-et, 50$ (iraki háború előtt) helyett? Meg ahhoz, hogy a világ nagyrészén bioetanolt termelnek ott is, ahol élelmiszert kéne, emiatt drágább lesz az élelmiszer (5-10%-os drágulás)? Vagy ahhoz, hogy a növekvő kínai gazdaság felviszi az árakat, mert folyamatosan növekszik a nyersanyagigényük és mindent felvásárolnak (nő a kereslet)?
Ezeket kérlek magyarázd el nekem, a "mélyebb közgázismereteddel".
2008. 03. 06. 18:14
"mi köze van Gyurcsány Ferencnek/Orbán Viktornak/mindenkori magyar vezetésnek ahhoz, hogy..."
Semmi.
De ahhoz, hogy az ezekre adott válasz gyanánt milyen súlypontokkal dolgozzák ki a cselekvési terveket, már nagyon is sok.
2008. 03. 06. 18:17
Itt most NEM arról szól a vita, hogy kell-e menedzselni a környezeti változásokat (naná, hogy kell), hanem arról, hogy milyen stratégiát kövessen a menedzsment.
Nemzetellenest, vagy nemzetit?
2008. 03. 06. 18:20
Akkor most beismered hogy hülyeséget mondtál, mert ha 102$ a kőolaj arra az a cselekvési terv, hogy megvesszük ennyiért vagy nem veszünk olajat, olyan alternatíva nincs, hogy de nekünk adják olcsóbban, mert mások is megveszik ennyiért. Esetleg kompenzálhatja az árakat a költségvetésből, DE AZT IS MI FIZETJÜK. Csak akkor olajat veszünk az adóból és nem, hogy demagóg legyek, lélegeztetőgépeket.
2008. 03. 06. 18:30
k0zi: Az olajt így is úgy is meg kell venni. Persze. SENKI nem mond mást. Vita csak a kompenzáció mértékén van.
Azt a lakosságot, amelyik amúgy is nehéz helyzetben van, érdemes minél nagyobb mértékben megkímélni a világgazdasági folyamatoktól.
Ha ennek az az ára, hogy egy olyan időszakban, amelyet már AMÚGY IS lelassult gazdasági növekedés jellemez, ezt a csökkenést néhány tizedszázalékkal még ennél is alacsonyabb szinten leszünk kénytelenek elviselni, akkor szerintem az intézkedések szociológiai hasznának tükrében mindez bőven vállalható.
Hánynom kell az olyan neokon (zsidaj) szemlélettől, ami a szociológiai szempontokat magasról leszarja!!
2008. 03. 06. 18:30
Nemzeti politikát itt senki sem akar, mert a nemzeti politika arról szól, hogy az emberek igenis néha áldozatokat hoznak az államért (hazájukért). Pl eltűrjük a radart/szemétégetőt/atomreaktort a házunk mellett. Nem tartunk fenn 3200 önkormányzatot mert 200 is elég lenne, és ezeket holnap reggelig lehetne sorolni.
2008. 03. 06. 18:38
Nemzetért hozott áldozatot majd vállalhatsz március 15-én, csak parkolj a belvárosban :DDDDD
Na de viccen kívül..
"Pl eltűrjük a radart/szemétégetőt/atomreaktort a házunk mellett"
NORMÁLIS ember nem tűri el. Mindenki olyan helyen szeretne lakni, ahol nincs a közelben semmi ilyesmi. Ez teljesen természetes törekvés.
"Nem tartunk fenn 3200 önkormányzatot mert 200 is elég lenne"
Ez megint egy undorító, neokon szemlélet.
Önkormányzatból nem azért van 3200, mert így gazdaságos (200 sokkal gazdaságosabb lenne), hanem azért, mert vannak jogi alapelvek, és a helyi önrendelkezés nálunk egy ilyen fontos demokratikus vívmány.
A demokráciának meg kell fizetni az árát. Ugyanis akármilyen gazdaságtalan is a diktatúra hiánya, a szabadság megőrzése érdekében érdemes vállalni ennek minden terhét.
2008. 03. 06. 18:42
"Hánynom kell az olyan neokon (zsidaj) szemlélettől, ami a szociológiai szempontokat magasról leszarja!!"
Az állami kassza nem feneketlen aranybánya. Oda MI rakjuk be a pénzt és utána ezt osztják szét. Svédországban, Dániában, ahol nagyon sokat kapnak az emberek, ott nagyon sokat is fizetnek be (50-60% közötti), és BE IS FIZETIK (nem úgy mint nálunk). Ahol alacsony az adó 20% körüli, pl USA, ott alig kapnak valamit az államtól az emberek (szociális juttatás).
Ez így működik, én szívesen vállalom a svéd példát is, de nem akarom eltartani a minimálbéres vállalkozókat, ők is fizessenek.
2008. 03. 06. 18:44
"Ez így működik, én szívesen vállalom a svéd példát is"
Na, príma!
"de nem akarom eltartani a minimálbéres vállalkozókat, ők is fizessenek"
Van már 125 ezer Ft utáni minimáljárulék.
Mi a francot akarsz még???
2008. 03. 06. 19:16
Az, hogy a magas adót mindenki fizesse be szépen, és ne az legyen hogy kitrükközöm a pénzt, élvezem a fasza szociális ellátást amit más hülye rendesek befizetnek én meg élek szépen az elcsalt pénzből. Aztán járulékot alig fizet, de mégis drágább autóval jár, nagyobb házat vesz, mint azok akik becsületesen befizetik a 60%-ot.
2008. 03. 06. 19:19
Az adó így is úgy is magas marad, amíg ezek lesznek hatalmon!
http://althir.org írd be a keresőbe : Chile
Neoliberális anarchokapitalizmusban bizony az adók ugyanúgy magasak, semmi sincs ami rászorítsa a kormányt az adócsökkentésre.
Miért, a midnenféle sarcok azok nem adók? Lassan azárt is fizetni kell majd ha kilépsz az utcára vagy mi??
2008. 03. 06. 19:20
A "szép" befizetés szinte kizárólag az ellenőrzés hatékonyságának kérdése. Amcsiban hatékonyan csinálják, itt nem. Ez szakmai kérdés, nem társadalmi.
2008. 03. 06. 19:39
sodika: jahm, de Amerikában nézd meg mit kapnak szociálisan az államtól. Magán egészségügy, magán nyugdíj stb stb.
Svéd ellátást nem fogsz kapni amerikai adókkal bármennyire is hatékony a behajtás.
2008. 03. 06. 19:43
Nem az amcsi adókról, hanem az ottani BEHAJTÁSRÓL beszéltem.
2008. 03. 07. 0:36
k0zi: Ez egy nagy hazugság, hogy a kormány nem tehet az árakról. Évek óta mi vásároljuk Európában a legmagasabb áron az orosz gázt, arról nem is beszélek, hogy Ukrajna most is 175$-ért kapja, mi meg 300$-ért. Persze az tény, hogy a nyugatiak máshonnan is szereznek be, ezért van verseny, mi meg csak az oroszoktól, ezért monopól árak vannak. A Kurcsánynak inkább ezért kellett volna kimenni lobbizni és nem azért, hogy ezt az állapotot bebetonozzák. Hozzá lehet fűzni azt is, hogy az energiaágazatot úgy adta el a Horn kormány, hogy államilag garantált 8%-os eszközarányos megtérülést írt alá. Miyen vállalkozás az, ahol nincs kockázat? Egyszerű pénzbehajtás. Az áram is a legtöbb országban olcsóbb, mint nálunk, én sok helyen éltem évekig Európában, de ennyi rezsiköltségem még sehol nem volt (sőt még Amerikában sem), mint itthon. Aki nekem a világpiaci árak "begyűrűzéséről" beszél, az még sosem élt külföldön, én szeretném a legjobban, hamár begyűrűznének, mert akkor sokkal olcsóbb lenne minden. Elárulom, hogy amíg céges kocsival jártam, Bécsbe mentem ki rendszeresen vásárolni, mert olcsóbb volt, főleg a ruhaneműk.Nem beszélve, hogy pl. Svájc milyen jól elvan a 7.25%-os ÁFÁ-val, meg a 20-25%-os SZJA-val. Szóval hagyjuk ezt a nincs más lehetőségünk dumát....
2008. 03. 07. 8:57
k0zi szocializmussal kapcsolatos gondolatával teljességgel egyetértek.
Én is úgy látom, hogy az emberek fejében, de még a Kossuth téren is, az árpádsávok alatt is Kádár János munkál. Kádár népe vagyunk, és bizony visszasírjuk azt az időszakot, ha tudat alatt is.
2008. 03. 07. 10:12
Abban az értelemben, ha a kapitalizmus azt jelentené, hogy egyre szarabbul élünk, akkor lehetséges és jogos is volna a nosztalgia, hiszen nem azért volt (kellett volna lennie) rendszerváltás, hogy rosszabb legyen. De a kapitalizmus jobb, csak akkor rosszabb, ha így csinálják, ahogy nálunk.... A negyven évig tartó "kóma" után az ébredező lakosságot lerohanták a vadkapitalisták és mire a nép kitörölte a "csipáit", addigra mindent elvettek tőle. Ez az első kormány bűne, hogy ettől nem védte meg a lakosságot, amíg "erőre kap". Most már késő bánat...
Mondj valamit
Nem regisztrált felhasználóknak hozzászólni csak rendes e-mail cím megadásával lehet.
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.